Hattrick

  • 1 260 495
  • 10 203

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, nyt puuttuu ensi viikoksi treenipelivastus. Ei mitään väliä minkä tasoisesta jengistä on kyse, kaikki kelpaa. Eikä ole mitään väliä, onko koti- vai vieraspeli.

Joukkueeni: SC Marttakerho (75275), V.128
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
majuho kirjoitti:
Kyllä tuo hinta nousee sinne kartellin hinnoille, eli 79,5k€ . Toki hyvällä säkällä sen voi saada pikkuisen halvemmallakin. Nyt siitä on näköjään tarjottu jo 8001€

Itse itseäni lainaten, ei se hinta noussut kuin 20k €. Onkohan kartelli kaatumassa ja hinnat tulossa alaspäin?
 

Mace

Jäsen
majuho kirjoitti:
Itse itseäni lainaten, ei se hinta noussut kuin 20k €. Onkohan kartelli kaatumassa ja hinnat tulossa alaspäin?

Eiköhän se ole jo pidemmän aikaa ollut niin, että tuo "kartelli" nimenomaan hankkii pellensä tuollaiseen 20-30k:n hintaan ja sitten myy 79,5k:lla. Siihenhän se koko pellekaupan kannattavuus perustuu. Jos pellen laittaa listalle alle tuon 79,5k:n hinnan, se jää suurimmalta osalta huomaamatta ja silloin joku ostaa omansa halvalla. Osa noista alihintaisista menee pellekauppiaille, mutta eivät hekään jokaista pelaajaa jaksa käydä läpi, joten myös "tavallinen" manageri voi aivan hyvin tehdä tuollaisen löydön.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Veikkaisin, et pellejäkin alkaa olla markkinoilla sen verran, että harva varmaan enää maksaa niistä tuota hintaa. En ole tutkinut asiaa enempää, joten en voi varmaksi sanoa.

Tuntuu muutenkin, että pikkuhiljaa alkaa olla pelaajista ylitarjontaa markkinoilla. Ja ehkä siitä on osoituksena se, että hinnat ovat tippuneet viime aikoina melko reilusti. Enkä tiedä, onko se pitemmän päälle hyvä asia. Aika näyttää..
 

Kyle

Jäsen
emest kirjoitti:
Tuntuu muutenkin, että pikkuhiljaa alkaa olla pelaajista ylitarjontaa markkinoilla. Ja ehkä siitä on osoituksena se, että hinnat ovat tippuneet viime aikoina melko reilusti. Enkä tiedä, onko se pitemmän päälle hyvä asia. Aika näyttää..

Puhdas maalinteko- ja pelinrakennustreeni alkaa jo olemaan aika turhaa, mikäli treenattavasti aikoo rahaa saada. Johtuen siitä että nämä ovat suosituimmat treeni muodot, joten hinta väkisinkin putoo. Joukkueen suorituksissa tosin, nämä varmasti vaikuttavat ekana.

Itse olen siirtynyt laituritreenajaksi, koska se on nopeaa ja kaiken lisäksi olen havainnut että jos peluri vähänkin omaa aputaitoja, niin näillä käärii nopeiten hyvät rahat.

Vuntsin tänään että puolustuksen auttaminen on tämän hetken hinnoilla, yksi varteen otettava vaihtoehto. Kyseinen treeni on tosin pitkävetistä työtä kun 17 vuotias pelaaja kehittyy tason kaudessa, mutta nopealla laskutoimituksella kahdessa kaudessa tienaa 8 miljoonaa pelkistä kakkosmiehistön jätkistä, ellei ole varaa panostaa junnuihin enemmän.
ESIMERKKI:
Osta 8 X 19 vuotias erinomainen puolustaja á 200 000€ = 1,6 milj.
Kahdessa kaudessa pelaajat on loistavia, jolloin niistä saa kappale hintaan ~ 1,2 milj. X 8 = 9,6 miljoonaa euroa. Nämä siis pelkästään kakkosmiehistön jätkistä, cup menestys kylläkin kärsii.

Ja kyllä tällähetkellä on tekemisen puutetta.
 

Mace

Jäsen
emest kirjoitti:
Veikkaisin, et pellejäkin alkaa olla markkinoilla sen verran, että harva varmaan enää maksaa niistä tuota hintaa. En ole tutkinut asiaa enempää, joten en voi varmaksi sanoa.

Tuo kyllä lienee ihan totta, koska pellejä syntyy jatkuvasti, mutta poistuu pelistä vain vähän (pellehän voi olla joukkueessa periaatteessa vaikka kuinka vanhaksi). Ajattelin tuota hinta-asiaa vaan lähinnä siten, että niin kauan kuin ei sovita jotain uutta, tiettyä pellen vakiohintaa, alle tuon 79,5k:n hintaiset pellet jäävät helposti huomaamatta markkinoilla.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Gerodz: Kyseinen treeni (G puhuu pakkitreenistä) on tosin pitkävetistä työtä kun 17 vuotias pelaaja kehittyy tason kaudessa...

Aivan noin hidasta pakkitreeni ei hyvällä valmentajalla ole. 8 viikkoa on melko normaali treeni ennen nousua. Tuolla laskentatavalla ensimmäisen viikon hyvä on kauden lopulla vähintään mahtava, todennäköisemmin jopa korkea sellainen.

Itse olen hankkinut treeniin korkeita hyviä 18-vuotiaita jotka 1-2 treenin jälkeen pompsahtavat erinomaiseen. Nämä jannut ovat korkeita mahtavia 18-v kautensa lopulla ja myyntiin mennessään 21-vuotiaina armoitettu/unohtumaton tason jannuja.

Yleinen hintojen aleneminen syö tällä hetkellä treenituottoja rotan lailla, ostettaessahan ei halvalla saanut kuin kuraa. Hintojen heilahtelu tekee treenituoton etukäteen laskemisen jollei nyt täysin turhaksi niin ainakin erittäin epäluotettavaksi tavaksi ennustaa omaa talouttaan.

Saapas nähdä mihin suuntaan pelaajien hinnat seuraavan 16 viikon aikana muuttuvat. Radikaalia laskua tämänhetkiseen verrattuna on vaikea kuvitella, tosin ht:n kyseessä ollessa mikään ei liene mahdotonta.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Jyrla kirjoitti:
Aivan noin hidasta pakkitreeni ei hyvällä valmentajalla ole. 8 viikkoa on melko normaali treeni ennen nousua. Tuolla laskentatavalla ensimmäisen viikon hyvä on kauden lopulla vähintään mahtava, todennäköisemmin jopa korkea sellainen.

Gerodz ei puhunutkaan pakkitreenista vaan puolustuksen auttamisesta;)
 

Kyle

Jäsen
Jyrla kirjoitti:
Gerodz: Kyseinen treeni (G puhuu pakkitreenistä) on tosin pitkävetistä työtä kun 17 vuotias pelaaja kehittyy tason kaudessa...

Aivan noin hidasta pakkitreeni ei hyvällä valmentajalla ole. 8 viikkoa on melko normaali treeni ennen nousua. Tuolla laskentatavalla ensimmäisen viikon hyvä on kauden lopulla vähintään mahtava, todennäköisemmin jopa korkea sellainen.

Nyt oli kyse puolustuksen auttamisesta, ei puolustustreenistä. Tässä puolustuksen auttamisessa, kaikki pelaajat hyökkääjiä ja maalivahteja lukuunottamatta saa treenin. Tämä tarkoittaa että parhaillaan puolustustreenissä voi olla 18 pelaajaa, mutta tason nosto kestää tosiaan sen 16 viikkoa.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Gerodz kirjoitti:
Puhdas maalinteko- ja pelinrakennustreeni alkaa jo olemaan aika turhaa, mikäli treenattavasti aikoo rahaa saada. Johtuen siitä että nämä ovat suosituimmat treeni muodot, joten hinta väkisinkin putoo. Joukkueen suorituksissa tosin, nämä varmasti vaikuttavat ekana.

En tiedä tosiaan ihan viimeisintä tilannetta markkinoilla, mutta eikö puolustajien hinnat ollut ainakin vielä 1-2kk sitten tippuneet eniten?

Ostin tosiaan itse vajaa pari kuukautta taaksepäin 24v. yliluonnollisen pakin hyvällä(!) kokemuksella hintaan 2,24M. Ihan viimeisiä hintojen muutoksia en tiedä, kun en ole nyt seurannut markkinoita.

Nykyään tosiaan saattaa olla tilanteita, ettei edes kannata treenata täyttä miehistöä. Itse laitan pari inneriä myyntiin, ja nostan korkotuloja, kun siirryn syöttötreeniin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
emest kirjoitti:
En tiedä tosiaan ihan viimeisintä tilannetta markkinoilla, mutta eikö puolustajien hinnat ollut ainakin vielä 1-2kk sitten tippuneet eniten?

Puolustajien hinnoissa oli eniten ilmaakin omasta mielestäni. Puolustuksen treenaaminen on kohtuullisen hidasta, vaikkakin useaa pelaajaa saa treenata kerralla, joten keskitasoa kovemmat (esim loistavat) pakit ovat mielestäni vieläkin kalliita, kun vertaa vastaaviin pelinrakentajiin ja maalintekijöihin. Yhden kauden välitreeninä ei periaatteessa veskarinkaan treenaaminen olisi paska homma, koska jo mahtavat veskarit on käsittämättömän kovissa hinnoissa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mace kirjoitti:
Olemme tästä vääntäneet jo aiemminkin, mutta puutunpa nyt vielä kerran noihin kommentteihisi. Vilkaisin otteluhistoriaasi kahden edellisen kauden ajalta enkä löytänyt sieltä juurikaan mitään kauhean pahoja "oikeusmurhia", vaan valtaosa näkyi olevan otteluja, jotka menivät aivan "normaalisti" arvosanojen mukaan. Hattrick on todennäköisyyksien peli ja toisinaan sattuu kaikenlaisia yllätystuloksia, mutta pelimoottorin parjaaminen ja menestymättömyys johtuvat pääasiassa siitä, ettei manageri tunne pelimoottorin toimintaa riittävästi ja tekee siksi virheellisiä valintoja. Keskikentän ylivertaisesta asemasta olen jo vääntänyt kyllästymiseen asti, mutta tuo hyökkäysväitteesi on melkoisen uutta. Ja sille on kyllä mielestäni vielä vähemmän katetta kuin puheille keskikentän ylivoimasta. Hyökkäyksellä ei tee käytännössä yhtään mitään, jos ei saa riittävästi maalipaikkoja. Toisekseen on hyvin ristiriitaista väittää, että hyökkäyksellä on valtavasti merkitystä, mutta puolustuksella ei ole mitään väliä. Miten tuollainen yhtälö olisi edes mahdollinen? Jos kerran hyökkäys on merkityksellinen (kuten se onkin), silloin myöskin puolustusarvosanat ovat hyvin merkityksellisiä, nehän ovat suoria "vasta-arvoja" hyökkäysarvosanoille.


Edelleenkin tarkoitan tuota että keskikentällä ja hyökkäyksellä ilman puolustusta voi pärjätä mutta puolustuksella ja keskikentällä ilman hyökkäystä ei.

Ja edelleenkin tarvitaan varmaan joku yliluonnollinen puolustus pysäyttämään välttävän hyökkäyksen.
 

Mace

Jäsen
kettu666 kirjoitti:
Edelleenkin tarkoitan tuota että keskikentällä ja hyökkäyksellä ilman puolustusta voi pärjätä mutta puolustuksella ja keskikentällä ilman hyökkäystä ei.

Ja edelleenkin tarvitaan varmaan joku yliluonnollinen puolustus pysäyttämään välttävän hyökkäyksen.

Voit toki miettiä asiaa ihan terveellä maalaisjärjellä: kuinka voisit pärjätä, jos et tee yhtään maalia? Toki voit muurata puolustuksesi, repiä hallintaa mahdollisimman paljon ja toivoa esimerkiksi erikoistilanne- tai SE-maalia itsellesi, mutta silloin ollaan kyllä melkoisen hataralla pohjalla. Ainakin se yksi hyökkäysosa-alue olisi saatava järjelliselle tasolle, jolloin sinne osuneelta maalipaikalta voi odottaa maalia.

Tuo jälkimmäinen yliluonnollinen vs. välttävä -väite on taasen aivan tuulesta temmattu eikä siis lainkaan totuudenmukainen. Kova puolustus kyllä kestää keskimäärin oikein hyvin huonoa hyökkäystä vastaan. Tilanne on vain se, että jos sinä annat toiselle vaikkapa kahdeksan maalipaikkaa, niin kyllä sieltä helposti joku niistä sujahtaa verkkoon, vaikka olisi millainen muuri vastassa. Ja se on juuri sitä todennäköisyyspeliä, joka tulee ymmärtää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
kettu666 kirjoitti:
Ja edelleenkin tarvitaan varmaan joku yliluonnollinen puolustus pysäyttämään välttävän hyökkäyksen.

Aijaa? Minun erinomaisen(matala) hyökkäyksen pysäytti kyllä loistava (korkea) puolustus. Kyseessä oli siis keskushyökkäys vs keskuspuolustus taistelusta.
Hallinnat minulla oli vain 67% ja 66%. Kaverilla oli vain yksinkertaisesi parempi puolustus, pelasi vastahyökkäyksillä, ja sillä oli yhdessä paikkaa selvästi minun puolustusta parempi hyökkäys.
Enkä itse pidä pelin lopputulosta mitenkään epäoikeudenmukaisena. Jos oma hyökkäys on sukka, niin keskikentän hallinnalla tee yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
repe_joke kirjoitti:
Aijaa? Minun erinomaisen(matala) hyökkäyksen pysäytti kyllä loistava (korkea) puolustus. Kyseessä oli siis keskushyökkäys vs keskuspuolustus taistelusta.
Hallinnat minulla oli vain 67% ja 66%. Kaverilla oli vain yksinkertaisesi parempi puolustus, pelasi vastahyökkäyksillä, ja sillä oli yhdessä paikkaa selvästi minun puolustusta parempi hyökkäys.
Enkä itse pidä pelin lopputulosta mitenkään epäoikeudenmukaisena. Jos oma hyökkäys on sukka, niin keskikentän hallinnalla tee yhtään mitään.

Matsin ID?

Sanotaanko näin, että vastahyökkäyksiä käytettäessä oma puolustus pitäisi yleensä olla melko selvästi parempi, kuin vastustajan hyökkäys.

Ja tuolla sun hallinnalla hävitään tosiaan harvoin ht:ssa, vaikka vastustajan puolustus olisikin sen verran parempi, mitä se tuossa sun esimerkissä oli.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
emest kirjoitti:
Matsin ID?

Sanotaanko näin, että vastahyökkäyksiä käytettäessä oma puolustus pitäisi yleensä olla melko selvästi parempi, kuin vastustajan hyökkäys.

Ja tuolla sun hallinnalla hävitään tosiaan harvoin ht:ssa, vaikka vastustajan puolustus olisikin sen verran parempi, mitä se tuossa sun esimerkissä oli.

MatchID: 81053050

Ollut aikaisemminkin tässä ketjussa.

Sanotaanko näin, että riittää kun on parempi puolustus, sillä jokaisesta hukatusta maalipaikasta saa vastahyökkäyksen. Voi olla jopa huonompi puolustus, jos tuurit käy kohdalleen.

Ja olen nähnyt ottelun jossa on hävitty yli 90% hallinnalla, mutta sen matsin id:tä ei ole ylhäällä. Tosin pienellä kaivamisella se saattaisi löytyä toiselta palstalta.

EDIT: Keskikentän merkitystähän on laskettu ht:ssä tällä kaudella.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kävin katselemassa huvikseni parin kauden takaisen lohkoni tapahtumia ja silmääni pisti matsi, jossa on random tehnyt sellaiset temput joita en ikinä haluaisi omalla kohdallani kokea.. jollen sitten itse olisi se altavastaaja :) Matchid: 73383008
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
MatchID: 81053050

Ollut aikaisemminkin tässä ketjussa.

Sanotaanko näin, että riittää kun on parempi puolustus, sillä jokaisesta hukatusta maalipaikasta saa vastahyökkäyksen. Voi olla jopa huonompi puolustus, jos tuurit käy kohdalleen.

Ja olen nähnyt ottelun jossa on hävitty yli 90% hallinnalla, mutta sen matsin id:tä ei ole ylhäällä. Tosin pienellä kaivamisella se saattaisi löytyä toiselta palstalta.

EDIT: Keskikentän merkitystähän on laskettu ht:ssä tällä kaudella.

Kyllä sinä olit tuossa ottelussa epäonninen, ei siitä mihinkään pääse. Noilla pallonhallintalukemilla on syytä olettaa, että maalipaikat jakautuvat 8-2 sinulle, mistä puolestaan seuraa se, että kyllä sinun pari maalia olisi tullut saada. Vierailijakin olisi voinut odottaa kahdesta normaalipaikastaan toisesta maalia, ja kun nuo kaksi vastahyökkäystä lasketaan, niin niistä sitten toinen myös sisään. Tällä laskutavalla ottelusta olisi siis tullut 2-2-tasuri. Se olisi mielestäni melkoisen normaali tulos. Tuo kaikki perustuu toki vain tekemiini arvioihin, mutta tuskinpa ne nyt niin kauheasti heittävät, etteikö tuota voisi pitää kohtalaisen hyvin suuntaa-antavana laskelmana.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelle?

Tietääkö kukaan miten voi löytää helposti pellejä, johtajuutta kun ei ole mahdollista laittaa hakuarvoksi "Siirrot" -valikossa?

Edit. Tässä on ottelu (73514570), jossa joukkue hävisi reilusti yli 70 prosentin pallonhallinnalla 0-2.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
HLe kirjoitti:
Tietääkö kukaan miten voi löytää helposti pellejä, johtajuutta kun ei ole mahdollista laittaa hakuarvoksi "Siirrot" -valikossa?

Laita hinnaksi vähintään ja enintään 79500 niin pellejä tulee esiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Kyllä sinä olit tuossa ottelussa epäonninen, ei siitä mihinkään pääse. Noilla pallonhallintalukemilla on syytä olettaa, että maalipaikat jakautuvat 8-2 sinulle, mistä puolestaan seuraa se, että kyllä sinun pari maalia olisi tullut saada.

Ei niitä maaleja sillä hallinnalla pidä saada. Paikkoja on voinut hyvinkin olla vaikka se 8kpl, mutta niistä on sitten hyvinkin voinut mennä 6kpl laidoille, eikä sen takia ole päätynyt edes raporttiin.
Pari paikkaa on sitten tullut raporttiin asti, mutta niistäkään ei ole sanottu onko tullut keskelle.
Ja jos tuon vastustajan keskuspuolustuksen ja minun keskushyökkäyksen kääntään keskikentän tapaan prosenteiksi, niin se menisi vastustajalle jollain 60% teholla. Että onhan se ero kuitenkin ollut merkittävä vastustajan hyväksi.

Ht organizerilla simuloin ottelun tuon pelin jälkeen peliarvosanoilla matsin, ja en minä siihen ollut kuin hienoinen suosikki. Ja itse en organizeriin juurikaan enää jaksa luottaa matsisimulointijen osalta. Se laskee aivan liikaa arvoa keskikentälle vastahyökkäystaktiikalla.
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Ei niitä maaleja sillä hallinnalla pidä saada. Paikkoja on voinut hyvinkin olla vaikka se 8kpl, mutta niistä on sitten hyvinkin voinut mennä 6kpl laidoille, eikä sen takia ole päätynyt edes raporttiin.
Pari paikkaa on sitten tullut raporttiin asti, mutta niistäkään ei ole sanottu onko tullut keskelle.
Ja jos tuon vastustajan keskuspuolustuksen ja minun keskushyökkäyksen kääntään keskikentän tapaan prosenteiksi, niin se menisi vastustajalle jollain 60% teholla. Että onhan se ero kuitenkin ollut merkittävä vastustajan hyväksi.

No, ei tietenkään hallinta niitä maaleja itsessään tuo, mutta se tuo niitä tilanteita, joista maaleja on mahdollisuus tehdä. Ja kun tilanteita tulee tarpeeksi, todennäköisyydet ynnäytyvät siihen tapaan, että tuossa matsissa olisit arvioni mukaan tehnyt maalin keskimäärin noin joka neljännestä maalipaikastasi. Tuo arvio siis koskee maalipaikkaa keskimäärin, riippumatta siitä miltä sektorilta se tulee (eli laidoilta todennäköisyys on pienempi, mutta vastaavasti keskeltä suurempi). Käytännössä tilanne tietysti heittelee väkisinkin tilastollisista laskelmista poikkeavaksi, koska kyse on yksittäisestä ottelusta, mutta pitkän aikavälin tarkastelussa tasapeli tai sinun yhden maalin voittosi olisi varmaankin se todennäköisin yksittäinen lopputulos noilla arvosanoilla.

Mitä keskushyökkäykseesi tulee, niin laskennallisesti keskustaan olisi tullut 3-4 maalipaikkaa, joista tuon keskushyökkäyksesi 35-40 prosentin maalintekotodennäköisyyden mukaan olisi pitänyt tulla jo helposti yksi maali. Jos taasen paikkoja on arpoutunut huonoille sektoreille selvästi normaalia enemmän, sekin on jo sinällään huonoa tuuria.

repe_joke kirjoitti:
Ht organizerilla simuloin ottelun tuon pelin jälkeen peliarvosanoilla matsin, ja en minä siihen ollut kuin hienoinen suosikki. Ja itse en organizeriin juurikaan enää jaksa luottaa matsisimulointijen osalta. Se laskee aivan liikaa arvoa keskikentälle vastahyökkäystaktiikalla.

Omaan korvaani tuo lievä suosikkiasemasi kuulostaa ihan oikeansuuntaiselta arviolta, vaikken itsekään kyllä apuohjelmien arvioille sinällään lähtisi liikaa painoa laittamaan.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Steele kirjoitti:
Laita hinnaksi vähintään ja enintään 79500 niin pellejä tulee esiin.

Onko tuo tosiaan ainoa tapa? Tuolla tavallahan tulee ostettua reilusti ylihintaisia tapauksia, ottaen huomioon esimerkiksi edellisellä sivulla mainitun Arttu Yli-Kojolan, joka myytiin 20 000 eurolla.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
repe_joke kirjoitti:
MatchID: 81053050

Ollut aikaisemminkin tässä ketjussa.

Sanotaanko näin, että riittää kun on parempi puolustus, sillä jokaisesta hukatusta maalipaikasta saa vastahyökkäyksen. Voi olla jopa huonompi puolustus, jos tuurit käy kohdalleen.
Jokaisesta hukatusta maalipaikasta ei todellakaan saa vastahyökkäystä. Jokaisesta hukatusta maalipaikasta on mahdollisuus saada vastahyökkäys, riippuen siitä, mikä vastahyökkäystaito on. Ja huomioidaan vielä sekin, että vastahyökkäyksien maksimimäärä on 3kpl.

Nämä faktat kun ynnää yhteen, niin päästään siihen, että vastahyökkäys ei todellakaan ole kannattavaa jos oma puolustus on suunnilleen samaa tasoa kuin vastustajan hyökkäys.

Ja olen nähnyt ottelun jossa on hävitty yli 90% hallinnalla, mutta sen matsin id:tä ei ole ylhäällä. Tosin pienellä kaivamisella se saattaisi löytyä toiselta palstalta.
No helpostihan tämmöstäkin tapahtuu, kun hyökkäys on tarpeeksi huono.

Ei niitä maaleja sillä hallinnalla pidä saada.
Kun hallinta on tarpeeksi suuri, ja vaikka hyökkäys ei olisikaan aivan vastustajan puolustuksen tasolla, niin niistä tarpeeksi useista paikoista niitä vaan menee todennäköisesti joitakin sisään.

Paikkoja on voinut hyvinkin olla vaikka se 8kpl, mutta niistä on sitten hyvinkin voinut mennä 6kpl laidoille, eikä sen takia ole päätynyt edes raporttiin.
Sun taktiikka oli hyökkäykset keskeltä, joka tuottaa 20%-40% lisää paikkoja keskelle. Eli kun normaalisti paikoista tulee keskeltä 40%, niin tuolla sun taktiikkataidolla keskeltä tulee reilu 50% paikoista. Eli keskimäärin ainakin puolet (4) sun hyökkäyksistä tulisi keskeltä. Ja noilla keskushyökkäys vs. keskuspuolustus arvosanoilla, niistä tulee keskimäärin reilu 1,5 maalia, ja tuo siis keskeltä.

Pari paikkaa on sitten tullut raporttiin asti, mutta niistäkään ei ole sanottu onko tullut keskelle.
Jos hyökkäyksessä ei erikseen sanota, että se tulee laidoilta, niin se tulee silloin keskeltä, eli kyllä noi sun paikat tuli keskeltä.

EDIT: lisätään vielä se, että Macen (ja HO:n) linjoilla tosiaan siinä, että jos tuo matsi pelataan 100 kertaa, niin kyllä noilla arvosanoilla voittaisit useammin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös