Hattrick

  • 1 259 557
  • 10 201

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Voihan 4-3-3 taktiikassakin laittaa 3 keskikenttäpelaajaa, tai vaihtoehtoisesti 2 keskikenttäpelaajaa ja yksi laituri, eli hallintaa ei välttämättä menetä ollenkaan, mutta laitahyökkäys arvosanat tippuu roimasti.

Ite pelaan 4-3-3 ja kolmella innerillä. Toimii hyvin ja keskeltä mennää läpi että heilahtaa.

Mun joukkue siis Santaholma Totalé. ID: 1224887. Tahkoan kuutosdivaria. Saa haastaa, tälle viikolle on harkkapeli, mutta sitä seuraavalle. Nyt olis yks 21v loistava maalintekijä myynnis. Erikoisuus tekninen ja laituruus aputaito (kelv). Pyyntiä 2milj.

Sean-Pascal Nauerth (222188504)
 

masaala

Jäsen
Keskikentän hallintaa menettää aika paljon, jos siirtyy 3-5-2 taktiikasta 4-3-3 taktiikkaan, kun keskikentältä poistuu 2 pelaajaa. Itse laittaisin mieluummin 3-4-3 taktiikkaa jolloin puolustuksesi pysyisi samana ja keskikenttäkään ei kärsisi niin paljoa ja hyökkäykseen tulisi lisää tehoa.
3-5-2 taktiikan saa feikattua hyökkäystreeneihin sopivaksi käyttämällä 3-4-3 taktiikkaa, jossa toinen laituri on keskikentällä ja toinen tukee sitä. Lisäksi kun laittaa yhden keskuspuolustajan hyökkääväksi ja laitapuolustajan puolustavaksi, niin on rakennettu hutera "2-5-3" taktiikka. Maalivahtiin on syytä panostaa, jos haluaa että omissa ei soi liikaa...
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ite pelaan 4-3-3 ja kolmella innerillä. Toimii hyvin ja keskeltä mennää läpi että heilahtaa.
(222188504)

Tätä itsekin ajattelin, eli siirtyä käyttämään, eli kolme "inneriä" ja kolme hyökkääjää, joista tarvittaessa laittaa kaksi laitoja tukemaan.

Tuossa taitaa menettää 3-5-2:seen verrattuna laitureiden antaman pelinrakennusavun. Eli keskikenttä heikkenee jonkun verran (nykyiseen verrattuna lähtee siis kaksi mahtavan pelinrakennuksen laituria).

Jotain muutosta kaipaa, kun on jauhanut koko ajan 3-5-2:lla alusta lähtien.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Myynti-ilmoitus

Ei ole ollut tapana käyttää tätä foorumia myynti-ilmoituksiin, mutta nyt tilanne pakottaa tähän.

Nyt juuri sinulla, arvoisa Jatkoaikalainen, olisi mahdollisuus hankkia kunnon erikoistilannepelaaja mukaan kauden ratkaiseviin taisteluihin. Myyntiin lähti nimittäin juuri Jussi Hirsimäki (146002128). Jussi on mahtavalla maalinteolla-, erinomaisella syötöllä- ja utopisella erikoistilannetaidolla varustettu hyökkääjä, jonka erikoisuus on nopeudessa. Plussaa tulee vielä halvasta palkasta (vain 1300 viikko) ja kansalaisuudesta - Hirsimäen Jussista ei tarvitse edes maksaa sitä 20%:n korotusta. Käytä siis ihmeessä tilaisuus hyväksesi ja hanki suomalainen kärkipelaaja ratkaisemaan joukkueesi loppukauden tärkeitä pelejä.

Hankalan tilanteeni vuoksi hintapyyntönä alle kaksi miljoonaa!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tätä itsekin ajattelin, eli siirtyä käyttämään, eli kolme "inneriä" ja kolme hyökkääjää, joista tarvittaessa laittaa kaksi laitoja tukemaan.

Tuossa taitaa menettää 3-5-2:seen verrattuna laitureiden antaman pelinrakennusavun. Eli keskikenttä heikkenee jonkun verran (nykyiseen verrattuna lähtee siis kaksi mahtavan pelinrakennuksen laituria).

Tota juuri tarkoitin, että jos siirtyy 5 keskikenttä pelaajasta 3 käyttöön menettää joko 2 laiturin antaman pelinrakennusavun tai sitten yhden laiturin ja yhden keskustan äijän joka on kuitenkin aikamoinen lasku pelinhallinnassa. 3-4-3 taktiikalla ei menetä kuin joko yhden laiturin tai sitten yhden keskustan äijän tuoman pelinrakennusavun ja kuitenkin 4 keskikenttä äijää tuottaa paremmat hyökkäysarvosanatkin kuin 3 keskikenttä äijää, toki sama koskee puolustusta, mutta olet jo kauan pelannut 3 puolustajalla joten se ei olisi sinulle mitään uutta.

3-5-2 taktiikalla saan keskikentän arvosanaksi mahtava (matala)
3-4-3 taktiikalla yhdellä laiturilla arvosanaksi erinomainen (hyvin matala)
3-4-3 taktiikalla molemmilla laitureilla arvosanaksi hyvä (korkea)
4-3-3 taktiikalla ilman laitureita arvosanaksi hyvä (hyvin korkea)
4-3-3 taktiikalla yhdella laiturilla arvosanaksi kelvollinen (hyvin korkea)
4-3-3 taktiikalla kahdella laiturilla arvosanaksi välttävä (korkea)

Kaikissa taktiikoissa kaikki pelaajat ovat normaaleita. Kyllä se vaan aika paljon laskee varsinkin, kun siirrytään pois 3 keskustan äijästä ja 4-3-3 taktiikkaan. Pienin ero on 3-5-2 taktiikkaan verrattuna on 3-4-3 taktiikalla yhdellä laiturilla ja silloinkin arvosana laski mahtavasta erinomaiseen ja alataso matalasta hyvin matalaan, tietysti jos toi ei oo jonkun mielestä merkittävä lasku niin se ei sit oo, mutta mun mielestä se on erittäin suuri lasku ja itse en todellakaan lähtisi vaihtamaan 3-5-2 taktiikkaa 4-3-3 taktiikaksi juuri tuon keskikentän arvosanan takia ja siitä seuraavan hallinnan menetyksen takia.

Puolustukseni arvosanani eivät muuttuneet kuin ehkä alatason verran, kun testailin noita eri vaihtoehtoja 3 puolustajan alakerralla.

Edelleen suosittelen 3-4-3 taktiikkaa 3 kk äijällä ja yhdellä laiturilla.
 
Viimeksi muokattu:

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Henkilökunta alkoi riitelemään - meni 2 vk:n harjoitukset

Toissaviikolla tuli tehtyä sellainen amatöörimäinen virhe, että tuli palkattua apuvalmentajia muutama, jolloin apuvalmentajia oli yhteensä 8 kpl. Enpä muistanut sitä, että myös maalivahtivalmentajat lasketaan tuohon iloiseen joukkoon. Niinpä tuo maaginen yli 10 apuvalmentajan määrä ylittyi ja henkilökunta ajautui riitoihin. Enköhän ollut matkoilla juuri tuohon aikaan, ja joukkuehenki laski usean päivän ajan melkein pohjalukemiin.

No, eipä siinä kaikki. Kaikista pahinta oli, että menetin sen viikon harjoitukset. Sitten tämän viikon alussa huomasin tuon katastrofin ja erotin apuvalmentajia, jotta pääsin alle kymmeneen apuvalmentajaan. Mutta vahinko oli tapahtunut myös tälle viikolle, sillä menetin myös tämän viikon harjoitukset.

Masensi ihan sikana! Yksi suurimpia suoloja tässä pelissä on juurikin tuo pelaajien kehittäminen, ja nyt meni kaksi tärkeää viikkoa ihan hukkaan ... :(

No, onneksi joukkue porskuttaa eteenpäin, ja ollaan yhä sarjanousussa kiinni. Joukkueen nimi on Metal Hamsters.

Kun tän pelin ottaa tarpeeksi vakavasti, "pienetkin" asiat vituttaa ... :)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika tiukkaa vääntöä meikäläisellä seiskassa. Kolme kärkijengiä pisteen sisällä, minä näistä kakkosena. Mulla kyllä selkeästi paras maaliero, joten siitä plussaa, jos tilanne jatkuu yhtä tiukkana loppuun asti. Siinäkin mielessä mun tilanne vaikuttaa hyvältä, että molemmat muut kärkijengit kohtaan vielä kotona, kolmonen ensi viikolla ja kärki sitten viimeisellä kierroksella. Kotona vien hallinnat ihan mennen tullen, joten ei huolta pitäisi olla.

Ensi viikolla pitäisi tehdä viimeinen hankinta joka varmistaa nousun, uusi kärki. Noin pari miljoonaa on käytössä, ja sillä pitäisi kaivaa noin häikäisevä-armoitettu tason kaveri kärkeen. Vähän kokeneempaa hakusessa, mutta aika lailla saa etsiä listoja että tuollaisen bongaa.

Ihan hyvää vauhtia tässä on noustu, neljäs kausi menossa ja ysistä aloitettiin. Ja kaiken järjen mukaan ensi kaudella kutosessa, en mä enää tuota kakkospaikkaa ainakaan sössi, vaikka tietysti sarjavoitto on tavoitteena. Haluan joka tasolta pokaalin.

Jengi on FC Arabia (558083) jos jotain kiinnostaa.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Nyt olisi tiukka kysymys HT-tietäjille akatemiasta. Eli minulla on tällä hetkellä junnuilla harjoittelussa maalivahti (ensisijainen) ja maalinteko. Maalinteon kuvauksessa sanotaan jotenkin näin: "Maalinteko kehittää ensisijaisesti hyökkääjiä. Myös muut pelaajat saavat treeniä." Tarkoittaa tuo sitä, että esimerkiksi laiturit saavat hyökkäystreeniä vai sitä että laiturit saavat laituritreeniä? Oon yrittäny ettiä tietoa mutta en ole löytänyt.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt olisi tiukka kysymys HT-tietäjille akatemiasta. Eli minulla on tällä hetkellä junnuilla harjoittelussa maalivahti (ensisijainen) ja maalinteko. Maalinteon kuvauksessa sanotaan jotenkin näin: "Maalinteko kehittää ensisijaisesti hyökkääjiä. Myös muut pelaajat saavat treeniä." Tarkoittaa tuo sitä, että esimerkiksi laiturit saavat hyökkäystreeniä vai sitä että laiturit saavat laituritreeniä? Oon yrittäny ettiä tietoa mutta en ole löytänyt.

Maalinteko-treeniä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt olisi tiukka kysymys HT-tietäjille akatemiasta. Eli minulla on tällä hetkellä junnuilla harjoittelussa maalivahti (ensisijainen) ja maalinteko. Maalinteon kuvauksessa sanotaan jotenkin näin: "Maalinteko kehittää ensisijaisesti hyökkääjiä. Myös muut pelaajat saavat treeniä." Tarkoittaa tuo sitä, että esimerkiksi laiturit saavat hyökkäystreeniä vai sitä että laiturit saavat laituritreeniä? Oon yrittäny ettiä tietoa mutta en ole löytänyt.
Kaikki pelaavat pelaajat saavat myös ns. osmoositreeniä, joka on ainakin aikuisissa noin 13% treenistä. Eli kun sulla on tuo maalinteko toissijaisena, niin vaikutus muille on melko marginaalinen.

Tänään olisi hieno paikka varmistella nousua kutoseen, ans kattoo miten käy. 30 pelattu ja tilanne vielä 0-0. Mun voiton pitäisi kyllä olla melko selvä juttu.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Syöttävää kotimaista pelinrakentajaa kaupan

Henri Tiikkala (149984184)

26 vuotta ja 99 päivää, TSI = 65 320
hyvä kunto, kelvollinen kestävyys

Puolustus: välttävä
Pelinrakennus: yliluonnollinen
Syöttäminen: loistava

Laitoin lähtöhinnaksi tasan miljuunan.

3,75 miltsii itse aikanaan maksoin ja en edes odota, että voittoa jannusta tulisi, mutta jos nyt suunnilleen omat saisi pois, niin olisi kiva. Hintavertailun mukaan maksettuja kauppoja samantasoisista jampoista on tehty viime aikoina siinä 3,3-4 miljoonan hintaan.

Ostakee ostakee!! Liksakaan kaverilla ei ole kuin reilu 15 tonnia viikossa, joten ei mikään palkkarohmu.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Kiitoksia vastauksista! Salaisesti toivoin että laituritkin olisi tuolla systeemillä saaneet laituri -treeniä. :)

Itselläni tekee tiukkaa että pysyn vitosessa. Sen verran kiperä tilanne lohkossa että sijat 3-7 ovat mahdollisia. Tällä hetkellä olen sijalla 7.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kaikki pelaavat pelaajat saavat myös ns. osmoositreeniä, joka on ainakin aikuisissa noin 13% treenistä. Eli kun sulla on tuo maalinteko toissijaisena, niin vaikutus muille on melko marginaalinen.

Onko se tosiaan noin suuri? Mun muistikuvan mukaan se on paljon pienempi.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Onko se tosiaan noin suuri? Mun muistikuvan mukaan se on paljon pienempi.

No on toi nyt aika pieni vaikutus, kun sillä kestäisi taidon paraneminen kumminkin yli 50 viikkoa (ainakin vanhoilla treeniluvuilla). Itsellä ei mitään varmaa tietoa ole, mutta jos lasketaan 13%:a treenistä, joka nostaisi taitoa 8 viikossa, eli 0,125/viikko, niin siitä tulee 0,01375/viikko. Eli aika vähän :)
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mä muistelin kuulleeni ja lukeneeni jostain, että se on vain 1%, mutta siihen nähden toi 13% on aivan mahtava luku.

Tänään taas taistellaan tärkeistä pisteistä, jos voitto tulee niin 5. sijasta ja karsijan paikasta päästään jo 10 pistettä karkuun ja samalla varmistettaisiin ettei ainakaan pudota sarjasta ja jos sarjakärki häviäisi oman ottelunsa (en hirveästi usko siihen) niin olisin tasapisteissä heidän kanssaan toki selkeästi heikommalla maalierolla. Vielä, jos sarjanelonen pystyisi kaatamaan sarjakolmosen niin saisin venytettyä eron siihen 5 pisteeseen. Itselläni tänään on siis matsi juuri tuota viidentenä olevaa joukkuetta vastaan ja kotimatsina.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselläni tänään mahdollisuus käytännössä varmistaa lohkovoitto ja sitäkautta nousu seiskaan. Vastustajana ei mikään helpoin, viimeksi meidän välisessä pelissä sain niukan 0-1 voiton haettua vieraista. Tänään lähdetään MOTS päällä ja toivotaan parasta.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Sponsorituloista

Viimeviikolla sain jo 99 720 € tuloa sponsoreilta ja palkkalistoilta löytyy 5 markkinoijaa. Kysymys kuuluukiin kuinka paljon sponsoreiden tulot nousisivat, jos nostaisin markkinoijat vaikka lukumäärään 10? Olen tällä hetkellä kutosessa sijalla 1.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeviikolla sain jo 99 720 € tuloa sponsoreilta ja palkkalistoilta löytyy 5 markkinoijaa. Kysymys kuuluukiin kuinka paljon sponsoreiden tulot nousisivat, jos nostaisin markkinoijat vaikka lukumäärään 10? Olen tällä hetkellä kutosessa sijalla 1.

Markkinoijia kannattaa pitää suhteessa 1 per 300 fania. Eli riippuen paljonko sinulla on kannattajia. Esim. 1200 kannattajaa = 4 markkinoijaa.

Tuohon itse kysymykseen en osaa vastata.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Markkinoijia kannattaa pitää suhteessa 1 per 300 fania. Eli riippuen paljonko sinulla on kannattajia. Esim. 1200 kannattajaa = 4 markkinoijaa.

1 923 jäsentä on tällä hetkellä kannattajajoukoissa ja joka viikko nousee tasaisesti viidellä jäsenellä. Tämä vastaa noin 7 markkinoijaa?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Markkinoijia kannattaa pitää suhteessa 1 per 300 fania. Eli riippuen paljonko sinulla on kannattajia. Esim. 1200 kannattajaa = 4 markkinoijaa.
Toinen kysymys. Mitä haittaa on 10 markkinoijasta vaikka faneja in vain noin 1700? Mulla on ollut koko HT-uran ajan 10 leveästi hymyileviä pukumiehiä ja nyt mennään tasaisesti +3 kannattajaa per päivitys...
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toinen kysymys. Mitä haittaa on 10 markkinoijasta vaikka faneja in vain noin 1700? Mulla on ollut koko HT-uran ajan 10 leveästi hymyileviä pukumiehiä ja nyt mennään tasaisesti +3 kannattajaa per päivitys...

100% tietoa ei ole, mutta luulisin, että markkinoijien palkat nousevat suhteessa tuottoihin (fanimäärän kasvuun, sponsoreiden antama raha) liian korkeaksi, että olisi kannattavaa pitää 10 markkinoijaa.

Ja kirjanpitäjiähän ei kannata pitää yhtäkään, ellei ole -270k (tai -370k, kumpi jompi) tappiolla, tai vähintään viisi miljoonaa plussalla. Muuten kirjanpitäjän palkka on hänen tekemää tuottoansa suurempi.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi Etelä-Koreasta on niin vaikea saada harjoitusvastustajaa? Olen yrittänyt sieltä hakea vastustajaa korien avulla jo ties kunka monta viikkoa mutta koskaan ei tärppää, useista maista missä on vähemmän aktiivisia käyttäjiä on vastustaja läytynyt päivässä tai parissa. Pitäisi varmaan pommitella käyttäjille siellä suoraan haasteita kun tällä systeemillä ei tunnu onnistuvan. Vähitellen on tässä tullut lippuja kerättyä, aloitin tavallisimmista ja siirryn harvinaisempien suuntaan, mitään harvinaisuuksia ei vielä ole vaan kasassa on vasta noin 60.
 

Bo'er

Jäsen
Viimeviikolla sain jo 99 720 € tuloa sponsoreilta ja palkkalistoilta löytyy 5 markkinoijaa. Kysymys kuuluukiin kuinka paljon sponsoreiden tulot nousisivat, jos nostaisin markkinoijat vaikka lukumäärään 10? Olen tällä hetkellä kutosessa sijalla 1.

Minä muistaisin, että markkinoijia pitäisi olla yksi 250 fania kohti. Itse pelaan myös kuutosessa ja olen oman lohkoni ykkönen. Minulla on kymmenen markkinoijaa ja sain viime viikolla tuloa 115 075€/wk.

Sitten itse asiaan, kun mikään ei enää kannattajille riitä: Olen voittanut viimeiset 7 peliä kuutosessa ja nyt siis lohkoni kärkipaikalla. Kannattajat ovat lähetelleet viimeiset seitsemän viikkoa rakkausrunoja -> 4 uutta fania/päivitys. Nyt sitten edellisen pelin piccasin ja voitin vain 9-0 (odotukset pelille olivat: Olemma ennakkosuosikki). Nyt kannattajat lähettelevät edelleen runojaan(tiedän, että vain sanallinen arvio, ja numerinen on laskenut, mutta miksi?), mutta faneja tulee lisää enää 3???

Mikähän logiikka tuossa oikeen on, voitin pari kierrosta sitten samoilla oletuksilla pelin 5-0 ja silloin päivitys pysyi 4 fania lisää. Nyt sitten vain kolme, vaikka voitin huomattavasti reippaammin. Vaikuttaako piccaus myös fanien päivityksiin alentavasti, vai ovatkohan he vaan "kyllästyneet" ja odottavat vaan nykyään suurempia ja suurempia voittoja?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kuinka kauan kestää 23v pelaajalla nousta titaanisesta uskomattomaksi pelinrakentajaksi? Valmentaja on hyvä ja hyökkäävä, apukoutseja 8. Harjoittelutaso 100, kestävyyttä 12%.

Oliko jossain taulukkoa missä asiaa voi ihmetellä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös