Sorry, se että minä laitan tai jätän laittamatta korkin kiinni ei vaikuta mitenkään siihen kuinka järkevää tekstiä sinä kirjoitat.
Mutta se vaikuttaa siihen miten tekstin ymmärät. Nyt on siinä aika paha ongelma.
Tässä oli varmaan joku pointti joka hukkui sinun copy&pasten sekaan? Minä en ottanut kantaa mihinkään hallituksen tekoihin vaan pelkästään tuohon täysin "tilastollispoliittiseen" köyhyyden määritelmään.
Höpsis. Minä otin kantaa siihen, että tehdyt päätökset lisäävät köyhyyttä. Sinä lainasit kirjoitustani joka käsitteli hallituksen päätöksiä ja niiden seurauksia ja oikein elvistelit suhteellisuudella, miljoonien tuloilla ja Sampo-konsernin johtajalla.
Minä toin esille konkreettiset luvut siitä mitä päätöksestä seuraa eli köyhyyden lisääntyminen.
Kyllä, ihan itse keksin sen. Toki se on ihan puhdasta tilastotieteen sovellusta käytännön esimerkkinä mutta hei, sulla on niin kova draivi päällä että älä turhaan vaivaa itseäsi millään nippelitiedolla joka saattaisi hidastaa aatteen paloa.
Kysehän ei ollut tilastotieteestä vaan siitä yksinkertaisesta faktasta, että vaalilupausten vastaisesti pienistä eläkkeistä ottaminen lisää köyhyyttä. Mitään sen isompaa aatteen paloa minulla ei ole kuin käyttää faktapohjaisia lukuja. Ymmärrän hyvin että niihin vastaaminen ei onnistu myöntämättä niiden sisältöä. Mutta se on oma ongelmasi.
Ehkä sinun kannattaisi miettiä ennenkuin vedät noin heikolla argumentilla? Kaikki normaalin lukutaidon omaavat ovat varmasti huomanneet taikasanat "kärjistettynä esimerkkinä" ja normaalin ajattelukyvyn omaavat ovat varmasti tajunneet pointtini.
Tyypillinen neuvostojekku. Sulla ei ollut mitään annettavanasi niin minulla on heikot argumentit vaikka olin ainoa joka esitti konkreettisen kuvauksen mistä kirjoituksessani oli kyse ja perusteli sen luotettavilla, asiaan suoraan liittyvillä luvuilla.
Voit ihan rauhassa miettiä kuinka paljon enemmän köyhyyttä meillä oli 2007 vs. 1993.
Katson kuitenkin toiseen suuntaan. 2000->2015.
Uutiset Turusta | Aamuset | Eläkeläisten köyhyys lisääntynyt Suomessa ennätysvauhtia
Yllä olevan linkin mukaan asukaslukuun suhteutettuna eläkeläisköyhiä on Suomessa jo eniten koko Länsi-Euroopan alueella.
Vaikka perheeni kanssa kuulumme Suomessa siihen pariin prosenttiin jotka tienaavat eniten, soisin kyllä jokaisen suomalaisen tuntevan muuta kuin tilastotieteen nimissä tapahtuvaa vittuilua vähäosaisten suuntaan. Se että Suomessa on vähintäänkin kymmeniä tuhansia ihmisiä taloudellisesti hyvin, hyvin ahtaalla ei ole euroopplaisen sivistysvaltion tunnusmerkki. Ei myöskään se, että hallitus paitsi pimittää kansalaisilta oleellista tietoa turvapaikanhakijoiden kokonaiskustannuksista, antaa julkisuuteen aivan höpölukuja tarkoituksenaan... Niin, mikä?
NHL:n pariin ja sitten koisiin.
Viimeksi muokattu: