Itselleni ei vaikuta senttiäkään. Olen 20v ollut työelämässä, enkä ole ikinä mitään lisiä palkkaani saanut. Palkka on se, mikä on. Jos olen sunnuntaina töissä, niin olen normaalipalkalla. Jos olen yöllä töissä, olen normaalipalkalla. Ikinä en ole sairaana kotona ollessani palkkaa nostanut, en ensimmäiseltä, enkä toiselta päivältä. Alallani voisin ottaa pekkasia, en ole ottanut. Lomarahaakaan en ole ikinä nostanut.
Suunta on oikea, mitä vähemmän maksetaan tekemättömästä työstä, sen parempi. Palkkani ei ole ikinä ollut lähelläkään suomalaisten keskipalkkaa, mutta hengissä on pysytty. Itse olisin laskenut myös kilometrikorvausta, verottomana saa käteen yli 0,40e/km. Polttoaineiden hinta on tullut paljon alas, joten tätä olisi syytä vähän laskea.
Nyt kun seuraa keskustelua, niin saa käsityksen, että hallitus on kieltämässä sairastamisen. Kysehän on siitä, että sairaana kotiin jäädessä menettää yhden (!) päivän palkan. Jos jonkun talous kaatuu yhden päivän palkan menettämiseen, niin jossain muussa on vikaa, kuin hallituksessa.