Kyllähän minä sen tiedän, että vuorotöitä saan/joudun tekemään. Minusta on silti kohtuullista, että sain rahallista korvausta kun eränäkin kesänä minulla oli tasan yksi(1) viikonloppuvapaapäivä 4 kuukauden aikana, Sijaisten asema heikkenisi entisestään, jos "lisät" menisi peruspalkkaan.Jos hakeudut esim. hoitoalalle, jossa työt keskittyvät iltoihin ja viikonloppuihin, sinä tiedät sen työsopimustasi tehdessä ja sitoudut näin työaikoihin.
Kaikki varmasti ymmärtävät, että nyt on tiukat ajat, mutta niillä joilla on töitä ei ole hätää. Tässä maassa on valtava määrää työttömiä, joilla on hätä, eikä heitä puolusta kukaan. Tässä tarkoituksena saada Suomen talous kasvamaan ja luoda uusia työpaikkoja työttömille. Ay-liike pyrkii vaan rahastamaan omalle jäsenistölleen mahdollisimman paljon, miettimättä lainkaan muita.
Ja olen tehnyt työsopimuksen tietylle kuukausipalkalle ja vuorolisille - nyt niitä halutaan muuttaa. Myös ammatinvalinnan tein sillä tiedolla, että teen iltoja ja viikonloppuja ja saan siitä korvausta.