Juu, en myöskääs ihan heti rupeaisi lukemaan Pottereita sun muita sormusten herroja.. eikös nämä ole tarkoitettu koululaisille niinkuin muutkin Bambit ja PeterPanit?
Itse tosiaan luen tosi vähän kirjoja, koska ei ole auennut miksi lukea 300 sivuinen kirja jonka lukemiseen menee, sovitaan vaikka 3 päivää, kun taas voit katsoa saman tarinan vaivattomasti tv:stä 2,5 tunnissa? Mikä se JUTTU siinä lukemisessa oikee on?
Jos kaikkea mitataan ajassa niin kai asian voi nähdä juuri noin. Miksi syödä 6 ruokalajin herkullinen ateria kun mahan saa yhtä täyteen parilla lihiksellä? Miksi katsoa kokokainen lätkämatsi, kun parhaat palat saa vaivattomasti 2 minuutissa Urheiluruudussa? Kyllä hyvän kirjan lukeminen on huomattavasti syvempi ja antoisampi kokemus, kun saman katsominen leffana.
Itse en ole yhtään Potteria lukenut, enkä voi niitä kommentoida, mutta pari ensimmäistä elokuvaa olen nähnyt ja niistä en pitänyt ollenkaan. Kirjoja luen kyllä noin muuten sen about 30 vuodessa, eli kai sitä jotain kirjallisuudesta tietää. Pottereihin liittyvää vouhotusta en ole koskaan tajunnut. Kai niihinkin on joskus tartuttava, niin ehkä ymmärtää. Tai sitten ei.