Hattrick

  • 1 260 061
  • 10 202

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
avatar kirjoitti:
Ihan hirveitä ei viitsisi maksaa, mutta olis tärkeä saada pelle kun tuntuu, että jos tiimin joukkuehenki tippuu miltei heti jos on vähänkään PIC:nnut pelejä.

edit: Eihän pellen siis tietenkään tarvitse välttämättä pelata peliäkään vaan riittää kunhan on rosterissa? Näin olen ymmärtänyt.

Käsitääkseni pellen vaikutus kuitenkin on varsin pieni tuohon joukkuehenkeen. Valmentajan johtajuus on kuitenkin se huomattavasti merkittävämpi. Ja kuten olit ymmärtänyt, pellen ei tarvitse olla pelaavassa kokoonpanossa, vaikuttaa yhtälailla ilmankin.

Ps. Viitaten myöhäisempään viestiisi, älä turhaan hukkaa treenipaikkaa 25-vuotiaalle kaverille.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Juu, mielenkiintoisia aikoja elämme.

Kutoseen vissiin tiputaan, mutta mihin asti riittävät HT:n pavut verrattuna Sokkeriin. Oma veikkaus, hyytyy jo startissa.

Miksi jatkaa "managerointia" epärealistisessa jätöksessä, kun parempaakin on tarjolla. Alkuun voisi olla maksamatta paskasta ja katsoa maistuuko ilman suppoa. Mikäli ei maistu voisi lopettaa tämän "futismanagerin" irvikuvan kokonaan.
 

Mace

Jäsen
Siren kirjoitti:
Juu, mielenkiintoisia aikoja elämme.

Kutoseen vissiin tiputaan, mutta mihin asti riittävät HT:n pavut verrattuna Sokkeriin. Oma veikkaus, hyytyy jo startissa.

Miksi jatkaa "managerointia" epärealistisessa jätöksessä, kun parempaakin on tarjolla. Alkuun voisi olla maksamatta paskasta ja katsoa maistuuko ilman suppoa. Mikäli ei maistu voisi lopettaa tämän "futismanagerin" irvikuvan kokonaan.

Jokaisella on ilman muuta valinnanvapaus ja oikeus mielipiteeseensä. Ei peliä kannata jatkaa, jos ei ole motivaatiota (eikä sitä ole löytymässä lähitulevaisuudessakaan), mutta henkilökohtaisesti perehtyisin peliin ensin tarkasti ja opettelisin pelaamaan sitä kunnolla, minkä jälkeen on huomattavasti helpompi arvioida pelin hyvyyttä/huonoutta. Jos arvostelee tiukasti tuntematta kunnolla arvostelunsa kohdetta, se on vähän sama kuin minä haukkuisin Metallicaa paskaksi bändiksi vain sillä perusteella, etten ole sitä kuullut kuin muutaman biisin sivukorvalla ja nuo biisit eivät oikein iskeneet (ja ovat kovin yliarvostettuja). Ei tuollaista mielipidettä ota kovinkaan moni kauhean vakavasti, mutta toki minulla on silti oikeus mielipiteeseeni. Aivan kuten sinullakin. ;)
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siren kirjoitti:
Kutoseen vissiin tiputaan, mutta mihin asti riittävät HT:n pavut verrattuna Sokkeriin. Oma veikkaus, hyytyy jo startissa.

Miksi jatkaa "managerointia" epärealistisessa jätöksessä, kun parempaakin on tarjolla. Alkuun voisi olla maksamatta paskasta ja katsoa maistuuko ilman suppoa. Mikäli ei maistu voisi lopettaa tämän "futismanagerin" irvikuvan kokonaan.
?

Ok..meni vähän ohi, mutta mitä tarkoittaa "mihin asti riittävät HT:n pavut verrattuna Sokkeriin. Oma veikkaus, hyytyy jo startissa."
en ummarra...olenko liian päissään vai mitä?
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
fc norja (780137)

Eli talous vaikeuksissa oleva FC Norja etsii reenivastusta mahdollisimman hyvät lipputulot vetävästä joukkueesta.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
VolmariP kirjoitti:
Itselläni myös eka täysi kausi menossa ja nousu seiskaan pitäisi olla melko vissi.

Voitko kertoa joukkueesi nimen? Olisi kiva nähdä miten ekalla kaudella noustaan seiskaan, minä aloitin ysistä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Menace kirjoitti:
Voitko kertoa joukkueesi nimen? Olisi kiva nähdä miten ekalla kaudella noustaan seiskaan, minä aloitin ysistä.
Joukkueen voi saada kahdesta alimmasta sarjaportaasta. Toisekseen, jos Volmarilla on kyseessä ensimmäinen kokonainen kausi, niin hän on voinut saada viime kaudella ysin kärkijoukkueen, nousten siten kasiin ja tällä ensimmäisellä kokonaisella kaudella nousu seiskaan olisi siis hyvinkin mahdollinen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Noususta

Minulla kävi vähän noin, 2 matsia IX josta helppo nousu VIII jossa sitten olen tosin ollut jo kolme kautta. Annetussa joukkueessa oli valmiina kelpo mv, hyvä kk ja hyvä maalintekijä. On siinä ero miten pääsee peliin sisään kun jos saa ensimmäiseksi käsiinsä kasin heittopussin 40 maalia miinuksella.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
Menace kirjoitti:
Voitko kertoa joukkueesi nimen? Olisi kiva nähdä miten ekalla kaudella noustaan seiskaan, minä aloitin ysistä.
Niin kuin Isle of Man totesi, aloitin viime kaudella suoraan kasista HT-urani, eli ysiä ei ole ollut tarvis kahlata. Aloittaessani kausi oli puolenvälin paikkeilla, ja olin jumbona nollakerholaisena. Kauden lopussa olin saanut joukkueen hilattua neljänneksi, ja tällä kaudella nousu seiskaan ykkösprioriteetti.
Tässä joukkueeni: FC Maksa-All4s (1513869)
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
kakkonen kirjoitti:
?

Ok..meni vähän ohi, mutta mitä tarkoittaa "mihin asti riittävät HT:n pavut verrattuna Sokkeriin. Oma veikkaus, hyytyy jo startissa."
en ummarra...olenko liian päissään vai mitä?


Ehkäpä olin itse; ) Tänään testataan taas vastahyökkäysten toimivuutta ja matsin jälkeen varmaan todetaan ettei toiminut.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Isle of Man kirjoitti:
...nousten siten kasiin ja tällä ensimmäisellä kokonaisella kaudella nousu seiskaan olisi siis hyvinkin mahdollinen.

Juu en minä mitenkään epäillyt, siksi kyselinkin joukkueen nimeä. Itse otan tipsejä vastaan, jos joku jaksaa kurkkia. Jos voitan tänään, nousen todennäköisesti seiskaan, jos häviän nousu jää haaveeksi. FC Ylilyöjät (1056211)
 

Bo'er

Jäsen
Komppaan tässä nimerk. Sireniä. Kyllä HT:ssa keskikentän merkitys on ihan kaikki kaikessa, ainakin aladivareissa. Joten uusille HT kavereile, kun otatte keskikentän haltuun niin peli on selvä. Eli ainakin kasissa, ota keskusta haltuun ja voitat varmasti oman liigan.

Tässä esim. (tämä esim on vain ekan puoliajan mukaan todettu, koska mulla lensi kaveri ulos tokalla jaksola. Siinä vaihessa peli oli jo ohi, joten mun kaveri ei vaikuta arvosanoihin.) ja kaikki maalit tulivat ennen ulosajoa.

Tässä teoriassa on otettu noi HT:n ala-arviot lukuuun, eli esim. heikko arvosanalla ala-arviot ovat; eriittäin matala, matala, korkea, erittäin korkea.

Tottakait kaverilla oli kotietu, mutta se olikin ainoa missä oli parempi. Vertailussa olen käyttänyt arvioiden alatasoja, esim, heikolla on erit. matala, matala, korkea, erit. korkea: ja arvio sen jälkeen. kaveri sai 63 prosentin hallinnnan kyseisestä syystä( 2. puoliaika 64%.)

Vastustaja -Minä

Keskikenttä: heikko (erittäin korkea) -kehno(erittäin matala) = -7 (63% hallinta)
Oikea puolustus: heikko (erittäin korkea) - Vasen hyökkäys: heikko (erittäin korkea) = +-0
Keskuspuolustus: välttävä (matala) - Keskushyökkäys: välttävä (matala) = +-0
Vasen puolustus: kehno (erittäin matala) - Oikea hyökkäys: heikko (matala) = +9
Keskuspuolustus: välttävä (matala) - Keskushyökkäys: välttävä (matala) = 0
Vasen puolustus: kehno (erittäin matala) - Oikea hyökkäys: heikko (matala) = +5
Oikea hyökkäys: heikko (matala) - Vasen puolustus: heikko (erittäin korkea) = +3
Keskushyökkäys: heikko (matala) - Keskuspuolustus: välttävä (erittäin matala) = +5
Vasen hyökkäys: kurja (korkea) - Oikea puolustus: välttävä (erittäin matala) = +9

eli voitin kaikki muut selvästi mutta en keskikenttää. Ton otin huomioon kun laskin taktikkaa, eli mun puolustuksen olis pitänyt pitää vastustajan hyökkäys ja päin vastoin. Niin kävikin mutta kaveri sai 5 paikka josta teki kolme maalia, vaikka mun puolustus oli selvästi parempi. Toisaalta itse en saanut yhtään paikkaa josta olis voinut edes yrittää. Eli ainakin aladivareissa keskikenttä on kaikki kaikessa.

Eli uusille kavereille, ottakaa keskikenttä hallintaan niin dominoitte liigaanne. Kaikki panostus keskustaan.

Eli taktiikka guru Macelle, mitä olisi voinut tehdä toisin. Keskikenttä oli pakko luovuttaa koska, vastustajalla se oli parempi, =kotipeli, oman joukkueen joukkuehenki......
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bo'er kirjoitti:
Niin kävikin mutta kaveri sai 5 paikka josta teki kolme maalia, vaikka mun puolustus oli selvästi parempi.

Jos nyt lähdetään vaikka siitä, että sinun puolustuksesi ei peitonnyt vastustajan hyökkäystä selvästi, niin ymmärrät miksi niitä paikkoja tuli.
Meinaan silloinkun arvosanat menevät tasan puolustus vs hyökkäys taistelussa, ja vastustajalla on hallinta keskikentästä - saa todennäköisesti enemmän maalipaikkoja - niin kyllähän sen järkikin sanoo, että vastustaja tekee suurella todennäköisyydellä enemmän maaleja.
Tuo vasenpuolustus oli ainoa, josta vastustaja ei päässyt tulemaan 50% todennäköisyydellä läpi, mutta toki sieltäkin voi läpi päästä kun peli perustuu todennäköisyyksiin.

Se ettet sinä saanut maaleja on huonoa tuuria, mutta et sinä minusta kuitenkaan mitään vääryyttä tuossa matsissa kokenut häviämällä sen.

Näin minä asian näkisin, vaikken olekkaan taktiikkaguru Mace.
 
Viimeksi muokattu:

Nshr

Jäsen
Eilen tuli jopa hieman yllättävä 4-0-voitto sarjajohtajasta. Tappio oli vastustajalle vasta kauden ensimmäinen. Oma kuntokäyräni näyttää huonon alkukauden jälkeen hyvältä: kuudesta viimeisestä ottelusta saldona on viisi voittoa.

Ehkä suurin syy nykyiselle menestykselle on kauden alussa hankittu maalivahti. Vaikka edessä on melko huono puolustus(?), Cathomas on lähes yksin pitänyt joukkuetta pystyssä. Nykyisten innereidenkin kehittyessä hyvää vauhtia, näyttää ennen kautta tavoitteeksi asetettu sarjapaikan pitäminen hyvältä.
 

Mace

Jäsen
Bo'er kirjoitti:
Eli taktiikka guru Macelle, mitä olisi voinut tehdä toisin. Keskikenttä oli pakko luovuttaa koska, vastustajalla se oli parempi, =kotipeli, oman joukkueen joukkuehenki......

Ihan Mace vaan. :) Niin, kyllä tuossa ottelussa ongelmasi oli lähtökohtaisesti nimenomaan se, että keskikenttä oli aivan liian selvästi kotijoukkueen hallussa. Tuollainen 63-64 prosentin hallinta jakaa maalipaikat oletusarvoisesti 8-2 (hiukankin heikommalla tuurilla jopa 9-1), joten sinulla olisi pitänyt olla todella reilu etumatka muilla osa-alueilla, jotta olisit voinut kompensoida tuollaisen keskikenttäeron. Nyt tilanne oli kuitenkin se, ettei puolustuksesi ollut alkuunkaan riittävän kova, jotta se olisi kestänyt vastustajan rumputulen. Hyökkäyksessäkään etusi ei ollut millään tavalla mainittava ja maalintekomahdollisuuksiasi heikensi aivan oleellisesti se, ettet huonon hallintasi takia voinut odottaa juurikaan maalipaikkoja. Noiden asioiden summana hävisit ottelun täysin oikeutetusti.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eilisellä kierroksella noustiin paikalle johon omasta mielestäni kuulun, nousijan paikalle. Loppukaudella ei ole varaa tappioihin ja tasapelikin on pahasta, neljä parasta joukkuetta on viiden pisteen sisässä. Seuraava ottelu on hyökkäys vs. puolustus, itseltä löytyy mahtavia ja erinomaisia maalintekijöitä ja vastustajalta VII-divariin kovan luokan puolustus. Kaveri näkyy pelaavan tiukasti samalla taktiikalla joka ottelussa joten yllätystä ei siinä taida olla tulossa. Edellinen kohtaaminen ratkesi edukseni 90. minuutilla kun ykköspyssy taituroi 1-0 maalin, tässä ottelussa olisi mukava kerätä kärsivällisen maalintekotreenin satoa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Noniin. 2-5 voitto ja nousu sarjataulukon 4:lle tilalle. Kausi alkoi neljällä tappiolla, mutta nyt seilataan 5:n tappiottoman ottelun putkessa(3 peräkkäistä voittoa). Nyt täytyy vain toivoa hyvää loppukautta. Tavoitteena olisi kuitenkin kahden seuraavan kauden aikana nousta vitoseen.
 

Bo'er

Jäsen
Heh, en sitten kerinnyt poistamaan baari-llan jälkeistä katkeraa viestiä ennen kommentteja, joten olkoon nyt siinä kaiken kansan näkyvillä.

Kyllä se tosiaan niin oli, että keskikentän hallintaan en pystynyt mitenkän vastaamaan, valitettavasti. Vaikka oma puolustus oli jonkin verran vastustajan hyökkäystä kovempi, niin kyllä noista viidestä paikasta joku aina uppoaa.

Yllättävän selvästi vastustaja vei keskustassa, edellisissä kohtaamisissa tähän olen vielä pystyn vastaamaan. No nousu on vielä omissa käsissä.

Tappion seurauksena kannattajien mielialat laskivat taivaallisesta maltillisiin, eli neljä askelta. Nyt siis ei saada sitä normaalia kymmentä kannattajaa/päivitys vaan ehkä vain 5?
 
Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Matti Vähäsöyrinki (151039477)
19-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on temperamenttinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on heikko johtaja.

Kansallisuus: flag Suomi
Total Skill Index (TSI): 2 370
Palkka: 860 €/viikko
Omistaja: AC Pähkinäniemi
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: heikko Syöttäminen: erinomainen
Laituri: kehno Puolustus: kehno
Maalinteko: hyvä Erikoistilanteet: kehno

Tuollainen kaveri nousi hetki sitten junnujoukkueesta. Lievästi sanoen vituttaa, kun ikää on jo 19 vuotta. Olisi nyt perhana ollut 17 vuotias...
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Odotetusti takkiin, naapuri vei keskikentän ja sattui osumaan kovempi hyökkäys omalle heikommalle puolustuslaidalle.

Henkinen valmistautuminen kutoseen lähtöön alkakoon, tuleepa sekin nähtyä.
 

Laama

Jäsen
Kauden ensimmäinen tappio tuli sitten ikävästi heikompaa joukkuetta vastaan. joukkuehenki 2 piccauksen viimesessä 3 pelissä jälkeen oli ilmeisesti korkea rauhallinen, AH-pontsit 114-104 ja tilanteet 4-1 mulle, ja 1-0 turpaan. 5 pisteen sarjajohdossa tosin edelleen ollaan, mutta pahinta uhkaajaa vastaan on tulossa vieraspeli. Nousu seiskaan on tosin vielä hyvin omissa hyppysissä.
 

Bo'er

Jäsen
Laama kirjoitti:
AH-pontsit 114-104 ja tilanteet 4-1 mulle, ja 1-0 turpaan. 5 pisteen sarjajohdossa tosin edelleen ollaan, mutta pahinta uhkaajaa vastaan on tulossa vieraspeli. Nousu seiskaan on tosin vielä hyvin omissa hyppysissä.

Tasan ei käy onnenlahjat, tollasilla pisteillä (kasissa) omassa lohkossa taisteltaisiin sijasta viisi. Vaikka yksi hyökkääjätreenattava(3 stars) lensi pihalle 59min kohdalla niin silti AH points= 125 ja tähdet 31,5.
 
Viimeksi muokattu:

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Menace kirjoitti:
Miten noita pisteitä lasketaan ja mistä ne katotaan? Haluaisin päästä tohon sisään.

Laskemistavasta en tiedä, mutta täältä ainakin näkee aika hyvin oman jengin statseja: http://alltid.org/country/finland/ Etsit vain oman jengisi/lohkosi...
 

313

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KoMu HT
PR-treeni

Minkälaisia miehiä olisi fiksua peluuttaa laitureina, jotta pr-treenistä saisi mahdollisismman paljon irti?

Yst.otteluissa peluutan laitureina 18 ja 19-vuotiaita erinomaisia pelinrakentajia ilmana laiturin taitoja, mutta sarjaotteluissa haluaisin saada laitureistani myös hyökkäystehoja irti. Tutkin hieman (laituritaidoltaan) mahtavien 18v. laitureiden pr-taidon kehitystä ja niiden arvo näytti vain tippuvan sitä mukaa kun heidän pr-taitoaan harjoittaa (ja ikää kertyy lisää). Tietysti voisin peluuttaa laitureina puhtaita pelinrakentajia TM, mutta sitä tässä juuri kyselenkin, josko jollakin olisi fiksua ja tuottavaa vaihtoehtoa sille.

Muodostelmana käytän yleisimmin 3-5-2 (joskus 4-5-1) ja tuttuja taktiikoita ovat niin normaali kuin AIM ja AIW:kin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös