Minua kyllä ihmetyttää tämä tilastoilla pelailu ja niissä pieniin eroihin takertuminen. Korjaa
Dissonanssi jos olen väärässä, mutta pari kautta takaperin Sabresin saldo Matt Ellisin ollessa kokoonpanossa oli ihan käsittämätön, kun taas ilman äijää aivan uskomattoman huono.
Coloradon joukkue on yksinkertaisesti liian laadukkaita yksilöitä sisältävä ja se pärjäsi tästä syystä todella hyvin.
Juurikin tämä. Monelta unohtuu esim. juurikin Pensin osalta se, että monikaan vastustaja ei lähde edes yrittämään Crosbyn pimentämistä sen kummemmin, koska sieltä löytyy se velivenäläinen vielä takaa. Eli kyllä mä näkisin myös Crosbyn hyötyvän tästä asetelmasta. Vertauksena vaikkapa tuo jo esiin tuotu viime vuoden Islanders. Eipä siellä kenestäkään muusta vaaraa ollut, jos onnistuit pimentämään ykkösketjun. Tai no, Tavareskin riitti.
Ihan samalla tavalla Flyersillakin on kuitenkin sitä laajuutta, vaikka Giroux heistä se ehkä kirkkain tähtikin on. Siinähän se ongelma toki onkin, että harva joukkue menestyy vain yhden pelaajan voimin. Viime kaudella heitä oli kaksi, Tavares ja Sergei Bobrovsky.
Kyllä omakin mielipide kallistuu tuonne Varlamov/Price-akselille, siitäkin huolimatta että maalivahteja ei näköjään mielletä palkinnon oikeiksi voittajiksi. En minä nyt sano, että se on väärin jos Crosby palkinnon voittaa, mutta itse heittäisin sillä Carey Pricea.
Crosby voitti pistepörssin ylivoimaisesti, mutta ei se tee hänestä ylivoimaisesti tärkeintä pelaajaa joukkueelleen. Ja
Bosco, kun heitit nuo tilastot ilman Crosbya kehiin, niin olisi kyllä mukava tietää, keitä muita noissa tappiopeleissä oli lasaretin puolella. Sillähän on toki myös merkitystä.