Kestävyydet..
Niin, minulla näytti tippuneen tänä aamuna viidellä pelaajalla tuo taso, siis sanallisesti. Joukossa mukana yksi uusi pelaajani, jonka kestävyys juuri nousi edellisenä perjantaina! Muuten ukkelit olivat ynnä_muuta-osastoa, jämäpakki, 2.veska, koutsi...
Eipä tullut lauantaina vieläkään kauden avausvoittoa, jollei cupin 1.kierrosta lasketa mukaan. HO ennakoi 3-4 maalin kotivoittoa, mutta niin vain valui 2-0 johto ajassa 81min & 87min käsistä. Eipä vihulainen saanut ennen tuota yhtäkään maalipaikkaa. Noh, paperilla tasuri oli ihan ok, vastus vei puolustuksen ja hyökkäyksen selvästi ja oli tähdissäkin edellä. Itse otin keskikentän ja hallitsin matsia muistaakseni 66% ja 58%. Taidan jäädä vieläkin seiskaan pyörimään ensi kaudeksi, nytkin vastus veteli 36 tähteä omaa 31,5 vastaan, pakit luokkaa 4*, samoin hyökkääjät. Aika tiukka lohko tosiaan kyseessä, kuten joskus aiemmin jo mainitsin. No, on tässä pelejä vielä jäljellä, pakisto pitää saada vain terveeksi ja ehkä yksi 3,5-4 tähden keskuspakki tuomaan vahvistusta.
Miten muuten on, pelaan itse 3-5-2-taktiikalla sarjamatsit niin, että otan toisen keskuspuolustajan keskikentälle. Useimmat vihulaiset näyttäisivät vetävän 3-4-3:lla tai 3-5-2:lla epäsymmetrisesti, ottaen laitapakin pois. Itse olen pitänyt laitapakit keskustaa tukevina, koska varsinaisia laitapakkeja ei ringistä löydy. Olen viime aikoina koittanut laittaa vastuksen avonaiselle puolelle oman parhaimmiston hyökkäämään, mutta ainakaan vielä ei ole tuottanut kummempia tuloksia. Lisäksi vedän jääräpäisesti "hyökkäykset keskeltä", koska tuntuu että sillä saan parhaat tulokset aikaan. Tosin nyt laidoillakin olisi voimaa hieman enemmän kuin menneillä kausilla. Ehkä en ole muita juttuja yrittänyt riittävän pitkäjänteisesti.
Kertokaas joku lyhyesti, millä perustein kannattaisi käyttää "hyökkäykset keskeltä" verrattuna esim. "ei taktiikkaa"? On tästä ollut puhetta joskus aiemmin ketjussa, mutta tarvii myöntää etten pysty/kykene nyt jaksamaan koko ketjun läpi selaamista..;)