Hammaslääkäri – betoniviidakon julmin peto

  • 215 445
  • 747

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Le Banner
Tuo iki-ihana juurihoito olisi nyt suoritettu.Oikeastaan ensimmäinen vaihe siitä,koska puudutuksessakin eräässä kanavassa oli täysi tunto päällä.

Tunnehan on meille juurihoito fan-clubilaisille tuttu-sama kuin jättäisi munat ovet väliin.
No nyt ne laittoi jotain vahvaa lääkettä,että se jotenkin delaisi ettei siinä olisi tuntoa viikon kuluttua uudessa yrityksessä.Tai jotain sellaista se lääkäri puhui,mutta en shokiltani kyennyt ajattelemaan asiaa sen tarkemmin.

Valakaa veljet uskoa ja sanokaa,että ei se enää ensi viikolla satu.
Sen verran voin sanoa, että vaihda lekuria mikäli ei osaa puuduttaa koko aluetta täydellisesti. Itselläni juurihoito jyvälän yliopiston hoidossa säätyi loistavasti kun puuduttivat kulmahampaan ihan leukaluuta myöten tms. En nyt tuota osaa täysin tulkita, mutta puudutus pitää hoitaa todella perusteellisesti ja se on myös jokaisen oikeus. Voi maksaakin enemmän, mutta toisaalta kivusta ja särystä on haastettu vähemmästäkin oikeuteen :P.

Cougar.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yhteensä viisi käyntiä niitä tuli, aina tiistaina 10.30 parin viikon välein. Ei mitään isompaa, kaikenlaista pientä säätöä.

Todellakin kannatti, taas on suu iskussa. Puudutuksia ei käytetty.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Maanantaina jälleen hammaslääkäriin tieni vie. On kyllä etukäteen sovittu aika, mutta se mitä siellä tehdään voi muuttua. On meinaan viimeset pari päivää haitannu aika kivasti vasemman puolen alhaalla oleva viisaudenhammas. Ei tämä nyt oikeesti kovin viisalta tunnu, kun ei voi oikein syödä mitää, ilman että se tuntuu ilkeältä. Ei varsinaisesti koske, mutta tuntuma on, kun ien olisi rikki.
Uhkasivat viimekerralla, että pikkuhiljaa laittavat lopulliset paikat pariin juurihoidettuun hampaaseen. Tällä hetkellä on kolmea hammasta juurihoidettu ja yksi odottaa vuoroaan. Laskutus se varmaan huutaa hunajaa, kun lopullisia paikkoja laitetaan, mutta ei auta itku markkinoilla.
Nyt kun saan hampaat kuntoon, niin käyn jatkossa vähintään vuosittain tarkastuksissa, että ei pääse hampaat enää yhtä huonoon kuntoon.

Sitten yksi ihmetyksen aihe. Miksi ne sanovat, että ei saa syödä sitten tuntiin, kun on väliaikainenpaikka? Etenkin jos on puudutettu. Minulla ei tule mielenkään syödä ennen kun puudutus häviää, ja siihen menee normaalisti juurihoidon jälkeen, noin 2 tuntia.
No ehkä jotkut on minua nälkäisempiä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti Cougar
Sen verran voin sanoa, että vaihda lekuria mikäli ei osaa puuduttaa koko aluetta täydellisesti. Itselläni juurihoito jyvälän yliopiston hoidossa säätyi loistavasti kun puuduttivat kulmahampaan ihan leukaluuta myöten tms. En nyt tuota osaa täysin tulkita, mutta puudutus pitää hoitaa todella perusteellisesti ja se on myös jokaisen oikeus. Voi maksaakin enemmän, mutta toisaalta kivusta ja särystä on haastettu vähemmästäkin oikeuteen :P.

Cougar.

Ei auttanut puudutuskaan,koska kanava oli yksinkertaisesti niin pahasti tulehtunut,mutta antibioottien ja lääkkeen mikä laitetaan suoraan kanavaan avulla ei kipua "rassauksessa" enää ollut.

Harvoin olen tuntenut itseäni niin pieneksi,kuin eilen kainalot,sukat,kämmenet hiestä märkänä hiivin pumppu ylikierroksia lyöden kohti lääkärin tuolia,läsähtäen 112kg vapisevaa kiloa tuoliin.

Järkyttävän hieno fiilis oli hoidon jälkeen,vaikka 150e laskukin tuli mukaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kävinpä taas toisen kerran lekurilla. Juurihoitoa taas ja nyt ilman puudutusta. Vähänkö olen kova jätkä. Lääkäri rassasi sellaisella viilalla juurikanavia puhtaaksi siitä mädästä mitä se viime kerralla löysi. Siellä oli vielä vähän sitä, ensi kerralla katotaan vielä että vieläkö jatkuu vai onko hammas kunnossa.

Kaikki menee hyvin kun on kunnon hammaslääkäri. Hammasta ei särje ollenkaan ja on mukava olla.
Loput hampaat sitten tarkistetaan vielä juurihoidon päätteeksi syksyllä. Kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin, en ole käynyt useaan vuoteen hammaslääkärillä.
Nyt on sitten käytävä. Eikä noi nyt pahoja hintojakaan ole, kun yksityisellä käy.
Ekalla kerralla 63 euroa ja rapiat, toisella 40 ja rapiat, Kelan vähennysten jälkeen siis. Kerta maksaa aina tietyn määrän, eli kerralla mahdollisimman paljon toimintaa niin tulee halvemmaksi kun ei tarvi montaa kertaa käydä.

Nämä käynnit ovat osoittaneet sen, että hammaslääkärillä käynti ei ole mitään pelottavaa ja eikä se ole se julma peto. Ainakaan minun hammaslääkärini. Pelkoja oli aikaisemmin, varsinkin kouluhammashoidon osalta. Nyt niitä ei ole enää. Suosittelen jokaisella lekurissa käyntiä tasaisesti, varsinkin sen kokemuksen jälkeen mikä minulla oli vappuviikonloppuna.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sen verran päivitystä omaan hammashoitooni, että maanantaina tehdään lopetellaan 2 juurihoitoa, kun niihin rakennetaan hampaat.
Ei paljon houkuttele mennä yövuoron jälkeen hammaslääkärin tuoliin, mutta kyllä se, että saa jotain todellista ja näkyvää aikaan lämmittää mieltä.
Kyseessä on meinaan kulmahampaat molemmilta puolilta ylhäältä, joten kyseessä on myös esteettinen toimenpide.
Tämän jälkeen hammaslääkärini jää kesälomalle, joten saa taloudenkin puolesta vähän lepoaikaa.

Lapset hoitakaa niitä hampaitanne. Tulee muuten kalliiksi.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Lapset hoitakaa niitä hampaitanne. Tulee muuten kalliiksi.
Suosittelen myös. Nimittäin yksityislääkärillä käynti (perustarkastus) tekee semmoiset rapiat 50-60 euroa kerta. Itse kävin pari vuotta sitten jossain juurihoidossa yms. ja sain maksaa itseni kipeäksi: noin 150-200 euron haarukkaan meni käynti. Ja niitä oli sitten muutama...

Että siltä pohjalta. Tosin, eipä ole sen jälkeen ollut mitään hämminkiä hampaissa - eikä tule.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
No niin eilen minulta sitten poistettiin viisaudenhammas, ja putsattiin suusta toisen hampaan jämät.
Itse operaatio jännitti ihan vitusti, kun oli kuullut vaikka mitä kauhutarinoita siitä.
No eihän siinä edellinen yö ennen operaatiota, meni vähillä unilla. Olin viikonlopun töiden takia nukkunut neljään päivällä, ja jännitystä varmasti oli vaikka, sitä ei itse vielä illasta huomannut.
Kun lähdön hetki koitti, niin jännitys oli noussut siihen pisteeseen, että mahassa tuntu tyhmältä.
No saavuin hammaslääkäriin, ilmottauduin ja jäin odottamaan. Koko ajan jännitti ihan pirusti. Ajat oli myöhässä metroliikenteen sekaisin olon takia, joten sain jännittää vähän yli 10 minuuttia ylimääräistä ennen kun minut tultiin hakemaan.
Siinä vaiheessa, kun hammaslääkäri kutsui minut luokseen, ja kätteli minua jännitys hävisi. Tuli semmoinen tunne, että olen hyvissä käsissä.
No ei kun piinapenkkiin istumaan, ja puudutukset naamaan. Alle 30 sekkaa ekan piikin pistämisen jälkeen tunto poskesta ja osasta kieltä oli hävinnyt (hyvää ainetta siis).
Siinä sitten odoteltiin vähän, että aine vaikuttaa kunnolla, ja samalla valmisteltiin poistoa.
No sitten itse operaatio alkoi. Hammaslääkärin leikkasi ikenen auki, ja poraili jotain vähän. Sitten hammasta vähän taivuteltiin, ja seuraavaksi otettiin pihdit esiin. Meinasin kusta housuuni, kun näin ne pihdit. No niiden osuus olikin vain ottaa hammas sieltä pois, se lähti siis ihan nykäisemällä ilman riuhtomista.
Koko tuo viisaudenhampaan pois ottamis operaatio ei sattunut yhtään.
Seuraavaksi siivottiin hampaat jämät samalla tavalla, ja sekään ei sattunut.

Ennen kun läksin minua ohjeistettiin vielä uudestaan hoidosta, jota suu vaatii paranemis aikana (olin siis käynyt aikaisemmin tarkistuksessa, jossa ohjeet myös sain).
Sitten jääpussi poskella vastaanottoon, ja sitä kautta kotia kohti.
Ilta meni kotona ok, vaikka syöminen vähän vaikeaa olikin. Siinä vaiheessa, kun puudutus aineen vaikutus hävisi, oli vähän jomotusta, mutta ei kuitenkaan mitään sen pahempaa.
Yön sain nukuttua hyvin, ja tänään syöminen + juominen on onnistunut jo paremmin.

Jatkossa minua ei siis ainakaan pelota mennä viisaudenhampaan poistoon. Ja tämä kaikki tapahtui yksityisellä hammaslääkärillä. Suosittelen muillekkin, jos operaatio on edessä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kävin eilen tarkastuksessa. Jälleen kerran: reikiä nolla, kuten jo viimeisen 25 vuoden ajan:) Vähän putsailtiin ja kiilloteltiin ja se siitä. Seuraavan kerran puolen vuoden päästä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Alamummo kirjoitti:
Kävin eilen tarkastuksessa. Jälleen kerran: reikiä nolla, kuten jo viimeisen 25 vuoden ajan:) Vähän putsailtiin ja kiilloteltiin ja se siitä. Seuraavan kerran puolen vuoden päästä.

Ai kun oiskin ollu tuo tilanne noin ½ vuotta sitten. No sen siitä saa, kun laiminlyö hammas hygieniaa. Jatkossa kyllä aion olla tarkempi, ja pitää huolen siitä, että tyttö aikanaan pesee ne hampaansa.
Rahassa mitattuna, tämä on tullut kalliiksi, mutta itselleni on pääasia, että saa hampaat kuntoon. Tulevaisuudessa jos olen niin tyhmä, että saan hampaat samaan kuntoon, niin revitytän kaikki pois.
 

Lape7

Jäsen
Hammaslääkärissä ei ole onneksi tarvinnut käydä kuin koulun tarkastuksissa. Nyt yksi viisaudenhammas tulee ihan vituilleen, ja se pitää poistaa leikkaamalla. Samalla kerralla otetaan myös toinen v-hammas pois (tai siis, en tiedä otetaanko kirjaimellisesti samalla kerralla).

Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lape7 kirjoitti:
Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!

Kuten edellä kerroin, niin omalla kohdalla toimenpide on täysin kivuton. Ja kipuja ei jälkeenpäinkään ole ollut, pientä jomotusta lukuunottamatta.

En kuitenkaan suosittele, että yhtä viisuria enempää poistetaan kerralla. Meinaan vaikka kipuja ei juurikaan ole, niin suun avaaminen on vähän vaikeaa, ja se puoli suusta josta viisuri poistettiin on suht jumissa. Että jos molemmat puolet olisivat samalla lailla, niin voisi olla mielenkiintoiset ekat päivät leikkauksen jälkeen.

Tsemppiä vaan, se kuulostaa pahemmalta kun oikeasti on.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Itseltäni on otettu parin viikon kuluessa kaikki neljä viisaudenhammasta pois. Ensimmäisellä kerralla toinen kaivettiin ulos ja toinen poistettiin halkaisemalla se ensin neljään osaan. Operaatio oli aika kivuton, mutta verta tuli aika paljon seuraavat 24 tuntia. Veri hyytyi ylä- ja alapuolen välillä jonkinlaiseksi paksuksi kuminauhaksi ja ei oikein tiennyt saiko sitä katkaista. (kuulemma olisi saanut) Seuraavana aamuna oli verentulo onneksi jo loppunut ja pientä värjäystä enää oli syljessä. Lakanat ja tyyny olivat tosin aika veressä. Tuppo suussa tuli nukuttua.

Toisella kerralla homma sujui paremmin ja verta ei tullut läheskään yhtä paljon. Verentulo loppui jo oikeastaan 10-12 tunnin jälkeen operaatiosta. Ensimmäiset 6-8 tuntia ovat aika jomotusta ja aika sujuu kellon viisareita katsellessa. Poski turpoaa aika kovasti ja ei oikein kehdannut mennä kauppaan seuraavana päivänä tästä syystä. Ehdottomasti kannattaa hankkia heti kuin mahdollista kylmää poskeen. Pyyhe tietysti käden ja kylmän väliin, että jaksaa pussia pitää pidempään. Huomenna mennään ottamaan tikit pois ja kaikesta huolimatta pitää sanoa, että kyllä tämä kaikki aina tenttiin lukemisen voittaa.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Kohtalon ivaa, että tämä ketju pulpahti pinnalle juuri tänään. Paikka meni murusiksi, ei muuta kuin huomenna hammaslääkäripäivystykseen Hatanpäälle. Pelottaa aivan vietävästi. Piikkikammo, lievä hammaslääkärikammo vaikka kakarana jouduinkin oikomishoidon takia siellä ravaamaan ja arvaan jo etukäteen kuinka siellä taas paasataan. Lievästi ottaa päähän tilanne. Paska mikä paska.

Valakaa minuun nyt jotain uskoa. Kyllähän julkisellakin puolella asiat hoidetaan ihan ok, eikö?
 
Lape7 kirjoitti:
Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!

YTHS otti aikoinaan kaikki neljä. Itse operaatiot ivät tuntuneet miltään, ellei sitten kammoa puudutuspiikkejä. Jälkisärkyä taisi olla hieman, mutta ei mitään kestämätöntä. Ihan ylimainostettua puuhaa. Ja minä sentään pelkään hammaslääkäriä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto kun noi hammaslääkärit maksaakin niin paljon. Vois olla tonninkin remontti eessä. Sillä rahalla saa paljon karkkia. Ilmaiseksi tulee kun itte repii noita hampaita sitä mukaa kun ne lahoo... No, eipä oo montaa enää jäljellä.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Lape7 kirjoitti:
Hammaslääkärissä ei ole onneksi tarvinnut käydä kuin koulun tarkastuksissa. Nyt yksi viisaudenhammas tulee ihan vituilleen, ja se pitää poistaa leikkaamalla. Samalla kerralla otetaan myös toinen v-hammas pois (tai siis, en tiedä otetaanko kirjaimellisesti samalla kerralla).

Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!

Viime viikon tiistaina multa poistettiin vasemman puolen viisaudenhampaat. Vain alahampaassa oli reikä mut sano että ne vastaava ylähammaskin otetaan sit samalla pois. Puudutettuna ei tuntunut paljon miltään, vaikka onhan se aina vähän inhottavaa pitää suuta auki pitkän aikaa putkeen. Ylähammas lähti naurettavan kevyesti meni ehkä puol minsaa, just just edes huomasin että se lähti. Alahampaan kanssa oli sit eri juttu hammaslääkäri yritti eka ilman leikkausta ottaa sitä, mutta mun hampaat on niin ahtaasti että ei lähtenyt vaikka kuinka sörkki sellasella ruuvarin tapaisella sitä hammasta. Leikkaamalla jouduttiin sit se ottamaan pois. Leikkaus ei sekään kestänyt kauaa, ehkä reilun 5 min ja sit vielä tikit. Puudutuksen häivyttyä jonkunmoista särkyä ja turvotusta, mutta ei mitään mikä ei ois särkylääkkeillä hoitunut. Eilen sitten poistettiin tikit ja alkaa olee jo ihan ok, pieni aukko vielä alahampaan paikkalla on, mutta eiköhän se siitä umpeudu. Ylähampaan puolella ei edes huomaa, että mitään hammasta siellä ikinä on ollutkaan. Joten suosittelen, että jos vaan lähtee irti ne viisaudenhampaat ilman leikkausta niin parempi niin kuin leikkauksella. Ja ihan julkisella hammaslääkärillä kävin, miks tunkea satoja euroja yksityisille jos julkinenkin huolto skulaa, ainakin Vantaalla. Tietenkin jos on jotain akuuttia niin sillon voi olla eri juttu. Yhteensä tuli maksamaan 74 euroa ja ilman sitä leikkausta ois ollut vielä paljon halvempi.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime vuosikymmenellä minulta revittiin 3 viisaudenhammasta pois, toinen alahammas jäi vielä. Ylähampaat olivat helppo nakki, mutta alahammas oli halkaistava, koska juuret olivat kaarevat. Ei sekään sinänsä paha operaatio ollut, verta vaan piti syleksiä vielä seuraavana päivänäkin ja syöminen oli vähän hankalaa kunnes ien oli mennyt umpeen. Saas nähdä koska tuo viimeinen otetaan pois.

Juurihoitoja olen joutunut ottamaan 4 vuoden sisällä peräti kolmeen hampaaseen, kun ne alkoivat oireilla. Saatana, tuollainen repivä hammaskipu on sietämätöntä, mitkään Buranat ei auta sitten pätkääkään. Nuo juurihoidot kyllä onnistuivat, paitsi yhdessä tapauksessa, kun puudutus ei tahtonut onnistua, ei sitten millään. Täti löi 3 piikkiä, eikä mitään. No, sillä kerralla vanha paikka avatttiin ja siihen hampaaseen laitettiin lääkettä että se rauhoittuisi ja itse juurihoito siirrettiin vähän myöhemmäksi.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Lape7 kirjoitti:
Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!
Yhden ainoan kerran olen elämäni aikana pyörtynyt, ja se tapahtui heti viisaudenhampaan poiston jälkeen. Nousin tuolista ylös ja istuin toiselle tuolille venailemaan jotain lappua. Sitten silmissä sumeni ja heräsin lattialta, kun tädit nosteli jalkoja ylös.
Toisen hampaanpoiston jälkeen tajusin makoilla pidempään siinä hammaslääkärituolissa. Silloin pyörtyminen oli lähellä, mutta en sentään toista kertaa tehnyt samaa temppua.

Nyt siis ylhäältä poistettu molemmilta puolilta viisaudenhampaat. Alhaalle toiselle puolelle ei edes kasva viisaudenhammasta, mutta tuo toinen kasvaa kovaa vauhtia. Ja se on kuulemma vaikein poisotettava. Antaisikohan vaan kasvaa vaikka poskesta läpi...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kävin tänään vetämässä takahampaan tynkän pois, jumalauta että sattui. Hammas murtui muuten juhlissa jälkipeleissä itsestään, ihmettelin mikä saatana suussa on ja kun katsoin niin takahampaan puolikas. Kipu oli aivan karmea kun sitä otettiin pois, otin hammaslääkäriä kädestä kiinni, apuhoitajakin huusi ai ai , puudutusainetta oli laitettu kaksi kertaa mutta ei se tuntunut mitään auttavan.

Mätää tuli noin kolme litraa, osa varmaan päästä, niin että jos tekstit tuntuvat edes hieman järkevimmiltä se johtunee siitä. Nyt olo on kuitenkin fantastinen ja mitään kipua eikä särkyä ole, kiitos korkeimmalle että se on ohi!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lape7 kirjoitti:
Kummitustarinoita olen kuullut, ja vatsasta ottaa pelkkä ajatuskin leikkauksesta. Nyt, hyvät veljet, tarvitsen positiivisia tarinoita viisaudenhampaan poistoista, ja rutkasti kannustusta!
Ensimmäinen viisurini poistettiin tammikuussa 1996. Operaatio ei ollut lainkaan niin inhottava, mitä etukäteen olin pelännyt. Seuravaat kaksi poistettiin lokakuussa 2001. Jälleen homma sujui ihmeen kivuttomasti, vaikka kerralla poistettiin siis kaksi leegoa.

Neljäs, eli viimeinen viisuri saapui tiensä päähän syyskuussa 2003. Tämä oli kaikkein hankalin tapaus. Hampulääkäritäti repi pihdeillä niin, että hampaan kruunu vain pirstaloitui, mutta juuret jäivät ikenen sisään. Pääsin onneksi heti seuraavana aamuna miespuolisen suukirurgin hoidettavaksi ja tämä leikkasi ikenen auki ja poisti loputkin jämät hampaasta. Tähän asti kaikki oli vielä melko kivutonta, mutta päivä ikenen leikkelyn jälkeen alkoi kova kipu, jota kesti lähes viikko. 600mg Ibuxinia piti napostella tuon tuosta, jotta sai yöllä edes jotenkin nukuttua. Mutta vähitellen kivut katosivat ja tilanne normalisoitui.

Nyt olisi taas tilattava aika, sillä yksi ylärivistössä vasemmalla olevista hampaista on selvästi tummunut ja sitä on alkanut särkeä. Ilmeisesti juuret siinä ovat mätänä ja sekös vasta naurattaakin! Ikänä en ole juurihoidon riemua kokenu, mutta kai sekin on kohta edessä. Sanokaa nyt hyvät ihmiset että juurihoito ei ole niin kauheaa kuin jotkut väittävät.

Olen kyllä sitä mieltä, että hammaslääkäripelon voittaminen ja vittumaiseksi luullusta hoidosta kunnialla selviytyminen kasvattaa henkisesti melkoisen paljon. Samoin kuin minkä tahansa muun pelkonsa voittaminen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eino_Mies kirjoitti:
Nyt olisi taas tilattava aika, sillä yksi ylärivistössä vasemmalla olevista hampaista on selvästi tummunut ja sitä on alkanut särkeä. Ilmeisesti juuret siinä ovat mätänä ja sekös vasta naurattaakin! Ikänä en ole juurihoidon riemua kokenu, mutta kai sekin on kohta edessä. Sanokaa nyt hyvät ihmiset että juurihoito ei ole niin kauheaa kuin jotkut väittävät.

No ei se juurihoito ole viisureiden poistoa kummempaa. Puudutus jos toimii, niin et huomaa koko toimenpidettä. Sitten jos puudutus ei toimi, niin välillä koskee ja vitusti.
Sanotaan vaikka näin, että huomattavasti helpommalla pääset, kun menet vain hoitoon. On meinaan ne kivut ilman hoitoa jotain semmoista, mitä en soisi kenellekkään.

Nimimerkki: Useamman yön hammassärkyjen takia aikoinaan valvonut.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Prkl paikka lohkesi! Tai on lohjennut jo ajat sitten mutta nyt siitä lähti kunnon palanen. Pakko kai mennä hampilaan...Viime kerta olikin intissä. Siellähän ne tarkastukset ovat tutusti hyvin tarkkoja :)

Jos jollakulla on suositella Jyväskylästä hyvä ja edullinen yksityinen(voikohan hyvä ja halpa olla samassa) niin kertokoon minulle.

Mitäköhän jättäisi hankimmatta että saa laskun maksettua. No tämän jälkeen kyllä käyn säännöllisesti tarkastuksissa!!!LUPAAN.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään hammaslekuri. Ei niinkään pelota, mutta kun ne helvetin suuret kustannukset...

Elämä on. Viddu!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli tänään sitten koettua ihanainen hammaskiven poisto. Hemmetin juurihoidot on lomailua, kun vertaa tähän ienten tökkimiseen.

Eipä sikäli enää on 2 käyntiä jäljellä, ja sitten on hampaat kunnossa. Pitää kyllä juhlia sitten kun ne käynnit päättyvät, sillä sen verta suuren loven ne ovat tehneet budjettiin.

Mutta olipa muuten reilu kuukausi sitten upea ahaa elämys, kun pystyi syömään normaalisti ekaa kertaa pariin vuoteen. Aikaisemmin sai pelätä sattuuko, kun puraisen tällä kohdalla suuta, mutta enää sitä huolta ei ole.

Huonossa kunnossa olevat hampaat on kyllä vittumainen homma. Joten kaikki joilla ei ole hampaat kunnossa, hopi hopi hammaslääkäriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös