Onko muilla oireena, että kieli on joka päivä valkoinen vaikka 2-3 kertaa päivässä sen puhdistaa?
Terve GURU, Veli kaukaa. Eikös se ole parempi että kielesi on valkoinen, eikä ruskea. Mä kysyn.
Itse mättänyt vuosien saatossa reilusti, way over, 10 tuhatta euroa omiin hampaisiin eri yksityisille hammaslääkäreille. Aikanaan tuli juotua todella paljon limsaa, coca colaa sekä paljon myös energiajuomia.
Omat hampaat ovat suht huonossa kunnossa. Reikiä on ollut varmaan kymmeniä ja juurihoitoja on tehty lukuisia kertoja. 2 hammasta on poistettu, tai no toinen lohkesi kun söi merkkareita ( ei ollut edes niitä aitoja kuten joskus 90 -luvulla ). Toinen jouduttiin poistamaan kun juurikanava oli halki ja sille ei voitu mitään tehdä.
Hampaiden kiilteet ovat liuenneet, juuri limsojen ja energiajuomien takia.
Olen kuitenkin tehnyt päätöksen joka on kestänyt. 20 luvulla en ole juonut yhtään energiajuomatölkkiä ja limsaakin on mennyt n. 2 litraa. Karkkia menee liikaa yhä ja ehkä vähän tehokkaammin pitäisi pestä ja putsata väleistä.
Itsellä meni n. 11 vuotta että uskoin hammaslääkäri Astaa, joka 09 sanoi, et kannattaa vähentää limsaa
Joten sanonkin tässä, Teille Jonneille jotka imette Batteryä lavan viikossa. VITTU LOPETTAKAA JA HETI!!!
Hampaiden merkitys terveydelle on erittäin tärkeä juttu. Huonosti hoidetut hampaat voivat olla vakava terveysriski!