Hattrick

  • 1 261 644
  • 10 211

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Taivaallisella tulee siis 4 kannattajaa lisää, seitsemännellä taivaalla 5-6.
Tämähän ei ihan suoraviivaisesti mene noin jokapuolella. Tuohon vaikuttaa varmasti kannattajien kokonaismäärä suhteessa sarjatason keskiarvoihin ja muutakin. Tästä ei ole faktaa mulla sen tarkemmin.

Tässä kuitenkin faktaa mun viimeisistä fanilisäyksistä joiden aikaan rakkausrunoja on enimmäkseen pukannut:

19.2.2009: +5
16.2.2009: +5
12.2.2009: +5
9.2.2009: +4
5.2.2009: +5
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vai meneekö ihan normaalisti, että oikea vasenta ja vasen oikeaa vastaan?
...
Nyt alkaa joukkuekin näyttämään maalivahtia lukuun ottamatta siltä, miltä sen kuuluukin näyttää, jos meinaa tälläisestä keskitason kutosdivarista ylöspäin pyrkiä.
Oikea puolustus ottaa vasemman hyökkäyksen ja toisella puolella tietty toisinpäin. Eli ihan normaalisti menee.

Tosta sun nipusta toi hyvä maalivahti todellakin pomppaa pahasti silmään. Sinne siis 2-4 pykälää kovempi jannu, niin alkaa olemaan joukkue iskussa. Itse olen aina satsannut enemmän veskariin ja sitten vasta puolustukseen.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Tämähän ei ihan suoraviivaisesti mene noin jokapuolella. Tuohon vaikuttaa varmasti kannattajien kokonaismäärä suhteessa sarjatason keskiarvoihin ja muutakin. Tästä ei ole faktaa mulla sen tarkemmin.

Jep. Mitä vähemmän faneja ja alhaisempi sarjataso(tosin nämähän kulkevat käytännössä käsi kädessä), sitä suurempia ovat fanien lisääntymiset.

Kaner: Tottakai oikea hyökkäys vs. vasen puolustus ja toisinpäin.
 

Bo'er

Jäsen
Tämähän ei ihan suoraviivaisesti mene noin jokapuolella. Tuohon vaikuttaa varmasti kannattajien kokonaismäärä suhteessa sarjatason keskiarvoihin ja muutakin. Tästä ei ole faktaa mulla sen tarkemmin.


Juu ei, se olikin vaan toteamus omasta tilanteestani. Itsellä tilanne siinä mielessä hyvä, että kannattajien odotukset kaudelle ovat todella matalat, joten jo pienellä voitolla mielialat pysyvät todella korkealla.
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja laitetaanpas täältäkin vertailun vuoksi kannattajapäivitykset täältäkin
19.2.2009: -9
16.2.2009: -6
12.2.2009: -10
9.2.2009: -8
5.2.2009: -8

Kannattajat tällä hetkellä raivoissaan. Viikonlopun tasaantuminen -6 johtui viikonlopun yllätystasurista vieraissa. Lääkäreitä siis 27 kappaletta ja siitä johtuu fanien kaikkoaminen.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Itselläni on nyt ollut tämän kauden ajan kannattajien mielialat taivaallisessa ja 1 kannattaja tulee lisää per kerta.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Kunnot laskee kuin lehmän häntä, tällä hetkellä keskiarvo Välttävä(matala). Onko muilla samoja huomioita? Lähes kaikki pelaajat ovat viimeisten 3 viikon aikana päässeet pelaamaan.
 

Himari

Jäsen
Kunnot laskee kuin lehmän häntä, tällä hetkellä keskiarvo Välttävä(matala). Onko muilla samoja huomioita? Lähes kaikki pelaajat ovat viimeisten 3 viikon aikana päässeet pelaamaan.
Joo kyllä samoja huomiota on tullut tehtyä. Nyt kahtena viime viikkona hyvällä mallilla olleet kunnot ovat tippuneet radikaalisti alaspäin. Ajattelin vetää tässä välissä viikon yleiskuntotreeniä. Saa nähdä, onko apua miten.
Sarjassa tuli viime viikolla yllätysvoitto ottelusta, jota minun ei olisi tosiaankaan kuulunut voittaa. Kieltämättä ihan kiva, että joskus näinkin päin.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onko teillä kokemuksia Hattrick Organizer-nimisestä ohjelmasta? Käyttänyt tässä jonkin aikaa, mutta usko on vähän horjunut noihin sen tarjoamiin arvioihin matseista. Kannattaako luottaa ollenkaan, vai joutaako romukoppaan?
 

Sic

Jäsen
Onko teillä kokemuksia Hattrick Organizer-nimisestä ohjelmasta? Käyttänyt tässä jonkin aikaa, mutta usko on vähän horjunut noihin sen tarjoamiin arvioihin matseista. Kannattaako luottaa ollenkaan, vai joutaako romukoppaan?

Kyllä se melko hyvän suunnan antaa tulevista arvoista, ite olen käyttänyt jo ainakin vuoden päivät tota ja joka viikkohan tota tulee käytettyä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko teillä kokemuksia Hattrick Organizer-nimisestä ohjelmasta? Käyttänyt tässä jonkin aikaa, mutta usko on vähän horjunut noihin sen tarjoamiin arvioihin matseista. Kannattaako luottaa ollenkaan, vai joutaako romukoppaan?
Loistava ohjelma, ilman en pärjäisi enää.

Vahvinta aluetta siinä kuitenkin on oman kokoonpanon suunnittelu sekä mahdollisuus tehdä haamupelaajia joilla voit testata kuinka arvosanasi kehittyvät mahdollisen hankinnan myötä. Myös kaikkea mahdollista tilastoa ja historiaa pelaajista sekä joukkueen suorituksista löytyy vaikka kuinka paljon.

Ottelusimulaattori laskee tietysti todennäköisyyksiä, eikä tietenkään ota mukaan randomia. Kovin sokeasti siihen ei kannata luottaa, varsinkaan jos vastustajalla on tapana vähänkään muuttaa kokoonpanojaan. Itse en kovinkaan paljoa käytä simulaattoria, vaan katson millaisia arvoja milläkin kokoonpanolla saa, ja lasken/arvioin käsin miten pärjään mitäkin vastustajan kokoonpanoa vastaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itelläki ollu tuo Organizer jo pitempään käytössä ja onhan se pirun näppärä apuohjelma. Lähinnä tulee pelaajien kehitystä seurattua (on muuten aika tarkka et milloin se reenattava taitoa nousee) ja kokoonpanoja säädettyä.

Nyttemmin tuo on vain jostain syystä heittäny toimimasta. Jumittaa aina tuohon aloituskuvaan: "starting plugins", vaikka kuinka kauan odottais. Niiden kotisivuillekaan en ole vähään aikaan päässyt jos siellä vaikka olis päivitystä tullut.

E: Sourceforgesta tuo löytyikin ja pelittää taas.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Odotetusti tuli turpiin parissa viimeisessä sarjapelissä, mutta nyt palattiin voittokantaan sekoilusta huolimatta. Huolimattomuuttani olin laittanut laiturin keskikentälle ja innerin laitaan. Jo ennestään avauksessa oli yksi varapelaaja, joten arvosanat jäivät mihin jäivät, mutta 3-1 voitto irtosi tästä huolimatta. Kausi jatkuu ja sarjapaikan säilyttämistä tavoitellaan edelleen, 2 voittoa ja 2 tappiota ei ole silti ihan katastrofialku.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kauden kahdesta ekasta pelistä selvät tappiot joten ajattelin piccailla loppukauden ja hakea tarvittaessa vauhtia kasidivarista. Eikä mitä. Molemmat picatut pelit voitin joista viimeisimmän selvästi 0-6 vieraissa.

Mielenkiintoista taas oli se että asettelin kokoonpanon niin että hyökkään vastustajan heikkoa vasenta puolustusta vastaan ja onnistuinki tämän voittamaan melko selvästi: välttävä (matala) - kurja (matala). Maaleista neljä tuli keskeltä ja kaksi vapaapotku kuvioista (eli ilmeisesti epäsuorista vapapotkuista). Raportissa ei mainittu yhtään oikealta puolen syntynyttä tilannetta. Niin itseasiassa siinä mainittiin ainoastaan nuo kuusi joista sitten maalit syntyi.

Niin sitä vaan et tuntuu enimmäkseen et on ihan sama miten noita kokoonpanoja asettelee kun maalipaikat ja maalit tulee ihan randomilla. Yhdeksän maalia tullu tällä kaudella ja ainoastaan laituri on onnistunut iskemään kaksi täysosumaa. Häikäisevä maalintekijä on tehnyt yhden ainokaisen vaikka on ainakin mun mielestä ihan kohtuu kova sälli seiskadivariin. Niin ja seuraava kuvio on nyt alkanut toistumaan: "Peto sai vapaapotkun pienestä kulmasta ja päättikin toteuttaa kuvion, jonka innokkaimmat fanit tunnistanevat harjoituskentältä."
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
On se nyt v*tun ihme juttu näiden loukkaantumisten kanssa. Nyt lähti ykköskärki 3 viikoksi- Joka pelissä näköjään se 1kpl avainpelaajia 3 viikoksi lepäämään. No tää kausi tosiaan oli nyt sitten tässä.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Vähän tyhmältä tuntuu, että melkein aina tänne kirjoitettaessa pitää narista Hattrick-asioista, joten käännetään tämä narina nyt sitten kysymyksiksi.

Eli eilen oli tärkeä kotipeli sarjan toista kärkijoukkuetta vastaan. Alltidin mukaan vein Loddar-pisteet 12.18 - 9.89 ja ah-pisteet 186-150 (peli nousi Alltidissa tämän kauden ykköseksi yllättävien otteluiden listalla), mutta onnistuin häviämään pelin 0-1. Kaverin kärki teki maalin "peräti" 50 TSI:n voimalla rankusta. Menetin ottelun vuoksi sarjan kärkipaikkani, kannattajien mielialat laskivat hyvään ja joukkuehenki laski rauhalliseen.

Kolme kysymystä (otteluun 211772154):

- Mitä nuo Alltidin Loddar-pisteet ovat?

- Kuinka suuri ero muilla on ollut parhaimmillaan Loddar-pisteissä / ah-pisteissä tappioon päättyneissä peleissä? Minä en muista, että olisin aikaisemmin hävinnyt peliä, jossa olisin vienyt alueiden hallinnat eilisen tavoin.

- Jos epäsuorien vapareiden arvosana on hyökkäyksen osalta "heikko erittäin matala" (kuten vastustajalla oli), niin onko kuitenkin mahdollista, että tuolla hänen "rankku-ratkaisija-kärjellään" olisi kovin korkea et-taito? Ilmoittavatko nuo epäsuorien vapareiden arvot et-taitoa ja miten tuo heikko (erittäin matala) lasketaan esimerkiksi hyökkäykseen (onko tuossa esimerkiksi keskikentän et-taitoa minkä verran mukana)?
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Itelläki ollu tuo Organizer jo pitempään käytössä ja onhan se pirun näppärä apuohjelma. Lähinnä tulee pelaajien kehitystä seurattua (on muuten aika tarkka et milloin se reenattava taitoa nousee) ja kokoonpanoja säädettyä.

Itseltäkin tuo ohjelma löytyy, mutta en tajua siitä tuon taivaallista. Voisitteko neuvoa, miten esimerkiksi juuri pelaajien kehitystä voi tarkemmin tämän ohjelman avulla seurata? Tai miten voi arvioida seuraavaa ottelua tai muuta sellaista?
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Mitä nuo Alltidin Loddar-pisteet ovat?

Selityksen alkuun pääsee täältä: http://wiki.hattrick.org/LoddarStats

- Jos epäsuorien vapareiden arvosana on hyökkäyksen osalta "heikko erittäin matala" (kuten vastustajalla oli), niin onko kuitenkin mahdollista, että tuolla hänen "rankku-ratkaisija-kärjellään" olisi kovin korkea et-taito?

Toki on. Itselläni vastaavat arvosanat ovat muistaakseni 6 vs 19.

Ilmoittavatko nuo epäsuorien vapareiden arvot et-taitoa ja miten tuo heikko (erittäin matala) lasketaan esimerkiksi hyökkäykseen (onko tuossa esimerkiksi keskikentän et-taitoa minkä verran mukana)?

Tähänkin löytyy selitys hattuwikistä: http://wiki.hattrick.org/Set_pieces
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Jännityksellä odotan mihin suuntaan fanijoukkioni tunnelmat seuraavien viikkojen aika lähtevät. Tai sen kyllä tiedän, että laskuunhan ne lähtevät, mutta miten paljon.

Pelaan siis ekaa kauttaa seiskadivarissa, ja kausiodotukset ovat "kannattaa iloita joka ottelusta, hupia ei kauaa tässä sarjassa kestä". Voisi siis olettaa, että ottelukohtaiset odotukset eivät myöskään ole kovin korkealla. Sarja on kuitenkin alkanut neljällä voitolla (toki vastassa on ollut 2 bottia ja toinen nousija) joten fanit on tietty ihan fiiliksissä. Seuraavina viikkoina kohtaan kuitenkin kolme selkästi vahvempaa joukkuetta, ja olen aika varma että luvassa on 6 ottelun tappioputki. Fanit odotukset kuitenkin vieraspeleistä "vastustaja on ennakkosuosikki" ja kotipelistä "taistosta tulee tasainen". Eivät noi ihan linjassa tuon koko kauden odotuksen suhteen ole.

No, tämän viikon scouttaus oli kuitenkin ihan lupaavan oloinen: "Hän on 15 vuotta vanha...Jos pelaaja saisi vain mahdollisuuden kehittää taitojaan, hänen Puolustus-kykynsä voisi olla hyvä." Ihan pelkkää paskaahan toi mun akatemia onkin tähän asti suoltanut, olen nyt kuitenkin vuoden sitä pyörittänyt joista viimeiset puol vuotta 20ke/viikko panostuksella. Yhden pelaajan olen saanut myytyä ja sain siitä 100k + yhden kelvollisen 17v pelinrakentajan otin treenirinkiin jokunen viikko sitten. Kovin on surkeeta menoa siis.
 
APUA! Kova matsi tulossa ja tarvitsen apua taktiikan valitsemiseen, tässä ottelun id: (211779496)

Mistä voi ladata ton Hattrick Organizerin yksinkertaisesti ja nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös