Hallituksen jäsenten eroamiset – mitä tästä eteenpäin?

  • 49 727
  • 236

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä kertoo Pieniniemen lähteminen? Miksi hän vaihtoi työnsä puolet huonommin palkattuun työhön?

Mitä tästä seuraa? Mistä kaveri tilalle? Kuka Pieniniemen tasoinen kaveri lähtee Alpon alaisuuteen tekemään haalarihommia, ilman kiitosta?

Pieniniemen lähtö on mielenkiintoinen. Aivan varmasti hän tiesi mitä on tulossa kun omasta erostaan ilmoitti, asiat olivat kuitenkin jo kohtuu laajalti tiedossa viikonloppuna. Mielestäni vaihtoehtoja on kolme;

1. Pienari vain kyllästyi jääkiekkoon, kuten ilmoitti. Joskus totuus on lähempänä kuin luullaan.

2. Suhosen jouduttua lähtemään Pienari ei voinut enää nähdä jatkavansa.

3. Ei tullut valituksi päävalmentajaksi ja lähti tämän takia.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy muistaa, että koko tämän sopan aloitti Alpo Suhonen nimeämällä Tähtisen ja Kasken lehdistössä.
Ai jaa? No mistä alkoi sitten se soppa, joka provosoi Suhosen nimeämään nämä henkilöt? Ja oliko tosiaan kyseessä eri soppa?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Eiköhän asiat muutu jopa Ässissä. Toivottavasti. Ei se nyt vaan voi mennä niin, että edellisestä idiootista eroon päästyä palataan takaisin "jurakauteen", jossa asiat hoidetaan päin vittua sen takia, että niin on aina tehty? Takkohan sai monoa.
Luuletko ihan oikeasti, että asioista päättää ne miehet joilla on kirjallinen sopimus? Takko on Ollin kaveri. Päättele loput itse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tässä ei nyt riitä mikään keulakuva, vaan tarvitaan todella sitoutunut henkilö, joka on valmis kahlaamaan kaulaa myöten paskassa seuraavat vuodet.

Miten Ässät on kaulaa myöten paskassa?

Ässät Oy on velaton seura, jolla juniorityö hyvässä kunnossa. Nyt pitää vaan luoda kunnon strategia miten seuraa viedään eteenpäin. Nyt täytyy muistaa, että ainoa asia mistä Aholan leiri ja Kasken leiri olivat erimieltä on Alpo Suhonen.

Onko Alpo Suhonen Ässien pelastava messias?

Eli mikä on se Alpo Suhosen osaaminen, mikä tekee hänestä Ässien pelastajan? Se, että hän tuntee Hirvosen ja pystyy sanomaan Mavelle takaisin? Jos nämä ovat ainoat meriitit, niin saa mennä.

Nyt täytyy muistaa, että Suhosen valmentamisessa Pieninimellä ja Kaukorannalla on erittäin suuri rooli eli Ape vain valvoo heidän toimintaansa, mutta Pieniniemi ja Kaukoranta saavat hyvin itsenäisesti toimia harjoittelun suunnittelussa ja toteutuksessa.

Nyt on korostettu, että Suhonen poistaa pelaajalähtöisen johtamiskulttuurin Porista, kaiken pahan alku on Kivenmäki - Peltonen akseli. Tämä on sellainen myytti, mitä Suhonen on hellinyt koko kauden ja täällä muutamat kirjoittajat näkevät tämän kaikkien ongelmien lähtökohtana. Mutta kun mitään pelaajalähtöistä johtamiskulttuuria ei ole!! Päävalmentaja on aina johtaja. Mutta jos on heikko päävalmentaja, niin silloin pelaajat ottavat suurempaa roolia. Ei tähän mitään Suhosta tarvita siivoamaan, ainoastaa parempia päävalmentajia.

Itse en ymmärrä Aholan hirttäytymistä Suhoseen. Ape onnistui runkosarjassa hyvin, mutta kun pelejä pitää todella voittaa, hänen kykynsä eivät yksinkertaisesti riitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai jaa? No mistä alkoi sitten se soppa, joka provosoi Suhosen nimeämään nämä henkilöt? Ja oliko tosiaan kyseessä eri soppa?

Tuliko sinulle yllätyksenä, että play outtien tai karsintasarjan aikana joku vaati Suhosta eroamaan? Minulle ei, eikä pitäisi tulla noin kokeneelle valmentajallekaan. Kun menee huonosti lähipiiristä löytyy aina erottajia. Jos valmentaja alkaa miettimään tämän tyylisiä asioita ja vielä loukaantuu niistä, niin eikun taidekeskuksen johtoon vaan.

Kun Suhonen julkisti nimet mediassa, hän selvästi haastoi nämä henkilöt. Nyt hän hävisi, ei sen erikoisempaa.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luuletko ihan oikeasti, että asioista päättää ne miehet joilla on kirjallinen sopimus? Takko on Ollin kaveri. Päättele loput itse.

En usko Takon paluuseen, ei usko että hän haluaa sekaantua tähän soppaan. Takko tekee paluun, mutta luultavasti hieman myöhemmin. Ja täytyy muistaa, kaikesta huolimatta, Takolla on paljon annettavaa Ässille. Hän epäonnistui joukkueen kokoamisessa, siksi seuraan pitääkin palkata UTJ.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ja sitten itse asiaan. Pentti Ahola ja Jussi Helavirta on kaksi eri asiaa. Tajuatko? Ne ovat kaksi eri henkilöä? Hyvä. Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta, kuin "herrasmies sopimus"? Jos toinen saa potkut, yksi ei lähde vaan kaikki lähtee.

En ole Jurvanen, mutta haluaisin kysyä sulta yhden asian. Voi olla että olet jo kantasi asiaan ilmaissut, mutta kerro mielipiteesi vielä siitä, olisiko Aholan pitänyt jatkaa vai ei?

Se nyt vaan on vitun sääli, että nämä herrat johdossa ovat sopineet jotain sopimuksia keskenään, ja suoranaisesti kiristää muita näillä sopimuksilla. Mikään pakko niiden äijien ei ole niitä sopimuksia kyhätä. Jos haluavat peesata tätä yhtä sankaria, niin sittenpähän peesaavat. Ajavat omat periaattensa seuran edelle, mielestäni kertoo ihan tarpeeksi tästä porukasta. Tämä on ollut Ässien ongelma aina, siellä saatana kyräillään ja juonitaan, "jos avaatte suunne, niin...". Tällä kertaa onneksi ei toiminut.

Mielummin koko kööri pihalle, jos vaihtoehtona on varsinaisen ongelman pitäminen seuran sisällä.
 
Viimeksi muokattu:

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Kyllä sä olet hauska mies. Muistan joskus vähän aikaa sitten, kun et oikein innostut, kun joka TeKsTiSsÄ oli liikaa läppää. Mut hei! Sä olet muuttunut! :)
Muisteles uudestaan, pälli. Silloin valitin siitä, että JoTkUt eivät kirjoita tippaakaan asiaa joissakin viesteissä (nimiä mainitsematta), vaan vääntävät pelkkää mukahauskaa läppää tuomatta mitään tänne.

Helavirran Jussi ei ole minun sukulainen. Ei ole siis Isä, Setä tai Serkku. Ei ole kalakaveri eikä hyväveli. On vaan muuten tuttu mies.

Joo. Tiedän kyllä, mitä "sukulainen" terminä tarkoittaa. Ja kyllä tuosta huomaan, että on tuttu, eikä siinä mitään. Tuo palava kiihko on vaan jotenkin liikuttavaa. Jatka ihmeessä.

Aholan säkkituoli ilmaisu ei ole minun keksimä, vaan muistaakseni Major Jullin.
Ok, mutta kiistätkö tosiaan vaatineesi miehen eroa? Jos näin on, niin mun muisti tosiaan prakaa ja pahemman kerran. Nyt tosiaan lähti "lapsia pesuveden mukana" paljon ja haitta on suuri, mutta näkisin kuitenkin hyödyn menevän edelle. Muutamat ovat täällä jo maininneet tämän "pienten tukijoiden asialla"-kerhon, jota ei todellakaan Ässissä ollut.
Aika tulistakin tekstiä tuli Aholaa kohtaan (muistaakseni. Korjaa, jos olen väärässä) ja nyt on itku valtaisa. Haluaisin huomauttaa, että Ahola uhkaili mediassa teollisuusmiesten joukkopaolla, jos hän ei saa tahtoaan läpi. Olisitko ollut valmis antamaan Aholan jatkaa? Tässä on nyt tämä perimmäinen kysymys, johon haluan vastauksen. (Eli siis joko kaikki ennallaan tai nykyinen tilanne. Ole kiltti ja perustele, kumpi kelpaisi mieluummin)

Ja sitten itse asiaan. Pentti Ahola ja Jussi Helavirta on kaksi eri asiaa. Tajuatko? Ne ovat kaksi eri henkilöä? Hyvä.

Ei kai? Eri ihmisiä? Minä kun, hitto soikoon, väitin Aholan olevan Helavirta ja toisinpäin. Sori.
Edelleen. Aholan suusta kuultuna: "Meitä on yhdeksän hengen hallituksessa neljä teollisuusmiestä. Jos hallitus katsoo asialliseksi arvostella jotakuta meistä, jokainen jättää luottamustoimensa Porin Ässissä. Saa nähdä haluaako hallitus katsoa kortit loppuun asti. Ainakin seuraukset ovat nyt tiedossa etukäteen, Ahola sanoo."
Itse en olisi antanut myöskään miehen istua sekuntiakaan enää johtavassa asemassa Ässissä. Jos ei kestä kritiikkiä selvästi huonosti hoidettujen afäärien jälkeen ja avautuu ennen kokousta lehdessä siitä, että jos häntä arvostellaan, niin ovi käy..... joo.

Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta, kuin "herrasmies sopimus"? Jos toinen saa potkut, yksi ei lähde vaan kaikki lähtee.
Oletko ikinä kuullut moisesta? Tuskin olet. Vaatii selkärankaa lähteä, vaikka itse on syytön. Sitä sinulla tuskin on. Siksi on ihan turha sen enempää selittää koko asiasta, kun ei tunnu olevan radio oikealla taajuudella.

Tottahan toki minä olen. Yleissivistys FTW ja niin päin pois...
En minä ole tietääkseni haukkunut tätä Helavirtaa (siis Jussi Helavirtaa, joka ei ole Pentti Ahola. Ovat eri henkilöitä. Tiesitkö?). He olivat Aholan kanssa sopineet menetelmästä ja näin toimittiin. Sääli. Kertoo toki siitä, että kaikki ei ole Ässissä kunnossa. Helavirran selkärankaa en ole arvostellut tippaakaan (tietääkseni. Jos olen, niin vilpittömästi anteeksi). Kritiikki kohdistui lähinnä tähän S. Tuoliin (joka ei ole Helavirta, eikä edes Jussi. Ovat nähkääs eri ihmisiä), jonka aikakaudella Ässät ei ole kyllä kauheasti edistynytkään...
Mut ei hätää. Kohta alkaa sinun Olli-jargon. Kysytään sitten vuorostaan sinulta, onko Opa sinun sukulaismiehiä. Hyvää kevättä ja älä innostu liikaa.
Sä olet kyllä nickisi ansainnut. Yllätät mut meinaan ainakin näillä heitoilla ihan täysin. Kasken Ollista en tiedä pahemmin mitään muuta kuin statsit vanhoista lätkäkorteista. Toivon vilpittömästi, että sama jurakautinen pelleily ei jatku enää Ässissä. Luotankin Ässien seuraavaan puheenjohtajaan (Oli se sitten Yön Olli, Kasken Olli, tai vaikka joku paikallinen Pallotuoli), kunnes luottamus on menetetty. Ei tätä nyt hei enää kauheasti huonommin voi vetää...

Minulla ei ole ketään sukulaista Ässien organisaatiossa (eikä tuttuja toimistopuolella) ja Yön Ollia en ole nähnyt livenä kuin pari kertaa baarissa ja kerran torilla mestaruusjuhlissa. Olenko oikeasti ollut noin pro-Kaski? En ole sitä tietoisesti tehnyt, sillä en miehestä paljoakaan tiedä.
Yön Olli taas ei tee edes minun makuista musiikkia.

Hyvää kevättä ja pusipusi. Mennäänkö kaljalle joskus? (YV otetaan vastaan)
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten Ässät on kaulaa myöten paskassa?

Ässät Oy on velaton seura, jolla juniorityö hyvässä kunnossa. Nyt pitää vaan luoda kunnon strategia miten seuraa viedään eteenpäin. Nyt täytyy muistaa, että ainoa asia mistä Aholan leiri ja Kasken leiri olivat erimieltä on Alpo Suhonen.

Tämänlaatuisen operaation jälkeen on suoranaista tyhmyyttä kuvitella, että hävinnyt osapuoli häviää kokonaan kartalta tai kääntyy voittajan kannalle. Menee useita vuosia ennen kuin haavat ovat kiinni ja joku uusi pikkukriisi voi ne avata aivan yllättäen. Mietippä kuinka paljon Vellu ja Anis käyttivät energiaa Aholan kampittamiseen ja mollaamiseen vastaavan tyyppisen operaation jälkeen. Vääjäämätön totuus on nyt se, että tulorahoituksesta on iso osa vähintäänkin liipaisimella, jos ei jo menetetty. Nykyinen taloustilanne tähän päälle, niin ollaan perimmäisten kysymysten äärellä. En missään nimessä voi hyväksyä Aholan perinnön hukkaamista yhdessä kaudessa.

En millään usko, että Alpo oli ainoa kiistakapula. Sydäntautisen miehen saattaa hoitaa melkein koska vaan luonto pois ja melko varmaa olisi ollut, että
tuleva kausi olisi ollut joka tapauksessa Alpon viimeinen. Karrilla olisi ollut itse asiassa ihannetilanne olla Alpon kakkosena, menestys olisi mennyt Karrin pelikirjan piikkiin ja huonosti mennessä Alpo olisi ollut syntipukki. Nyt on Karrikin karmeessa paineessa, rumasti Lukolta kuokkaan avauspelissä ja täällä on ensimmäinen Karrille monoa ketju auki.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Luuletko ihan oikeasti, että asioista päättää ne miehet joilla on kirjallinen sopimus? Takko on Ollin kaveri. Päättele loput itse.

Luulen. Jos minä olen töissä paikassa X, niin kannan itse vastuun ratkaisuistani, vaikka kaverit taustalla huutelisivat mitä. Onko kaverin kanssa aina pakko olla samaa mieltä?

Eikä tämäkään ole pro-Ollia, vaan ihan vaan suuri ihmetys tämän, kieltämättä yllättävän nimimerkin dadaismille.

Kyllä oikeasti menisi aivan umpisurkeasti, jos esim. teollisuusjohtajan parhaat kaverit päättäisivät palkkaamisista kyseiseen teollisuuteen vailla mitään oikeaa hommaa kyseisessä firmassa. Päättele loput itse
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En millään usko, että Alpo oli ainoa kiistakapula.

Täysin samaa mieltä. En usko millään, että Ape olisi ollut kiistan ainoa syy, kuten Aholakin nyt jo julkisuudessa julistaa. On tässä taustalla muutakin. Äänestyshän on kuitenkin kaikessa vähänkin demokraattisessa päätöksenteossa oikea tapa selvittää asiat ja nyt kävi näin. Pulinat siis siltä osin pois. Ahola on ulkona ja nyt lähdetään eteenpäin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämänlaatuisen operaation jälkeen on suoranaista tyhmyyttä kuvitella, että hävinnyt osapuoli häviää kokonaan kartalta tai kääntyy voittajan kannalle. Menee useita vuosia ennen kuin haavat ovat kiinni ja joku uusi pikkukriisi voi ne avata aivan yllättäen. Mietippä kuinka paljon Vellu ja Anis käyttivät energiaa Aholan kampittamiseen ja mollaamiseen vastaavan tyyppisen operaation jälkeen. Vääjäämätön totuus on nyt se, että tulorahoituksesta on iso osa vähintäänkin liipaisimella, jos ei jo menetetty. Nykyinen taloustilanne tähän päälle, niin ollaan perimmäisten kysymysten äärellä. En missään nimessä voi hyväksyä Aholan perinnön hukkaamista yhdessä kaudessa.

En millään usko, että Alpo oli ainoa kiistakapula. Sydäntautisen miehen saattaa hoitaa melkein koska vaan luonto pois ja melko varmaa olisi ollut, että
tuleva kausi olisi ollut joka tapauksessa Alpon viimeinen. Karrilla olisi ollut itse asiassa ihannetilanne olla Alpon kakkosena, menestys olisi mennyt Karrin pelikirjan piikkiin ja huonosti mennessä Alpo olisi ollut syntipukki. Nyt on Karrikin karmeessa paineessa, rumasti Lukolta kuokkaan avauspelissä ja täällä on ensimmäinen Karrille monoa ketju auki.

