Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 636 980
  • 3 455

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sattuuko? Jos teinipoika tietää kaiken erilaisista peleistä, niin aikuisilla ihmisillä ne eivät kovin tärkeää osaa elämässä näyttele. Tämä voi tietysti tulla yllätyksenä pahimman teiniangstin ja finniongelman keskellä, mutta koitapa selvitä siitä...
Miksi teillä vanhuksilla on kova tarve tehdä tästä joku teininörttien erikoisosaamista vastaava kysymys? Yhtä hyvinhän siinä olisi voitu kymmenen vuotta sitten kysyä joku Nokia-aiheinen kysymys ja silloinkin täällä olisi varmaan huudeltu finnien perään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Varmasti. Nyt alkoi kiinnostamaan, mikä oli tuo kysymys?

Kai sen kehtaa kertoakin... vaikka kysymys ei mitenkään kovin vaikea ollut. Vähän tuota fiilistä penkissä kysymyksen aikana voi varmaan samalla avata.

Kysyttiin, missä maassa on Varnan kylpyläkaupunki. Vaihtoehdot oli Viro, Saksa, Unkari ja Bulgaria. Kaupunki ei ensin soittanut mitään kelloja päässä, jotenkin olin onnistunut tuon kaupungin välttämään elämäni aikana, vaikka maantieto onkin periaatteessa ihan vahvuuksia yleisesti.

Olin edelliskesänä käynyt Unkarissa lomalla ja tutkinut hyvin tarkkaan Unkarin karttaa silloin - olin käytännössä ihan satavarma, että se ei ole Unkarissa, koska muuten muistaisin sen - vaikka senkin moneen kertaan kyseenalaistin tuossa penkissä. Olin myös ihan varma, ettei se ole Saksassa. Bulgaria oli aivan täysin vieras maa itselleni, jotenkin en vuonna 2002 mieltänyt sitä edes matkailumaaksi ja jotenkin jätin koko vaihtoehdon vaille huomiota.

Sitten vaan pää löi ihan lukkoon tuon Viron kanssa - ei vaan niinkin tuttu asia kuin se Venäjän rajalla olevan kaupungin nimi tullut mitenkään mieleen - sellaisia asioita, joka joka kerta missä tahansa muualla tulisi ihan apteekin hyllyltä. Tallinnan ja Tarton nimet oli päässä, mutta Narva... Ja vitsi kun tuossa lukee Varna ja olen ihan varma, että ei se sen rajakaupungin nimi ole. Jos se nimi lukee siinä niin kyllä mä niin tutun kaupungin nimen heti tunnistaisin, vaikken sitä päähäni saakaan... ja kyllä tietäisin, jos se olisi muualla Virossa, on Virokin niin tuttu maa...

Onhan ne joo hyvin samanlaiset nimet ja varmaan jotenkin sekin sotki päätä, mutta jos ihan oikeasti käytännössä sain poissuljettua kolme vaihtoehtoa sillä, että "tietäisin kyllä, jos se olisi tuolla" - ja totaalisesti dissaan sen oikean vastausvaihtoehdon asiaa enempää pohtimatta tai maata tuntematta - kyllä se edelleen vähän kaivelee, mutta ehkä kuitenkin huvitus on päällimmäinen tunne nykyisin. "Kilautin" tuossa kysymyksessä vielä kaverillekin, jonka uskoin asian tietävän, mutta sieltäkin tuli "en tiedä", mikä oli myös erittäin epäonninen sattuma, koska oli todella paljon Euroopassa reissannut kaveri. Ja siitäkin olisi pitänyt näin jälkikäteen tuonne Bulgarian suuntaan kallistua, koska kyseinen ihminen olisi kyllä varmasti tiennyt, jos se on Virossa, Saksassa tai Unkarissa - ja tiesin, että noista maista Bulgaria oli ainoa, missä hän ei ollut käynyt.

Ja sitten vaan jotenkin täysin typeränä vastasin tuon Viron, kun itselleni oikeasti tosi pitkän pähkäilyn jälkeen en edelleenkään saanut Narvaa nimenä tulemaan päähän, joku fiilis vaan käski pään sisällä vastaamaan sen. Ja vielä arvoin hetken, että vastaisinko kuitenkin Unkarin, kun siellä noita kylpyläkaupunkeja on enemmän. Unkarikin olisi ollut fiksumpi vastaus kuin Viro, jos arvaamaan piti lähteä. Ei vieläkään tullut mieleen, että voisihan se tuo Bulgariakin tietysti olla.

En mitenkään kokenut, että penkissä olisi jännittänyt tai esiintyminen olisi jännittänyt, ihan rauhallisesti siinä ääneen puhuin vaikka mitä kysymyksen aikana, mutta jotenkin vaan joku tilanteessa laukaisi ihan totaalisen ajatusjumin - kai siinä sellainen tietty painetilanne kuitenkin on päällä, että alitajunnasta tai jostain syvempää päästä ei vaan jotain saa pakolla kaivettua ulos niin kuin normaalisti - ja sitten tulee ihan totaalisia ajatuskatkoksia.

Näin jälkikäteen uskallan kyllä väittää, että kotisohvalla olisin pystynyt tuon aika varmasti päättelemään hyvin nopeastikin oikein... mutta tuossa tilanteessa vaan ei ajatus toiminut normaalisti.

Ja nuo alkukysymykset on helppoja, koska niiden tarkoitus on nimen omaan saada kilpailija hieman rentoutumaan - näin meille ihan suoraan sanottiin ennen kuvauksia. Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta ainakin silloin Lasse tuli yllättävän pitkäksi aikaa juttelemaan mukavia takahuoneeseen kilpailijoiden kanssa ennen kuvauksia sekä tuli jälkikäteen kiittämään - jätti itsestään todella välittömän ja mukavan vaikutelman.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä voi tietysti tulla yllätyksenä pahimman teiniangstin ja finniongelman keskellä, mutta koitapa selvitä siitä...
Heh... luulenpa että silloin kuin mulla on ollut viimeksi teiniangstia niin sinä olet leikkinyt kakkavaipoissasi hiekkalaatikolla. Tuo Supercell nyt on varmasti tuttu niin viihde-, urheilu- kuin talousuutisistakin mutta jos ei sellaiset asiat kiinnosta niin ihmettelen miksi joku tietokilpailukaan kiinnostaisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Porukka nyt ei ymmärrä tuota Supercell-kysymystä. Kuten joku jo aiemmin mainitsi niin kyse oli 700€ kysymyksestä ja jos tiedät varmasti että Supercell on suomalainen pelifirma ja muista vaihtoehdoista et ole kuullukkaan niin on se Supercell oikea vastaus. Ei tarvitse tietää edes itse peliä clash of clans. Ei tuolla vaikeustasolla ole vielä mitään kompia ja kusetusyrityskysymyksiä. Kysymys olisi ollut heti vaikeampi jos siinä olisi ollut Supercellin lisäksi joku toinen tunnettu pelifirma,esim Rovio.
Jos olisit kirjoittanut kännykkäpelifirma, niin olisit oikeassa. Nyt kun kirjoitat pelifirma, et ole. Vai etkö ole ikinä kuullut FlatOuteista, Trialsseista ja Trineistä? No ehkä et, mutta kyllä ne 3 muutakin olivat suomalaisia pelitaloja ja menestyneitä sellaisia. Bugbear on tehnyt menestyksekkäät FlatOutit (myyntiä miljoonia), Redlynx on tehnyt ansiokkaan trials pelisarjan, mikä on myynyt kanssa aika perskuleen paljon ja viimeisenä oli vaihtoehtona Trine pelisarjan kehittänyt Frozebyte, mikä on kanssa myynyt miljoonia kopioita. Tosin nämä kaikki firmat ovat maailman mittakaavassa pieniä pelitaloja. Yhtä hyvin siellä olisi voinut olla vaihtoehtona vaikka Remedy Entertainment. Toki nämä kaikki mitkä kirjoitin on sitä nippelitietoa, sitä mitä kysellään, tai siis pitäisi kysellä, jossain 10k€ paikkeilla tai jälkeen. Sen sijaan Clash of Clanssin latausmäärät on arvioiden mukaan satoja miljoonia ja aktiivisia pelaajia on ollut parhaillaan 30 miljoonaa per päivä, että kyseessä ei ole mikään nappikauppa peli.
 

Nick Neim

Jäsen
Eikö joku tosissaan tiedä BugBearia? Ihan peruskauraa ja yleistietoa, ja ihmettelen kyllä missä tynnyrissä on täytynyt asua jos ei tuosta ole tietoinen. Uutisoitu on aikoinaan todella paljon.

Tähän ketjun hengessä vitusti hymiöitä.

Mä olen itseasiassa pelannut FlatOuteja aikoinaan, mutta ei soittanut BugBear kelloja. Onhan nämä pelifirmat aika erikoisia kysymyksiä tuohon alkutaipaleelle, joskin Supercell olisi ollut meikäläiselle helppo.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Toki näissä kysymyksissä ei pysty määrittelemään mitään absoluuttista vaikeustasoa, mutta tuota Supercell kysymystä voi lähestyä vaikka vertaamalla sitä muuhun viihteeseen, kuten musiikkiin. Mielestäni se on vaikeustasolta suurin piirtein samalla tasolla kun Suomen suosituimpien bändien kuuluisimmat kappaleet. Supercellin ja Clash of Clansin eduksi voidaan laskea se että Suomessa on huomattavasti vähemmän peliyrityksiä ja joista Supercell on selvästi suurin, lisäksi bändeillä useimmiten on selvästi enemmän tuotteita (kappaleita) kuin neljä. Supercell on siis selvästi suurempi kuin yksikään suomalainen bändi, ja sen peli on selvästi suositumpi kuin yksikään suomalainen kappale. Itse asiassa Supercell on maailmanlaajuisestikin maailman suurin mobiilipeliyritys (joku voi väittää Kingin olevan), ja sen tuote Clash of Clans on maailman tuottavin kännykkäpeli, ei ehkä kuitenkaan tunnetuin koska sen tittelin taitaa viedä Angry Birds.

Toisaalta musiikki koskee lähes jokaisen elämää jollain tavalla kun pelit koskevat enemmänkin vain alle 30-vuotiaita miehiä ja Supercell taloudesta kiinnostuneita.

Subjektiivisestihan näitä vaikeustasoja arvioidaan, mutta tuolla tasolla väittäisin kysymyksen olleen. Ei tuota nyt voi ehkä yleissivistykseen laskea, tai no toisaalta itse en laske oikein yhtäkään ohjelman kysymystä yleissivistykseksi niin kuin moni täällä tuntuu tekevän. Nuo kysymykset kertovat pääasiassa kuinka paljon nippelitietoa kukakin tietää, yleissivistys on enemmänkin sellaista että osaa kertoa mitä eroa on aurinkokunnalla ja galaksilla, osaa selittää miten kysynnän ja tarjonnan vaihtelu vaikuttaa hinnan muodostumiseen, osaa kertoa Rooman imperiumin tunnuspiirteitä jne. Se että tietää missä bändissä Jukka Poika on aloittanut on nippelitietoa, ei yleissivistystä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
BMX tytölle propsit siitä että pääsi ensimmäiselle kynnykselle ilman oljenkorsia, tosin olen samaa mieltä kuin moni täällä että kysymykset oli myös helpompia. Tosin allekirjoitan sen että moni näistä kysymyksistä on luonteeltaan sellaisia että ne joko tietää tai ei tiedä. Itse en olisi sinologia tiennyt, arvaukseni olisi ollut Egypti Siinain niemimaan perusteella (tiedä sitten onko se edes lähellä Egyptiä), myös Solsidan oli täysin outo sarja jota en ennen lauantaita tiennyt edes olevan olemassa. Muuten olisin aika hyvin tiennyt vastaukset, mutta on toki ihan eri heittää vastaus kotisohvalla tuttujen kanssa kuin yleisön ja kameroiden edessä, tai ainakin oletan niin koska en ole kameroiden edessä tuota kokeillut.

Toivottavasti tuo pyöräilijä Salli menee pitkälle.
 

Histo

Jäsen
YLE Fem tuota on esittänyt, näyttää keränneen reilun 400 000 katsojan tavoitettavuden, joten karkeasti arvioituna lähes kymmenen prosenttia Suomen yli kymmenenvuotiaista olisi osannut vastata oikein. Ei ehkä yleissivistystä, mutta ihan hyvä rasti matkalla kohti miljoonaa euroa.
Okei, eli suomenruotsalaisten lisäksi tuota katsoo osa suomalaisistakin. Onneksi kysymys kysyttiin Lapin yliopistossa opiskelevalta itäsuomalaiselta, ettei ihan naureskellen saanut 700 euroa. Ehkä vähemmän olisi ollut rutisemista, jos tuo vaikka olisi ollut 7000 euron kysymys tai kysymyksessä olisi ollut ilmiselviä vääriä vaihtoehtoja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toki näissä kysymyksissä ei pysty määrittelemään mitään absoluuttista vaikeustasoa, mutta tuota Supercell kysymystä voi lähestyä vaikka vertaamalla sitä muuhun viihteeseen, kuten musiikkiin. Mielestäni se on vaikeustasolta suurin piirtein samalla tasolla kun Suomen suosituimpien bändien kuuluisimmat kappaleet.

Hyvä näkemys. Supercell voidaan verrata esim. Sunrise Avenue -bändiin. Molemmat ovat varmasti niminä suurelle yleisölle tuttuja, mutta onko selvää, että suuri yleisö tietää Sunrise Avenuen tunnetuimman biisin tai edes levyn. Minä en ainakaan tiedä. Lasken molemmat populäärikulttuuriin. En muistanut Jukka Pojan bändin nimeä, enkä olisi siitä ollut muuten varma, mutta pystyin päättelemään, ettei se ole mikään vaihtoehdoista JVG, Pariisin Kevät ja Eternal Erection, joista jälkimmäinen on varmasti vähiten tunnetuin ja se saattoi tehdä kysymyksestä joillekin vaikean.

Joku harmitteli, ettei kilpailussa kysytä lainkaan perinteisiä maantietokysymyksiä, ja myös tästä olen samaa mieltä. Uskallan väittää, että suomalaiset eivät ole ennen matkustaneet niin paljon kuin tällä vuosituhannella, joten tiedot kaupungeista ja joista voidaan imeä vaikka ei olisi asioista kiinnostunut.

YLE Fem tuota on esittänyt, näyttää keränneen reilun 400 000 katsojan tavoitettavuden, joten karkeasti arvioituna lähes kymmenen prosenttia Suomen yli kymmenenvuotiaista olisi osannut vastata oikein. Ei ehkä yleissivistystä, mutta ihan hyvä rasti matkalla kohti miljoonaa euroa.

Myös MTV:n Ava-kanava on käsittääkseni esittänyt Solsidania. Uusintoja tietenkin, koska ensiesitysoikeudet ovat Ylellä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Okei, eli suomenruotsalaisten lisäksi tuota katsoo osa suomalaisistakin. Onneksi kysymys kysyttiin Lapin yliopistossa opiskelevalta itäsuomalaiselta, ettei ihan naureskellen saanut 700 euroa. Ehkä vähemmän olisi ollut rutisemista, jos tuo vaikka olisi ollut 7000 euron kysymys tai kysymyksessä olisi ollut ilmiselviä vääriä vaihtoehtoja.

Varsin mainio sarja näin itäsuomalaisestakin näkökulmasta. Katsottu on jokainen kausi ja yksi on ostettu dvd-boksinakin. Mutta olen myös sitä mieltä, että tuollaiset tv-sarjojen henkilöhahmoihin liittyvät kysymykset ovat epäreiluja, koska ne tietää vain jos on katsonut. Joistain klassikkoromaaneista ymmärtäisin, että kysyttäisiin esimerkiksi Rikoksen ja rangaistuksen päähenkilön nimeä, koska tuon nyt voi tietää vaikka ei olisi lukenutkaan. Mutta ei ehkä 700 euron kysymyksenä, elleivät vaihtoehdot ole Rauno, Tapio ja Spede Pasanen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Myös MTV:n Ava-kanava on käsittääkseni esittänyt Solsidania. Uusintoja tietenkin, koska ensiesitysoikeudet ovat Ylellä.

Tulee myös parhaillaan MTV3 -peruskanavalta sunnuntaisin klo 19.30.

Eli kyllä tämä varsin suosittu ja tunnettu sarja on, josta on ollut paljon juttua lehdissäkin. Mutta sama asiahan se olisi kuin muissakin sarjoissa: eipä sitä voi Kauniista ja Rohkeista, Salkkareista, Urheiluruudusta tai Twin Peaksista tietää, jos ei ole sarjaa seurannut tai siitä kiinnostunut.
 

Histo

Jäsen
Varsin mainio sarja näin itäsuomalaisestakin näkökulmasta. Katsottu on jokainen kausi ja yksi on ostettu dvd-boksinakin. Mutta olen myös sitä mieltä, että tuollaiset tv-sarjojen henkilöhahmoihin liittyvät kysymykset ovat epäreiluja, koska ne tietää vain jos on katsonut. Joistain klassikkoromaaneista ymmärtäisin, että kysyttäisiin esimerkiksi Rikoksen ja rangaistuksen päähenkilön nimeä, koska tuon nyt voi tietää vaikka ei olisi lukenutkaan. Mutta ei ehkä 700 euron kysymyksenä, elleivät vaihtoehdot ole Rauno, Tapio ja Spede Pasanen.
No joo. Lähdin revittelemään vähän, mutta kuten sanoit, kysymyksenä liian vaikea tuohon kohtaan kisaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Miten joku voi tietämättä suulien olevan lintuja? Okei, ei niitä lintulaudalla käy, eivät edes kuulu Suomessa pesisiviin lintuihin, mutta pohjoiselle pallonpuolikkaalle kuitenkin. Samoin kuin Ove, skandinaaviseen kulttuuriin.

No, Supercellin kotisohvalla vahvasti arvasin talousuutisia jonkin verran seuranneena, eivätkä muut vaihtoehdot sanoneet mitään.
Call of Duty kysymyksen pystyin myös jotenkin haarukoimaan oikein, mutta kyllä tämä nykyinen peligenre on vieras. Miksei ne kysy Lemmingseistä?
Nämä Jukka-Pojan bändit, Jenni Pääskysaaren ja Paperi-Teen tuotanto, Isaac ja Robin. Ei mitään havaintoa.
Samoin Salkkarit ym. nykyteeveen magneetit, pl. se Soldidan.

Taidekysymyksissä olisin vastannut väärin Avignonin Naiset-teoksen sutijaan.
Taidekysymyksiin voisin kyllä helposti preppautua lainaamalla kirjastosta neljä kirjaa.
Omaksuminen, muisti, ei tosin ole enää kaksikymppisen tasolla, mutta taideosioon en Kaveria tarvitsisi.

Kilauta-apurit tarvitsisin siis musiikkiin jopa 90-luvulta alkaen, myös uudempiin elokuviin ja tietysti tv-maailmaan. Ja niihin peleihin ja some-maailmaan.
Ongelmana on, että en oikein tunne kavereita tätä aikajaksoa klaaraamaan.
Lapselliset Kolkyt ja Risat eivät ole kaikkeen ehtineet perehtyä, ja ne ajansyöjä-mukulat ovat vielä liian nuoria puhelinvastaajiksi tiukassa paikassa.
Duunikavereita pitäisi ryhtyä sitten tenttaamaan, mutta naisnäkökulmaa ei sieltäkään löydy.

Onpa hyvä, etten ole lähtenyt tuonne itseäni julkisesti munaamaan: Miljunääriksi Halusin, 300 euroa saatana sain.

No ei vaiskaan, arvostan kaikkia jotka ovat leikkiin lähteneet. Minä luultavasti jäätyisin alkuvalintaan.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulee myös parhaillaan MTV3 -peruskanavalta sunnuntaisin klo 19.30.

Eli kyllä tämä varsin suosittu ja tunnettu sarja on, josta on ollut paljon juttua lehdissäkin. Mutta sama asiahan se olisi kuin muissakin sarjoissa: eipä sitä voi Kauniista ja Rohkeista, Salkkareista, Urheiluruudusta tai Twin Peaksista tietää, jos ei ole sarjaa seurannut tai siitä kiinnostunut.
No vaikka Salkkareille altistuu kokoajan vaikkei sitä katsokaan. Kauniit ja Rohkeat taas on pyörinyt niin kauan telkkarissa että varmaan jokainen suomalainen tietää Ridget ja Brooket. Voi siis olla joku haju vaikkei olisi sarjaa ikinä katsonut.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hyvä näkemys. Supercell voidaan verrata esim. Sunrise Avenue -bändiin. Molemmat ovat varmasti niminä suurelle yleisölle tuttuja, mutta onko selvää, että suuri yleisö tietää Sunrise Avenuen tunnetuimman biisin tai edes levyn. Minä en ainakaan tiedä. Lasken molemmat populäärikulttuuriin. En muistanut Jukka Pojan bändin nimeä, enkä olisi siitä ollut muuten varma, mutta pystyin päättelemään, ettei se ole mikään vaihtoehdoista JVG, Pariisin Kevät ja Eternal Erection, joista jälkimmäinen on varmasti vähiten tunnetuin ja se saattoi tehdä kysymyksestä joillekin vaikean.

Vähän vastaavaa meinasin tulla vertaamaan.

Osaan antaa myös hieman naisnäkökulmaa tähän. Supercell kilisteli totta kai kelloja minulle heti, olenhan uutisia osannut lukea. Sen sijaan Clash of Clansin tiesin peliksi, koska kysymys sen kertoi. En siis muista pelin nimeä painaneeni mieleeni mistään lukemastani jutusta, koska en niillä tiedoilla liiaksi mitään tee. Kumppanini vieressäni tuon arvuutteli minulle, hän kun harrastaa pelejä. Ajattelin samaa kuin pelaaja saattoi tehdä. Eli: josko muutkin vaihtoehdot olivat pelien tekijöitä, joista ei vain muistanut niin paljoa kuulleensa.

Sama tilanne tuli kumppanini kanssa Jukka Pojan kohdalla. Olen sattunut ilmeisesti kuuntelemaan enemmän tuon tyyppistä musiikkia takavuosina. Tai sitten vaan olen osannut lukea tuohon aiheeseen liittyneet lehtijutut. Kumppani ei tuota keksinyt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No vaikka Salkkareille altistuu kokoajan vaikkei sitä katsokaan. Kauniit ja Rohkeat taas on pyörinyt niin kauan telkkarissa että varmaan jokainen suomalainen tietää Ridget ja Brooket. Voi siis olla joku haju vaikkei olisi sarjaa ikinä katsonut.

Itse en kyllä tiedä Salkkareista mitään muuta kuin sen, että siinä on joku Ismo joko näyttelijänä tai roolihahmona. Ja Kauniista ja Rohkeista tietäisin juurikin Ridgen ja Brooken sekä sukunimen Forrester.
 
Itse en kyllä tiedä Salkkareista mitään muuta kuin sen, että siinä on joku Ismo joko näyttelijänä tai roolihahmona. Ja Kauniista ja Rohkeista tietäisin juurikin Ridgen ja Brooken sekä sukunimen Forrester.
Muistan myös Ericin ja pari muuta kaunareista ja salkkareista suurimmaksi osaksi niitä, jotka olivat sarjassa 15v sitten. Näköjään, jos tonne menee, niin kannattaa katsella töllöstä kaikki sarjat yms. ohjelmat, jotka sieltä tulee noin kuukauden ajalta ennen kilpailua ja samalla opetella roolihahmot. Ei ainakaan vielä ole tullut yhtään vanhaa sarjaa koskevaa kyssäriä(?).
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Oliko tää Helsingin perustaja jo aiemmin tässä kisassa? Jossain ainakin muistan tuon kysymyksen nähneeni vähän aikaa sitten? Vai oliko tämäkin jossain mainoksessa jo aiemmin?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Oliko tää Helsingin perustaja jo aiemmin tässä kisassa? Jossain ainakin muistan tuon kysymyksen nähneeni vähän aikaa sitten? Vai oliko tämäkin jossain mainoksessa jo aiemmin?

Nyt kun mainitsit niin samannimisessä kirjassa tainnut olla, kuten muuten se suulatkin.
Tuottajat menneet helpoimman kautta, ja kukaan tietysti tankannut noita...

Toinen vaihtoehto on Älypää...

Huh, on kyllä tosiaan superhelppoja tytöllä nämä.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllä on Sannilla kaikkien aikojen helpoimmat kyssärit. Ei se haittaa, sillä ihanalle naiselle menee rahaa.
 
Naikkoselle osui helpoin kyssärisetti tähän mennessä. Joillain oli jo ekojen kolmen kyssärin aikana vaikeampia kuin yksikään tähän mennessä tulleista kysymyksistä, mutta kai se on ihan reilua.

20000e kysymyskin voisi olla vaikka 100 euron kysymys ei nyt helvetti sentään haha :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisilta kysytään satasten kohdalla Isac Elliotin levynnimiä ja toiselta 10 000 euron kohdalla Elastisen oikeaa nimeä.

Ja Tuomas Veturin väriä seuraavaksi? Mitä vittua Nelonen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös