Olkoon hallituksen energiaratkaisut mitä vaan, niin realismi olisi mukava lisä. En tiedä mitä vihreät tarkoittaa uusiutuvalla energialla? Lisää potkureita rannikolle? Vesivoimaa? Biohaketta? Jotainmuutataikavoimaa?
Tuohon ei tiedä vastausta kukaan. Ei edes vihreät itse. Olen tuota yrittänyt tällä palstalla monin eri tavoin kysyä näiltä vihreitä puolustavilta nimimerkeiltä, mutta vastaukseksi tulee ihan silkkaa diiba daaba paskaa, jossa esitetään ja kirjoitetaan muka-viisaita vaikka itse asiassa niissä kirjoituksissa ei ole mitään asiaa eikä sisältöä. VIhreiden energiapolitiikka on vain ja ainoastaan kaiken vastustaminen. Mitään, ei sitten yhtään mitään vaihtoehtoa ole esittää sille, että miten tämä nykyinen energiatarve katetaan, jos ydinvoimaloita ei enää rakenneta eli ydinvoima loppuisi Suomessa tällöin suurilta osin ilmeisesti n. vuoden 2050 kieppeillä, ainoastaan OL3 toimisi vielä tuostakin pitempään.
Vihreät ovat kovasti huolissaan ympäristöstä ja tekevät mukamas energiapolitiikkaa siitä lähtökohdasta. Samalla he haluavat lopettaa ydinvoiman, josta ei ole sitten niin yhtään mitään haittaa ympäristölle. Selvä peli, mutta mites se energia sitten tuotetaan? Vesivoima ei käy vihreille, mikä on täysin käsittämätöntä. Turvetta ei tietenkään saa polttaa, kuten ei öljyäkään. Tuulivoiman varaan taas ei voida hirveästi laskea, koska silloin kun Suomessa sitä energiaa ihan oikeasti tarvitaan eli kovina pakkaskuukausina, niin sitä energiaa ei pystytä tuottamaan koska ei tuule, mutta tästähän vihreät eivät mainitse halaistua sanaa. Aurinkosähkön suhteen on nykyään vielä monia, monia ratkaisemattomia ongelmia, mutta vihreät ilmeisesti luottavat, että tottakai ne ongelmat ratkeavat, sehän on selvä. Kaasun varaan ei voida laskea mitään, kun se tulee kokonaan Venäjältä. Puuta/haketta voitaisiin polttaa, mutta minulle ei ole kyllä vieläkään selvinnyt että luulevatko vihreät, että ne puut itsekseen ja täysin luontoa kuormittamatta tehtaille siirtyvät? Toisekseen jos Suomen energiasta aiotaan yhtään merkittävää osaa tuottaa puun poltolla, niin metsiä pitää ruveta ihan tosissaan raiskaamaan, mutta taaskaan vihreät ei näe tässä ilmeisesti mitään ongelmaa? Ja sitten vielä se kivihiili, joka tällä hetkellä toki käy vihreille vallan mainiosti, mutta jos kerran ympäristöä pitää suojella, niin luulisi että siitä luovuttaisiin ensimmäisenä.
Joten jos nyt joku vihreän ideologian omaava voisi kertoa, että miten helvetissä vihreät meinaavat tämän ongelman ratkaista? Onko niillä edes mitää ratkaisua, tai edes mitään ehdotusta? Ja jos tuollainen on olemassa, niin miten ihmeessä se saadaan mahtumaan vihreiden itse asettamiin raameihin?