Valtiolla ja kunnilla työskenteleviltä tippui sunnuntailisät ja 8 lomapäivää. Mitä tähän verrattavaa lähti yksityisellä sektorilla työskentelevällä klo 8-16 työntekijältä? Ei mitään. Ei mennyt ihan tasan tämä, eli ei ihme, että monen 8-16 työntekijän mielestä oli ihan OK. .
Itse en ole kenelläkään töissä. Teen omia hommia niin paljon kuin jaksan/kerkeän ja siihen ei ole hallituksella tai muillakaan tahoilla mitään sanomista ( toki veroja voi aina korottaa, niiltä osin kun minua edes voivat verottaa). Lainauksessa on taas tyyppiesimerkki Valtion/kunnan työntekijästä jolla ei ole mitään käsitystä ympäröivästä maaimasta. Onko tullut mieleen että yksityistä on rangaistu suhteessa aivan liikaa verrattuna valtion/kunnan töihin? Ymärrätkö miten tämä yhteiskunta pyörii? Ketkäköhän pitävät huolen siitä, että valtiolla on edes varaa palkata sinut?
Vaimoni on ollut yli 10 vuotta töissä isossa yksityisessä firmassa toimistotöissä. Eli juuri tuossa 8-16, tosin vähän voi valita, tuleeko tunnin myöhemmin/aikaisemmin ja sitten lähtee myös pois samoin. Näin siis teoriassa. Mitään ylityölisää ei makseta. Ylityöt pidetään lomina( joita ei ikinä pysty pitämään kaikkia). Miinukselle jää siis tässä työntekijä. Vuoden aikana on lukuisia päiviä kun tämä 8h toimistotyöntekijä ( jota siis törkeästi nyt suositaan) tekee 10-16h päiviä ja tietenkin viikonloppuina sitten kotona usemminkin. Saamatta siitä yhtään mitään.
Tekisi mieli sanoa tietyille valtion hommissa oleville ruma sana, mutta todetaan herätys!. Selvittäkää vähän asioita ennenkuin itkette kuinka taas minua sorsitaan.
Noista lomista en viitsi edes kommentoida muutakuin, oikeasti, jos lomat on järjettömät versus normi yksityinen työntekijä niin tuo olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.