Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 302 158
  • 759

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Muutama vuosi takaperin, kun olin vielä töissä Tampereen Postikeskuksessa, niin tuli iltavuorossa kuunneltua Ilveksen vieraspeliä radiosta. Syöttelin rauhassa kirjeitä liukuhihnalla kirjekoneeseen, josta menee siis noin 2-3 kirjettä sekunnissa läpi, kunnes kone yht'äkkiä pysähtyi, kuten sen pitikin, jos kirje oli liian iso, rytyssä, tms. Kaivoin sitten jumittuneen kirjeen pois koneensyötöstä ja samalla hetkellä sekunnilleen, kun kirjeen saan käteen ja katson etupuolta selostaja kertoo Arto Tukion pommittavan kiekon verkkoon. Kirjeen päällä luki vastaanottajana kukas muukaan, kuin Arto Tukio.
Oliko isossa kirjeessä kadoksissa olevat varaluistimet? Siis ne joilla pysyy pystyssä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oliko isossa kirjeessä kadoksissa olevat varaluistimet? Siis ne joilla pysyy pystyssä.

Tarkoitat varmasti varaluistinten varaluistimia?

Normi varaluistimethan Tukiolta löytyivät.. äh, tuus ny Tukio itte selittää!
 

ace

Jäsen
Tulevaton, tapahtuiko tämä reilu 10 vuotta sitten? Silloin asuin itsekin Pasilassa ja oli joku tälläinen tapaus. Tultiin illalla jostain reissusta ja ihmeteltiin kun Käpylästä asti parveili poliiseja joka puolella. Aamulla selvisi mitä oli tapahtunut.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen pitkään haaveillut LP-levysoittimen ja levyjen hankkimisesta. Tänään kävin Fidassa alunperin kuitenkin etsimässä C-kaseteille soitinta. Löytyi 25 € soitin, joka soittaa sekä LP-levyjä että C-kasetteja. En kuitenkaan vielä ostanut, vaan päätin vielä selailla saman myymälän LP-levyvalikoimaa. Tämän jälkeen menin kotimatkan varrella erääseen kirpputoriin selailemaan LP-levyvalikoimaa. Kotiin päästyäni aloin miettimään, että en ehkä kuitenkaan vielä hanki sitä soitinta enkä levyjä, ehkä sitten kesäkuun puolella. Mainitaan tässä kohtaa, että selaan harvoin LP-levyjä yhtä tarkasti kuin tänään. Äskettäin laitoin VHS-nauhuriini (kolmas vanhanajan toistolaite mainittu) randomilla pyörimään kokoelmistani erään kasetin tietämättä mitä se sisältää. Noh, n. 10-20 minuutin jälkeen alkoi joku leffa, jonka olen joskus nauhoittanut. Ilmeisesti jonkinnäköisenä aiheena siinä on musiikki ja melko alussa oli pitkähkö kohtaus jossa päähenkilöt olivat myymälässä, jossa myydään LP-levyjä. Huumorilla mietin, että olikohan tuo jokin merkki, että se soitin pitääkin ostaa jo tänään :D
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika hassua hei.

Eilen mökillä Sastamalassa kävi hienosti. Vaimo mainitsi jo edellispäivänä netistä vai olikohan jostain luurinsa sovelluksesta tarkan täsmäsään katsoneensa, ja että siellä alueella alkaa sen mukaan seuraavana päivänä eli torstaina sataa kl. 15.00.

Siihen kello 15.00 ennusteeseen sitten toistuvasti viitattiin varsinkin eilen aamupäivän aikana, kun keli oli hyvä ja notkuttiin porukalla ulkona eli meidän kolmikko sekä äitini miehensä kanssa. Aina välillä joku mainitsi, että hyvin ehtii vielä touhuta ulkona aurinkoisessa kelissä, kun se sade alkaa vasta silloin tasan klo. 15.00.

Kello oli 14.06, kun viimeisen kerran totesin että mennään nyt tytön kanssa vielä trampoliinille hyppimään, kun on vielä 54 minuuttia aikaa ennen sitä sadetta. Sää oli siinä vaiheessa kirkas ja melko pilvetön vielä.

No, oltiin jo sisällä iltapäiväkahvilla ja huomasin hörpätessäni kellon olevan 15.02, ja ikäänkuin kuittasin päätökseen tuon venähtäneen läpän toteamalla auringon edelleen paistaessa tuon sääennustuksen menneen lopulta täysin perseelleen kun ei sade kolmelta alkanutkaan. Mökkiin paistoi tuvan puolen ikkunoista aurinko. Sillä samalla saatanan hetkellä alkoi ihan jumalaton sadekuuro, toisella puolella mökkiä paistoi edelleen aurinko, mutta päällä oli kunnon sadepilvi ja hetken tuli jopa rakeita valtavalla vimmalla.

Eli kyllä siinä kahvipöydässä aika hauska hetki ja pari mitä helvettiä -kommenttia ja naurahdusta tuli, kun oltiin vuorokausi heitetty herjaa kello 15.00 sateesta ja se sitten vastoin kaikkia odotuksia melko kirkkaassa säässä iski klo. 15.02.

En jatkossa kyseenalaista jokaista näkemääni seuraavan vuorokauden sääennustusta, vaikka parilla minuutilla se sateen alku nyt ennustuksiin nähden viivästyikin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mulle sattui tänään kyllä niin omituinen, jopa ihan henkimaailmaan verrattavissa oleva juttu. En kyllä normaalisti usko yliluonnollisiin asioihin mutta tämä oli kylla aika outo.

Olin tulossa Jenkeistä ja nukuin Grönlannin yläpuolella. Heräsin yhtäkkiä joskus Suomen aikaa 6-7 välillä siihen että tuli sellainen olo että J:llä (syyskuun lopulla naisasiaketjussa keskustelun alla ollut entinen naisystävä) on nyt joku hätä. Alkoi oikein ahdistaa että nyt on varmasti jotain vialla, mutta kun itse oli tuhansien kilometrin päässä ja 10 kilometrin korkeudessa puhelinten tavoittamattomissa ei oikein voinut mitään tehdä. Ajattelin sitten Amsterdamista laittaa varmuuden vuoksi jonkun "onko kaikki OK" viestin hänelle. Noh, eipä tarvinnut kuin loggautua Wifiin Amsterdamissa ja tuo olikin jo laittanut whatsappia juuri tuon 6-7 välillä että hän on sairaalassa päivystyksessä ja sattuu niin saatanasti.

Tuli oikeasti kylmät väreet tuosta ja vieläkin ihmetyttää. OK, meillä on tuon naisen kanssa ollut koko sen ajan kuin olemme tunteneet jonkinlainen syvempi yhteys. Mutta se on ollut lähinnä sellainen että olemme samaan aikaan sattuneet viestimään toisillemme, joskus samoista asioistakin. Välillä olemme keskustelleet tupuhupulupu -maisesti niin että olemme voineet suoraan jatkaa toistemme lauseita. Ja kyllähän minä tuon eromme aiheuttaneen uuden miehenkin aavistin ennenkuin minulle siitä kerrottiin samoin kuin senkin että he olivat eronneet.

Mutta tuo oli kyllä jotain ihan uskomatonta että toinen tulee "huutamaan" apua kesken unien ja vielä aika osuu kohdalleen hänen laittamansa viestin kanssa. Mitään ennakolta ennustettavaa tuossa asiassa ei ainakaan minun tiedossani ollut vaan tuo juttu oli tullut yhtäkkiä. Ja apukin onneksi tuli.

Osaako kukaan selittää tätä?
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Osaako kukaan selittää tätä?

Evoluutiota, evoluutiota. Kovasti ovat tiedemiehet sitä mieltä, että aivomme kehittyvät jatkuvasti. Esimerkiksi perinteiseen valoon perustuva näkökykymme on hiipumassa sen tarpeettomuuden takia, ja samaan aikaan sitten aivojen laskukapasiteetti pystyy käsittelemään erilaista dataa. Aivot vastaaonttavat jo nyt tietoja hyvinkin monilla erilaisilla taajuuksilla. Ei olisi millään tasolla ihme, että ihmisaivot oppisivat käsittelemään laajemmassa mittakaavassa myös nykyisen teknologian taajuuksia. Jossain tuollahan se eksäsi viesti seilasi 3G? verkossa, ja etsi puhelintasi. Kenties koit palan tulevaisuutta, ja pystyit vastaanottamaan tuon viestin. Nojoo, vähän hassuttelua, mutta kyllähän tällaisesta ihan tosissaan debatoidaan tiedemaailmassa. Jo nykyisellään vaikkapa afrikkalaisen heimon jäsenen, ja suomalaisen ihmisen aistit eroavat kyvykkyydeltään kovasti toisistaan, vaikka laskentateho on perjaatteessa sama.

Itse kyllä koin eksäni kanssa juurikin samanlaisia asioita, kuin sinä tuossa mainitset tuon henkisen yhteyden osalta. Juuri tästä syystä minun olikin niin hankala hänestä luopua. Käskisin sinua yrittämään vielä tosissaan, mutta sitten kerroit tuosta toisesta miehestä. Tutulta kuullostaa myös tuo tänne. Itse tosin katkaisin neitiin kaikki yhteydet jo tuossa ennen kesää, todella monesta todella hyvästä syystä. Nykyään neitokainen pyrkii sitten tulemaan esiin muillla konstein.
 

Carlos

Jäsen
Osaako kukaan selittää tätä?

Ei osaa selittää, mutta kyllä näitä tapahtuu. Itsekin ajoin joskus aikoinaan työmatkalla aamulla kolarin, ja heti sen jälkeen alkoi puhelin piristä taukoamatta. Kun lopulta tuli hetki että pystyin vastaamaan, vaimo oli siellä toisessa päässä hysteerisenä koska oli varma että olin ajanut kolarin.
Että kyllä ihmisillä on joku emergency-taajuus jolla voi viestiä läheisille ja tarpeeksi samalla aaltopituudella oleville, vaikka toki tähänkin tullee kohta joku urpo selittämään että on vaan sattumaa koska x y ja z potenssiin 17.

Ja sitten on vielä näitä läheisten kuolemia sattunut, jolloin olen tuntenut että nyt ollaan menossa, jopa toiselle puolelle maailmaa. Toki tämäkin on jonkun eskon mielestä sattumaa, ja hyvä niin, on heilläkin vapaus uskoa mitä haluavat. Mutta se että itse ei ole kokenut jotain ei ole todiste siitä etteikö niin voisi tapahtua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...koko teksti...

Eikös kaksosten väliltä ole myös löytynyt jotain näitä juttuja, mitä nykytiede ei (vielä) pysty selittämään, eli osa heistä pystyy aistimaan jollain tavalla toisensa hädän jne.. ainakin näitä tapauksia on aina välillä tullut vastaan...
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Että kyllä ihmisillä on joku emergency-taajuus jolla voi viestiä läheisille ja tarpeeksi samalla aaltopituudella oleville, vaikka toki tähänkin tullee kohta joku urpo selittämään että on vaan sattumaa koska x y ja z potenssiin 17.

Ja sitten on vielä näitä läheisten kuolemia sattunut, jolloin olen tuntenut että nyt ollaan menossa, jopa toiselle puolelle maailmaa. Toki tämäkin on jonkun eskon mielestä sattumaa, ja hyvä niin, on heilläkin vapaus uskoa mitä haluavat. Mutta se että itse ei ole kokenut jotain ei ole todiste siitä etteikö niin voisi tapahtua.
Mielestäni vähän aggressiivinen keskustelunavaus. En minä lähtisi muuttamaan maailmankuvaani, jota olen kohta 30 vuotta rakentanut omien aistihavaintojeni ja loogisten päättelyketjujen seurauksena, sen perusteella että "joku kirjotti netissä" jotakin.

En sinänsä lähde kyseenalaistamaan näitä tapahtumia ja kokemuksia. Enkä kuvittelekaan, että tiede selittäisi vielä kaikkea, tai edes suurinta osaa. Sattuma on aina mahdollista, mutta äkkiseltään vaikuttaisi todennäköisyyslakien vastaiselta laittaa nämä aina sattuman piikkiin. Joten hyvinkin ihmisillä voi olla jokin emergency-linja läheisten kanssa. Mutta itse ainakin tarvisin hieman kouriintuntuvampaa näyttöä tämmöisestä, kuin satunnaisia nettipostauksia, ennen kuin alan pitämään näitä teorioita totena.

Mitä tulee aivojen signaalinkäsittelyyn, jos joku pystyy aivoilla lukemaan 3G-verkossa kulkeavia tekstareita, niin ottakaa yhteys NSA:han. Niillä voisi olla käyttöä. (Pointti: langattomasti liikkuva data on useimmiten enkoodattu, pakattu ja salattu, jolloin aivot tarvitsevat setin erilaisia plugineita AES:sta winzippiin).
 
Viimeksi muokattu:

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tänään odotin bussia ja säikähdin, kun viereeni tuli kaveri, jonka naama oli aivan musta. Käännyin ja huomasin, että kaverilla on gorilla-naamari päässä. Sponttaani naurahdus pääsi, naurahdus oli ikään kuin säikähtämisen ja huvittuneisuuden yhdistelmä. Jouduin kävelemään bussipysäkin toiselle puolelle mainoksen taakse, jotten nauraisi päin naamaa. Parasta oli se, että miehellä oli kaksi lasta mukana.

Tapahtuman outoutta lisäsi se, että matkalla kohti bussipysäkkiä mietin, että mitä tekisin jos omalle naamalle tapahtuisi jotain. Vaikka paha palovamma tai vastaavaa. Naamarin käyttöä kyllä mietin, mutta gorilla-naamari ei aivan käynyt mielessä.

Tässä kuva miehen naamarista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä tulee aivojen signaalinkäsittelyyn, jos joku pystyy aivoilla lukemaan 3G-verkossa kulkeavia tekstareita, niin ottakaa yhteys NSA:han. Niillä voisi olla käyttöä. (Pointti: langattomasti liikkuva data on useimmiten enkoodattu, pakattu ja salattu, jolloin aivot tarvitsevat setin erilaisia plugineita AES:sta winzippiin).

Tylsä insinööriselitys, mutta noinhan se menee. Tosin taisi tuo alkuperäinen Jeffreyn heitto olla aika lailla kieli poskessa kirjoitettu. Itse olen insinööri ja samalla tylsä skeptikko, mutta toisaalta myös avoin kaikelle. Näin ollen on pakko myöntää, että tällaisia telepaattisia yhteyksiä, tai ainakin siltä vaikuttavia sellaisia, on raportoitu paljon, joten aiheessa voi hyvinkin olla jotain pohjaa. Toisaalta on myös hyvinkin mahdollista, että ihmisille tulee toisinaan jostain syystä ihan äkisti mieleen, että toisella on hätä tai jotain. Jos hätää ei ole ollutkaan, niin tuo tapaus unohtuu. Mutta silloin jos hätä oikeasti on, niin silloin tuo tunne tuntuukin telepaattiselta yhteydeltä. Toisaalta on näitä tapauksia, kuten juurkin Korkin ja Carloksen kertomukset, jotka vaikuttavat niin todellisilta, etten halua mennä kiistämäänkään mahdollisen "telepaattisen yhteyden" olemassaoloa. On ihan mahdollista, että taustalla olisi joku sellainen ominaisuus, mitä me emme vielä tiedosta. Tosin sisäinen skeptikkoni kuitenkin uskoo edelleen vahvasti sattumaan.

Olen mielestäni pariinkin otteeseen tässä ketjussa maininnut omasta vähän vastaavasta tapauksestani. Näin noin kymmenen vuotta sitten unen, jossa katselin vanhaa valokuvaa vanhempieni valokuvakansiosta. Olin siinä entisen tuttavaperheemme suunnilleen samanikäisten poikien kanssa. Missään tekemisissä emme olleet enää olleet heidän kanssaan useampaan vuoteen. Meni puoli tuntia, kun siskoni laittoi tekstiviestiä, että noista pojista toisen kuolinilmoitus oli ollut tämän päivän lehdessä. Tässä uskon kuitenkin kyseessä olleen ehdottomasti sattuman. Olisi hyvin outoa, jos telepaattinen yhteys olisi ollut henkilöillä, jotka eivät ole nähneet toisiaan ainakaan kymmeneen vuoteen, eivätkä muutenkaan olleet mitenkään erityisen läheisiä. Lisäksi telepaattisen viestin olisi kai pitänyt tulla viimeistään kuolinhetkellä, eikä silloin kun kuolinilmoitus julkaistaan sanomalehdessä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tapahtuman outoutta lisäsi se, että matkalla kohti bussipysäkkiä mietin, että mitä tekisin jos omalle naamalle tapahtuisi jotain. Vaikka paha palovamma tai vastaavaa. Naamarin käyttöä kyllä mietin, mutta gorilla-naamari ei aivan käynyt mielessä.
Eikös kasvojen peittäminen julkisilla paikoilla esim. naamarilla tai jopa kommandopipolla ole noin periaatteessa laissa kielletty? Kieltämättä jos olisi pahat palovammat kasvoilla, niin voisi tehdä mieli verhota ne jollain venetsialaisella karnevaalinaamiolla.

Kerran kadulla tuli vastaan kaveri, jolla oli kasvot todella pahasti palovamman jälkeen jättämien arpikudosten peitossa. Rehellisesti sanottuna mieleen tuli joku örkki jostain Lord of the Rings -leffasta. Kaveri kyseli vaan jotain pankkia, mutta pakko sanoa, että säikähdin ilmestystä. Onneksi taisin saada sen peitettyä aika hyvin. Toisaalta varmaan tuossa tilanteessa on tottunut, että ihmiset usein säikkyy ja katsoo vähän oudosti...

Ei kyllä kateeksi käy sellaisen ihmisen eloa. Vakavat palovamma kasvoissa on kyllä ihan niitä vihoviimeisimpiä asioita jota haluaisi kehoonsa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tylsä insinööriselitys, mutta noinhan se menee. Tosin taisi tuo alkuperäinen Jeffreyn heitto olla aika lailla kieli poskessa kirjoitettu. Itse olen insinööri ja samalla tylsä skeptikko, mutta toisaalta myös avoin kaikelle. Näin ollen on pakko myöntää, että tällaisia telepaattisia yhteyksiä, tai ainakin siltä vaikuttavia sellaisia, on raportoitu paljon, joten aiheessa voi hyvinkin olla jotain pohjaa. Toisaalta on myös hyvinkin mahdollista, että ihmisille tulee toisinaan jostain syystä ihan äkisti mieleen, että toisella on hätä tai jotain. Jos hätää ei ole ollutkaan, niin tuo tapaus unohtuu. Mutta silloin jos hätä oikeasti on, niin silloin tuo tunne tuntuukin telepaattiselta yhteydeltä. Toisaalta on näitä tapauksia, kuten juurkin Korkin ja Carloksen kertomukset, jotka vaikuttavat niin todellisilta, etten halua mennä kiistämäänkään mahdollisen "telepaattisen yhteyden" olemassaoloa. On ihan mahdollista, että taustalla olisi joku sellainen ominaisuus, mitä me emme vielä tiedosta. Tosin sisäinen skeptikkoni kuitenkin uskoo edelleen vahvasti sattumaan.
No semmoinen insinööri ja tylsä skeptikko minäkin olen. Siksi tuo tilanne tuntuu vielä uskomattomammalta. Ja toisaalta, en mä kyllä muista ikinä ennen itselläni olleen tuollaista oloa ja tilannetta että toisella olisi hätä. Enkä oikeastaan ikinä muista edes näkemiäni unia sen jälkeen kuin herään ellen jostain syystä herää ihan kesken unien (ja silloinkin nuo unohtuvat nopeasti).

Siksi tämä ihmetyttääkin. Olen tuolle naiselle kertonut myös fiiliksestä mutta eipä tuo ole mitään osannut sanoa.
 

Jeffrey

Jäsen
Insinöörejä ollaan täälläkin! Ja vaikka tuo kirjoitukseni oli tosiaan huumorsävytteinen, niin kyllä minä haluan olla se insinööri, joka uskaltaa avata ajatusmaailmaansa, ja myös unelmoida suurista ja ihmeellisistä asioista.

Tuota aivojen signaalin käsittelyn mahdottomuutta aina selitetään tuolla signaalin ja tiedostojen pakkaamisella. Meidän aivot suorittaa jo nyt niin ihmeellisiä prosesseja, että tuollainen pakatun datan purku saattaa olla ihan lapsenleikkiä.

Menee samaan kategoriaan oman de ja vu-teorian kanssa. Eli de ja vu tulee kehittymään. Luulemme, että meistä vain tuntuu, että olemme kokeneet tämän aikaisemmin. Totuus on se, että kohta me pystymme ennustamaan/näkemään asioita etukäteen.

Monissa monissa asioissa tulevaisuuden ennustaminen/näkeminen on silkkaa matematiikkaa. Jo monta tuhatta vuotta sitten matemaattisella lahjakkuudella ja hahmotuskyvyllä siunatut ihmiset saivat profeetan maineen, koska onnistuivat ennustamaan tulevaa. Luonnollisesti nämä oli silloin melko helposti ennustettavissa olevia asioita, tähtien liikkeitä, auringon nousuja, vuorovesiä jnejne. Joku tulevaisuuden ennustaja sai mestarimetsästäjän maineen, kun hän pystyi määrittämään, että tuo liikkuva antilooppi on tietyn ajan päässä tietyssä pisteessä, joten minun pitää ottaa se tähtäyksessäni huomioon.

Oli kyseessä sitten korttipeli, vedonlyönti tai mikä tahansa tapahtuma, jokainen ihminen pystyy tekemään sillä olemassa olevalla tiedolla tulevaisuuden ennusteen. Kaikkien ennusteet eivät tietenkään osu, mutta esimerkiksi matemaattinen ja psykologinen hahmotuskyky, ovat niitä asioita jotka meillä kehittyy. Nyky ihminen pystyy tekemään esimerkiksi tähdistä sellaisia olettamuksia, joita aikanaan ei pystynyt tekemään edes ne oppineimmat yksilöt.

Kaikenlisäksi mun mielestä hauskaa, että insinöörit täällä kehuu kuinka he eivät usko tällaiseen höpötykseen. Rene Descartes oli aikanaan yksi maailman suurimmista matemaatikoista. Omalla tieteenalallaan hän tuli loppujenlopuksi siihen tulokseen, että matematiikka on perseestä, koska se ei lopulta anna vastausta yhtään mihinkään suureen kysymykseen, vaan kaikki laskut on kumottavissa seuraavalla laskulla. Tästä suivaantuneena Descartes ryhtyi filosofiksi. Filosofian alalla miehestä tuli myös maailmankuulu. Filosofian oppineena Rene tuli jällein siihen tulokseen, että tiede ei anna hänelle vastauksia. Rene tuli siihen tulokseen, että matemaattiset todennäköisyydet tapahtumille ovat liian pieniä toteutuakseen, filosofia taas ei anna sitäkään vastausta. Niinpä Descartes tuli siihen tulokseen, että jonkun tason jumala täytyy olla olemassa! Tai jos ei jumala, niin ainakin joku henkimaailman käsitys, joka tätä toimintaa kohtaa. Harmikseen sitten matematiikka, filosofia ja uskonto eivät edes yhdessä voittanut maalaisjärkeä, kun Descartes matkusti Ruotsin kuningasperheelle opettamaan filosofiaa. Eivät tieteet tienneet sitä, että Ruotsissa oli kylmä. Näinpä Descartes vilustui ja kuoli Tukholmassa. Hän on yksi niistä tieteilijöistä, jotka maalaisjärjellä varustettuna, olisi voinut saada aikaiseksi todella suuria tutkimuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Joku päivä sitten harrasteauton alustaa rassailin ja maalailin puhdistettuja osia. Irroitettua taka-akselia rupesin mustalla töhrimään ja juuri kun olin aloittanut niin radiosta kajahti Rollareiden Paint It Black. Siinä sitten Jaggerille kuittasin vaan että joojoo sitähän tässä just vetelen...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mun autossa radioantenni ei oikein tykkää tunneleista tai muista katvealuiseista. Salossa on ABC:n kohdalla moottoritiellä semmoinen kilometrin pituinen katvealue Radio Rockin signaalin kanssa, että se tuppaa pikkuhiljaa katoamaan naapurikanavan puolelle, Aallon siis. Joku aika sitten ajelin Helsingistä kotiin Kaarinaan ja oli Rockilla DJ-vieraan vuoro. Valavuorihan se siellä sankaroi sillä viikolla ja juuri tuolla kertaa oli valinnut ehkä ainoaa vihaamaani artistia, eli Cheekiä. Juuri kun kappale oli alkamassa, iski katvealue ja piilotti loppupuheenvuoron Radio Aallon alle, sillain päällekkäin tiedättehän. Aallolla lopetteli juuri Kelly Clarkson, kun mentiin tunneliin ja suhina kävi. Tunnelin jälkeen ääni palasi, Rock oli vaiennut ja Aallolla aloitti REM, joka ehkä menisi tuonne salainen suosikki-ketjuun.

Täydellinen ajoitus.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tää ei ole mitenkään erityisen hassu, eikä yliluonnollinenkaan, mutta vähän omituinen kuitenkin.

Toissailtana oltiin käymässä nukkumaan noin klo 23:n paikkeilla, kun ikkunan takaa kuului ensin vähän räminää ja sitten isompi rysäys. Täällä päin on ollut murtovarkaita liikkeellä, joten siinä oikein säpsähdin ja menin sitten nostamaan verhoa. Ehdin ajatella, että olisiko käynyt niin, että useampikin lintu olisi törmännyt peräjälkeen, mutta ei. Päädyin tuijottamaan pientä kissaa silmästä silmään. Katsottiin siinä pari sekuntia toisiamme ja sitten se tiputtautui alas maukumaan.

Eihän tuossa muuten mitään erikoista olisi, mutta kun ikkuna on melkein kahden metrin korkeudessa ja seinä on lautaverhoiltua, eli ei siinä oikein voi kiivetä. Lisäksi ikkunalauta on hyvin kapea, eikä kissa siis ainakaan seisonut siinä laudalla, vaan oli pystyasennossa pää justiinsa ikkunan alaosan korkeudessa ja katsoi suoraan sisään. En yhtään tiedä, että miten se siinä oli ja mistä tulleena - olisiko voinut pomppia maasta tai tippua katolta ja tarrata etutassuillaan ikkunalautaan?
 

Carlos

Jäsen
Lisäksi ikkunalauta on hyvin kapea, eikä kissa siis ainakaan seisonut siinä laudalla, vaan oli pystyasennossa pää justiinsa ikkunan alaosan korkeudessa ja katsoi suoraan sisään. En yhtään tiedä, että miten se siinä oli ja mistä tulleena - olisiko voinut pomppia maasta tai tippua katolta ja tarrata etutassuillaan ikkunalautaan?

Niin, siis vanhan kansan viisauden mukaanhan sisään yrittävä lintu on merkki taloon tulossa olevasta vakavasta sairaudesta. Sisään yrittävä orava puolestaan ennustaa kuolemaa. Sisään yrittävästä kissasta minulla ei sen sijaan ole hajuakaan. Ehkä se tarkoittaa sitä että ulkona on kylmä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, siis vanhan kansan viisauden mukaanhan sisään yrittävä lintu on merkki taloon tulossa olevasta vakavasta sairaudesta. Sisään yrittävä orava puolestaan ennustaa kuolemaa. Sisään yrittävästä kissasta minulla ei sen sijaan ole hajuakaan. Ehkä se tarkoittaa sitä että ulkona on kylmä.

Nämä oli minulle ihan uusia uskomuksia. Penskana muistan, että oli lintu monestikin eksynyt sisään, mutta en kyllä että osuiko ennustus kohdilleen. Orava puolestaan meillä oli ainakin kerran pitkään työpaikalla: se kyllä tiesi kuolemaa, sillä mahdollisesti sama sankari jäi vähän myöhemmin auton liiskaamaksi.

Varmaan osuu tuo povaus kissastakin kohdilleen. Se jäi nimittäin mouruamaan ja maukumaan ikkunan alle ihan kuin olisi ollut kylmissään. Katosi sitten kuitenkin yön pimeyteen, kun mentiin kis-kissittelemään ovelle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olen tässä muutaman viime päivän aikana yrittänyt löytää erästä wanhaa tuttuani. Tehtävää hankaloittaa huomattavasti se, että hän on muuttanut ulkomaille sekä saanut naimiskaupan yhteydessä uuden nimen. Erityisen vaikeaksi homma tulee siinä vaiheessa, kun mä en millään myöskään muista tätä uutta sukunimeä. Tässä kevään mittaan kun tulee ilmeisesti piipahdettua parikin kertaa niillä kulmilla, niin olisi hauska sopia mahdollisesta tapaamisesta.

Facebookista, kavereiden kavereista ym. tavanomaisista ei ainakaan toistaiseksi ole ollut apua. Googlailin sitten tämän tytön nimeä sekä mahdollista uutta sukunimeä. Välillä näistä yhdistelmistä tuli sellaisia pornostaranimiä ettei paremmasta väliä. Yritin jopa Googlen kuvahaulla katsoa, josko tuttua naamaa tulisi vastaan. En löytänyt hakemaani, mutta eräs toinen tuttu tyttö tuli vastaan ihan studiotason mallikuvassa.

Linkki vei erään virolaisen plastiikkakirurgin kotisivuille. Siellä hän esittäytyy tyytyväiseksi asiakkaaksi ihan omilla kasvo-/vartalokuvillaan, mutta täysin feikkinimellä. Olen aina tiennyt sen, että niissä meloneissa on pakko lukea "Made in Eesti". Anonyymeista tissikuvista (ennen/jälkeen operaation) löytyi jopa ulkoisen lainan tarkka grammamäärä, leikkauksen laatu, implantin sijoituskohta jne. Pari syntymämerkkiä olkapäässä takaavat 100% varman tunnistuksen kyseisistä kuvista.

Kuinkahan yleistä tuollainen väärällä nimellä esiintyminen mahtaa olla? Jotenkin tuntuu aika oudolta, että "Maija Meikäläinen" onkin yhtäkkiä "Sanna Suomalainen". Jotenkin ymmärtäisin vielä sen, että tavallaan noinkin arkaluontoisessa asiassa pelkkä etunimi riittäisi esittelyyn.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Työpaikalla eilen tapahtunutta. Joillakin naisilla on vissiin tapana pitää kiinni rinnoistaan kun juoksevat portaita alas. No, eilen pääsin todistamaan moista. Nainen huomasi portaiden alapäässä ettei olekaan tilassa yksin ja punastui.
 

Carlos

Jäsen
Työpaikalla eilen tapahtunutta. Joillakin naisilla on vissiin tapana pitää kiinni rinnoistaan kun juoksevat portaita alas. No, eilen pääsin todistamaan moista. Nainen huomasi portaiden alapäässä ettei olekaan tilassa yksin ja punastui.

Toinen mitä naiset (näköjään) tekevät kun kukaan ei näe, ottavat kiinni rintsikoiden olkaimista ja hyppäyttävät tissejä ylöspäin. Tapahtui Düsseldorfin lentokentällä portaikossa katseilta suojassa. Ja tämäkin nainen punastui. Teki mieli pyytää tekemään niin uudestaan, mutta jätin sitten väliin. Ja voisin lyödä vaikka vetoa että tämäkin nainen kuuluu niihin jotka "kauhistelevat" kun miehet katsovat heidän tissejään. Että kehtaavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös