Olen vaan tavallinen pulliainen, joka seuraa politiikkaa sivusta, mutta mua ihmetyttää miten hallitusta, Sipilää, Berneriä jne täällä jaksaa porukka puolustellakin? Kauhea hoppu on tehdä jotain, hyvä että tehdään, mutta sivussa perustuslait sun muut unohtuu ja usea esitys menee raakileena läpi tai se joudutaan perumaan kokonaan. Onko tämä jotenkin hyvä trendi hallitukselta? Hosutaan ja katsotaan mikä osuu ja jos joku onnistuukin, niin sehän on vain rautaista ammattitaitoa.
Vai onko päämäärä vain osoittaa, että joku väittää jotain väärin, joka on vain väärä väite mutta ei vaikuta kokonaiskuvaan? Itse en usko, että hallitus on merkittävästi vaikuttanut näillä toimillaan Suomen talouteen tai kilpailukykyyn. Osaksi kyllä, merkittävästi ei. Kaikenlisäksi nämä Sipilän ja Bernerin epämääräiset toimet ovat nostaneet monen karvat pystyyn. Edelleen, pitäisi politiikassa ymmärtää, kun niitä neuvonantajiakin on, että se miltä asia näyttää ulospäin on aika helvetin iso asia. Suomen 5,5milj. kansalaisesta iso osa ei tajua jos annetaan vähän sinnepäin lausuntoja uusista laeista, jotka toteutuessaan aiheuttavat heille kustannuksia lisää.
Useat toimet nyt vain vaikuttavat siltä, että niissä pyritään saamaan taloudellista etulyöntiasemaa tietyille tahoille, ei Suomelle. Tämä nyt vain omana pohdintana.