Onko kenelläkään kokemuksia purentakiskojen käytöstä? Sellaisia kuulemma määrätään nykyään enemmän kuin vielä joitakin vuosia sitten. Muistan hammaslääkärin maininneen minulle sellaisista jo joskus 2000-luvun alussa, mutta sittemmin niistä ei ole ollut puhetta. Nyt on kuitenkin vähitellen alkanut ilmetä toistuvia niska- ja hartiakipuja, sekä leukanivelet naksuvat ajoittain. Epäilen näiden johtuvan madaltuneesta purennasta. Mitähän sellaiset kiskot mahtavat maksaa kunnallisella puolella?
Epäilen vaivojeni johtuvat siitä, että muksuna kouluaikoina minulle ei tehty mitään purentaa korjaavia toimenpiteitä, vaikka ehkä olisi pitänyt. Nyt ajan myötä, ja osin ehkä stressitekijöittenkin vuoksi narskuttelu on tehnyt tehtävänsä ja purukalusto on kärsinyt.
Jos joillain teistä on kokemusta tästä, niin kertokaapa kokemuksianne.
Epäilen vaivojeni johtuvat siitä, että muksuna kouluaikoina minulle ei tehty mitään purentaa korjaavia toimenpiteitä, vaikka ehkä olisi pitänyt. Nyt ajan myötä, ja osin ehkä stressitekijöittenkin vuoksi narskuttelu on tehnyt tehtävänsä ja purukalusto on kärsinyt.
Jos joillain teistä on kokemusta tästä, niin kertokaapa kokemuksianne.