Hattrick

  • 1 253 132
  • 10 187

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Supot hoi...

Minne ihmeeseen ne uudet suppo-ominaisuudet o menny. Ei mitään käryä esim. siitä paremmasta taulukosta... Tutkailin kyllä aika pikaisesti, mutta silti.
 

-shark-

Jäsen
Seiskadivarissa pelaava In Flames BK jatkaa vakuuttavaa menoaan cupissa kaatamalla vitosdivarin kärkijoukkueen vakuuttavasti 4-1 kotikentällä 8 tähden "käsittämättömän huonon ostoksen" Dino Ivanovin sekä seiskadivarin kovimman keskikentän johdolla. ( 2* armoitettu, 2* häikäisevä) Seuraavaksi Flamesin tieltä laulukuoroon lähtee kolmosdivarin laatujoukkue ja tie kohti cupfinaalia jatkukoon ;)
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-shark- kirjoitti:
Seiskadivarissa pelaava In Flames BK jatkaa vakuuttavaa menoaan cupissa kaatamalla vitosdivarin kärkijoukkueen vakuuttavasti 4-1 kotikentällä 8 tähden "käsittämättömän huonon ostoksen" Dino Ivanovin sekä seiskadivarin kovimman keskikentän johdolla. ( 2* armoitettu, 2* häikäisevä) Seuraavaksi Flamesin tieltä laulukuoroon lähtee kolmosdivarin laatujoukkue ja tie kohti cupfinaalia jatkukoon ;)

Herää kysymys miten voit olla seiskassa tolla jengillä? No, mulla on sitten seiskan toiseksi paras jengi :) Ei auttanut itellä vitosen kärkijengiä vastaan, 5-4 jatkoajalla turpaan. Turkasen tulimmainen!

Täytyy yrittää välttyä nousulta tällä kaudella niin ens kaudella on saman tason nippu mullakin kasassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
repe_joke kirjoitti:
Jos meinaat jotain muuta, niin joudut selittämään vähän tarkemmin, että minäkin ymmärrän. En meinaan ole ikinä käyttänyt keeper toolia.
Siis keeper tool näyttää se tämänhetkisen 'tason tason sisällä', semmoisella pienellä palkilla jossa vihreän suhde punaiseen kuvaa kehitystä. Esimerkiksi training analyzerin mukaan mun veskan taso nousee kelvollinen --> hyvä jo yhden viikon treenillä.

Mietin onko mahdollista nähdä muita taitoja myös tällä tavalla, mutta taitaa olla sitten vain maalivahdeille mahdollista, ehkä suppeamman taito valikoiman takia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Footless kirjoitti:
Mietin onko mahdollista nähdä muita taitoja myös tällä tavalla, mutta taitaa olla sitten vain maalivahdeille mahdollista, ehkä suppeamman taito valikoiman takia.

Kyllä Organizerkin näyttää ne sisäiset tasot siitä taidosta, jota treenaa. Tietenkin ohjelmaan on pitänyt niitä treenikertoja kertyä, että se osaa ne näyttää.

Ja tosiaan näyttää myös ennustuksen siitä, kuinka nopeasti seuraava tason nousu tapahtuu. Tosin minusta se näyttää ne hieman alakanttiin.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Menace kirjoitti:
No huh. Joutuukohan tässä asentaa winkkarin mäkkiin ihan tuon Psicon takia? Voiko tuota käyttää siis jo ennen kuin ostaa pelaajan itselleen?

Minulla on tuosta ainakin Firefox laajennus mikä toimii mäkillakin (Firefox täytyy tietenkin olla asennettuna). Voi käyttää siirtolistalla oleviin pelaajiin.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Gleb kirjoitti:
Minulla on tuosta ainakin Firefox laajennus mikä toimii mäkillakin (Firefox täytyy tietenkin olla asennettuna). Voi käyttää siirtolistalla oleviin pelaajiin.

Viitsikö kertoa enemmän...? Talossa ei enää ole PC:tä, mutta se ei tarkoita, että hallitsen mäkin.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Menace kirjoitti:
Viitsikö kertoa enemmän...? Talossa ei enää ole PC:tä, mutta se ei tarkoita, että hallitsen mäkin.

Eli ensin asennat Mozilla Firefox selaimen (vaatii Mac OS X 10.2.x tai uudempi) jos sellaista ei koneella ole, sen voi hakea vaikka täältä, sitten menet tuonne aikaisemmin annettuun Psico TSI linkkiin ja valitset sieltä sen .xpi tiedoston, seuraat vaan selaimen ohjeita ja laajennus pitäisi olla asennettu. Tuo uusi versio on shareware joten minulla on käytössä myös sivuilta saatavilla oleva vanha 0.2.06-versio.

Selaimella menet sitten Hattrickiin ja halutun pelaajan infosivulle, uusi versio taisi näyttää arvion pelaajan kehityksestä suoraan, tuolla vanhalla versiolla painaa oikeata näppäintä pelaajan taitojen kohdalla ja valitsee PsicoTSI
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse en saanut tuota ohjelmaa asennettua. Kun painoin asenna, niin siihen tuli "404 No trobat" tai jotain sinne päin. Voisiko joku vähän auttaa tuossa tai kertoa jonkun muun ohjelman, jonka avulla näkee arvioidut kehittymiset? Itsekin olen Hatrickiä suhteellisen kauan pelanuut, mutta aina sitä vain uutta oppii. Mennyt ihan ohi nämä kehittymistä näyttävät ohjelmat.
 
Viimeksi muokattu:

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Tämmönen tuli ostettua

Ostin tälläsen ihan tuon erikoistilannepelaamisen takia. Nyt mulla on ongelma. Kaveri pelas cupissa kokonaiset 1,5 tähteä, eli ei tosiaankaan periaatteessa mahtuis ees mun junnutiimiin, mut mut...
Pitäiskö kaiken uhallakin peluuttaa sitä ykkösessä ja uhrata laitapakin paikka. Tämänhetkiset laitapakit pelaa 3 tähteä. Tämänhetkinen erikoistilannemieheni on Vareksen Jussi, eli paras hyökkääjäni joka vapautuisi näin maalintekohommiin esim kulmissa.

Kokichi Miyamoto (110863549)
21-vuotias, kehno kunto, terve
Hän on ilkeä tyyppi, joka on tulisieluinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on heikko johtaja.
Kansallisuus: Brasil
Total Skill Index (TSI):350
Palkka: 720 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Pansion Pamaus
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset:Terve
Kestävyys:kelvollinen Maalivahti: tuhoisa Pelinrakennus: välttävä Syöttäminen: kehno Laituri: kehno Puolustus: kelvollinen
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: unohtumaton
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
uusiolli kirjoitti:
Ostin tälläsen ihan tuon erikoistilannepelaamisen takia. Nyt mulla on ongelma. Kaveri pelas cupissa kokonaiset 1,5 tähteä, eli ei tosiaankaan periaatteessa mahtuis ees mun junnutiimiin, mut mut...
Pitäiskö kaiken uhallakin peluuttaa sitä ykkösessä ja uhrata laitapakin paikka.

Kaverihan on kehnossa kunnossa kuten erikoistilannetreenatuille monasti tuppaa käymään, kun eivät pääse pelaamaan. Peluutat muutaman viikon ajan vähintään cupissa tai harkkapelissä ja toivot kunnonnousua, niin eiköhän tuo ala kiskaista ainakin sen kaksi ja puoli tähteä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
HerraHermanni kirjoitti:
Minne ihmeeseen ne uudet suppo-ominaisuudet o menny. Ei mitään käryä esim. siitä paremmasta taulukosta... Tutkailin kyllä aika pikaisesti, mutta silti.

Minulla ainakin näkyy sarjataulukossa nuo uudet Suppo ominaisuudet. Nuo uudet ulkoasuvaihtoehdot ovat ihan siistejä ja itse otin käyttöön tuon Vihreä supporter vaihtoehdon. En ole ennen huomannutkaan, että tuolta asetuksista saa valittua, että näkyykö pelaajien kasvot vai ei. Mielestäni tuo, että nyt myös kotikentällä pelattavista kansainvälisistä harjoituspeleistä saa lipun on mukava uudistus ja varsinkin se, että ne ovat erikseen ulkomailla pelattujen kanssa.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Gleb kirjoitti:
Eli ensin asennat Mozilla Firefox selaimen (vaatii Mac OS X 10.2.x tai uudempi) jos sellaista ei koneella ole, sen voi hakea vaikka täältä, sitten menet tuonne aikaisemmin annettuun Psico TSI linkkiin ja valitset sieltä sen .xpi tiedoston, seuraat vaan selaimen ohjeita ja laajennus pitäisi olla asennettu. Tuo uusi versio on shareware joten minulla on käytössä myös sivuilta saatavilla oleva vanha 0.2.06-versio.

Selaimella menet sitten Hattrickiin ja halutun pelaajan infosivulle, uusi versio taisi näyttää arvion pelaajan kehityksestä suoraan, tuolla vanhalla versiolla painaa oikeata näppäintä pelaajan taitojen kohdalla ja valitsee PsicoTSI

Toimii. Mitä tapahtuu 30 päivän jälkeen? Sivuilla ei ole mainintaa, kuinka suuri lahjoitus pitää tehdä.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No niin, sain PsicoTSI:n toimimaan! Tuo muuten lisää mielenkiintoa ja on todella hyödyllinen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Länäri kirjoitti:
No niin, sain PsicoTSI:n toimimaan! Tuo muuten lisää mielenkiintoa ja on todella hyödyllinen.
Joo, ihan kätevä kyllä. Tietääkö joku mistä löytäisi nuo (tarkat) raja-arvot pelaajille?
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Länäri kirjoitti:
No niin, sain PsicoTSI:n toimimaan! Tuo muuten lisää mielenkiintoa ja on todella hyödyllinen.

Ai missäköhän mielessä se lisää mielenkiintoa? Eikö se just vähennä sitä, kun kohta ei tarvi enää kenenkään mitään osata nähdä itse, vaan kaikkiin käytetään apuohjelmia.

Aika turhiahan noi psicoTSI:t on. Päätaidon tasonhan näkee aika suoraan palkasta.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Mitäs ihmettä? Cupissa 4.kierroksella vastaan asettuu V-divarin jengi, ja oma joukkue on siis VI:ssa, mutta silti joudun pelaamaan vieraissa!? MatchID:94819449 Ainakin ennen alemman divarin joukkue on saanut pelata kotona...
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Calder kirjoitti:
Mitäs ihmettä? Cupissa 4.kierroksella vastaan asettuu V-divarin jengi, ja oma joukkue on siis VI:ssa, mutta silti joudun pelaamaan vieraissa!? MatchID:94819449 Ainakin ennen alemman divarin joukkue on saanut pelata kotona...

Ne katsotaan viime kauden sarjasijoituksista. Eli joko sinä olet tippunut vitosesta, tai vastustajas on noussut, tai sekä että.

EDIT:

FC DPG finished as number 1 in VI.912 season 29
HämPy finished as number 6 in V.229 season 29

eli siis ihan oikeinhan tuo näyttää menevän.
 
Viimeksi muokattu:

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
emest kirjoitti:
Ne katsotaan viime kauden sarjasijoituksista. Eli joko sinä olet tippunut vitosesta, tai vastustajas on noussut, tai sekä että.

EDIT:

FC DPG finished as number 1 in VI.912 season 29
HämPy finished as number 6 in V.229 season 29

eli siis ihan oikeinhan tuo näyttää menevän.

Jaa jaa, no kiitos tiedosta.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
emest kirjoitti:
Ai missäköhän mielessä se lisää mielenkiintoa? Eikö se just vähennä sitä, kun kohta ei tarvi enää kenenkään mitään osata nähdä itse, vaan kaikkiin käytetään apuohjelmia.

Aika turhiahan noi psicoTSI:t on. Päätaidon tasonhan näkee aika suoraan palkasta.

Hattrick menee asevarusteluksi. Pakko pysyä mukana...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Nyt on lauantaina edessä sarjaottelu, jonka pelaamiseen olen käyttänyt oikein aikaakin, siis kuvioihin ym. Tämä siksi, että tappiolla olen jo melkein ulkona nousukahinoista tältä erää. Vastassa vieraskentällä yksi sarjani (VII.89) parhaista materiaaleista. Tässäpä tulevan ottelun ID: 88715911

Vastus näyttää pelaavan jatkuvasti 3-5-2:lla jättäen jomman kumman laitapakin pois, itse vedän sarjapelit "symmetrisellä" 3-5-2:lla. Vastustaja pelaa sarjapelit ilman erillisiä komentoja, itse olen käyttänyt pääosin "hyökkäykset keskeltä" -komentoa. Tähdet tulen häviämään oletettavasti niukasti, n. 33-35 vs. 32-33,5.

Tässäpä hattrick organizerin arviot tulevasta matsista, tämän päivän (1.9) kuntojen mukaan. vastustaja ensin mainittuna:

KK: heikko (hyvin matala) vs. kehno (matala)
OP: heikko (matala) vs. heikko (matala)
KP: välttävä (hyvin korkea) vs. heikko (korkea)
VP: heikko (hyvin matala) vs. heikko (korkea)
OH: kehno (matala) vs. heikko (hyvin korkea)
KH: heikko (hyvin matala) vs. välttävä (matala)
VH: heikko (matala) vs. välttävä (hyvin matala)

Itselläni tässä kohtaa laitapakeilla ohjeena puolustava, innereillä (extramies normaali) hyökkäävä, muilla normaali. Taktiikkana ajattelin kokeilla painostusta, jota varten taktiikkataitoa ei tosin ole valmiina. Kuitenkin asettamalla painostus (kehno), prosentit 100% simuloinnilla ennakoivat seuraavaa: koti(60152, 59%) tasapelit(17337, 17%) vieras(23511, 23%)

lost by 4 (4%)
lost by 3 (14%)
lost by 2 (18%)
lost by 1 (19&)
tasan (17%)
win by 1 (12%)
win by 2 (6%)
win by 3 (3%)

Jotain mahdollisuuksia siis on olemassa? Tämä on nyt kokeiluna tällainen yleinen kysely taktiikan suhteen, mielelläni kokeilen ja opettelen itse näitä juttuja, mutta tosiaan pienen ohjeistuksen saaminen ei olisi pahitteeksi. Painostusta ajattelin nyt kokeilla, koska häviän keskikentän, mutta pärjään muilla alueilla ihan ok. Normaalisti käyttämäni "hyökkäykset keskeltä" ei kai ole hyvä vaihtoehto tällä kertaa, koska vastustajan keskuspuolustus on toinen hänen voittava osa-alueensa minun materiaaliini nähden. Painostuksessahan tarvitaan kestävyyttä, ja kentälle valituilla keskikenttäpelaajillani on kaikilla melko kovat kestävyydet. Jos kestävyyttä tarvii koko kentällinen, joudutaan kentälle laittamaan muutama "välttävä" kestävyys. Lisäksi koitan arvata oikein, kumman laitapakin vastus jättää pois. Sinne puolelle sijoitan vahvemman laitahyökkäykseni. Olisin tasapeliin tällä kertaa erittäin tyytyväinen, etenkin kun vastustajan manageri vaikuttaa melko aktiiviselta ja "pelaavalta".

Ja vähän pelaaja-asiaa..

Tänään nousi yhden treenattavan arvo jo liki miljoonaa, pitkä tie on kuljettu köyhyydestä (joka on tavallaan yhä arkipäivää joukkueessa) ja siitä, kun pelaajia ostin muutamalla tonnilla. Norjan poika alkaa olla jo ihan ok inneri:

Kristian Øhrn
TSI = 4 640, 21-vuotias, heikko kunto
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on välttävä johtaja

Kestävyys: mahtava Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: mahtava Syöttäminen: hyvä
Laituri: heikko Puolustus: kehno
Maalinteko: kurja Erikoist.: välttävä

Vielä yksi kysymys, jotta saadaan viestiin mittaa riittävästi. Mikä on se ikä (noin), kun treenattava kannattaa myydä pois? Eli koska ikä alkaa vaikuttaa todella negatiivisesti hintaan ja koska kehitys alkaa olla liian hidasta? Parin viikon päästä nousee tuon norjalaisen täydellinen kopio, jonka ajattelin myydä pois, koska leveyttä löytyy ihan ok ryhmästä muutenkin (pari muutakin mahtavaa, vuoden nuorempaa kohta tulossa), lisäksi mietin tosissani vajaan kauden mittaista laituritreeniä jossain kohtaa, ehkä jo tämän kauden loppupuolella. Tällöin on turha pitää ringissä 5-6 kappaletta lähes tasavahvaa inneriä. Eikö vain?
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Crapbag kirjoitti:
Laiturit hyökkääviksi, hyökkääjät tukemaan laitaa ja hyökkäykset laidoilta?
Ero keskikentällä tulee olemaan melko marginaalinen, keskuspuolustajaksi kkpelaaja ja käskytys hyökkääväksi niin saat todennäköisesti hallinnan tasoihin, jolloin peli menee melko arvanheitoksi arvosanojen puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös