Kyllä ei halua kukaan sairastaa, mutta eikös siinä jotakuta rokoteta, jos sinä olet kotona tekemättä mitään ja saat silti palkan? Eikös joltain jää jotain rahanarvoista saamatta?
Entäs jos sairaus johtuu työstä, vaikka joku selkä ym. jollain tai hoitajilla virustaudit, mitä saa asiakkailta. Mites sitten, kun sua esim. vaikka puukolla tuikataan työ- tai virkatehtävässä ja joudut pitkälle sairaslomalle. Kuuluuko sekin itse maksaa? Ja ennen kuin tulet pätemään, että puukkotapauksessa et joudu itse maksumieheksi vaan valtio korvaa, niin kerron sulle salaisuuden: Vitut korvaa. Kuukauden jälkeen lopetetaan sun kokemusosan laskeminen, mikä taas vaikuttaa moneen asiaan, mutta sä nohevana raumalaisena selvität mihin kaikkiin.
Tuo päivän palkattamuus saattaa alkaan toimia hyvin, että muutama krapulavemppaaja on vähempi. Eiköhän se kuningas-alkoholi lopulta vie niiltäkin voiton ja saikut jatkuu entiseen tapaan. Toki nytten otetaan sitten pitempiä kerralla kuin mitään yhtä päivää.
Suoraanhan toi palkattomuus koskee niitä, ketkä ovat kipeinä a)töistä johtuen b)geeneistä ja c)aivan vitun sama mistä syystä, kun toiset tuppaa olemaan sairaampia kuin toiset. Eli tässä arvotaan ihmiset eriarvoiseen asemaan tietyille asioille, mihin ei voi itse edes vaikuttaa. Osiin sairauksiin varmaan voi, en sitä sano.
No kellä on pikkulapsia, niin tilapäisethoitovapaat lisääntyy, ketkä nyt haluaa sairastaa tai ovat oikeasti sairaana, mutta eivät halua palkkaa menettää.
Epäilen, että tämä on yksi kohta, mikä ei mene läpi tässä ehdotuksessa.
Lomarahat vaan kaikilta veke ja thats it. Helppoa.
Tuo oli hieno uutinen tänään talkoista, että rikkaat maksavat 60M(pari vuotta), kun köyhemmiltä otetaan kokonaan pois 5MRD ilman takarajaa...
Viimeksi muokattu: