Nyt on lauantaina edessä sarjaottelu, jonka pelaamiseen olen käyttänyt oikein aikaakin, siis kuvioihin ym. Tämä siksi, että tappiolla olen jo melkein ulkona nousukahinoista tältä erää. Vastassa vieraskentällä yksi sarjani (VII.89) parhaista materiaaleista. Tässäpä tulevan ottelun ID: 88715911
Vastus näyttää pelaavan jatkuvasti 3-5-2:lla jättäen jomman kumman laitapakin pois, itse vedän sarjapelit "symmetrisellä" 3-5-2:lla. Vastustaja pelaa sarjapelit ilman erillisiä komentoja, itse olen käyttänyt pääosin "hyökkäykset keskeltä" -komentoa. Tähdet tulen häviämään oletettavasti niukasti, n. 33-35 vs. 32-33,5.
Tässäpä hattrick organizerin arviot tulevasta matsista, tämän päivän (1.9) kuntojen mukaan. vastustaja ensin mainittuna:
KK: heikko (hyvin matala) vs. kehno (matala)
OP: heikko (matala) vs. heikko (matala)
KP: välttävä (hyvin korkea) vs. heikko (korkea)
VP: heikko (hyvin matala) vs. heikko (korkea)
OH: kehno (matala) vs. heikko (hyvin korkea)
KH: heikko (hyvin matala) vs. välttävä (matala)
VH: heikko (matala) vs. välttävä (hyvin matala)
Itselläni tässä kohtaa laitapakeilla ohjeena puolustava, innereillä (extramies normaali) hyökkäävä, muilla normaali. Taktiikkana ajattelin kokeilla painostusta, jota varten taktiikkataitoa ei tosin ole valmiina. Kuitenkin asettamalla painostus (kehno), prosentit 100% simuloinnilla ennakoivat seuraavaa: koti(60152, 59%) tasapelit(17337, 17%) vieras(23511, 23%)
lost by 4 (4%)
lost by 3 (14%)
lost by 2 (18%)
lost by 1 (19&)
tasan (17%)
win by 1 (12%)
win by 2 (6%)
win by 3 (3%)
Jotain mahdollisuuksia siis on olemassa? Tämä on nyt kokeiluna tällainen yleinen kysely taktiikan suhteen, mielelläni kokeilen ja opettelen itse näitä juttuja, mutta tosiaan pienen ohjeistuksen saaminen ei olisi pahitteeksi. Painostusta ajattelin nyt kokeilla, koska häviän keskikentän, mutta pärjään muilla alueilla ihan ok. Normaalisti käyttämäni "hyökkäykset keskeltä" ei kai ole hyvä vaihtoehto tällä kertaa, koska vastustajan keskuspuolustus on toinen hänen voittava osa-alueensa minun materiaaliini nähden. Painostuksessahan tarvitaan kestävyyttä, ja kentälle valituilla keskikenttäpelaajillani on kaikilla melko kovat kestävyydet. Jos kestävyyttä tarvii koko kentällinen, joudutaan kentälle laittamaan muutama "välttävä" kestävyys. Lisäksi koitan arvata oikein, kumman laitapakin vastus jättää pois. Sinne puolelle sijoitan vahvemman laitahyökkäykseni. Olisin tasapeliin tällä kertaa erittäin tyytyväinen, etenkin kun vastustajan manageri vaikuttaa melko aktiiviselta ja "pelaavalta".
Ja vähän pelaaja-asiaa..
Tänään nousi yhden treenattavan arvo jo liki miljoonaa, pitkä tie on kuljettu köyhyydestä (joka on tavallaan yhä arkipäivää joukkueessa) ja siitä, kun pelaajia ostin muutamalla tonnilla. Norjan poika alkaa olla jo ihan ok inneri:
Kristian Øhrn
TSI = 4 640, 21-vuotias, heikko kunto
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on välttävä johtaja
Kestävyys: mahtava Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: mahtava Syöttäminen: hyvä
Laituri: heikko Puolustus: kehno
Maalinteko: kurja Erikoist.: välttävä
Vielä yksi kysymys, jotta saadaan viestiin mittaa riittävästi. Mikä on se ikä (noin), kun treenattava kannattaa myydä pois? Eli koska ikä alkaa vaikuttaa todella negatiivisesti hintaan ja koska kehitys alkaa olla liian hidasta? Parin viikon päästä nousee tuon norjalaisen täydellinen kopio, jonka ajattelin myydä pois, koska leveyttä löytyy ihan ok ryhmästä muutenkin (pari muutakin mahtavaa, vuoden nuorempaa kohta tulossa), lisäksi mietin tosissani vajaan kauden mittaista laituritreeniä jossain kohtaa, ehkä jo tämän kauden loppupuolella. Tällöin on turha pitää ringissä 5-6 kappaletta lähes tasavahvaa inneriä. Eikö vain?