Hartwall Arena

  • 1 011 168
  • 2 907

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Muotoilin ehkä huonosti. Tarkoitin ihmisiä kenelle tämä Jokereiden KHLseikkailu kaikkine poliittisine lieveilmiöineen on ollut kova pala purtavaksi. Esim sinä et kovin mielissäsi ole ollut siitä, mutta en minä sinua kirjoittajana enkä ihmisenä pidä itseäni huonompana. Minä vain toivon, kun tämä seikkailu joskus loppuu niin me kaikki fanit voitaisiin olla samalla viivalla kannustamassa sen aikaista Jokereita sarjatasosta riippumatta.

Ilman muuta, vaikka sitten Vuosaaressa tai missä tahansa. Itse olen paikalla ensimmäisessä ottelussa. Nähdään siellä!

Mutta aikaa menee, valitettavasti, ja huhun mukaan kauppasopimus Jokereista allekirjoitetaan ennen joulua tai heti vuoden alussa. Toinen huhu koskee otsikon aihetta, Arenaa. Ilmeisesti venäläinen osapuoli pohtii uusia järjestelyitä omistuksessa niin Jokereissa kuin Arenalla. Vaikea uskoa, että pakoteoligarkit luopuvat Arenasta, koska sehän on pakotteiden ulkopuolella ja laillinen bisnes vaikka rahan pesemiseen. Eikä Jokeritkaan ole huono bisnes oligarkeille, vaikka sellaista monesti luullaan. Katsotaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No, kyllä tässä pikku piikkiä oli tietysti tietyille palstaveljille. Tässä on vuosien saatossa ollut suorastaan huvittavaa luettavaa, epäloogisuuksia ja tarina muuttunut useaan otteeseen matkan varrella että ihan mielenkiinnosta piti katsoa miten päin tämä käännetään.

Mutta, eikun, tavallaan, teoriassa, periaatteessa...

Mitä olen seurannut sivusta, nuo sinun rapalasi ovat jääneet reppuun kiinni viime vuodet. Ehkä sen takia olet viime aikoina ottanut Arenan osalta pakotteet maaliksi ja kuvitellut, että niistähän saa helposti osoitettua, kuinka huonosti pakotteet Venäjään ja oligarkkeihin purevat. Edellisen kerran tänään tästä oli juttua ja Helsingin NHL-pelien aikana myös. Tuo olisi ymmärrettävää, jos et tietäisi syitä, miksi Arena ei ole USA:n pakotelistalla. Mutta tiedät syyn varsin hyvin (koska avasin asian sinulle linkkeineen). Silti sinun on vaan laitettava näitä Kummola/Harkimo > pakotteet tms. Näin ulkopuolisen silmin ne täyttävät venäläisen trollauksen kriteerit. Kun tuskin sellainen olet, onko sinulla joitain vaikeuksia kannattaa KHL-Jokereita, ja keksit oloasi helpottamaan erilaisia valheita Arenan pakotteista?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
No, kyllä tässä pikku piikkiä oli tietysti tietyille palstaveljille. Tässä on vuosien saatossa ollut suorastaan huvittavaa luettavaa, epäloogisuuksia ja tarina muuttunut useaan otteeseen matkan varrella että ihan mielenkiinnosta piti katsoa miten päin tämä käännetään.

Mutta, eikun, tavallaan, teoriassa, periaatteessa...

Kun toisaalla asettelet pieteetillä moraalinvartijan vitivalkoisen kaavun päällesi ihmettelemällä mielipiteiden polarisoitumista ja keskustelun ikävää sävyä Jokeripalstan eri osioissa ja kun nyt- itsesikin toteamana- lähettelet "piikkejä" niin eikö se nimenomaan ole epäloogista mistä kirjoituksessasi syyttelet muita? ;-D

Kun näköjään olet maalittanut Arenan pakotteisiin liittyen niin olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteesi pakotteista. Eli miten suhtaudut niihin, positiivisesti vai negatiivisesti?

edit. näköjään @Cobol ehtikin jo aihetta sivuamaan.
 
Viimeksi muokattu:

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ilman muuta, vaikka sitten Vuosaaressa tai missä tahansa. Itse olen paikalla ensimmäisessä ottelussa. Nähdään siellä!
Loppujen lopuksi seuralle tässä eletään ja käsittääkseni nykyinen logon ja nimen omistus on onneksi irrallaan ja KHL-Jokerit vain vuokraa immaterialioikeuksia. Olen itse jo tulevassa kotipeliputkessa Astana pelissä hallilla ja sarjatasosta riippumatta Jokereiden pelejä tulen Helsinkiin katsomaan, kun tuskin pelkoa on Jokereiden myymisestä toiseen kaupunkiin.

Mutta aikaa menee, valitettavasti, ja huhun mukaan kauppasopimus Jokereista allekirjoitetaan ennen joulua tai heti vuoden alussa.
Eikös näitä myyntijuttuja ole Hjallis vuoden päivät kertoilut. Joukkueen omistajuus ei ole minulle määrittävä tekijä kunhan siellä on pohjalla suunnitelma mitä toteutetaan, kun KHLseikkailu aikanaan päättyy.

Vaikea uskoa, että pakoteoligarkit luopuvat Arenasta, koska sehän on pakotteiden ulkopuolella ja laillinen bisnes vaikka rahan pesemiseen. Eikä Jokeritkaan ole huono bisnes oligarkeille, vaikka sellaista monesti luullaan. Katsotaan.
Minulta on monesti kysytty, että miksi ihmeessä Jokereihin upotetaan pääomalainoituksena reilut 10 miljoonaa kaudessa ja aina olen vastannut, että se on pieni hinta siitä, jos saat useamman sadan miljoonan sillantekoprojektin ja ym. Vai mentiinkö Krimin sillassa jopa miljardien puolelle. Rahanpesuihin en taas ota kantaa, koska ei ole näyttöä suuntaan tai toiseen, mutta kai tuosta ekasta virkkeestä voi jokainen päätellä.

Itse pyrin jättämään poliittiset lieveilmiöt fanituksen ulkopuolelle, mutta kyllä ne silti tiedostan. Kaikkinensa Hjallis oli pakkoraossa, kun areenan joutui myymään, kun siitä ei tullutkaan Jokereille rahanteko välinettä vaan omanlaisensa rahareikä ja areena piti myydä ennenkuin Tampereen ja mahdollinen Helsingin uusi areena nousee pystyyn. Siinä pesuvedessä Jokerit meni mukana.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Kyllä nämä myyntikuviot olisi pitänyt hoitaa ennen kauden alkua tai kauden jälkeen. Toivottavasti kesken kauden ei näitä ruveta säheltämään.

Halliyhtiön määräysvaltaa osakesarjojensa kautta nauttivat RRotenberg ja Timtsenko eivät ole käsitykseni mukaan EU:n pakotelistalla. Ovat siis Yhdysvaltojen pakotelistalla ja nauttivat -toistaiseksi- pakotetoimenpiteiden sisältämästä porsaanreiästä

Saako kysyä mikä tuo porsaanreikä on? Mielellään joku linkki kiitos. Vai onko taas omasta päästä keksitty juttu?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse pyrin jättämään poliittiset lieveilmiöt fanituksen ulkopuolelle, mutta kyllä ne silti tiedostan. Kaikkinensa Hjallis oli pakkoraossa, kun areenan joutui myymään, kun siitä ei tullutkaan Jokereille rahanteko välinettä vaan omanlaisensa rahareikä ja areena piti myydä ennenkuin Tampereen ja mahdollinen Helsingin uusi areena nousee pystyyn. Siinä pesuvedessä Jokerit meni mukana.

Mulle taas KHL:stä tuli mitta täyteen, kun se meni Krimin jälkeen yhä enemmän poliittiseksi. Tapahtui kaksi asiaa, mutta ei nyt niistä, kun ne on käyty läpi myös vapaan puolella. Harkimo oli Jokerien kannalta onni ja epäonni. Jos Harkimon tilalla olisi ollut joku sellainen, joka antaa rahaa omistamalleen seuralle, Jokerit voisi pelata edelleen Suomessa. Mutta Harkimon liksat oli sen verran heikot, että hänen piti tehdä Jokereilla ja Jokereihin liittyvällä hallikonseptilla rahaa itselleen. Vaikkapa Tapparan omistaja ja merkittävä rahoittaja on hyvä esimerkki siitä, millaista henkilöä tarkoitan. On taloudessa mukana ratkaisevasti, mutta antaa päätösvallan muissa asioissa ammattilaisille. Vieläkin naurattaa, kun Harkimo toimi Jokerien pelaajavalinnat tekevänä vuosikaudet. Fakta: Virmanen sai yhden pelaajan läpi ilman Harkimoa ja siitä Harkimo haukkui Virmasen pystyyn. Toki moni pelaaja tuli Virmasen kautta, mutta päätöksen teki Harkimo.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Saako kysyä mikä tuo porsaanreikä on? Mielellään joku linkki kiitos. Vai onko taas omasta päästä keksitty juttu?
Saa kysyä. Etsi itse vastaus kysymykseesi, ei pitäisi olla liian monimutkainen tehtävä. Uskoisin, että jos alakoululaiselle antaisi tämän tehtävän selviytyisi siitä alle minuutin. Joten ei pitäisi viedä sinulta edes sitä?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
suurin toive olisi, että fanien vastakkain asettelu saataisiin viimeistään KHLseikkailun jälkeen loppumaan. Ehkä aikanaan jossain liveseurannassa (jos jatkoaika on edes olemassa) avaudun kuinka peli on paskaa niin pieni toive olisi etten saisi täyslaidallista päälle, että mene putinin maksama khltrolli omaan sarjaasi takasi.

Tämä olisi hieno juttu.

Mutta enpä jaksa uskoa että tulee ikinä tapahtumaan. Ihmetyttää "kannattajat" jotka Jokerit ovat kerran pettäneet, hylänneet, jättäneet niin sitten hypättäisiin taas Jokerit junaan poimimaan rusinat pullasta. MINÄ, me, Jokerit!
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Mutta enpä jaksa uskoa että tulee ikinä tapahtumaan. Ihmetyttää "kannattajat" jotka Jokerit ovat kerran pettäneet, hylänneet, jättäneet niin sitten hypättäisiin taas Jokerit junaan poimimaan rusinat pullasta. MINÄ, me, Jokerit!

Sä olet kyllä uskomaton tyyppi. Viesti toisensa jälkeen sä piilovittuilet muille kirjoittajille ja esität jotain moraalisesti muiden yläpuolella olevaa oikeinkannattajaa. Selkeästi tämä asia ja KHL-seikkailu on tosissaan päässyt ihosi alle. Tsemppiä jatkoon. Mä aion muistaa tämän kaiken sitten, kun Jokerit palaa kansalliseen sarjaan.

Hartwall Areena on kyllä ikäänsä nähden suhteellisen moderni ja hyvin toimiva paikka.
 

PunaKelta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä olisi hieno juttu.

Mutta enpä jaksa uskoa että tulee ikinä tapahtumaan. Ihmetyttää "kannattajat" jotka Jokerit ovat kerran pettäneet, hylänneet, jättäneet niin sitten hypättäisiin taas Jokerit junaan poimimaan rusinat pullasta. MINÄ, me, Jokerit!
Voi hyvä luoja näitä sun juttuja. Hyväksyt sen, että Helsingin Jokereita raiskataan ja pidetään ryssien leluna Venäjän liigassa. Todennäköisesti sinua ei haittaisi vaikka logo vaihtuisi ja hyppisit riemusta, koska "pelin taso". Kyllä tässä Helsingin Jokerit on pettänyt kannattajansa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eikös näitä myyntijuttuja ole Hjallis vuoden päivät kertoilut. Joukkueen omistajuus ei ole minulle määrittävä tekijä kunhan siellä on pohjalla suunnitelma mitä toteutetaan, kun KHLseikkailu aikanaan päättyy.

Onhan Harkimo kertoillut. Piti olla valmista ennen kauden alkua ja sitten oli ihan just valmistumassa. Mutta kaupungilla kerrotaan, että joulukuussa tai viimeistään tammikuussa tapahtuisi. Tiedä sitten, onko tarkoituksellinen huhu, jossa ei faktaa ole. Tuo suunnitelma pois pääsemisestä KHL:stä on helppo. Jokerit ry toteaa, että logon käyttöoikeus päättyy. Muuta ei tarvita. Siihen jää KHL, lainat ja laskut. Uusi Jokerit voi aloittaa Suomessa. Myös oligarkit voivat todeta, että nyt riitti, enää ei makseta. Ja siihenkin loppui KHL-Jokerit. Näin muovisella pohjalla KHL-Jokerit on...

Yksityiskohtia varmasti tarkoitit Suomeen palaamisesta, mutta niitä tuskin on vielä.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Sä olet kyllä uskomaton tyyppi. Viesti toisensa jälkeen sä piilovittuilet muille kirjoittajille ja esität jotain moraalisesti muiden yläpuolella olevaa oikeinkannattajaa.
Tässä kun muutamana viime päivinä on alkanut hahmottua yhä enemmän kyseisen nimimerkin motiivit, niin on ehkä paikallaan ottaa ihan konkreettinen esimerkki kyseisen henkilön kirjoituksista liittyen pakotteisiin.

Seuraavassa esimerkissä kyseinen kirjoittaja tuo esiin sen, että Arenaan liittyvät omistussuhteet ja Yhdysvaltojen pakotetoimenpiteiden faktat eivät ole tuttuja:
Eilinen NHL peli pelattiin siis venäläisten omistamassa hallissa joiden pääjehuja taitaa siis edelleen olla pakotelistalla. Tämä kuitenkin painettiin villaisella NHL:n puolelta... jos noi pakotteet toimisivat tai niiden edes haluttaisiin oikeasti toimia niin eikös olisi ollut loogisempaa ilmoittaa että ainakaan Ilmalassa tuota eilistä peliä ei olisi pelattu näiden edellämainittujen asioiden takia?
Johon sitten vastattiin tyhjentävästi faktalla:
Valtaosa tietää syyn, miksi NHL pelaa Arenassa. Ne jotka eivät tiedä, voivat sivistää itseään tästä YLE:n uutisesta:
Pakotteet eivät pure Putinin ystäviin – Helsingin areena pyörii venäläisvoimin porsaanreiän ansiosta

Jonka tuloksena kyseiselle kirjoittajalle asia on nyt tiedossa:
Asia selvä, tätä en itse tiennyt kun ei nuo pakotteet ole juurikaan "napanneet" mutta tosiaan kiitos informatiivisesta vastauksestasi.
Ihmettelen ehkä eniten sitä miksi aihe aluksi kiinnosti siinä määrin että siitä piti kirjoittaa kuinka "NHL painaa villaisella ja pakotteet eivät toimi" ja saatuaan vastauksen pakotteet eivät yhtäkkiä "nappaa"
Yhteenvetona -tässä vaiheessa- siis voimme olla yhtä mieltä siitä, että kyseiselle kirjoittajalle asiassa ei ole enää pienintäkään epäselvyyttä.

Kuitenkin vain muutama päivä tästä:
Mites tämä logiikka nyt sitten menee pakotteiden osalta kun EHT kotiturnausta pelataan venäläisten valloittamassa hallissa?
Tämä varmaankin tukee jotenkin kotimaista jääkiekkoa.
Eipä tähän voi muuta kuin että :-D

Tähän tarttui mm. @sorza kysymällä aiheellisesti piikittelystä, johon kyseinen kirjoittaja vastasi seuraavasti:
No, kyllä tässä pikku piikkiä oli tietysti tietyille palstaveljille. Tässä on vuosien saatossa ollut suorastaan huvittavaa luettavaa, epäloogisuuksia ja tarina muuttunut useaan otteeseen matkan varrella että ihan mielenkiinnosta piti katsoa miten päin tämä käännetään.

Mutta, eikun, tavallaan, teoriassa, periaatteessa...

Yhteenvetona: Kyseiselle kirjoittajalla ei riitä se, että on omissa kirjoituksissaan epälooginen, vaan syyttää siitä muita. Vieläpä hyvin ivalliseen sävyyn ilakoiden mm. piikittelyllään. Samaan aikaan kyseinen kirjoittaja -vähän aikaa sitten- ihmetteli kuinka polarisoitunutta keskustelu Jokeripuolella esittäen samaan aikaan väitteen, että anti-Jokereita ovat kaikki ne, jotka suhtautuvat negatiivisesti KHL:ään.

Syitä voi vain arvailla motiiveista. Ainakaan ne eivät ole sellaiset, joka edesauttaisi kyseisen kirjoittajan peräänkuuluttamaa palstarauhaa. Mutta niinhän se menee, että älä tee niinkuin minä vaan tee niinkuin minä sanon.

;-D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samaan aikaan kyseinen kirjoittaja -vähän aikaa sitten- ihmetteli kuinka polarisoitunutta keskustelu Jokeripuolella esittäen samaan aikaan väitteen, että anti-Jokereita ovat kaikki ne, jotka suhtautuvat negatiivisesti KHL:ään.

Hyvä yhteenveto! Lainaamastani kohdasta sen verran, että itse suhtaudun ja tiedän monta muutakin, jotka suhtautuvat Jokerien junioritoimintaan myönteisesti, mutta KHL-Jokerit ei eri syistä innosta. Osa meistä seuraa junioriotteluita, osa kuljettaa omia ja muiden perheiden nuoria harjoituksiin tai matseihin. Se että tällainen porukka voidaan nostaa Jokerien "pettäjiksi", kertoo kaiken trollauksen tasosta ja tavoitteista.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viimeksi oli kanssa erätauolla jäällä Dance Teamin sijaan vapaapaini-näytös jossa maskottimme Otto päihitti yli 2 metrisen Putin-nuken.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyykö otteluissa Ukrainaa tukevaa kannustusta/tifoja/tms?
- jos, millaisia?
- ellei, miksei?
Kannattaa tulla katsomaan niin tiedät. Samalla näkisit pitkästä aikaa oikeaa jääkiekkoa helsingissä, ilman ruotsalaista "takakarvausta" :)

Edit. Tais olla viime pelissä kun Putin kävi jäällä laulamassa Ukrainan hymnin.
 
Viimeksi muokattu:

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei siellä mitään Ukrainaa tueta. Tippa linssissä ja boksereissa kuunneellaan ensin suuri ja mahtava. Sen jälkeen katse siirtyy Venäjän lipusta kaukalon puolelle kannustamaan pelin tasoa. Mainoskatkolla katsomossa kiertää tanssitytöt SKA-topeissa maksupäätteiden kanssa ja katsojilla on mahdollisuus tukea Putinin projekteja entistäkin paremmin, koska suurin osa on tullut ilmaiseksi ilmaislipuilla, joten ei niillä mitään siltoja rakennella. Yleisöä on niin kovin vähän paikalla, ettei erätauolla käytävillä voi välttyä kuulemasta kun lapsi kysyy isältään "isi miksi softpower upposi tänään niin hyvin". Pelin päätyttyä Jokeripelaajat tulevat kiittämään yleisöä tanssimalla yhteis-kalinkan jäällä.

Onko Nordiksella ollut Ukrainaa tukevaa kannustusta/tifoja? Jos ei, niin miksei?
 
Viimeksi muokattu:

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyykö otteluissa Ukrainaa tukevaa kannustusta/tifoja/tms?
- jos, millaisia?
- ellei, miksei?

Eikä vain näy, vaan myös kuuluu. Eteläpäätykin on vaihtanut kaikki "punakeltaiset" huutonsa "sinikeltaisiin".
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jokerifanit ei ainakaan heiluttele Venäjän lippua kuten jullit jokunen vuosi sitten.
Hartwall Areenalla liehuu Venäjän lippu joka pelissä. Samoinhan Areenalla soitetaan Venäjän kansallislaulu aina kun venäläinen joukkue pelaa. Jullien matseissa ei taida tapahtua kumpaakaan, eli sellainenkin ero Hartwall Areenalla ja Nordenskiöldinkadun jäähallilla on.

Ei, vaan touché.

Touché.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Hartwall Areenalla liehuu Venäjän lippu joka pelissä. Samoinhan Areenalla soitetaan Venäjän kansallislaulu aina kun venäläinen joukkue pelaa. Jullien matseissa ei taida tapahtua kumpaakaan, eli sellainenkin ero Hartwall Areenalla ja Nordenskiöldinkadun jäähallilla on.

Kansainvälisissä tapahtumissa on tapana viritellä osallistujamaiden lippuja esille ja käsittääkseni jääkiekossa NHL:ää myöten soitellaan pelaavien joukkueiden kotimaiden kansallislaulua. Uskoisin, että näin on Nordenskiöldinkadullakin tavattu tehdä, siis silloin kun sinne on saatu kansainvälisiä tapahtumia. Ymmärrän toki, että kun kansainväliset ottelutapahtumat on viime vuosina lähinnä järjestetty Areenalla, niin käytäntö on voinut unohtua, ja sekoittua siten ennakkoluuloihin KHL:ää kohtaan.

edit. huonosti lainasin, paremmaksi korjasin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näkyykö otteluissa Ukrainaa tukevaa kannustusta/tifoja/tms?
- jos, millaisia?
- ellei, miksei?

Olen käynyt katsomassa Hartwall Areenalla yhden Venäjän liigan pelin pari vuotta sitten (pääsin ilmaiseksi, mutta en tätä virhettä silti toista). Siellä oli jokaisen katsomon sisäänkäynneillä sekä suomeksi että venäjäksi (kuten kaikki tekstit hallissa tuntuivat olevan) käskyt miten katsomossa kuuluu olla. Mm. poliittiset mielenilmaisut oli ankarasti kielletty, kuinkas muuten. Päätin tuolloin, että jos joskus tuonne uudelleen joudun, lentää jäälle jotain Ukrainan lippua tms. Todennäköisesti näin ei tietty tule tapahtumaan kun ei Venäjän liigaa tule katsottua edes ilmaiseksi, mutta ajatus sen mahdollisuudesta ja Jokereissa valtaa pitävien ärsyttämisestä lämmitti mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös