En tiedä, onko täällä ollut jo mainintaa tai kyseistä paikkaa suositeltu, mutta jos on, laitetaan nyt omakohtainen kokemus jonon jatkoksi.
Eli heräsin maanantaina hammassärkyyn ja hetken "haistelun" jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että kai se on raahauduttava hammaslääkäriin. Viime viikolla sisareni suositteli Megaklinikkaa Sähkötalossa Kampissa. Kehui paikan todella edullista hintatasoa ja hyvää palvelua. Niinpä suuntasin kyseisen yrityksen nettisivuille ja ajanvaraukseen. Sain ajan heti samalle iltapäivälle.
Megaklinikan periaatteena on tarjota kaikki palvelut yhdellä kerralla suuhygienistin palveluista hampaiden paikkaukseen. Homman nimi on se, että menet vastaanottohuoneeseen ja tarvittava hoitohenkilöstö vierailee samalla istunnolla luonasi. Toiminta on varsin tehtostettua ja "turhia" välinehuoltoja ei tarvita, koska kaikki tapahtuu kerralla. Tämä näkyy suoraan hinnoissa. Homma toimii niin, että ensin varataan aika ja maksetaan netissä varausmaksu, joka on 9,60-19,60 kellonajasta ja päivästä riippuen. Käytännössä tämä on toimistomaksu, mutta etukäteismaksulla taataan, että asiakas todella saapuu paikalle ja hukka-aikoja ei synny. Oma aikani oli klo 14-15 ja käytännössä tämä tarkoitti sitä, että aikaisintaan klo 13.30 puhelimeeni tulee viesti, missä tarkennetaan hoidon alkamisaika. Oma aikani oli siirtynyt klo 14.20. Alkamisaika riippuu edellisen potilaan hoidon kestosta, joka voi siis olla suunniteltua lyhyempi tai pidempi. Itse pyörin Kampin keskuksessa ja pääsin nopeasti klinikalle, kun viesti tarkasta ajasta tuli. Mielestäni todella fiksu systeemi, koska itse en ainakaan jaksa kauhean kauan roikkua odotussaleissa.
Mun tuomioni oli lopulta se, että neljä hammasta paikattiin ja yksi huonokuntoinen viisaudenhammas poistettiin. Aikaa kului reilu 1,5h. Suuhygienistin palvelut jäivät seuraavaksi kerraksi, koska hampaanpoiston yhteydessä sitä ei voida suorittaa. Mutta no probelmos, koska suuhygienisti maksaa tuolla n. 25€/kerta. Aion jatkossa käydä neljästi vuodessa ammattilaisen puhdistettavana ja parantaa suuhygieniaa huomattavasti.
Hintaa koko lystille tuli hulppeat 140€!!! Kela-korvaus (155€) vähennettiin heti kassalla. Täytyy sanoa, että jatkossa mä en edes pieraise näiden Oral-hammassairaaloiden yms. suuntaan. Samalla rahalla mä olisin saanut ehkä juuri sen viisaudenhampaan vedettyä ja paikkaukset olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä hoidettu yksi kerrallaan. Arvioin, että olisin joutunut pulittamaan samasta lystistä noin 300€ ja kaikki ei todellakaan olisi tapahtunut yhdellä kerralla, vaan olisin joutunut ainakin kaksi kertaa ramppaamaan paikanpäällä. Joten säästöä kertyi huomattavasti. Itse en ole julkista hammashoitoa käyttänyt sitten kouluaikojen, mutta kuulemani mukaan Megaklinikan hinnasto on samaa luokkaa julkisen kanssa, joissain kohtaa jopa halvempi?
Palvelu oli nopeaa, ystävällistä ja ammattimaista. Itselläni oli suomalainen lääkäri ja hoitaja, mutta ilmeisesti palkkalistoilla on myös esim. virolaisia. Tosin heitä on myös muilla hammasklinikoilla, joten itselleni hammaslääkärin alkuperä ei ole kynnyskysymys laisinkaan, kunhan toimivat "lempeästi".
Suosittelen siis lämpimästi kaikille omien kokemusteni perusteella Kampin Sähkötalossa sijaitsevaa Megaklinikkaa. Ja on siis yksityinen.