Jos kuitenkin onnistuu kolminumeroisen summan vetämään kurkusta alas opiskelijana, niin jossain muualla on vikaa.
Siis todella helpostihan tuo 100 euroa menee kuukaudessa viinaan jos baarissa juoksee. Meillä opiskelijabileisiin sisäänpääsymaksu on yleensä 6-8e/kerta, jos käyt joka viikko, eli neljästi kuussa opiskelijabileissä niin pelkät sisäänpääsymaksut imevät jo ihan mukavan summan kuussa. Puhumattakaan kun juot siellä baarissa sen noin 5 juomaa á 5-6e/kpl. Sitten jos vielä käydään viikonloppuisin yksillä, niin johan se on reippaasti päälle satkun mitä kuukaudessa kiikutettaan. Eihän tuo satanen illassakaan ole mikään mahdottomuus, etenkin jos tarjoilee juomia kavereilleen jne. Seuratkaapa joskus opiskelijabileissä pyörivien naamoja, samat naamat siellä ovat viikosta toiseen hukkaam
Täytyy sanoa, että tällaiset JYP#44 kaltaiset ihmiset vistottavat omassa erinomaisuudessaan. Kaikesta näkee, että oikeesti köyhän ihmisen elämää ei kykene ymmärtämään. Hän käyttää opiskeluun tarkoitettua rahaa sijoittamiseen. "Se kenellä on raha-asiat mallillaan, niin sillä on eniten motivaatiota olla töissä."Ei herranen aika hyvä JYP#44, eiköhän ihmiset halua saada töitä korjatakseen tilanteen. Uskon niin tekevän suurimman osan ihmisistä.
:D no olempa omassa erinomaisuudessani. Päivästä toiseen dimexit päällä kaiken paskan keskellä tekemässä fyysistä työtä. Enhän mä edes tienaa kovin häävisti, mutta otan aina ylityöt vastaan + katselen mihin rahaani tungen, ja olen ns. pihi, niin kyllä sitä jää vielä omaan taskuun. Sekös tässä ottaakin kupoliin, kun minulla on loppujen lopuksi samat peruspalkat kuin muillakin, mutta a) teen enemmän töitä b) seuraan mihin rahani lopulta hukkaan ja c) ylijäämät rahat sijoitan. Sitten kaverit jotka tekevät kesäisinkin lyhyttä viikkoa, tunkevat rahansa kaikkeen turhaan eivätkä edes tiedä mikä on pörssi tulevat itkemään että miten sulla voi noin rahaa olla.
Miksi en saisi nostaa opintolainaa sijoitusmielessä? Olen opiskelijana oikeutettu opintolainaan, ja saan käyttää sen miten lystää. On niillä opintolainoilla kaikenmaailman iPhonejakin osteltu, mutta minä sijoitin ne. Mikä tässä on niin paha? Minun mielestäni on vain tyhmää, että monet jättävät lainan nostamatta ja sitten kituuttavat tonnikalalla päivät. Opintolaina on sen verran halpaa, että kyllä se kannattaa ottaa. Nykyäänhan kela vielä antaa anteeksi onko se 30% lainasta, eli periaatteessa siitä opintolainasta 30% on ihan oikeasti ilmaista rahaa. Tiedän tapauksia joissa opiskelija on marssinut sossun luukulle kesällä ja hakenut toimeentulotukea, mutta lopulta ei ole sitä saanut yhtään koska opintolainat ovat nostamatta. Miksi sossuun ollaan menossa ennen kuin ollaan edes opintolainoja tuhlailtu?
No sitähän minä tuossa juuri ihmettelin, että jos olen sitten niin westendiläinen kokoomusnuori, niin miksi minä väännän kesäisin pidempää päivää kuin nämä "köyhät" kaverini, vaikka minulla ei teidän mukaan pitäisi olla mitään tarvetta käydä töissä, jos ihan jopa opintolainatkin sijoitan. Mulle ei vaan aukea yhtälö että ihminen joka tarvitsisi oikeasti rahaa, tekee jotain alta 30h viikkoja, ja minä taas kenellä on aika hyvät säästöt väännän 50 tuntista viikkoa.