Aholan leirin kannatus on aika pientä tässä kaupungissa, sen verran huonosti hän on ihmisiä kohtaan käyttäytynyt. Itse en usko, että nämä teollisuusjohtajat jaksavat/ viitsivät lähteä suureen operaatioon päästäkseen takaisin Ässien johtoon. Toisaalta tätä on yhdistytoiminta. Ässissä on taistelut eri leirien välillä aina ja aina tullaan taistelemaan, kunnes tulee paikallinen miljonääri ja ostaa Oy:n enemmistön. Nyt Ässät taas kiinnostaa, kun ei enää tarvitse kuitata 40.000€ lappua Nordeassa.

Rahan kanssa Ässät on aina taistellut, se ei ole mitään uutta. Joukkue pitää vaan rakentaa tulojen mukaan ja panostaa hyvään valmennukseen. Valmentajan ammattiin kuuluu paineet menestyksestä ja myös nämä jatkoajan keskusteluketjut.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
En ole Jurvanen, mutta haluaisin kysyä sulta yhden asian. Voi olla että olet jo kantasi asiaan ilmaissut, mutta kerro mielipiteesi vielä siitä, olisiko Aholan pitänyt jatkaa vai ei?
En ole ikinä pitänyt Aholasta ja olen täysin sen asian puolella, että Aholan piti lähteä. Olen kirjoittanut useasti Pentti Ahola- ketjuun, että Aholan pitää lähteä.
Voit käydä vaikka katsomassa.

Koko asiassa minua vituttaa vaan yksi asia, ja se on se, että koko paska kaadettiin sellaisten ihmisten niskaan, joilla ei ole osuutta asiaan. Nämä miehet ovat Risto Kuparinen ja Jussi Helavirta. Se, että miehiä sanotaan "fossiileiksi" ja "teollisuusläskeiksi" vituttaa niin ankarasti.

Helavirta on tehnyt taustalla pitkään hyvää työtä. Hän on hankkinut Ässiin sponsorisopimuksia, vaikka kiitos on mennyt Starkin parakille. Mies alkoi heti suomeen muutettuaan (2000-luvun alussa) puhumaan Isomäen hallin remontista ja vei koko kaupunginhallituksen katsomaan jäähallin paskaa kuntoa. Tämän hän teki silloin, kun ei ollut edes Ässien hallituksen jäsen.
Helavirta on myös toiminut eiliseen asti Patajunnu-areenan vetäjänä.

Kuparisen patasydän on isompi, kuin yhdenkään porilaisen. Tämä riittäköön Riston puolesta!

Koko pointtini on se, että Ahola mokasi. Ja kaiken paskan joutuu nielemään sellaiset ihmiset, jotka ovat tehneet pitkän aikaa helvetin hyvää työtä porilaisen jääkiekon kehittämiseksi.

Näitä asioita on ihan turha selittää parinkympin korvilla huiteleville janttareille.
Ne ei kuule eikä ymmärrä tai ei halua ymmärtää. Jotain siltä väliltä.

Satakunnan Kansa kertoo maalintekijät ja sankarit. Mutta harvoin otsikoihin pääsee ne miehet, jotka ovat tehneet hyvää työtä seuran puolesta.
Helavirta ja Kuparinen ovat juuri näitä miehiä.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Unohdit vissiin itse, Aholaa uhkailtiin jo hyvän aikaa puhelinsoitoilla tyyliin: "Meidän Markulle sopimus, tai lähdet!"

Jos Tähtinen pelaa ensi kaudella Ässissä, niin siinä on teille sitten sitä uudistusta. Isä kiristää pojalleen pelipaikan, ei olisi ensimmäinen kerta Ässissä. Mutta kun tämä tapahtuu 2009, niin voidaan kyseenalaistaa mielestäni tämä "uudistus".

Markulle on jo hyvissä ajoin tarjottu sopimusta (silloin kun esim.Kilpeläinen kirjoitti paperin), jota hän vedätti rahakkaammaksi, Ässät hyväksyi tämänkin, mutta Markku päätti vielä katsoa ulkomaan tarjoukset, eikä suostunutkaan allekirjoittamaan. Eli ei se Markku nyt niin kauheasti Porissa ole halunnut jatkaa!
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ok, mutta kiistätkö tosiaan vaatineesi miehen eroa? Jos näin on, niin mun muisti tosiaan prakaa ja pahemman kerran. Nyt tosiaan lähti "lapsia pesuveden mukana" paljon ja haitta on suuri, mutta näkisin kuitenkin hyödyn menevän edelle. Muutamat ovat täällä jo maininneet tämän "pienten tukijoiden asialla"-kerhon, jota ei todellakaan Ässissä ollut.
Aika tulistakin tekstiä tuli Aholaa kohtaan (muistaakseni. Korjaa, jos olen väärässä) ja nyt on itku valtaisa. Haluaisin huomauttaa, että Ahola uhkaili mediassa teollisuusmiesten joukkopaolla, jos hän ei saa tahtoaan läpi. Olisitko ollut valmis antamaan Aholan jatkaa? Tässä on nyt tämä perimmäinen kysymys, johon haluan vastauksen. (Eli siis joko kaikki ennallaan tai nykyinen tilanne. Ole kiltti ja perustele, kumpi kelpaisi mieluummin)
Etkö sä osaa lukea vai etkö sä ymmärrä? Olenko minä puolustellut Aholaa jossain? Minä olen useasti kirjoittanut Pentti Ahola-ketjuun, että Aholan pitää lähteä. Ymmärrätkö jo!?

Olen koko ajan puhunut sen asian puolesta, että koko paska kaadettiin sellaisten ihmisten niskaan, jotka ovat tehneet helvetin hyvää duunia Porin Ässien puolesta.

Helavirta on tuonut Ässiin sellaisia sponsoreita, joita Ässät ei ole yksin kyennyt hankkimaan. Jussi vei koko kaupunginhallituksen katsomaan Porin surkeita jääoloja, kun hän palasi amerikasta suomeen. Mies ei ollut silloin mitenkään kytköksissä ässiin, vaan teki sen vapaaehtoisesti.
Toiseksi, hän on ollut Patajunnu-areenan puuhamiehenä.

Onko tuo jotain Aholan puolustelua?
 

PJx

Jäsen
Täysin samaa mieltä. En usko millään, että Ape olisi ollut kiistan ainoa syy, kuten Aholakin nyt jo julkisuudessa julistaa. On tässä taustalla muutakin.
Vieraisiin pöytiin on hyvä huudella retorisia kysymyksiä: Luuletteko tosiaan, että teollisuusmiehet ottivat ritolat pelkästään lojaalisuussyistä? Voisiko olla mahdollista, että he kokivat toimintaympäristön toimintatapojen muuttuneen mahdottomaksi oman agendan ajamiseksi? Kuinka helppoa on tällaisen episodin jälkeen saada vahvatahtoisia uudistusmielisiä jäseniä hallitukseen?
 

Tompse

Jäsen
Satakunnan Kansan sivuille juuri tullut tämä juttu:

Hallitukseen Yllätysnimiä

Täytyy sanoa, että on Olli on kyllä viisas mies. Juuri näin on hyvä toimia, kaadetaan mätäpaiseet sivuun ja hankitaan ammattitaitoiset (toivottavasti) miehet tilalle hoitamaan hommaa ja jäädään itte taustalle seuraamaan tilanteen edistymistä.

Vähän tuossa pelottaa, kun Kaski totetaa, että hallitukseen tulee miehiä, jotka ovat jo hallituksessa istuneet. Onkohan siis kyseessä Ässien hallituksessa istuneet vai jossain muussa hallituksessa istuneet ja sitä kautta vain kokemusta hallitustyöstä saaneet? Toivottavasti on tarkasti nuo jo hallituksessa istuneet kaverit katsottu, että kyseessä on viisaita ja itsekriittisiä kavereita. Heidän pitää pystyä kritisoimaan omaa työtään ja ottamaan vastaan kritiikkiä ja vastaamaan siihen.

Yhtä kaikki, hieno mies Olli Kaski! Ei hae omaa valtaa, vaan parempaa tulevaisuutta Porin Ässille!! Kiitoksia tästä Olli, nyt riittää taas uskoa Ässiin pitkästä aikaa.

Edit: Maikkarilta poimittua: Helavirran, Aholan ja Alpon kommentteja. RY:llä täysi luottamus Helavirtaan, muttei OY:n johtoon, joten tuskinpa siis Helavirta herneitä on vetänyt. Alpon kommentit sitä ihteään.
 
Viimeksi muokattu:

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Etkö sä osaa lukea vai etkö sä ymmärrä? Olenko minä puolustellut Aholaa jossain? Minä olen useasti kirjoittanut Pentti Ahola-ketjuun, että Aholan pitää lähteä. Ymmärrätkö jo!?
Olisitko ollut valmis antamaan Aholan jatkaa? Tässä on nyt tämä perimmäinen kysymys, johon haluan vastauksen. (Eli siis joko kaikki ennallaan tai nykyinen tilanne. Ole kiltti ja perustele, kumpi kelpaisi mieluummin)
Huomioi toki kysymyksen loppuosa.
Olen koko ajan puhunut sen asian puolesta, että koko paska kaadettiin sellaisten ihmisten niskaan, jotka ovat tehneet helvetin hyvää duunia Porin Ässien puolesta.
Onhan se sääli, mutta kolmas Olli, Kolasellainen, sanoo että "nyt kävi näin". Lapset ja pesuvesi. Munakas ja munat. Itse miehet erosivat. Meitä on yhdeksän hengen hallituksessa neljä teollisuusmiestä. Jos hallitus katsoo asialliseksi arvostella jotakuta meistä, jokainen jättää luottamustoimensa Porin Ässissä. Saa nähdä haluaako hallitus katsoa kortit loppuun asti. Ainakin seuraukset ovat nyt tiedossa etukäteen
Helavirta on tuonut Ässiin sellaisia sponsoreita, joita Ässät ei ole yksin kyennyt hankkimaan. Jussi vei koko kaupunginhallituksen katsomaan Porin surkeita jääoloja, kun hän palasi amerikasta suomeen. Mies ei ollut silloin mitenkään kytköksissä ässiin, vaan teki sen vapaaehtoisesti.
Toiseksi, hän on ollut Patajunnu-areenan puuhamiehenä.

Haluatko sä nyt saatana antaa sille Helavirralle jonkun mitalin? Minä en ole puhunut Helavirtaa vastaan, saatana, sanallakaan. Minun puolestani herra saa olla vaikka Kalifornian kuvernööri, jos haluaa, mutta nyt on siis eronnut osana tätä Ahola-likapyykkiä. Minä en vaatinut hänen eroa, enkä ole ollut miestä vastaankaan. Koita nyt edes hieman herätä todellisuuteen siellä.

EDIT: onhan se epäreilua, että joskus ei tuollainen NL-tyylinen kiristys toimi. Silloin joudutaan seisomaan sanojen takana (Ahola uhkaili kaikkien erolla -> ei auttanut tilanteeseen -> kaikkien ero). Sä urheasti taistelet Helavirran puolesta, mutta sivuutat kaiken muun.
 

Redhot

Jäsen
Vähän tuossa pelottaa, kun Kaski totetaa, että hallitukseen tulee miehiä, jotka ovat jo hallituksessa istuneet. Onkohan siis kyseessä Ässien hallituksessa istuneet vai jossain muussa hallituksessa istuneet ja sitä kautta vain kokemusta hallitustyöstä saaneet?

Eiköhän niistä vanhoista ainakin Kauppila ja Niskanen tule tekemään paluun hallitukseen. Tämä oli sitten täysin puhdas veikkaus.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ok, mutta kiistätkö tosiaan vaatineesi miehen eroa?

Hyvää kevättä ja pusipusi. Mennäänkö kaljalle joskus? (YV otetaan vastaan)
Kiistänkö? :) Voi tsiisus. Ei ole ikää.
Sen verran sinua maailmaa nähneenä, kaikki ei ole aina sitä miltä se näyttää.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Helavirta on tehnyt taustalla pitkään hyvää työtä. Hän on hankkinut Ässiin sponsorisopimuksia, vaikka kiitos on mennyt Starkin parakille. Mies alkoi heti suomeen muutettuaan (2000-luvun alussa) puhumaan Isomäen hallin remontista ja vei koko kaupunginhallituksen katsomaan jäähallin paskaa kuntoa. Tämän hän teki silloin, kun ei ollut edes Ässien hallituksen jäsen.
Helavirta on myös toiminut eiliseen asti Patajunnu-areenan vetäjänä.

SupRise Me:llä on varmaankin tietoa joko Helavirta on käynyt henkilönostimella repimässä Luvatan mainokset pois jäähallista?

Itse en usko Helavirran lopettavan Ässien tukemista, henkisesti eikä rahallisesti, onhan hän sinunkin juttujesi mukaan The true patasydän...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Koko asiassa minua vituttaa vaan yksi asia, ja se on se, että koko paska kaadettiin sellaisten ihmisten niskaan, joilla ei ole osuutta asiaan. Nämä miehet ovat Risto Kuparinen ja Jussi Helavirta. Se, että miehiä sanotaan "fossiileiksi" ja "teollisuusläskeiksi" vituttaa niin ankarasti...

Tämä tässä episodissa itseänikin harmittaa ja olinkin aika yllättynyt, että Kuparinen ja Helavirta eroamisillaan allekirjoittivat Suhosen ja Aholan käyttäytymisen.

Risto Kuparinen on ollut Ässien toiminnassa 90-luvun alusta lähtien, kun he Tähtisen kanssa aloittivat poikiensa (-78 synt.) joukkueenjohtajina. Tästä lähtien Risto on tehnyt pyyteetöntä työtä Ässien eteen enemmän kuin yksikään tällä palstalla. On erittäin ikävää ja samalla yllättävää, että hän jäi pois tässä episodissa.

Helavirrasta olen kuullut vain positiivista sen jälkeen kun hän Ässien organisaatioon tullut.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Koko pointtini on se, että Ahola mokasi. Ja kaiken paskan joutuu nielemään sellaiset ihmiset, jotka ovat tehneet pitkän aikaa helvetin hyvää työtä porilaisen jääkiekon kehittämiseksi.

Samaa mieltä kanssasi siitä, että nämä muut eronneet saavat syyttä paskaa niskaansa. Mutta itse en hyväksy tällaisia joukkopakoja yhden henkilön puolustelemiseksi. Se ei ole kenenkään etu, että kasataan ryhmittymiä jotka kimpassa ajavat asioita omaan suuntaansa. Jos nämä muut jantterit olisivat jättäneet tällaiset keskinäiset sopimuksensa tekemättä, olisi Ahola ollut ainoa lähtijä. Nyt sitten päättivät antaa tukensa kaverille, mikä taas ei aja seuran etua millään lailla. Tämä meikäläistä risoo, liikaa kaveruksia seuran hallituksessa.

Jos Ahola olisi lähtenyt ja muut jääneet, olisi tilanne ollut ihanteellinen. Nyt kun Ahola ja kumppanit eivät antaneet muuta vaihtoehtoa, on tämä paras ratkaisu.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Haluatko sä nyt saatana antaa sille Helavirralle jonkun mitalin? Minä en ole puhunut Helavirtaa vastaan, saatana, sanallakaan. Minun puolestani herra saa olla vaikka Kalifornian kuvernööri, jos haluaa, mutta nyt on siis eronnut osana tätä Ahola-likapyykkiä. Minä en vaatinut hänen eroa, enkä ole ollut miestä vastaankaan. Koita nyt edes hieman herätä todellisuuteen siellä.
Ja minä en ole puhunut Pentti Aholan puolesta. Haluatko sä antaa Helavirralle tai Kupariselle mitalin? Voin toimittaa perille.
Jos Ahola puhuu omalla suullaan, niin hän ei puhu kaikkien puolesta.
Minkä takia sä sitten jankutat mulle Aholasta ja Helavirrasta..?

Olen Aholaa vastaan. Harmittaa Helavirran menetys, koska hän ei ole tehnyt muuta kuin hyvää. Mutta on ihan turha selittää mitään sellaisille kakaroille, jotka asuu vielä äidin luona.

Taidoit vielä olla hiekkalaatikolla, kun Helavirta tuli Poriin :) ?
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin että Kaski sitten aikoo jättäytyä kuitenkin rivijäseneksi.

Anteeksi nyt vaan, mutta eikö tuo nyt kerro kohtuullisen selkeästi siitä, että kabinettitouhuilu senkuin jatkuu? Ymmärrän toki, että puheenjohtajaksi ei kannata ryhtyä, jos asioihin voi paremmin vaikuttaa taustarivistä ja vielä itse ryvettymättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös