majuho kirjoitti:Kyllä tuo hinta nousee sinne kartellin hinnoille, eli 79,5k€ . Toki hyvällä säkällä sen voi saada pikkuisen halvemmallakin. Nyt siitä on näköjään tarjottu jo 8001€
majuho kirjoitti:Itse itseäni lainaten, ei se hinta noussut kuin 20k €. Onkohan kartelli kaatumassa ja hinnat tulossa alaspäin?
emest kirjoitti:Tuntuu muutenkin, että pikkuhiljaa alkaa olla pelaajista ylitarjontaa markkinoilla. Ja ehkä siitä on osoituksena se, että hinnat ovat tippuneet viime aikoina melko reilusti. Enkä tiedä, onko se pitemmän päälle hyvä asia. Aika näyttää..
emest kirjoitti:Veikkaisin, et pellejäkin alkaa olla markkinoilla sen verran, että harva varmaan enää maksaa niistä tuota hintaa. En ole tutkinut asiaa enempää, joten en voi varmaksi sanoa.
Jyrla kirjoitti:Aivan noin hidasta pakkitreeni ei hyvällä valmentajalla ole. 8 viikkoa on melko normaali treeni ennen nousua. Tuolla laskentatavalla ensimmäisen viikon hyvä on kauden lopulla vähintään mahtava, todennäköisemmin jopa korkea sellainen.
Jyrla kirjoitti:Gerodz: Kyseinen treeni (G puhuu pakkitreenistä) on tosin pitkävetistä työtä kun 17 vuotias pelaaja kehittyy tason kaudessa...
Aivan noin hidasta pakkitreeni ei hyvällä valmentajalla ole. 8 viikkoa on melko normaali treeni ennen nousua. Tuolla laskentatavalla ensimmäisen viikon hyvä on kauden lopulla vähintään mahtava, todennäköisemmin jopa korkea sellainen.
Gerodz kirjoitti:Puhdas maalinteko- ja pelinrakennustreeni alkaa jo olemaan aika turhaa, mikäli treenattavasti aikoo rahaa saada. Johtuen siitä että nämä ovat suosituimmat treeni muodot, joten hinta väkisinkin putoo. Joukkueen suorituksissa tosin, nämä varmasti vaikuttavat ekana.
emest kirjoitti:En tiedä tosiaan ihan viimeisintä tilannetta markkinoilla, mutta eikö puolustajien hinnat ollut ainakin vielä 1-2kk sitten tippuneet eniten?
Mace kirjoitti:Olemme tästä vääntäneet jo aiemminkin, mutta puutunpa nyt vielä kerran noihin kommentteihisi. Vilkaisin otteluhistoriaasi kahden edellisen kauden ajalta enkä löytänyt sieltä juurikaan mitään kauhean pahoja "oikeusmurhia", vaan valtaosa näkyi olevan otteluja, jotka menivät aivan "normaalisti" arvosanojen mukaan. Hattrick on todennäköisyyksien peli ja toisinaan sattuu kaikenlaisia yllätystuloksia, mutta pelimoottorin parjaaminen ja menestymättömyys johtuvat pääasiassa siitä, ettei manageri tunne pelimoottorin toimintaa riittävästi ja tekee siksi virheellisiä valintoja. Keskikentän ylivertaisesta asemasta olen jo vääntänyt kyllästymiseen asti, mutta tuo hyökkäysväitteesi on melkoisen uutta. Ja sille on kyllä mielestäni vielä vähemmän katetta kuin puheille keskikentän ylivoimasta. Hyökkäyksellä ei tee käytännössä yhtään mitään, jos ei saa riittävästi maalipaikkoja. Toisekseen on hyvin ristiriitaista väittää, että hyökkäyksellä on valtavasti merkitystä, mutta puolustuksella ei ole mitään väliä. Miten tuollainen yhtälö olisi edes mahdollinen? Jos kerran hyökkäys on merkityksellinen (kuten se onkin), silloin myöskin puolustusarvosanat ovat hyvin merkityksellisiä, nehän ovat suoria "vasta-arvoja" hyökkäysarvosanoille.
kettu666 kirjoitti:Edelleenkin tarkoitan tuota että keskikentällä ja hyökkäyksellä ilman puolustusta voi pärjätä mutta puolustuksella ja keskikentällä ilman hyökkäystä ei.
Ja edelleenkin tarvitaan varmaan joku yliluonnollinen puolustus pysäyttämään välttävän hyökkäyksen.
kettu666 kirjoitti:Ja edelleenkin tarvitaan varmaan joku yliluonnollinen puolustus pysäyttämään välttävän hyökkäyksen.
repe_joke kirjoitti:Aijaa? Minun erinomaisen(matala) hyökkäyksen pysäytti kyllä loistava (korkea) puolustus. Kyseessä oli siis keskushyökkäys vs keskuspuolustus taistelusta.
Hallinnat minulla oli vain 67% ja 66%. Kaverilla oli vain yksinkertaisesi parempi puolustus, pelasi vastahyökkäyksillä, ja sillä oli yhdessä paikkaa selvästi minun puolustusta parempi hyökkäys.
Enkä itse pidä pelin lopputulosta mitenkään epäoikeudenmukaisena. Jos oma hyökkäys on sukka, niin keskikentän hallinnalla tee yhtään mitään.
emest kirjoitti:Matsin ID?
Sanotaanko näin, että vastahyökkäyksiä käytettäessä oma puolustus pitäisi yleensä olla melko selvästi parempi, kuin vastustajan hyökkäys.
Ja tuolla sun hallinnalla hävitään tosiaan harvoin ht:ssa, vaikka vastustajan puolustus olisikin sen verran parempi, mitä se tuossa sun esimerkissä oli.
repe_joke kirjoitti:MatchID: 81053050
Ollut aikaisemminkin tässä ketjussa.
Sanotaanko näin, että riittää kun on parempi puolustus, sillä jokaisesta hukatusta maalipaikasta saa vastahyökkäyksen. Voi olla jopa huonompi puolustus, jos tuurit käy kohdalleen.
Ja olen nähnyt ottelun jossa on hävitty yli 90% hallinnalla, mutta sen matsin id:tä ei ole ylhäällä. Tosin pienellä kaivamisella se saattaisi löytyä toiselta palstalta.
EDIT: Keskikentän merkitystähän on laskettu ht:ssä tällä kaudella.
HLe kirjoitti:Tietääkö kukaan miten voi löytää helposti pellejä, johtajuutta kun ei ole mahdollista laittaa hakuarvoksi "Siirrot" -valikossa?
Mace kirjoitti:Kyllä sinä olit tuossa ottelussa epäonninen, ei siitä mihinkään pääse. Noilla pallonhallintalukemilla on syytä olettaa, että maalipaikat jakautuvat 8-2 sinulle, mistä puolestaan seuraa se, että kyllä sinun pari maalia olisi tullut saada.
repe_joke kirjoitti:Ei niitä maaleja sillä hallinnalla pidä saada. Paikkoja on voinut hyvinkin olla vaikka se 8kpl, mutta niistä on sitten hyvinkin voinut mennä 6kpl laidoille, eikä sen takia ole päätynyt edes raporttiin.
Pari paikkaa on sitten tullut raporttiin asti, mutta niistäkään ei ole sanottu onko tullut keskelle.
Ja jos tuon vastustajan keskuspuolustuksen ja minun keskushyökkäyksen kääntään keskikentän tapaan prosenteiksi, niin se menisi vastustajalle jollain 60% teholla. Että onhan se ero kuitenkin ollut merkittävä vastustajan hyväksi.
repe_joke kirjoitti:Ht organizerilla simuloin ottelun tuon pelin jälkeen peliarvosanoilla matsin, ja en minä siihen ollut kuin hienoinen suosikki. Ja itse en organizeriin juurikaan enää jaksa luottaa matsisimulointijen osalta. Se laskee aivan liikaa arvoa keskikentälle vastahyökkäystaktiikalla.
Steele kirjoitti:Laita hinnaksi vähintään ja enintään 79500 niin pellejä tulee esiin.
Jokaisesta hukatusta maalipaikasta ei todellakaan saa vastahyökkäystä. Jokaisesta hukatusta maalipaikasta on mahdollisuus saada vastahyökkäys, riippuen siitä, mikä vastahyökkäystaito on. Ja huomioidaan vielä sekin, että vastahyökkäyksien maksimimäärä on 3kpl.repe_joke kirjoitti:MatchID: 81053050
Ollut aikaisemminkin tässä ketjussa.
Sanotaanko näin, että riittää kun on parempi puolustus, sillä jokaisesta hukatusta maalipaikasta saa vastahyökkäyksen. Voi olla jopa huonompi puolustus, jos tuurit käy kohdalleen.
No helpostihan tämmöstäkin tapahtuu, kun hyökkäys on tarpeeksi huono.Ja olen nähnyt ottelun jossa on hävitty yli 90% hallinnalla, mutta sen matsin id:tä ei ole ylhäällä. Tosin pienellä kaivamisella se saattaisi löytyä toiselta palstalta.
Kun hallinta on tarpeeksi suuri, ja vaikka hyökkäys ei olisikaan aivan vastustajan puolustuksen tasolla, niin niistä tarpeeksi useista paikoista niitä vaan menee todennäköisesti joitakin sisään.Ei niitä maaleja sillä hallinnalla pidä saada.
Sun taktiikka oli hyökkäykset keskeltä, joka tuottaa 20%-40% lisää paikkoja keskelle. Eli kun normaalisti paikoista tulee keskeltä 40%, niin tuolla sun taktiikkataidolla keskeltä tulee reilu 50% paikoista. Eli keskimäärin ainakin puolet (4) sun hyökkäyksistä tulisi keskeltä. Ja noilla keskushyökkäys vs. keskuspuolustus arvosanoilla, niistä tulee keskimäärin reilu 1,5 maalia, ja tuo siis keskeltä.Paikkoja on voinut hyvinkin olla vaikka se 8kpl, mutta niistä on sitten hyvinkin voinut mennä 6kpl laidoille, eikä sen takia ole päätynyt edes raporttiin.
Jos hyökkäyksessä ei erikseen sanota, että se tulee laidoilta, niin se tulee silloin keskeltä, eli kyllä noi sun paikat tuli keskeltä.Pari paikkaa on sitten tullut raporttiin asti, mutta niistäkään ei ole sanottu onko tullut keskelle.