No niin eilen minulta sitten poistettiin viisaudenhammas, ja putsattiin suusta toisen hampaan jämät.
Itse operaatio jännitti ihan vitusti, kun oli kuullut vaikka mitä kauhutarinoita siitä.
No eihän siinä edellinen yö ennen operaatiota, meni vähillä unilla. Olin viikonlopun töiden takia nukkunut neljään päivällä, ja jännitystä varmasti oli vaikka, sitä ei itse vielä illasta huomannut.
Kun lähdön hetki koitti, niin jännitys oli noussut siihen pisteeseen, että mahassa tuntu tyhmältä.
No saavuin hammaslääkäriin, ilmottauduin ja jäin odottamaan. Koko ajan jännitti ihan pirusti. Ajat oli myöhässä metroliikenteen sekaisin olon takia, joten sain jännittää vähän yli 10 minuuttia ylimääräistä ennen kun minut tultiin hakemaan.
Siinä vaiheessa, kun hammaslääkäri kutsui minut luokseen, ja kätteli minua jännitys hävisi. Tuli semmoinen tunne, että olen hyvissä käsissä.
No ei kun piinapenkkiin istumaan, ja puudutukset naamaan. Alle 30 sekkaa ekan piikin pistämisen jälkeen tunto poskesta ja osasta kieltä oli hävinnyt (hyvää ainetta siis).
Siinä sitten odoteltiin vähän, että aine vaikuttaa kunnolla, ja samalla valmisteltiin poistoa.
No sitten itse operaatio alkoi. Hammaslääkärin leikkasi ikenen auki, ja poraili jotain vähän. Sitten hammasta vähän taivuteltiin, ja seuraavaksi otettiin pihdit esiin. Meinasin kusta housuuni, kun näin ne pihdit. No niiden osuus olikin vain ottaa hammas sieltä pois, se lähti siis ihan nykäisemällä ilman riuhtomista.
Koko tuo viisaudenhampaan pois ottamis operaatio ei sattunut yhtään.
Seuraavaksi siivottiin hampaat jämät samalla tavalla, ja sekään ei sattunut.
Ennen kun läksin minua ohjeistettiin vielä uudestaan hoidosta, jota suu vaatii paranemis aikana (olin siis käynyt aikaisemmin tarkistuksessa, jossa ohjeet myös sain).
Sitten jääpussi poskella vastaanottoon, ja sitä kautta kotia kohti.
Ilta meni kotona ok, vaikka syöminen vähän vaikeaa olikin. Siinä vaiheessa, kun puudutus aineen vaikutus hävisi, oli vähän jomotusta, mutta ei kuitenkaan mitään sen pahempaa.
Yön sain nukuttua hyvin, ja tänään syöminen + juominen on onnistunut jo paremmin.
Jatkossa minua ei siis ainakaan pelota mennä viisaudenhampaan poistoon. Ja tämä kaikki tapahtui yksityisellä hammaslääkärillä. Suosittelen muillekkin, jos operaatio on edessä.