Hattrick

  • 1 251 135
  • 10 185

Anturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kutosesta tullutta bottia vastaan pelailen ja laitapakkimme jyrää hyökkäyksessä. 19-vuotias keskikenttäjunnumme on päässyt kirmaamaan kentälle, avauksen laitapakin kurjan kunnon vuoksi ja jälki on jäätävää. Täräytti minuutin sisään kaksi maalia ja näin ollen johdamme ottelua 3-0, rennolla pelillä 83% hallinta.
Nyt sitten maalipörssiämme johtaa ainakin hetkellisesti kaksi puolustajaa. Edellä mainittu junnu ja toinen laitapuolustajamme, molemmilla on nyt kaksi tilillään.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Ja otetaampas sanoja takasin. Turpaan tulee, niin että tukka lähtee. Vastustajalla oli 3 paikkaa, ja se teki 3 maalia. Tietenkin helppo tehdä maaleja, kun ensiksi teloi minun ykkösmaalivahdin.

Hallinta oli mulle 56% ekalla puoliajalla, ja en saanut ensimmäistkään paikkaa, vaikka varmasti pääsen laidoilta läpi, niin että heilahtaa.

Ei varmaan tarvitse mainita, että hieman veetuttaa.

Joo.. Voihan vittu sentään. Yhdyn suruusi nimittäin itselläni tilanne 0-2, lisäksi keskikentän paras pelaajani loukkaantui ja vielä hallitsen peliä 78 prosentin hallinnalla! Ei tämä voi olla mahdollista!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
HAA!

Hienoa, johdan ensimmäistä kertaa peliäni Hattrick-historiani aikana. Ekan puoliajan jälkeen peli 0-2 mulle, lisäksi yksi ylärima. Ehkä tää tästä pikkuhiljaa rupeaa paranemaan. Sain keskikentän vihdoinkin toimimaan, ekan jakson hallinta 68%. Tosin riskin jouduin ottamaan ja pistämään yhden toppareista hyökkääväksi (taktiikkana epäsymmetrinen 3-5-2). Riski tuntuisi kannattavan, asiaa tietysti auttaa se että vastustaja yrittää tulla laidoilta. Eipä tullut tilanteen tilannetta sille.

Pakko lähteä töihin, harmi sinänsä, pirun addiktiivistä seurata livenä peliä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
2-4 tuli lopulta pataan. Katsoin ekan puoliajan raporttia hieman kieroon. Vastustajalla oli 4 paikkaa, joista se teki 3 maalia. Lopulta hän siis sai 5 paikkaa, joista tuli 4 maalia.
Minulla paikkoja oli 3 ja maaleja siis kaksi.

Tosiaan minulle tuli suuri kolaus jo pelin alussa, kun ykkösmaalivahti loukkaantui. Siinä tippui puolustuksen arvosanat kauttaaltaan lähes yhden pykälän.
Ja tämän takia vastustajalla oli molemmilta laidoilta etu, vaikka alkuperäisen suunnitelman mukaan vastustajan piti päästä läpi vain minun vasemmalta laidalta.
Puolustus minulla on huono, kun satsaan hyökkäykseen, joten vastustaja teki maaleja. Kuitenkin vähän turhan hyvällä prosentilla minun mielestä.
Itse hallitsin keskikenttää 56% & 57% verran, ja nyt ei tullut tuon enempää maaleja, joka harmittaa.

Tässä vielä match id, jos jotain kiinnostaa katsoa arvosanoja 88640526 .
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mukava 3-0 voitto rapsahti. Sarja on itsellä lähtenyt käyntiin ehkä paremmin kuin ikinä. 3 pelin jälkeen 7 pistettä. Ensi viikolla kyllä mitataan sitten taso oikein kunnolla kun vastaan asettuu vieraskentällä viime kauden sarjakakkonen.

Junnunostot saisivat jossain vaiheessa alkaa tuottaa hedelmää. Aika kuraa sieltä on tullut monta viikkoa putkeen.

On muuten oma yliluonnollinen erikoistilannemies ollut huikeassa iskussa. Puolustajan paikalta iskenyt maali/peli tahtia 6 ottelua kauden alusta lähtien. En arvannutkaan miten paljon hyötyä kaverista olisi.
 

HIFK-Mania

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,San Jose Sharks,ManU
78 min. pelattu ja 0-0...eka pistemenetys tulossa...sateinen sääkö vaikuttaa mutta ei ole paljoa edes paikkoja...

Eikä ole muuten vieläkään hoidettuna licensiä nro.15.Enpä tiedä mitä sen kanssa tekisi kun ei edes GM:t tee mitään... :(

Ohhoh:Oma joukkue johta yhtäkkiä 0-2...minuutissa pari häkkiä ja voittoputki näyttää jatkuvan :D
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Lauri kirjoitti:
On muuten oma yliluonnollinen erikoistilannemies ollut huikeassa iskussa. Puolustajan paikalta iskenyt maali/peli tahtia 6 ottelua kauden alusta lähtien. En arvannutkaan miten paljon hyötyä kaverista olisi.

Itselläni 27-vuotias luottopuolustaja on ollut erikoistilannemiehenä jo kohta 2 kautta miltei järestään kaikissa sarjapeleissä hyvällä erikoistilannepelaamisella ja kelvollisella maalinteolla. Viime kaudella teki 7 maalia kauden aikana ja tänään 2 häkkiä vieraskentällä. En tiedä ovatko nämä nyt sattumia, mutta kyllä itse ainakin olen todennut, että erikoistilannemieheen kannattaa panostaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
HIFK-Mania kirjoitti:
Ohhoh:Oma joukkue johta yhtäkkiä 0-2...minuutissa pari häkkiä ja voittoputki näyttää jatkuvan :D
Samanlaista ihmettä täällä. Tosin voittoputkesta ei voi sanoa mitään. Kumma kyllä tämä nykyinen joukkueeni on tällä kaudella aloittanut ottelut huonosti ja parantanut loppua kohden. Usein ollaan häviöllä vielä 70. minuutin kohdalla ja sitten joukkue käy vasta pelaamaan. Nytkin 3-1 tappioasemasta 3-4 voittoon. Uskomatonta. Ei tällä tosin vielä kuuhun mennä. Yksi matsi hävitty sarjassa ja cup loppui aivan kesken.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
0-4 vierasvoitto omalle tiimille tänään. Ihan hieno homma, mutta vaan vituttaa vieläkin se viikko sitten himassa kärsitty tappio bottitiimille rennolla pelillä. Vittu jos karahtaa nousu siihen niin kyllä palaa käpy. Sarjaa johtava tiimi voitti taas ja on puhtaalle pelillä. No toki asia ratkeaa siihen, jos pystyn kyseisen puulaakin voittamaan, mutta kyllä silti vituttaa tuo viikon takainen tappio vieläkin. Ei paljon lämmitä, että joukkuehenki nousi. Toiseksi paras maalinsylkijä loukkaantui viikoksi, mutta ei niin väliä kun treenautan pelinrakennusta nyt ainakin seuraavat 5-6 viikkoa.

edit: Tuossa surffailin ja huomasin, että tulevan viikon harjoitusvastustajani, joka pelaa 9.divarissa pelasi tänään voitokkaasti sarjapelinsä. Kiinnitin huomion kohtaan, jossa sanottiin, että kyseinen vastustaja pelaa stadionilla, jossa on maksimi kapasiteetti 7k?!? Itse kun sain oman tiimin niin kapasiteetti oli 12k ja nyt olen hieman sitä saanut korotettua ja korotan reilusti heti kun budjetti antaa myöten, koska ilmeisesti katsojia olisi paljo enemmänkin tulossa loppuunmyytyjen pelien määrästä päätellen. Eli mites, onko tuossa mitään määritelmää, minkälainen on stadion saadulla joukkueella? Tuskin kai kuitenkaan pysyisi mikään 30k:n stadion omistajanvaihdoksessa vai kuinka? Ei nyt niin olellinen asia, mutta ihan mielenkiinnosta pohdiskelin.
 
Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kauden kolmas voitto. Fc Tilhi johtaa sarjaansa maalierolla 13-0! Viime kauden lopulla pilkkahinnalla ostettu ruotsalainen 35-vuotias maalivahtikonkari pitää nollaa huikealla prosentilla. Lintukoto Arena ekaa kertaa melkein täynnä, yli 11000 katsojaa tekee kutaa budjettiin.

Ei tässä voi kuin olla tyytyväinen tiimiinsä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Footless kirjoitti:
Hienoa, johdan ensimmäistä kertaa peliäni Hattrick-historiani aikana.

Nimensä veroinen pelaaja.. Sori, oli pakko. Rutiinivoitto kotona 5-1.
 

Bo'er

Jäsen
Speedye kirjoitti:
...missäs divareissa jatkislaiset pelailevat ja millaisia tiimejä löytyy?

VfL Harittu VIII.261

Ensimmäinen täysi kausi alkanut hienosti kolmella voitolla ja maalierolla 10-1. Vastukset tosin olleet kesyimmästä päästä ja kyyti muuttuu vielä kylmäksi. Oma sarjani on yksi kasi divarin kovimmista, kahden kierroksen jälkeen Alltidhattrickin mukaan 13. kovin.
 

Pelintekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli tässä mieleen että jos myyn jumalaisen erikoistilannemiehen, jolla on mahtava kestävyys ja välttävä pelinteko ja sitten myyn kelvollisen 19v mokken niin kuinkahan paljon noista yhteensä mahtaisi saada?
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Tässä vielä match id, jos jotain kiinnostaa katsoa arvosanoja 88640526 .

No joo, eipä tuo matsisi kyllä ihan "oikein" mennyt. Maalivahtisi kohtalo sai aikaan sen, että jokainen vastustajasi maalipaikka oli melkoisen vaarallinen ja tällä kertaa vierailija sattui saamaan paikkoja enemmän kuin sille olisi "kuulunut" hallinnan perusteella. Lisäksi oma viimeistelysikään ei ollut ihan parhaalla mahdollisella tasolla. Näistä tekijöistä tuo tappiosi koostui. Sellaista se jalkapallo (ja urheilu yleensäkin) joskus on, muuten en osaa sinua lohduttaa. Parempi säkä seuraavassa matsissa.

Tuo kokemasi ilmiö on muuten sangen tuttu sunda-tyylillä (=ilman puolustusta) pelaaville joukkueille (en viittaa tällä sinun joukkueeseesi, sinun puolustuksesihan olisi ollut aivan riittävä ilman sitä loukkaantumista). Tämä selittyy sillä, että kun puolustus on huono tai sitä ei ole käytännössä lainkaan, lähes jokainen vastustajan paikka johtaa maaliin. Näin ollen sunda-tyylillä pelaava joukkue ei kestä oikeastaan minkäänlaisia poikkeamia paikkojen odotusarvoisesta jakaumasta, vaan paikkojen tulisi aina mennä mahdollisimman tarkasti hallintaprosenttien mukaan. Eli jos sunda-joukkue on laskenut, että se voittaa maalipaikat 7-3, mutta voittaakin ne vain 6-4, tuo ero vie joukkueelta hyvin todennäköisesti ainakin kaksi ja usein kaikki kolme sarjapistettä. Voitto vaihtuu tappioksi, joskus rumaksikin sellaiseksi.
 

GmB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulta-Kerho
Pelintekijä kirjoitti:
Tuli tässä mieleen että jos myyn jumalaisen erikoistilannemiehen, jolla on mahtava kestävyys ja välttävä pelinteko ja sitten myyn kelvollisen 19v mokken niin kuinkahan paljon noista yhteensä mahtaisi saada?

Ainakin itse katson aina niin, että meen katsomaan pelaaja jota olen myymässä ja painan hintavertailu nappulaa. Siitä saa yleensä suuntaa antavaa arviota paljonko siitä vois saada.
 

Janda

Jäsen
Ei nyt oikein suju joukkueen peli tällä kaudella. Tämän viikon peliin lähdettiin toki altavastaajana mutta ei tässä nyt ihan näin pitänyt käydä. Hallinnat 50-50 ekalla jaksolla ja 49-51 vastustajalle tokalla. Paikat vastustajalle 2-8, joista aivan käsittämättömällä teholla 7 kaappia ja LT 0-7. No jotain positiivistä sentään eli treenattavat alkaa olemaan kypsiä myytäväksi ja saadaan ensin stadion kuntoon 12000 paikasta tuonne jonnekin 40000 paikkeille. Kauden vaihteen tietämillä vaihdettaneen pr-treeni laituritreeniksi. Tällöin itselle jäisi keskikentälle 2 armoitettua ja 2 häikäisevää pr-miestä. Loput keskikentät ja laiturit myyntiin. Rahaa pitäisi stadionin rakentamisen jälkeen jäädä kohtuullisen hyviin laituritreenattaviin sekä mahdollistaa nykyisten hyvä-tasoisten kärkien vaihtaminen häikäiseviksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
No joo, eipä tuo matsisi kyllä ihan "oikein" mennyt. Maalivahtisi kohtalo sai aikaan sen, että jokainen vastustajasi maalipaikka oli melkoisen vaarallinen ja tällä kertaa vierailija sattui saamaan paikkoja enemmän kuin sille olisi "kuulunut" hallinnan perusteella. Lisäksi oma viimeistelysikään ei ollut ihan parhaalla mahdollisella tasolla. Näistä tekijöistä tuo tappiosi koostui. Sellaista se jalkapallo (ja urheilu yleensäkin) joskus on, muuten en osaa sinua lohduttaa. Parempi säkä seuraavassa matsissa.

Tuohon maalivahtiin mun peli taisi kaatua. Sen tiesi heti, kun moke tippu, että ongelmissa ollaan. Mutta eipä mahda mitään. Hyökkäys olisi paras puolustus, jos se hyökkäys toimisi. Minulla se ei nyt vaan jostain syystä ole toiminut. Ehkä jätkillä on alkukankeutta.

Kaikki on sikäli vielä hyvin, että karsintapaikka, tai paikka turvassa kokonaan on vielä omissa käsissä. Tosin enää ei juurikaan ole varaa eilisen kaltaisiin peleihin.
 

Kyle

Jäsen
Eilen lähdin peliin nollaviis voitto fiiliksillä, mutta lopulta tuli katkera tasapeli. Olisi varmaan pitänyt hallita peliä selvemmin(nykyinen 75-25), ottelun ID 88746206.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Eipä ollenkaan hullummin tämä kierros. III-divarin ylivoimaisesti parhaat AH-pisteet, ja koko Suomen mittakaavassakin 7. Lisäksi tärkein, eli 3-0 kotivoitto edellisellä kaudella kakkosesta tippuneesta joukkueesta.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Voihan vittu, tuli pataan 1-0. 78. minuutilla iskivaät sen maalinsa. Raportin mukaan vastustajalla tuo yksi ja minulla kolme paikkaa, mutta eipä voi mitää.
Ärsyttää myös se, että vastustaja on vaihtaa taktiikkaansa lähes joka otteluun ja tänään he pelasivat 3-5-2 taktiikalla omaa 5-4-1:tä vastaan. Paha se on itse mennä muuttelemaan ja ennakoimaan, kun ei ole mitään hajua millä he lähtevät. Heidän 3-5-2 toimi täydellisesti eilen. Nyt on takana voitto, tasuri ja tappio. Tasaisesti on lähtenyt liikkeelle.

Toinenkin asia tuli eilen tai oikeastaan aikaisemmin ryssittyä. Laitoin loistavan maalintekijäni myyntiin torstaina ja nyt se sitten meni kaupaksi 800k€:lla muutama tunti ennen ottelua, ja piti lähteä peliin hyvällä maalintekijällä, jolla on kehno kunto: tulos 1,5 tähteä. Ja yhden kärjen taktiikassa tuollainen umpisurkea kaveri niin ei yllätys, että jäin nollille.

Talous näytti edellä mainitun kaupanb jälkeen 660 000. Hankin erinomaisen maalivahdin ja laajensin stadioniani: 3000 seisomapaikkaa ja 2000 istumapaikkaa, hinta 400 000 euroa ja kapasiteetti kohoaa 17 000.
Ja tuossa maalivahtikaupassakin tuli vielä yksi asia tyrittyä. Tajosin kahdesta maalivahdista pitkään. Tämä, jonka sain on erinomainen, kehno kunto ja TSI jotain 3500. Toinen tavoiteltu oli myös erinomainen, kunto oli muistaakseni kelvollinen ja TSI 6500. Hintaa tuli omalle ostolle 300 000, kun tämä toinen olisi irronnut vajaalla 400 000:lla. Tuostakin tuli kivat vitutukset. Uuden maalivahtini peliesitys oli 2,5 tähteä. Vittu. No, kai se siitä nousee kunnon kohotessa.

Edit. Olen hankkimassa hyvää-erinomaista maalintekijää, jolla on erikoistilannetaito vähintään titaaninen. Onko tuota taitoa liioiteltu, kun pelaajat maksavat ~ 300 000 euroa ja enemmänkin? Tarvitsen kuitenkin maalintekijän sekä erikoistilannemiehen, iällä ei ole kauheasti väliä, alle 25v. niin se riittää. Ja muille pelipaikoille ei kannata hankkia erikoistilannemiestä, koska silloin pitäisi päätaito olla jo sen verran kova.

Sanokaapa vielä oliko tuon kyseisen maalivahdin hankinta miten järkevä? Pohjalla oli hyvä maalivahti, joka veti tasaisesti kolmea tähteä ja TSI on 3450.
 
Viimeksi muokattu:

Janda

Jäsen
Länäri kirjoitti:
Sanokaapa vielä oliko tuon kyseisen maalivahdin hankinta miten järkevä? Pohjalla oli hyvä maalivahti, joka veti tasaisesti kolmea tähteä ja TSI on 3450.
Omasta mielestä ei kuulosta kovin järkevältä, koska luulisin, että sinulla on tarpeeksi korkeat puolustusarvosanat muutenkin kun kerran pelaat 5-4-1 -muodostelmalla. Ja jos kerran treenaat vielä puolustusta niin kokoajanhan nuo puolustusarvosanat vielä kasvavat. Itse en siis ainakaan tuollaista ostosta olisi tehnyt mutta en tietenkään tunne joukkuettasi, joten saattoihan se olla hyväkin ratkaisu. Eikä tuo hyvän vaihtaminen erinomaiseen muutenkaan mielestäni ole mikään paras vaihtoehto. Itse ainakin pyrin aina vaihtamaan ainakin kaksi tasoa parempaan kaveriin.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Lauri kirjoitti:
On muuten oma yliluonnollinen erikoistilannemies ollut huikeassa iskussa. Puolustajan paikalta iskenyt maali/peli tahtia 6 ottelua kauden alusta lähtien. En arvannutkaan miten paljon hyötyä kaverista olisi.


En olisi itsekkään uskonut miten paljon hyötyä on nuoresta jumalaisesta erikoistilannemiehestä. Ostin pilkkahinnalla sen erinomaisella puolustuksella (101 000€). Jokaisessa matsissa on laittanut pallon maaliin useimmiten juuri erikoistilanteesta.
Ennen itsellä oli vain erinomainen erikoistilannemies ja maaleja ei todellakaan tullut. Kyllä nämä ovat ehdottomasti hintansa arvoisia hankintoja! Silläkään ei taida olla edes väliä millä paikalla pelaa. Joukkue saappaat on tyytyväinen hankintaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
FC Jykke, VI.694. Samassa sarjassa koko HT-ura ja ensi kausi myös, jos en putoa.

Eilinen peli täydellinen katastrofi, pelasin toista päävastustajaani vastaan ja turpaan 5-0 ja kausi on käytännössä jo ohi kohdaltani, sillä avauskierroksella hävisin toiselle päävastustajalleni 2-1 ja olen molempia 6 pistettä perässä. No tietysti heillä on pelit vielä vastakkain ja minulla kotipelit heitä vastaan joten pienet mahdollisuudet heidän ohittamiseen on vielä, mutta suoranousu on pelkkää toiveunta enää.
 

Zuuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kausi alkanut erittäin huonosti. Joukkueeni Team Torpeedo (783131) pelaa vaihteeksi sarjassa VII.303 kauden mittaisen 6. divari visiitin jälkeen. Ensimmäisessä ottelussa päävastustajalta 2-1 turpiin ja toisessa pelissä säästelin ykkös reenattaviani cuppia varten ja hävisin otteluni puolustuksen vuotaessa. Eilen sitten tuli avausvoitto, muttei aivan ilmaiseksi. Joukkueen ainut maalivahti sekä kaksi reenattavaa sairastuvalle. Yksikään näistä ei tod. näköisesti kerkeä tulevaan sarjaotteluun. Nousu edelleen takaisin kutoseen tavoitteena mutta pistemenetyksiä ei pahemmin saisi enää tulla.
 

Patteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
FC Ylikunnon (560493) kolmas kokonainen kausi ja toinen kausi seiskassa on alkanut odotetusti. Kolmesta ottelusta kaksi voittoa ja viimeisimmällä kierroksella niukkaakin niukempi 1-0 tappio sarjajohtajaa vastaan. Tarkoitus olisi nousta tämän tai ensi kauden perään kuutoseen.

Pakkitreenaus on kovassa käynnissä, ollut itseasiassa koko manageriurani ajan, lukuunottamatta parin kauden takaista lyhyttä pr-treenihöntyilyä. Treenattavia löytyy ne kymmenen kappaletta, tosin kaksi heistä ovat hieman iäkkäämpiä, alkuperäisen joukkueen jäseniä. Ensi kauden alussa olisi tarkoitus myydä kolme parikymppistä kaveria ja näillä rahoilla sitten laajentaa stadionia ja hankkia lisävahvistuksia.

Hjuvalta nauttaa, sano.

edit: virheitä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös