Pakko laittaa tänne. Olen humalassa, joten suokaa anteeksi mahdollinen huono suomi ja kirjoitusasu. Vuonna 2007 juurihoidettu takahammas meni aivan paskaksi pari vuotta sitten. Koko keskus lähti irti ja oli kuin kylpyamme. Mitä sitten, sehän oli jo juurihoidettu? Noh, minähän nohevana poikana olin kokonaan unohtanut mennä itse paikkaukseen juurihoidon jälkeen, joten vaikka avonainen hammas ei ollut kipeä se keräsi kaikkea paskaa itseensä.
Tuossa joku aika sitten seuraava hammas (toiseksi taaimmainen siis) kipeytyi ihan helvetisti ja pakko oli mennä pelkäämääni hammaslääkäriin. Ensimmäisellä kertaa sain jonkun paniikkihäiriökohtauksen erittäin vittumaisen hammaslääkärin tuolissa ja aloin yökkimään ennen kuin mitään oltiin edes tehty. Noh, akka sanoi ettei tee mitään ja takaisin esilääkityksessä jonkun kanssa, joka vie kotiin...(normi maksu toki). Näin tehtiin ja kiduin akan tuolissa puolituntia kuolemaa toivoen (niin paljon sattui). Tämän jälkeen akka totesi, että pitää vetää kummatkin hampaat pois, koska eihän tämä toinenkaan puudu. Äskeisestä huolimatta en ole hampaaton vanha ukko, joka sokerinpala suussaan imee tassilta kahvia. Sain lähetteen poistoon "Tuomakselle", että lähtee mukavasti. Hän kun on ennenkin näitä hoidellut (sama paikka ja yksityinen ostopalvelu).
Olin aivan paskana, että tuo toiseksi taaimmainen hammas, tai sen puuttuminen jo näkyy nauraessa, puhumattakaan purupinnasta oikealta takaa, joka häviäisi about kokonaan. Olin alistunut, ja menin poistoon ja BEHOLD! Paikalla olikin oikea hammaslääkäri, joka pudisteli päätään lukiessaan edellistä hoitokertomusta. Sanoi, ettei millään haluaisi repiä minun ikäiseltä äijältä hampaita ja pyysi saada kokeilla juurihoitoa vielä kerran. Löi piikit ikeniin ja vetäisi tunnin juurihoidon niin, että kerran jouduin hieman refleksinomaisesti vetämään päätä taaksepäin. Hammas säilyi suussa. Nyt tänään, kun olin viimeisessä hoidossa ennen varsinaista täyttöä ja paikkausta, niin mies sanoi kokoavansa sen taaimmaisenkin hampaan kokoon, eikä poista sitäkään. En ole varmaan koskaan luottanut kehenkään enempää kuin tähän mieheen. About kyyneleet silmissä kiitin ammattimiestä jo tuon toisen hampaan pelastamisesta ja nyt en tiedä enää oikeasti mitä sanoa. Luojan kiitos on olemassa ammattimiehiä/naisia.