Kyllä sä olet hauska mies. Muistan joskus vähän aikaa sitten, kun et oikein innostut, kun joka TeKsTiSsÄ oli liikaa läppää. Mut hei! Sä olet muuttunut! :)
Muisteles uudestaan, pälli. Silloin valitin siitä, että JoTkUt eivät kirjoita tippaakaan asiaa joissakin viesteissä (nimiä mainitsematta), vaan vääntävät
pelkkää mukahauskaa läppää tuomatta mitään tänne.
Helavirran Jussi ei ole minun sukulainen. Ei ole siis Isä, Setä tai Serkku. Ei ole kalakaveri eikä hyväveli. On vaan muuten tuttu mies.
Joo. Tiedän kyllä, mitä "sukulainen" terminä tarkoittaa. Ja kyllä tuosta huomaan, että on tuttu, eikä siinä mitään. Tuo palava kiihko on vaan jotenkin liikuttavaa. Jatka ihmeessä.
Aholan säkkituoli ilmaisu ei ole minun keksimä, vaan muistaakseni Major Jullin.
Ok, mutta kiistätkö tosiaan vaatineesi miehen eroa? Jos näin on, niin mun muisti tosiaan prakaa ja pahemman kerran. Nyt tosiaan lähti "lapsia pesuveden mukana" paljon ja haitta on suuri, mutta näkisin kuitenkin hyödyn menevän edelle. Muutamat ovat täällä jo maininneet tämän "pienten tukijoiden asialla"-kerhon, jota ei todellakaan Ässissä ollut.
Aika tulistakin tekstiä tuli Aholaa kohtaan (muistaakseni. Korjaa, jos olen väärässä) ja nyt on itku valtaisa. Haluaisin huomauttaa, että Ahola uhkaili
mediassa teollisuusmiesten joukkopaolla, jos hän ei saa tahtoaan läpi. Olisitko ollut valmis antamaan Aholan jatkaa? Tässä on nyt tämä perimmäinen kysymys, johon haluan vastauksen. (Eli siis joko kaikki ennallaan tai nykyinen tilanne. Ole kiltti ja perustele, kumpi kelpaisi mieluummin)
Ja sitten itse asiaan. Pentti Ahola ja Jussi Helavirta on kaksi eri asiaa. Tajuatko? Ne ovat kaksi eri henkilöä? Hyvä.
Ei kai? Eri ihmisiä? Minä kun, hitto soikoon, väitin Aholan olevan Helavirta ja toisinpäin. Sori.
Edelleen. Aholan suusta kuultuna: "Meitä on yhdeksän hengen hallituksessa neljä teollisuusmiestä. Jos hallitus katsoo asialliseksi arvostella jotakuta meistä, jokainen jättää luottamustoimensa Porin Ässissä. Saa nähdä haluaako hallitus katsoa kortit loppuun asti. Ainakin seuraukset ovat nyt tiedossa etukäteen, Ahola sanoo."
Itse en olisi antanut myöskään miehen istua sekuntiakaan enää johtavassa asemassa Ässissä. Jos ei kestä kritiikkiä selvästi huonosti hoidettujen afäärien jälkeen ja avautuu
ennen kokousta lehdessä siitä, että jos häntä arvostellaan, niin ovi käy..... joo.
Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta, kuin "herrasmies sopimus"? Jos toinen saa potkut, yksi ei lähde vaan kaikki lähtee.
Oletko ikinä kuullut moisesta? Tuskin olet. Vaatii selkärankaa lähteä, vaikka itse on syytön. Sitä sinulla tuskin on. Siksi on ihan turha sen enempää selittää koko asiasta, kun ei tunnu olevan radio oikealla taajuudella.
Tottahan toki minä olen. Yleissivistys FTW ja niin päin pois...
En minä ole tietääkseni haukkunut tätä Helavirtaa (siis Jussi Helavirtaa, joka ei ole Pentti Ahola. Ovat eri henkilöitä. Tiesitkö?). He olivat Aholan kanssa sopineet menetelmästä ja näin toimittiin. Sääli. Kertoo toki siitä, että kaikki ei ole Ässissä kunnossa. Helavirran selkärankaa en ole arvostellut tippaakaan (tietääkseni. Jos olen, niin vilpittömästi anteeksi). Kritiikki kohdistui lähinnä tähän S. Tuoliin (joka ei ole Helavirta, eikä edes Jussi. Ovat nähkääs eri ihmisiä), jonka aikakaudella Ässät ei ole kyllä kauheasti edistynytkään...
Mut ei hätää. Kohta alkaa sinun Olli-jargon. Kysytään sitten vuorostaan sinulta, onko Opa sinun sukulaismiehiä. Hyvää kevättä ja älä innostu liikaa.
Sä olet kyllä nickisi ansainnut. Yllätät mut meinaan ainakin näillä heitoilla ihan täysin. Kasken Ollista en tiedä pahemmin mitään muuta kuin statsit vanhoista lätkäkorteista. Toivon vilpittömästi, että sama jurakautinen pelleily ei jatku enää Ässissä. Luotankin Ässien seuraavaan puheenjohtajaan (Oli se sitten Yön Olli, Kasken Olli, tai vaikka joku paikallinen Pallotuoli), kunnes luottamus on menetetty. Ei tätä nyt hei enää kauheasti huonommin voi vetää...
Minulla ei ole ketään sukulaista Ässien organisaatiossa (eikä tuttuja toimistopuolella) ja Yön Ollia en ole nähnyt livenä kuin pari kertaa baarissa ja kerran torilla mestaruusjuhlissa. Olenko oikeasti ollut noin pro-Kaski? En ole sitä tietoisesti tehnyt, sillä en miehestä paljoakaan tiedä.
Yön Olli taas ei tee edes minun makuista musiikkia.
Hyvää kevättä ja pusipusi. Mennäänkö kaljalle joskus? (YV otetaan vastaan)