Hattrick

  • 1 261 655
  • 10 211

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitokset Footlessille erikoisuuksien lisäkartoittamisesta. Huomasin, että omassa joukkueessani ei "erikoisuus-pelaajia" ole enää juuri ollenkaan. Asiaan pitää tehdä muutos jatkossa ja näiden viestien perusteella se onkin hyvä tehdä (toivottavasti eri paikkojen pelaajien "oikeat erikoisuudet" eivät vaan näy kovin voimakkaasti pelaajien hinnoissa).

Kyllähän hyvin rakennetussa joukkueessa erikoisuudet kannattaa olla kunnossa, näkyy sitten maalimäärissä. Riittävällä määrällä pääpelaajia niitä kulmia esimerkiksi menee sisään kaudessa useita kertoja.

Erikoisuuksista saa kyllä jonkun verran maksella jos valmiita pelaajia ostaa. Helposti se pääpeli tai nopea tuo noin puolisen milliä normihinnan päälle. Nuorilla erikoisuus ei tietenkään niin paljon maksa, joten treenikkeille onkin järkevää ostaa erikoisuus aina, koska siitä saa lisätuottoa myydessä.
 
Kuusi kierrosta sarjakautta takana ja puolimatkan krouvi lähestyy. Tällä hetkellä johdan sarjaa täysin pistein, kakkonen ja kolmonen hengittävät niskaan kolmen pinnan päässä. Ensi viikolla on vastassa sarjakakkonen vieraissa, eli tuo peli on mulle aivan helvetin tärkeä. Jos voitan ensi viikolla ja voitan vielä kaverin uudelleen kotonakin, niin alkaa suora nousu vitoseen häämöttää... Mutta sinne on vielä paljon matkaa. Vastassa ovat siis sarjakakkonen kahdesti ja sarjakolmonen vieraissa, muut pelit pitäisi olla helppoa kauraa.

Mites muilla?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites muilla?

Kausi lähti viidellä voitolla käyntiin, mutta tänään tuli vieraissa sarja vitosta vastaan tasuri (2-2). Petyin, vaikka tappioasemasta noustiin tasuriin, onneksi vielä ollaan suorassa nousussa kiinni, kun maaliero on niin hyvä.

Seuraavat kaksi peliä on sarja jumboa vastaan, ja niistä täytyy tulla 6 pistettä. Kaveri on mättänyt kuuteen peliin yhden börsän, niin pitäisi olla helppoa kauraa.

Nousu vitoseen kyllä tekisi gutaa. Olen tahkonnut tätä samaa sarjaa vaatimattomasti jo 230 ottelua (piste ka 2,03 per ottelu), niin kyllä vaihtelu tekisi hyvää. Eli menossa oleva kausi on jo 17:s tätä yhtä ja samaa sarjaa, on suoranainen ihme, etten ole jo kyllästynyt HT:seen.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Mites muilla?

Syö. Joukkue on sarjan toiseksi paras mutta tällä hetkellä tilasto on tyly 2-0-4 ja taistelu noususta näyttää muuttuvan taisteluun sarjapaikasta.
Jotenkin kaikki tuntuu kulminoitumaan keskikenttään, jonka Hatstats arvo on 48 kun vastaavat arvot ovat puolustuksella 91 ja hyökkäyksellä 106.
Pelitapana on normaali 3-5-2 ja hyökkäykset laidoilta.

Keskikentällä on kahdella äijällä pelinrakennus häikäisevä ja yhdellä vielä unohtumaton. Onko jollain antaa neuvoja, että saisi taas keskikentän arvot paranemaan ja taistelun käännettyä voitoksi?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Onko jollain antaa neuvoja, että saisi taas keskikentän arvot paranemaan ja taistelun käännettyä voitoksi?

Saisiko linkin joukkueeseen? Ihan mielelläni katsoisin, mistä kiikastaa. Vaikkakin noilla arvoilla näyttäisi aika selvältä, että ongelma on juurikin se keskikenttä johon tuhlaat ihan hirvittävästi paukkuja, mutta tuksettomasti. Mites esimerkiksi laiturien ja topparien pelinrakennustaidot?

Mulla on esim. keskikentän hatstats-arvo parempi, vaikka pelinrakentajien arvot on sun vastaavia huonommat. Pakkien pelinrakennukset kelvollisesta loistavaan ja laitureilla mahtavasta häikäisevään.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Saisiko linkin joukkueeseen? Ihan mielelläni katsoisin, mistä kiikastaa. Vaikkakin noilla arvoilla näyttäisi aika selvältä, että ongelma on juurikin se keskikenttä johon tuhlaat ihan hirvittävästi paukkuja, mutta tuksettomasti. Mites esimerkiksi laiturien ja topparien pelinrakennustaidot?

Mulla on esim. keskikentän hatstats-arvo parempi, vaikka pelinrakentajien arvot on sun vastaavia huonommat. Pakkien pelinrakennukset kelvollisesta loistavaan ja laitureilla mahtavasta häikäisevään.

Tuosta joukkueen ID (251796). Laitureilla pelinrakennus taito on kehno&välttävä, etä tuossa lienee jonkunnäköinen syy huonoihin arvoihin. Topparilla taas pelinrakennus on heikko. Tämä on ainut syy minkä olen itse keksinyt tuohon huonoon HatStats arvoon, tarvitsee varmaan laittaa pelaajaa lihaksi.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Laitureilla pelinrakennus taito on kehno&välttävä

Joo, eihän tuollaisilla laitureilla tee juuri mitään, jos haluaa keskikentällä pärjätä. Yksi vaihtoehto saattaisi olla jopa korvata 1-2 pelinrakentajaa puolustajilla ja kokeilla toimisiko se vastahyökkäystaktiikka paremmin, varsinkin kun hyökkäys on kuitenkin ihan hyvässä kuosissa. Näin ainakin siihen asti kunnes saat hankittua vähän monitaitoisempia laitureita. Laituritaidoissa ei taida sinänsä olla mitään vikaa - ainakaan TSI -lukemista päätellen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuosta joukkueen ID (251796). Laitureilla pelinrakennus taito on kehno&välttävä, etä tuossa lienee jonkunnäköinen syy huonoihin arvoihin. Topparilla taas pelinrakennus on heikko. Tämä on ainut syy minkä olen itse keksinyt tuohon huonoon HatStats arvoon, tarvitsee varmaan laittaa pelaajaa lihaksi.

Juu, kyllähän laitureilla pitäisi enemmän olla pr:ää, jos meinaa pärjätä. Mites sä oot muuten tuota joukkuehenkeä tavannut käyttää hyväksi, valmentajalla kuitenkin välttävä johtajuus jolla ihan mukavasti jo paisuttelee jh:ta? Mikä on ollut rentojen pelien ja normaalien suhde?

Ja kyllähän keskikentälle saa vähän vanhempaa kaveria ihan pilkkahintaan lisävoimaa tuomaan, jotkut 30-33v unohtumattomat-yliluonnolliset ei juuri mitään maksa, eikä liksatkaan mitään hirveitä enää ole. Lisäksi voi aina harkita normikärkien korvaamista TDF:llä. Lisää hallintaa ja samalla voimaa laidoille. Nyt kahdella normikärjellä saat kelvollisen keskushyökkäyksen, jolla nyt ei tee yhtään mitään.
 
Pakko myöntää, että tulin koneelle klo 21.00 ja sen jälkeen en irroittanut naamatauluani illan Hattrick-ottelusta. Kyseessä oli kauden tärkein peli sarjakakkosta vastaan vieraissa, ja panokset olivat huipussaan.

Ottelussa maaleja mätettiin tasatahtia, ja aina kun pääsin johtoon niin kaveri rankaisi heti perään. Tauolla tilanne oli 2-2. Sama tahti jatkui myös toisella puoliajalla, ja menin johtoon kahdesti. Kaveri tuli tasoihin 81 minuutin kohdalla ja kuten Hattrickissä on tapana, niin kaveri iski heti perään johtomaalin 5-4:een. Onneksi onnistuin tasoittamaan 4 minuuttia loppua pelin loppulukemiksi 5-5. Oikeastaan koko tasuri oli epäreilu juttu, sillä olin kaikissa arvosteluissa parempi ja tähtiäkin tuli 19 enemmän kuin vastujalla. Mutta vieraspeli on aina vieraspeli.

Sarjataulukon kannalta tämä tarkoitti sitä, että jatkan edelleen sarjakärjessä 3 pisteen erolla. Sarjakolmosena ollut joukkue möhli oman pelinsä, joten tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä sarjavoittoa ajatellen. Ensi viikolla vastassa on siis sama joukkue kuin tällä viikolla ja se peli on voitettava. Yleensähän se menee niin, että jos vieraissa pelaat tasan, niin kotona voitat. Tällä hetkellä suoran sarjanousun raja kulkee 18 pisteessä, ja itsellä kasassa on 19 pinnaa. Ei siis tarvitse olla ydinfyysikko todetakseen, että voittamalla kaikki pelit nousen suoraan. Ja se on myös loppukauden tavoite.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Illan ottelu oli erikoinen kun ekan puoliajan jälkeen olin liigajumboa vastaan tappiolla 0-1. Toisella puoliajalla sitten tein 4 maalia ja voitin pelin 4-1 ja vankistin vain sarjajohtoa. Ko. pelissä tein tietynlaista historiaa kun yksi hyökkääjistä sai kaksi vitostähtee, ekaa kertaa käy näin minun pitkällä Hattrick-uralla. Pienet sille!
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Tänne voisi joku osaavampi heittää jonkunlaista analyysiä joukkueestani ja sen munattomista esityksistä viime kierroksilla. Varmasti on virheitä tullut tehtyä, mutten kuollaksenikaan keksi mitä olisin viime kierroksilla voinut tehdä toisin. Lupaava alku sarjassa on vaihtunut taisteluun jämäsijoista. Pelaajamateriaaliltani olen ihan oikeilla sijoilla, mutta eväät olisi mielestäni parempaankin.

Joukkue ID: 1221601
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuinka moni teistä käyttää ottelun aikana käskytyksiä? Eli esim. tappioasemassa keskikenttämies käskytetään hyökkääväksi tai johtoasemassa puolustavaksi.

Kyllähän noita on tullut käytännössä siitä asti laitettua kun mahdollisiksi tulivat. Jos ei muuta järkevää ole tullut keksittyä, niin ainakin vakuutukset innerin punaisen varalle on tullut laitettua. 4-5-1:llä pelatessa on tullut käytettyä vaihtoa 3-5-2:teen tappiotilanteessa, joskus tappiotilanteessa myös laiturit normista hyökkääviksi, johdossa laitapakit puolustaviksi. Vähän aina sen mukaan mitkä on lähtökohdat otteluun ja millaista peliä on odotettavissa.
 
Lauantaina voitin sarjakakkosen 4-1 ja kasvatin samalla sarjajohdon jo kuuteen pisteeseen. Eli varaa on sössiä pari peliä ja voittaa sarja siitä huolimatta. Tavoitteena on kuitenkin nousta suoraan vitoseen ja tällä hetkellä sarjanousun raja kulkee 21 pisteessä, kun minulla pisteitä on 22. Hyvältä näyttää!

Ostin myös viikonloppuna itselleni myyttisen maalivahdin, vahingossa. Vahingossa siksi, että tarjosin pelaajasta illalla, jonka määräaika oli yöllä. Aamulla sitten huomasin, että pelaaja oli tullut minulle. Myyntihinta oli 2,3 miljoona, kun siirtovertailun mukaan pelaajan arvo oli noin 2,7 miljoonaa. Samalla pistin edellisen ykkösmaalivahtini myyntiin ja toiveissa oli saada vähintään omat takaisin.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Luova peli?

Onko täällä kokemuksia luovan pelin käytöstä? Olen nyt hankkinut joukkueeni avauskokoonpanoon enemmän suomalaisuutta ja enemmän erikoisuuksia (kuudella avauskokoonpanon pelaajalla on tällä hetkellä erikoisuus, yksi tai kaksi vielä hankinnassa) ja mietin tuon taktiikan käyttöön ottamista. Ratkaisevatko pelkät erikoisuudet tuon taktiikan hyödyn, vai onko taktiikkaan vaikuttamassa jotkut muutkin asiat?

Oma joukkueeni on muuten tällä hetkellä heikossa tilanteessa sarjassa - vitosdivarilohkomme toiseksi viimeisenä. Peli on kuitenkin opettanut minulle kantapään kautta tiettyjä asioita matkan varrella ja nyt otankin tässä suosiolla yhden askeleen taaksepäin, kehittääkseni pohjaa paremmaksi tulevaisuutta ajatellen. Jatkossa pyrin myös muistamaan paremmin jatkuvan pohjan kehittämisen, vaikka menisi kuinka hyvin.

Olin viime kauden lopussa maalieron päässä nousta neloseen yhdestä kovimmista vitosdivareista ja satsasin kokemukseen täysillä. Joukkueeni ikääntyi, palkat räjähtivät käsiin ja kun olin vain myynyt tulevaisuuden (veteraaneja saadakseni), niin alhaalta ei ollut tulossa ketään. Tuon päälle olin tehnyt viime kauden lopussa näin jälkeenpäin ajatellen todella tyhmiä kauppoja.

Tämän sarjakauden avauksessa molempien maalivahtieni pitkät loukkaantumiset ja oudot kuntojen putoamiset samaan aikaan niin keskikentällä kuin puolustuksessa johtivat tappioihin ja siihen, että päätin nyt ottaa suosiolla askeleen taakse ja kehittää pohjaa aikaisempaa kantavammaksi. Uudistusten aikana voisin kokeilla myös uusien taktiikoiden käyttöä. Luovan pelin pidempää käyttöä en ole koskaan vielä kokeillut, mutta onko jollakin kokemuksia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ikinä en ole Hattrickia pelannut, mutta sellainen huomio tästäkin pelistä, että yllätyin jokunen vuosi sitten, kun omaa nimeäni kantava hahmo löytyi tästä pelistä. Tuli sattumalta vastaan (googlasin muistaakseni omaa nimeäni tms. ajanvietettä), ja hämmennyin virtuaaliminästäni, joka paljastui oikein staraksi: hemmetin monta maalia ja tähtihyökkääjän status.

Tietääkö joku, miten Hattrick-pelihahmot nimiään saavat? Antaako joku niille nimiä, vai luoko ne satunnaisgeneraattori? Oma sukunimeni ei nyt mikään ainutlaatuinen ole, mutta ei kuitenkaan mikään perus-Virtanenkaan, joten Hattrick-hahmoni tuntui jotenkin tarkoitushakuiselta.

Mainittakoon, että en ole eläessäni harrastanut jalkapallon tai muunkaan joukkuelajin pelaamista, ja että olen jalkapalloa pelannut viimeksi lukiossa kun siihen pakotettiin liikuntatunneilla, joten Hattrick-hahmossani ei voi olla kyse todellisenkaan elämän imitoinnista. Isäni tosin on voittanut ns. puulaakijalkapallon Suomen mestaruuden vielä vanhemmalla iällä, mutta minä en futista osaa pelata enkä ole koskaan halunnutkaan osata.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Tietääkö joku, miten Hattrick-pelihahmot nimiään saavat? Antaako joku niille nimiä, vai luoko ne satunnaisgeneraattori? Oma sukunimeni ei nyt mikään ainutlaatuinen ole, mutta ei kuitenkaan mikään perus-Virtanenkaan, joten Hattrick-hahmoni tuntui jotenkin tarkoitushakuiselta.

Generaattorihan se arpoo uutta pelaajaa muodostettaessa. Mukaan huomioidaan etu- ja sukunimen yleisyys maakohtaisesti.

Mainittakoon, että en ole eläessäni harrastanut jalkapallon tai muunkaan joukkuelajin pelaamista, ja että olen jalkapalloa pelannut viimeksi lukiossa kun siihen pakotettiin liikuntatunneilla, joten Hattrick-hahmossani ei voi olla kyse todellisenkaan elämän imitoinnista. Isäni tosin on voittanut ns. puulaakijalkapallon Suomen mestaruuden vielä vanhemmalla iällä, mutta minä en futista osaa pelata enkä ole koskaan halunnutkaan osata.

Kaikkihan sitä palloa osaavat potkia omalla tasollaan. Siksi futis on hieno laji.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Paluu perusasioiden juurelle, osa 2:

Voipi olla, että tästä on käyty jo keskustelua, mutta onko noilla pelaajien luonteilla minkälaista merkitystä?

"Ilkeä tyyppi" (ja minulla usein myös "kiistelty henkilö") heikentää aluksi joukkueeseen liittymisen jälkeen joukkuehenkeä, mutta onko tuolla luonteella alun jälkeen mitään merkitystä (pellejähän ei ainakaan ilmeisesti ole ht:ssa, eli ei tarvitse pelätä ilkeän tyypin ja hyvän johtajuuden sotkevan ryhmäkemiaa)? Toimiiko tuo luonteenpiirre myös toiseen suuntaan, eli voiko esimerkiksi "suosittu kaveri" nostaa joukkuehenkeä?

Entä nuo muut pelaajan luonnetta kuvaavat kohdat? Aggressiivisuus vaikuttanee pelkästään korttien määrään, mutta entä tuo rehellisyys, minkälaista merkitystä sillä on pelaajalle? Hyödynkö jotain esimerkiksi "pyhimyksestä" ja onko mitään haittaa, jos hankin porukkaan "täysin arvaamattoman" pelaajan?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tosiaan noita ilkeitä pelaajia ostaessa joukkuehenki saattaa laskea. Mitä ilkeämpi, sitä suuremmalla todennäköisyydellä. Myydessä sitten toisinpäin, mitä suositumpi pelaaja, sitä todennäköisemmin jh tippuu.

Epärehelliset saattavat silloin tällöin ottaa kortin filmauksesta, aika marginaalinen vaikutus. Agressiiviset pelaajat tosiaan saattavat kolhia vihuja saikulle.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kiitos nopeasta vastauksesta Footlessille. Noita pelaajan myynnistä tulleita ilmoituksia "joukkuehengen laskemisesta pelaajan myynnin seurauksena" on tosiaan tullut aina välillä. En ole vain yhdistänyt ilmoitusta suositun pelaajan myyntiin. Lisäksi varmasti minullakin joku epärehellinen pelaaja on joskus kortin ottanut filmaamisesta, mutta en ole sitäkään älynnyt yhdistää korttiin. Ilkeiden pelaajien haittavaikutukset ovat siis vain kertaluonteisia, kuten muistelinkin. Helpottaa yhden pelaajan hankinnassa tässä loppukaudesta, kun ei ole enää kunnon panoksia peleissä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Helpottaa yhden pelaajan hankinnassa tässä loppukaudesta, kun ei ole enää kunnon panoksia peleissä.

Tossa on vielä linkki, sivun alhaalta löytyy ts-drop, joka näyttää todennäköisyydet jh:n tippumiselle erilaisia pelaajia myydessä tai ostaessa.

Kauden lopulla/vaihteessa on tosiaan hyvä noita pelaajia pyöritellä, ennen kun jh nollataan kauden vaihteessa. Kauden aikana, varsinkin alkukaudesta olen välillä pyrkinyt myymään/ostamaan pelaajia sunnuntaisin tai tiistain cup matsin jälkeen, kun jh on ollut tapissa (paratiisi maan päällä tjsp.), se kuitenkin leikataan tasoa alemmaksi automaattisesti (su-ilta ja torstai-aamu kai) niin ei tule myynnistä/ostosta hittiä joukkuehenkeen.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kiitos tuosta linkistä ja pelaajien myynti-/ostovinkeistä Footless. Hyvä linkki Ht-maailmaan tuo hattrick wiki.
 
Päivitetään omaa tilannetta. Olin muutama viikko sitten kiinni suorassa nousussa vitoseen. Viikko sitten hävisin yllättäen vieraissa 2-1, vaikka vedin 14,5 tähteä enemmän ja olin puolustusta lukuunottamatta kaikissa arvosteluissa parempi (vastustaja pelasi 5-4-1, minä 3-5-2). Siinä samalla karkas suora nousu vitoseen, tai niin ainakin luulin.

No tänään voitin sitten sarjakolmosen kotona tyylipuhtaasti 3-0. Samaan aikaan muut sarjaykköset sössivät sitten ihan urakalla, ja nousin uudelleen kiinni suoraan nousuun. Tällä hetkellä raja kulkee 28 pisteessä, maalierolla +27. Minulla pisteitä on juurikin tuo 28, ja maaliero tällä hetkellä +32. Sarjaa on pelaamatta 3 kierrosta ja ensi kierroksella on luvassa se kuolemanottelu, joka ratkaisee suoran nousun ja teoriassa myös sarjavoittajan. Vastassa sarjakakkonen vieraskentällä, eroa meillä on 3 pistettä. Vaikka häviäisinkin, mun maaliero kestää vertailun, sillä kahdella viimeisellä kierroksella on luvassa kaksi murskavoittoa. Ai että kun menee jännäksi.

Tänään mulla oli kotimatsissa eka kertaa häkki täynnä. Stadionin kapasiteetti on noin 43 000. Kannattaako laajentaa heti? Kuinka paljon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös