Toivanen kävi kaksi kertaa kokeilemassa, mutta ei päässyt alkukarsinnasta piinapenkkiin. Eero Ylitalo (Herra Arkisto) pääsi aikoinaan kymppikysymykseen, mutta vastasi väärin.Oliko niin, että Erik Toivanen on kaksi kertaa käynyt kokeilemassa, eikä päässyt 10k€ pidemmälle?
Oliko niin, että Erik Toivanen on kaksi kertaa käynyt kokeilemassa, eikä päässyt 10k€ pidemmälle?
Pystytkö kertomaan tarkemmin kuinka se taustaselvitys tehdään?Olen itse hakenut pariin telkkarin visailuun joista tämä oli toinen. Toisessa pääsin varakisaajaks.
Voin sanoo että ne tekee aika hyvän taustatyön siitä mistä aihealueesta sulla ei ole hajua pahemmin. Esim jos mä olisin kisaamassa tuolla niin 10k olisi potentiaalia noihin kysymyksiin mitä tuolla on ollut viime aikoina.
Mutta jos istuisin piinapenkissä niin taatusti tulis jotain Zelda, lasten telkkariohjelmia tai muita missä pitäisi käyttää oljenkorret.
Ei tuonne helpolla sellaisia päästetä jolla mahdollisuus voittaa 60k tai enempi.
Pystytkö kertomaan tarkemmin kuinka se taustaselvitys tehdään?
Näidenkin kokemusten pohjalta en usko yhtään, että kilpailijoille televisiossa esitetyt kysymykset ovat satunnaisia.Eli kun hain toiseen visaan niin pääsin videohaastatteluun missä mulle esitettiin 20 kysymystä laidasta laitaan ja kaikista aihepiireistä. Sillä kartoitettiin vähän mun tietämystä ja haastattelija osasi tehdä johtopäätöksiä.
Miltsissä en päässy haastatteluun mutta hakemuksessa kysyttiin kyllä aika lailla mitkä on kiinnostuksen kohteita ja mistä aihealueista on tietoa. Veikkaan että samanlainen protokolla on niilläkin edessä mikäli valituiksi tulevat.
Esimerkkikysymyksiä oli että mikä on Belgian virallinen kieli? Minkä maan herkku on baklava? Mistä bändistä Robbie Williams on tullut tutuksi? Sitten kosmetiikka, muoti, urheilu ja historiakysymyksiäkin. Se 20 kysymyksen setti oli aika haastava, tiesin muistaakseni 12 niistä niin mut valittiin mukaan. Olin varakisaaja josta sain korvauksen.
Näidenkin kokemusten pohjalta en usko yhtään, että kilpailijoille televisiossa esitetyt kysymykset ovat satunnaisia.
Ja tässä meillä on Suomen viisain ihminen.Toivanen kävi kaksi kertaa kokeilemassa, mutta ei päässyt alkukarsinnasta piinapenkkiin.
No joo, täytyy kyllä sanoa että alkukarsinta on viheliäinen. Siinä paineessa on vaikea laittaa todella nopeasti vaihtoehdot järjestykseen kun miettimisaikaa ei käytännössä ole. Pahimmillaan sitten nopein kisaaja ratkaistaan sekunnin sadasosien tarkkuudella.Ja tässä meillä on Suomen viisain ihminen.
No joo, täytyy kyllä sanoa että alkukarsinta on viheliäinen. Siinä paineessa on vaikea laittaa todella nopeasti vaihtoehdot järjestykseen kun miettimisaikaa ei käytännössä ole. Pahimmillaan sitten nopein kisaaja ratkaistaan sekunnin sadasosien tarkkuudella.
En muista oliko Toivanen vai Ylitalo kisaamassa myös Kirsi Salon aikaisessa Heikoin Lenkki- ohjelmassa. Äänestettiin ulos kun jäljellä oli kolme kilpailijaa. Oli sitä mieltä että kilpailun idea sotii häntä vastaan, eikä ollut väärässä.
Alkukarsinta on yleensä lapsellisen helppo jolla tehdään se että tyhmätkin voivat ratkaista sen nopeasti ja tekee sen että itse kisasta fyrkkaa ei lähde paljon ulos.
Sopiva alkukarsintakysymys olisi että laita seuraavat valtiot järjestyksen pinta-alaltaan pienimmästä suurimpaan. A: Suomi B:Ranska C:Espanja D: Italia.
Onnea vaan kaikille jotka tuon saa viiteen sekuntiin ratkaistua.
Tuo olisi aika huono kysymys alkukarsintaan sikäli, että menisi ainakin osittain arvailuksi. Espanja ja Ranska ovat suuruusluokaltaan samankokoisia, mutta Suomea isompia ja Italia suurin piirtein samankokoinen kuin Suomi. Itse olisin mm arvannut tuon oikein noilla lähtökohdilla. Toki tuo olisi silti parempi kuin "laita nämä aakkosjärjestykseen" -tyyppiset kysymykset.
Kun se noin menee, niin silloinhan kannattaisi vastata noihin 20 kysymykseen suurimpaan osaan väärin vaikka tietäisikin. Ei kaikkiin etteivät tajua mistä kyse, mutta etenkin niihin jotka kuuluvat omaan osaamisalueeseen. Sitten valitsevat kisaan, koska luulevat että tämä tyyppihän on ihan tampio ja tulee tuotantoyhtiölle halvaksi. Itse kisaan laittavat helppoja kysymyksiä ja pääsee rahoille.Eli kun hain toiseen visaan niin pääsin videohaastatteluun missä mulle esitettiin 20 kysymystä laidasta laitaan ja kaikista aihepiireistä. Sillä kartoitettiin vähän mun tietämystä ja haastattelija osasi tehdä johtopäätöksiä.
Kun se noin menee, niin silloinhan kannattaisi vastata noihin 20 kysymykseen suurimpaan osaan väärin vaikka tietäisikin. Ei kaikkiin etteivät tajua mistä kyse, mutta etenkin niihin jotka kuuluvat omaan osaamisalueeseen. Sitten valitsevat kisaan, koska luulevat että tämä tyyppihän on ihan tampio ja tulee tuotantoyhtiölle halvaksi. Itse kisaan laittavat helppoja kysymyksiä ja pääsee rahoille.
Nooh eiköhän tuotanto sitten iskisi jonkun Paavi-kysymyksen lonkalta, jos joku näyttää kisassa olevan fiksumpi kuin ennakkoon olikaan kaavailtu.Kun se noin menee, niin silloinhan kannattaisi vastata noihin 20 kysymykseen suurimpaan osaan väärin vaikka tietäisikin. Ei kaikkiin etteivät tajua mistä kyse, mutta etenkin niihin jotka kuuluvat omaan osaamisalueeseen. Sitten valitsevat kisaan, koska luulevat että tämä tyyppihän on ihan tampio ja tulee tuotantoyhtiölle halvaksi. Itse kisaan laittavat helppoja kysymyksiä ja pääsee rahoille.
Näin varmasti, mutta se ei ehkä olisi jo se 1000 euron kysymys.Nooh eiköhän tuotanto sitten iskisi jonkun Paavi-kysymyksen lonkalta, jos joku näyttää kisassa olevan fiksumpi kuin ennakkoon olikaan kaavailtu.
Muualla maailmassa voidaan vielä taktikoida, kenen annetaan voittaa se miltsi. Briteissä miljoonan voitti aikoinaan muistaakseni Camilla Parker-Bowlesin pikkuserkku, jolle tuli mukavan soppeleita kysymyksiä Shakespearen näytelmistä ja muinaisista Englannin kuninkaista, jotka Oxfordin tai Cambridgen käyneelle yläluokalle sopivat oikein mainiosti.Kyllähän Haluatko Miljonääriksi on pyörinyt niin pitkään ja melkein jokaisessa maassa, että kyllä siellä formaatin takana tiedetään millaisia kilpailijoita ohjelmaan kannattaa ottaa. Tarkoitushan on olla viihdeohjelma ei mikään raha-automaatti.
Niin, sikäli kun oikein muistan, niin Toivasen kohdalla eräs karsintakysymys oli, että laita nämä rintaliivikoot järjestykseen pienimmästä suurimpaan (tai suurimmasta pienimpään, en muista kummin se oli).Ja tässä meillä on Suomen viisain ihminen.
Toivonen epäili jopa, että kyseisellä kysymyksellä hänet haluttiin tietäjänä estää pääsemästä varsinaiseen kilpailuun. Tuonkin tietoviisaan kohdalla huomaa, että oman kuplansa, vaan ei kuppinsa, vanki hänkin oli.Niin, sikäli kun oikein muistan, niin Toivasen kohdalla eräs karsintakysymys oli, että laita nämä rintaliivikoot järjestykseen pienimmästä suurimpaan (tai suurimmasta pienimpään, en muista kummin se oli).
Noin ylipäänsä ihmettelen miksi täällä keskustellaan paljon siitä, että kysymykset eivät ole sattumanvaraisia ja kyse ei ole tietokilpailusta, koska asiahan on ollut ilmiselvä jo ainakin 10-15 vuotta.
Ja tosiaan, kannattaa vastata scouttauskysymyksiin ns. epärehellisesti. Ja visatessa vaikuttaa hieman pöljältä ja puhua paljon kaikkea turhaa paskaa. Nopeasti ei kannata edetä, sekin auttaa, firma tienaa sitä enemmän mitä hitaampaa edetään. Sillä tavalla voi yrittää huijata viihdekoneistoa.
Pidän itsestään selvänä, että haluttiin estää varsinaiseen kilpailuun pääsy. Silloin nuo esikarsintakysymykset olivat useimmiten hankalampia. Ei minusta Toivanen mikään kuplansa vanki ole, ei vaan ollut nopeampi. Speden speleistä tuttu nappienpainelulaitteen nopeusvisa ei liity tietokilpailuun yhtään sen enempää, kuin laittaa kirjaimet A-D aakkosjärjestykseen alusta loppuun tai lopusta alkuun.Toivonen epäili jopa, että kyseisellä kysymyksellä hänet haluttiin tietäjänä estää pääsemästä varsinaiseen kilpailuun. Tuonkin tietoviisaan kohdalla huomaa, että oman kuplansa, vaan ei kuppinsa, vanki hänkin oli.
Sama alkukarsinta kaikille oli. On niitä muitakin hitaita ja hammaslääkäriä on vaikea pitää kaikkein rähmäkäpäläisinpänä.Pidän itsestään selvänä, että haluttiin estää varsinaiseen kilpailuun pääsy. Silloin nuo esikarsintakysymykset olivat useimmiten hankalampia. Ei minusta Toivanen mikään kuplansa vanki ole, ei vaan ollut nopeampi. Speden speleistä tuttu nappienpainelulaitteen nopeusvisa ei liity tietokilpailuun yhtään sen enempää, kuin laittaa kirjaimet A-D aakkosjärjestykseen alusta loppuun tai lopusta alkuun.
Toistan: nopeustesti nappeja painelemalla ei kerro yhtään mitään tietomäärästä. En oikein ymmärrä miten sitä ei voi ymmärtää.Sama alkukarsinta kaikille oli. On niitä muitakin hitaita ja hammaslääkäriä on vaikea pitää kaikkein rähmäkäpäläisinpänä.
Toisen kerran Wikipedian mukaan Toivasen tie tyssäsi ranskalaisiin lukuihin, joissa vastasi väärin.