Ei siinä mitään jos sitä rapsuteltaisiin vaan tosta hampaan näkyvästä osasta mutta kun ne tunkee sen saatanan koukun tuonne ikenien sisään.
Ok, tuosta ikenien sisältä ronkkimisesta ei ole minulla kokemusta.
Ei siinä mitään jos sitä rapsuteltaisiin vaan tosta hampaan näkyvästä osasta mutta kun ne tunkee sen saatanan koukun tuonne ikenien sisään.
Ja mulle tulee tuota hammaskiveä vielä sillai ihan reippaasti vaikka pesen hampaani aamuin illoin oikein kunnolla. Ja käytän suuvettä yms. Ei ole vielä sellaista ainetta löytynyt joka sen muodostumisen estää.
Suuhygienistini neuvoo sinua käyttämään hammaslankaa tai lankainta.
Tossa se muuten nauraa mun selän takana teidän jutuille. Ootte kuulemma urpoja :)
Puudutusta ei edes huomannut laitettavan, pisti varmuudeksi kun ikenen kanssa pelasivat ja hyvin onnistuikin, mitään ei tuntunut.
Onko se todellakin niin paljon tekijästä kiinni? Kun minulta jokunen vuosi sitten paikattiin hammas, niin puudutuspiikki sattui yhtä paljon, kuin olisi tunkenut kotona nuppineulaa ikeneen.
EDIT: Siis kunnallisella toki ja joku vanha lääkäri, jolle ilmeisesti potilaan mukavuus on ihan yhdentekevää.
Vai onko pistettävästä kohdastakin on kiinni, mistä näitä tietää kun ei asiasta mitään ymmärrä.
Leuka ja poski ovat siis kipeitä. Eivät normaalia olemista ja puhumista, mutta purentavoima on heikko ja puremisen jälkeinen purennan löysääminen tuottaa pahimman kivun.
Ettei vaan kyse olisi leukaluun murtumasta..? Ei välttämättä näy heti kuvissa(kaan). Saattaa luutua ajan kanssa itse ja jos ei niin sulle laitetaan kiskot. Kova antibiottikuuri on ainakin edessä ja kovan ruoan syöntikielto.
Tämä näin viestisi perusteella. En ole hammashoidon ammattilainen, mutta kokemusta lähipiiristä on...
Ihme säätöä tuntuu olevan. Jotain se erikoislekuri epäilee ja haluaa sen itsekin nähdä. Voisi hyvinkin olla tuo leukaluun murtuma, ja se ei olisi vielä näkyvissä kuvissa. Viikon päästä alkaa loma ja lomareissuja olisi tiedossa. Semisti huolestuttaa tämä tilanne, mutta tutkitaan ja hutkitaan vasta sitten.
Hammaslääkärikammoiselle voin kokemuksen syvällä rintaäänellä suositella nukutushoitoa, jos on vähänkin enemmän remontintarvetta suukussa. Ihan halpaa se ei ole, mutta helppoa ja kivutonta sitäkin enemmän.
Kuulemma on todella paljon kiinni siitä kuinka paljon puuduttajaa kiinnostaa sattuuko vai ei. Sama asia kaikissa hammasleikeissä muutenkin. Voisi kuvitella, että yksityisellä puolella operoivaa 4-asiakasta-tunnissa-hammaslääkäriä ei juuri mikään muu kuin raha kiinnosta.
Virolaiset on hyviä. Oma kunnallinen virutar hoitaa kaikki kohdat sillä mentaliteetillä, että tärkeintä on ettei satu. Pelkkää hyvää olen kuullut muistakin hammasalan virolaisista.
Ei auta langat ei. Hammaskiveä tulee vaikka mitä tekis. PRKL:
Helpommin ja edullisemmin antavat sedatiivisen lääkityksen, jossa olet "hereillä" mutta et tajua kunnolla mitä tapahtuu. Varsinaista nukutusta tarjotaan erittäin harvoin ilman kallonkutistajalla käyntiä ja kovia pelkoja.
Mää vaan marssin lompsani kanssa nukutushoitoa tarjoavalle yksityiselle hammaslääkäriasemalle ja hoidatin kertalaakilla hampaani kuntoon. Helppoo kuin heinänteko. Mihinkäs sitä tsykiatria siinä tarvitaan?
Nukutus maksoi jotain kuutisensataa euroa ja siihen itse operaatiot päälle. Ei välttämättä ihan halpaa, mutta säästi siinä puolestaan sillä, ettei tarvinnut juosta useita kertoja työajalla hoidoissa.Tilanne voi olla nykyisin eri, mutta emäntäni kokemukset noin viiden vuoden takaa olivat ne, että psykiatrista konsultointia halusi nimenomaan anestesiologi. Syynä se, että nukutuksessakin on omat riskinsä ja hammaslääkärin pelkokin voi olla hoidettavissa kallonkutistajan kautta.
Minkä hintaista on muuten hammashuolto yksityisellä puolella nukutuksessa?
Oliko hammaslääkäriasemalla erikseen heräämö, miten syvä anestesia oli? Muistatko olleesi edes pinnallisesti "hereillä" missään vaiheessa/lääkkeitä lisätyn kesken kaiken?
Hampaat on toki hyvä olla kunnossa, ja mikäli nukutusta todella tarvitaan, niin sitten sitä tarvitaan. Ei kahta sanaa.