Minulla on ollut hampaat jo jonkin aikaa melko huonossa kunnossa, siis alatakahampaat. Toisessa oli iso väliaikainen paikka joka on lähtenyt pois ja niin ja näin olen pitkään sinnitellyt, ja nyt toisen puolen takahampaasta lohkesi nyt pala, kun siinä oli iso reikä. Olen harjannut hampaita kyllä ahkerasti ja purkkaa syön myös, mutta silti hampaat menneet sanalla sanoen aivan paskaan kuntoon.
Nyt se on pakko tehdä maanantaina. Varata hammaslääkäri. En vaan tiedä mitä tehdä, kun pelkään hammaslääkäriä eniten mitään tässä maailmassa. Ei ole varaa yksityiselle, joten pitää kunnalliselle soitella.. luulisi että pääsisi nopeasti hoitoon kun hampaani näinkin huonoon kuntoon olen päästänyt.
En pysty menemään sinne yksin, ja pelkkä ajatuskin saa minut aivan levottomaksi, tuntuu etten pysty nyt menemään nukkumaan saati sitten ajattelemaankaan mitään muuta. Mitä hemmettiä tässä voi nyt tehdä, pyytää rauhoittavia lääkäristä? Enkä myöskään haluaisi saarnaa hammaslääkäreiltä siitä, miten paskaan kuntoon olen hampaani päästänyt.
En tajua, miksi olen ne päästänyt tähän kuntoon, enkä tiedä miten selviän tästä. Kuulostaa jonkun mielestä ehkä naurettavalta, mutta ahdistaa eniten varmaan koko elämäni aikana nyt.
Onko kellään mitään neuvoja/apua?