Jos mietitään muita, kuin Helsinkiläisiä, niin Tampereen sijainti on Helsinkiä parempi. Esim Länsi- tai Keski-Suomesta tapahtumaan tulevalle Nokia Areena on Hartwallia parempi paikka. Majoituskustannukset jne on Tampereella myös ilman Helsinki-lisiä. Kun Hartwall Arena on myyty ja homma normalisoituu on jännä nähdä, miten tapahtumille käy. Veikkaan, että yllättävän moni "Horse Show", konsertti tai Monsteriauto juttu päätyy Nokia Areenalle Tampereesta huolimatta.
Ei kannata ottaa mitenkään henkilökohtaisesti tuota Powerplaymakerin lausetta, ettei moni artisti halua esiintyä Tampereella.
Olen itse ollut aikanaan töissä yhdessä maailman suurimmista levy-yhtiöistä ja samaan ongelmaan meillä siellä törmättiin useitakin kertoja. Artistihan ei itse näitä asioita päätä, vaan keikkajärjestäjät yhdessä kiertuemanagementin kanssa. Esim. Coldplay olisi aikanaan saatu Suomeen, mutta keikka ei toteutunut koska Hartwall Areena oli buukattu jotain muuta varten. Turun Areena oli silloin vapaana ja sitä myös tarjottiin ja sovitettiin keikkakohteeksi. Ei mennyt läpi bändin kiertuemanagementille ja syy oli kirjaimellisesti tämä; Turku ei ole Suomen pääkaupunki, Coldplay ei tule ensikeikalleen Suomeen kys. kaupunkiin.
Tämä tällaisena yhtenä heittona vaan, että vaikka miten jokin muu keikkapaikka meistä täällä vaikuttaa ihan yhtä hyvältä, niin joku muu jossain ei ajattele samalla tavalla. Tämä on harmillista kulttuuritapahtumien puolesta. Itselleni ei ole jonkun yksittäisen bändin keikkapaikkakunnalla mitään väliä, sillä junalla, bussilla tai lentokoneella pääsee mihin vain haluaa ja usein tuleekin lähdettyä oman reviirin ulkopuolelle, keikkamatkat kun on niin älyttömän kivoja.
Viimeksi muokattu: