Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 302 208
  • 759

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mulle on tapahtunut tämä nyt kaksi kertaa 15 vuoden aikana ja molemmilla kerroilla on jäänyt miettimään asiaa. Joskus aikaisemmin näin unen, jossa ajan normaalisti tuttua tietä autolla ja tien viereen ojaan oli kaatunut puu. No, kuukausi tai kaksi tämän jälkeen ajoin oikeassa elämässä kyseistä tietä ja täsmälleen unessa nähdyssä kohdassa oli kaatunut tien penkkaan samanlainen puu.

Jonkin aikaa sitten näin unta, että istun vanhemmillani ruokapöydässä ja äitini kysyy minulta Maanmittauslaitoksen osoitetta. No, viime viikolla istuin kyseisessä pöydässä ja äitini kysyi minulta sitä asiaa. Muistikuvat unesta ovat kuin kopio oikeasta tilanteesta. En tiedä tuohon selitystä, mutta mentalisti tai seonnut en ainakaan myönnä olevani...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tänään kävi aika hassusti! Citymarketissa on irtokarkit 5,99€/kg. Tänään sitten ajattelin viikonlopun illanistujaisia varten ottaa karkkia "noin kilon". Ladoin mässyä pussiin ja sitten mietin, että tää määrä saa riittää. Sitten pussi vaa'alle - oli niin hassua, että piti oikein kuva ottaa!

Tästä tuli mieleen kun n. 11-12 vuotiaana jouduin menemään ensimmäistä kertaa oikeasti ruokakauppaan ostamaan ruokaa. Äiti antoi listan ja 50mk setelin. Otin listan tuotteet koriin sen enempää niitä tutkimatta ja laskematta hintoja. Kassan loppusumma 49,90mk. Hauskasti sattui ostokset juuri sopivan hintaisina koska mukana oli pari muuttujaa mm. irtoperunaa, appelsiinejä tms. jotka punnitaan vaa'alla ja hinta painon mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Mittarimiehellä näitä riittää jopa alle vuoden kokemuksella mutta mieleen nousee pari hauskaa asiakasta. Ja nämä molemmat siis keskellä kirkasta päivää.

Olin lopettamassa vuoroa kun näin eräällä Mannerheimintien (hki) tolpalla nuoren miehen ja ajattelin että ok, menossa toivottavasti samaan suuntaan, otetaan kyytiin. No, kaveri paljastui kovassa takatuupparissa olevaksi ja kova oli nälkä. No, matkalla oli Hese jota ehdotin pysähdyspaikaksi. Asiakas sitten soitti siinä n.7 min matkan aikana kolme kertaa heseen saman tilauksen ja kun päästiin paikalle antoi korttinsa ja pyysi maksamaan. Antoi pin-koodin ja pyysi maksamaan nukahtaen sillä samalla sekunnilla. No, maksoin ja otin (massiivisen) tilauksen vastaan, yli 40 euroa, ja jatkoin matkaa kohti herran kotia. Perille päästessä aloin herättelemään ja kaveri, pallo hukassa, kysyi kenen ruoat ja että mukaan tulleet kaverit maksaa kyydin. Totesin että yksin matkustit ja omat ruoat on penkillä paketissa. "Ihanaa, maksan sitten itse." Kysyin onko pin tämä ja haluatko kuitin ja sitten meni kuppi nurin. Hirvittävä huuto että olen varastanut koodin hänen mielestään(!) ja mistä tiesin edes hänen kotiosoitteensa, hänet on vastoin omaa tahtoaan otettu kyytiin ja ostatettu kalliit ruoat ilman että hän on mitään sanonut. Vartti siinä meni mutta sain jotenkin asiat selitettyä. Onneksi itsellä on kokoa, sen verran agitoitunut kaveri oli.

Toinen oli sitten urbaaniksi legendaksi luulemani tapahtuma, eli maksu luonnossa. Osan pankeista kortit eivät käyneet huollon takia joten naisasiakas sanoi että yksi suikkarihan sitten korvaa matkan. Kieltäydyin kauniisti jonka jälkeen asiakas kertoi pitkällä kaavalla kuinka hänellä on oikea työ mutta että hän ihan omaksi ilokseen harrastaa kyseistä toimintaa. Vetävän näköinen nainen oli kyseessä ja ilmeisen tyytyväinen elämäänsä, yh:na kuulemma sopii hyvin arkeen. Sain kyllä maksun käteisenä, sitä oli lompakossa todella reilusti. Hauska matka kyllä.

Näitä riittää kyllä Helsingin arjessa
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Viime yönä oli aikalailla erikoinen tapaus. Kävin normisti nukkumaan ja laitoin kuulokkeista soimaan hiljaisella dokkarin YouTubesta. Tuo on kohtuullisen normaali tapa eli nukahdan aika usein kuunnellen jotain kuulokkeista. Yllätys oli keskellä yötä, kun heräsin ja nappasin kuulokkeet pois korvista. Tarkistin nopeasti kellon iPadista ja hämmennyksekseni ruudulla ei ollutkaan Youtube, vaan nettiselain, jolla oltiin googlattu "N-juna". Katsoin vielä läpi Youtuben historian viimeisistä videoista ja ne olivat aivan normit eli jostain syystä selain oli avautunut ja googlaamalla tuon N-junan. Padi oli kuitenkin koko ajan ollut samassa paikassa yöpöydällä. Kyselin vielä unenpöpperössä vaimoltakin, että oletko hipelöinyt padia, mutta ei kuulemma.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kävipä outo tilanne viiveviikolla. Anopilla on aina ollut hieman selvännäkijän vikaa. Ainakin omasta ja ehkä avovaimoni mielestä. Itse lähinnä naureskellut moiseen kevyen ivan saattamana.

Hän näki unta kenonumeroista. Aamulla ennen töihin lähtöä kävi sitten paikallisen R - kioskin tiskillä laittamassa ne 6 numeroa mistä näki unta. Illalla kenossa kaikki 6 numeroa oikein. Harmi kun ei nähnyt 10 kenosta unta. Nyt napsahti "vain" 420€. Anoppini olen tuntenut noin 13 vuotta jotenka tiedän että ei kusettanut lainkaan ja sainhan nähdäkseni sen voittolapunkin.

Voiko tässä muka nyt olla jotain suurempaa takana :) ?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kävipä outo tilanne viiveviikolla. Anopilla on aina ollut hieman selvännäkijän vikaa. Ainakin omasta ja ehkä avovaimoni mielestä. Itse lähinnä naureskellut moiseen kevyen ivan saattamana.

Hän näki unta kenonumeroista. Aamulla ennen töihin lähtöä kävi sitten paikallisen R - kioskin tiskillä laittamassa ne 6 numeroa mistä näki unta. Illalla kenossa kaikki 6 numeroa oikein. Harmi kun ei nähnyt 10 kenosta unta. Nyt napsahti "vain" 420€. Anoppini olen tuntenut noin 13 vuotta jotenka tiedän että ei kusettanut lainkaan ja sainhan nähdäkseni sen voittolapunkin.

Voiko tässä muka nyt olla jotain suurempaa takana :) ?
Oma mummoni osaa ennakoida minun poikkeamiseni ja isäni ja setäni myös. Eli keittää kahvia juuri sillä hetkellä kun on astumassa kynnyksen yli tms. Noihin nyt on tottunut jo niin paljon ettei pidä sitä edes enä outona.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Aika uskomaton yhteensattuma tapahtui äsken! Olin takkahuoneessa tietokoneella ja taustalla oli tv auki, en tiennyt mikä ohjelma edes pyöri. Luin netistä insertin tänään alkavasta David Hasselhoffin ohjelmasta.

Olin juuri lukenut lauseen "Avausjakso huipentuu kappaleen Looking for Freedom tulkintaan. Kyseessä on sama hittibiisi, jonka Hasselhoff esitti berliiniläisille muurin murruttua 25 vuotta sitten", kun tv:stä alkoi kuulua kyseinen biisi ja David Hasselhoff seisoo Berliinin muurin raunioilla. Tarkistin ja ohjelma oli Moone Boy eli ei mitään tekemistä esim. uuden shown kanssa. Hurjaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla oli eilen "David Hasselhoff saved your life" t-paita illalla kotona ylläni. Hasselhoffilla on meille sanoma, kysymys kuuluu vain, olemmeko valmiita.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Päivän biisi on ollut Saden Your Love Is King, soinut ribiittinä. Laulelen sanoja "Your love iiis" heilutan persettä ja astelen autoon. Virrat päälle ja yllättäen radiosta kuuluu. "your love is Kiing". Nyt tuli varmistus sille, että olen jumala. Että toivoisin hivenen kunnioitusta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mulla oli näitä pari vuotta sitten niin paljon etten muistanut edes kaikkia laskea. Kerrotaan vaikka yksi hyvä.

Näin unta sängystä, jonka päässä oli hienoja, isompia kiviä. Seuraavana päivänä tyttöystäväni alkoi omasta aloitteestaan puhua keraamisista kivistä tms., opiskelivat niitä koulussa. En ollut ikinä aiemmin kuullutkaan moisesta käsityönalasta enkä pidä edeltävää alitajuista kokemista mahdollisena esim. kuvaa jonka tyttöystäväni aiheesta näytti.

Perussattumuksia eli saman uuden asian kuuleminen/lukeminen samana päivänä eri yhteyksistä sattui lukuisia kertoja. Ehkä pari vuotta sitten universumi osoitti palasten loksahtelevan paikoilleen.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jokunen viikko sitten kävin nostamassa pankkiautomaatilla rahaa, ja totesin että edellinen asiakas oli unohtanut kuittinsa automaatille. Kurkkasin huvikseni kuitista paljonko edellisellä asiakkaalla on jäänyt saldoa tilille. Saldo oli kuitin mukaan 75k. Vitsimielessä otin tuon kuitin taskuuni kavereita kiusatakseni, josta se lopulta päätyi autooni.

Noh auto sitten otti ja hajosi viime viikolla ja vein autoni pajalle. Kun hain sen pois sieltä, huomasin että kyseinen kuitti oli käännetty ympäri. Varmasti oli joku sitä katsellut autoa huoltaessa. Mietin vain että mitähän korjaamon kaveri mietti jos luuli että kyseessä on minun kuittini. Olen parikymppinen opiskelija, kuljen rikkinäisissä farkuissa ja autoni on parin-kolmen tonnin romu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kurkkasin huvikseni kuitista paljonko edellisellä asiakkaalla on jäänyt saldoa tilille. Saldo oli kuitin mukaan 75k.
- - -
Mietin vain että mitähän korjaamon kaveri mietti jos luuli että kyseessä on minun kuittini.
Joskus ainakin liikkui juttua, että tietyt ihmiset käyvät hakemassa juuri tuollaisen kuitin pankkiautomaatista samana päivänä, kun ovat nostaneet asuntolainan. Montaa hetkeähän saldo ei ole mikään useita kymppejä, mutta käsittääkseni riittävä - tai sitten he pyytävät erikseen voida käydä hakemassa kyseisen kuitin. Itse asiassa jopa pankkitytsyni - jolta kävin hakemassa oman asuntolainani - veisteli jotain vitsiä kyseisestä aiheesta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus ainakin liikkui juttua, että tietyt ihmiset käyvät hakemassa juuri tuollaisen kuitin pankkiautomaatista samana päivänä, kun ovat nostaneet asuntolainan.

Meillä tuo ei ainakaan olisi ollut mahdollista. Pöydän toisella puolelta pankkivirkailija näytti jotain lippusia ja lappusia, jotka sitten antoi toisen pankin lähetille. Omaan käteen niitä ei saanut. Mutta kysehän olikin siitä, että ostettiin talo, eli lainasta leijonanosa meni suoraan myyjän tilille.

Mutta miten se sitten on, jos ottaa asuntolainaa talonrakentamista varten. Pamauttaako pankki koko lainasumman yhdellä kertaa tilille? Lähinnä ihmettelen tuota siksi, että silloinhan pankilla ei ole mitään vakuutta, koska sen lainan vakuutena olevan talon paikalla ei ole vielä edes monttua.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mutta miten se sitten on, jos ottaa asuntolainaa talonrakentamista varten. Pamauttaako pankki koko lainasumman yhdellä kertaa tilille? Lähinnä ihmettelen tuota siksi, että silloinhan pankilla ei ole mitään vakuutta, koska sen lainan vakuutena olevan talon paikalla ei ole vielä edes monttua.
Olettaisin että silloin lainalla pitää olla takaajat jotka laittavat pantiksi esimerkiksi oman asuntonsa.

Sattui eilen taas sellainen dejá vù juttu. Vanhimman lapseni äiti oli laittanut facebookin kautta viestin jossa oli linkki videoon jossa vanhin poikani on mukana. Noh, kävin katselemaan videota ja huomasin videon katselun aikana että tämä on tuttua. Olin näemmä nähnyt unta tuosta joskus. Yksityiskohtia oli jäänyt mieleen jotka olivat samoja kuin unessa. Connect the dots -tyylillä yhdistin videon tyylin, siitä muutaman jutun, ehdotetuista videoista pari still-kuvaa ja silloin välähti tuo enneunen yhdistäminen juuri silloin koettuun hetkeen. Glitch in the Matrix!
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta miten se sitten on, jos ottaa asuntolainaa talonrakentamista varten. Pamauttaako pankki koko lainasumman yhdellä kertaa tilille? Lähinnä ihmettelen tuota siksi, että silloinhan pankilla ei ole mitään vakuutta, koska sen lainan vakuutena olevan talon paikalla ei ole vielä edes monttua.

Rakennuslainan kokonaissumma neuvotellaan alussa ja sitä varattua summaa sitten siirretään pienemmissä osissa rakentajan käyttöön, kun homma etenee. Voipi olla, että joissain tapauksissa pankki edellyttää myös jotain näyttöä rakentamisen etenemisestä. Muutenhan sitä voisi monella olla kiusaus pikku koijaukseen.
 

axe

Jäsen
Mua rupes eilen (taas) salilla laiskottaan ja aattelin vaan vetää kuntopyörällä. Se taas on niin tylsää että pitää olla viihdykettä, mutta kun ei sattunut kuulokkeet mukaan niin hain kännykän ja luin sen kindle-sovelluksella kirjaa siinä polkiessa. Kirjassa kerrotaan jonkun tuntemattoman rokkarin kesyistä seikkailuista 1980-luvun Hollywood-rokkipiireissä, kävi kaverinsa kanssa mm. Alice Cooperin videota varten koesoitossa. No, kaveri sai siitä keikan ja päätyi Alicen Poison-piisin videollekin. Arvaatte varmaan, mikä kappale rupesi soimaan taustalla rokkiradiosta suunnilleen samoihin aikoihin tuota lukiessa. AC/DC tietysti! Ei vaan, kyllähän se Poison sieltä pärähti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mutta miten se sitten on, jos ottaa asuntolainaa talonrakentamista varten. Pamauttaako pankki koko lainasumman yhdellä kertaa tilille?

Kyllä ainakin parhaalle kaverilleni, joka otti lainan juuri omakotitalon rakennukseen, läväytettiin reilusti päälle toistasataa tonnia suorilta tilille ja tämän saldon olen itsekin nähnyt Kouvolan kävelykadun Oton ruudulta. Takuista en tiedä, mutta hieman ns. takametsään kyllä löytyy.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta miten se sitten on, jos ottaa asuntolainaa talonrakentamista varten. Pamauttaako pankki koko lainasumman yhdellä kertaa tilille? Lähinnä ihmettelen tuota siksi, että silloinhan pankilla ei ole mitään vakuutta, koska sen lainan vakuutena olevan talon paikalla ei ole vielä edes monttua.

Valmiusastetodistusta käytetään ja sen perusteella nostetaan tarvittavia määriä. Rakentajan kannalta ei ole järkeäkään nostaa lainaa etukäteen kasvamaan korkoa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Pakko laittaa tähän uusin eli tämänpäiväinen.

Olin kattomassa b-leffaa nimeltä Perfect Stranger jostain puolivälistä ja väsyneenä sohvalla maaten. Ummistin silmät ja pikkureissu unten maille. Siellä mustiin piiloutunut isis-mestaaja piteli amerikkalaisen panttivankinsa otteessa, tunsin tämän keskittyneen irvistelyn kunnes psykopaatin puukko repi hetkessä kaulaan punaisen viivan... Heräsin, leffa loppuikin hetken kuluttua ja lopputekstit alkoivat rullata. Directed by James Foley.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkausliigan sarjataulukko pisteiden osalta näyttää tällä hetkellä siltä, että laskurissa on joku ns. bugi.

HJK 11
SJK 10
MIFK 9
Inter 8
KuPS 7
RoPS 6
KTP 5
Jaro 4
Lahti 3
HIFK 2
Ilves 1
VPS 0
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tavallinen lauantaipäivä ja menin urheilupuistoon vastaremontoidulle stadionille otteluun. Paikka on hieman syrjässä ja lähimpään kauppaan on jonkun verran matkaa. Tästä syystä piilotin puolen litran oluttölkin puun juurelle muovipussissa jonkun lehden kera, minkä nappasin linja-autosta, ja noutaisin ne sitten sieltä matkaevääksi kauppaan pelin jälkeen. En sen enempää piilottanut ja ajattelin, jos tämän tästä nyt joku vie, niin vieköön.

Peli alkoi ja loppui ja sitten menin janoisena puulle. Harmitti, kun paikalla oli vain tyhjä muovipussi. Kirosin jo varkaat alimpaan helvettiin ja erikseen sitä, että sitten ei voi roskia viedä edes pois. Havahduin kuitenkin nähdessäni lehden puolen metrin päässä. Lisää roskaamista, lisää harmitusta.

Siinä kohtaa homma meni erikoiseksi, kun vielä puolen metrin päästä löysin tölkkini täysissä voimissaan ja vahingoittumattomana.

Mitä tässä on voinut tapahtua? Tuuli ei ole oikein mahdollinen sillä varsin maltillinen tuulenvire oli eikä se olisi voinut reilun puolen kilon säkkiä siirtää. Myöskään petoeläimiä ei alueella ole. Olisiko joku koira vapaalla?

Tai joku teini potkinut huvikseen, mutta silloinhan olut olisi otettu talteen. En keksi kuin jonkun kodittoman päihdekuntoutujan mikä pettyi saaliseen eikä halunnut avata korkkia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä nyt ei ole kovinkaan hassu, pikemminkin huono ajoitus merkilliselle yhteensattumalle. Kaksi päivää sitten Portugalissa riehui tuhoisa metsäpalo, kuten hyvin muistamme. Useita ihmisiä menehtyi palaviin autoihinsa ja muuta ikävää. Ei sentään osunut samalle päivälle julkaisu, mutta pari päivää tuota ennen julkaistiin tämännäköinen ja -niminen levy:

Portugal, the Man: Woodstock
 

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edellispäivänä,
Akka näki unta n. 3v sit poisnukkuneesta ystävästään, samana yönä oma vastaava , 2v sit poisnukkunu ystävä , tuli uneeni. Ajeltiin autolla ja ystävä olin pahoinvoiva, uni päättyi siihen kun hän päätyi auton viereen heittää jumalattomat valkoiset laatat.
Muija vaklaa mun unia, ja näkee unissaan mun tekemisiä joita ei voi kertoa etiäpäin.

Pitäiskös panna vireille uniketju ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös