Hallituksen jäsenten eroamiset – mitä tästä eteenpäin?

  • 49 729
  • 236

Pohjanpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koko asiassa minua vituttaa vaan yksi asia, ja se on se, että koko paska kaadettiin sellaisten ihmisten niskaan, joilla ei ole osuutta asiaan. Nämä miehet ovat Risto Kuparinen ja Jussi Helavirta. Se, että miehiä sanotaan "fossiileiksi" ja "teollisuusläskeiksi" vituttaa niin ankarasti.

Näissä interwepin keskustelupalstoissa on sellainen ongelma että pitää pystyä käyttämään melko vahvaa filtteriä kun joidenkin nimimerkkien kirjoittelua seuraa. Noita kommentteja laukoneet eivät takuulla ole asioista oikeasti perillä.

Turhaa on syyttää jatkoajan ässäfaneja ko. herrojen eroamisista.

Totta kai hallitusta pitää voida arvostella jos kerran tulosta ei synny. Jo tämä on osa sitä ammattimaisuutta jota toivoisin ässien organisaatioon rantautuvan pikkuhiljaa.

Hiukan off-topic:

Organisaation ammattimaisuus pitää näkyä ulkopuolisille jo ensi silmäyksellä. Esimerkiksi niin kauan kun Ässien toimisto sijaitsee nykyisissä tiloissaan en voi uskoa että sinne vierailulle tulevat henkilöt (pelaaja-agentit, sponsorien edustajat tms.) saavat kuvan ammattimaisesta toiminnasta. Ainakin sellaisen vaikutelman välittäminen on huomattavan haastavaa. Ensivaikutelma on todella tärkeää aina ihmisten/organisaatioiden välisissä kanssakäymisissä.
 

PJx

Jäsen
Mutta itse en hyväksy tällaisia joukkopakoja yhden henkilön puolustelemiseksi. Se ei ole kenenkään etu, että kasataan ryhmittymiä jotka kimpassa ajavat asioita omaan suuntaansa. Jos nämä muut jantterit olisivat jättäneet tällaiset keskinäiset sopimuksensa tekemättä, olisi Ahola ollut ainoa lähtijä.
Ihanko aidosti olet sitä mieltä, että nämä muut keräsivät lelunsa ja lähtivät kun kaverista ei tykätty? Ei ole tullut mieleen mahdollisuus, että lähdön taustalla ei ollut henkilö Aholan tukeminen vaan toimintakulttuurin tukeminen, jota Ahola edusti?

Jos herroilla oli oikeasti tällainen lojaalisuuteen perustuva herrasmiessopimus, niin seuraava kysymys kuuluu: Miksi?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Teollisuusmiesten eroamisten syyt jo tulleetkin suht selväksi, mutta mikä oli Kuparisen eroamisen syy? Oliko vain lojaali entisiä hallituskumpaneita kohtaan vai muuten vaan kypsynyt tähän julkiseen säätöön?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Ja minä en ole puhunut Pentti Aholan puolesta. Haluatko sä antaa Helavirralle tai Kupariselle mitalin? Voin toimittaa perille.
Jos Ahola puhuu omalla suullaan, niin hän ei puhu kaikkien puolesta.
Minkä takia sä sitten jankutat mulle Aholasta ja Helavirrasta..?

Olen Aholaa vastaan. Harmittaa Helavirran menetys, koska hän ei ole tehnyt muuta kuin hyvää. Mutta on ihan turha selittää mitään sellaisille kakaroille, jotka asuu vielä äidin luona.

Taidoit vielä olla hiekkalaatikolla, kun Helavirta tuli Poriin :) ?

Moi. Mä oon 22, enkä voi asialle mitään. Kannatan Ässiä väärin ja sammutan tulipalot ihan päin helvettiä muiden mielestä, eikös? Miten tämä sun jankuttama ikäkysymys liittyy ketjuun "Hallituksen jäsenten eroamiset"? Olen asunut oikein, tietsä, yksinkin jo niinkuin 4 vuotta! Hui hurjaa! Miten tämäkään liittyy mihinkään? Lopetetaanko tästä jauhaminen ja keskitytään itse ketjun aiheeseen? Jookostajoo?

Jos johtokunnasta eroaa tuon jo kaksi kertaa lainaamani lauseen jälkeen muitakin kuin Ahola, seisovat he silloin Aholan takana. Näin minä sen ymmärrän. Jos asia on toisin, ole ystävällinen ja selitä? Ei tuollaiset ultimatumit kuulu enää jääkiekkoon. Kukaan ei ole yksin seuraa suurempi.


Ja toistohuumorin uhalla, kumpi meistä jankuttaa enemmän tuosta Helavirrasta? Onhan se iso sääli, että mies lähti, mutta se oli hinta Aholan ulospotkimisesta (kuten myös nuo muut herrat, joiden lähtö oli yhtälailla sääli Aholaan verrattuna). Olisitko mieluummin tilanteessa, jossa kaikki nyt poistuneet herrat olisivat yhä Ässien hallituksessa?

Sä kiertelet kuin kissa kuumaa puuroa esim. tuota kysymystä, jonka esitin aikaisemmin. Sujuvasti missaat joka ikisen pointin ja käyt yhden ihmisen sotaasi. On se varmaan ihan hurjan vaikeaa olla aikuinen.
 

JPL

Jäsen
Vieraasta pöydästä ehkä tyhmä kysymys...

Miksi nämä Helavirta sekä Kuparinen, jotka lukemani perusteella ovat Ässien miehiä henkeen ja vereen, lähtivät Aholan vetäminä pois talosta? Käsittääkseni heidän toimintaansa ei ole kukaan arvostellut (ainakaan julkisesti). Hallitus sai epäluottamuslauseen omistajilta, mutta ry:n kokouksessahan olisi vasta päätetty, että kehen tämän epäluottamuslause oikeasti kohdistuu. Näin ainakin yleisesti tapahtuu. Näiden miesten eroamisesta ei ole puhunut kukaan muu kuin tämä Ahola. Ja tieten miehet itse, kun kytkimen sittemmin nostivat.

Kenelle urheiluseurassa pitäisi olla lojaali; hallituksen puheenjohtajalle, vai itse seuralle?

edit: epäluottamis... heh
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ässien organisaatiota on johdettu vähän sinne päin. Parannusta oli näkyvissä, mutta onhan sitä aikaakin ollut. Tämä on nyt sama, kuin väittäisi tosiaan, että Wandellin ja Crombeenin hankkiminen Poriin oli ennenkuulumaton sankariteko, koska miehet ovat nykyään NHL-tasoa. Joopajoo...

En nyt puhuisi sankariteosta, mutta eipä näitä viittä vaille NHL-miehiä ole Ässien organisaatiossa näkynyt ennen Wandellia ja Crombeenia. Nickerson kävi pariin otteeseen koittamassa harjoitusleirillä, muttei lopultakaan ollut lähelläkään NHL-paikkaa. Hisey taas ei harjoitusasenteensa puolesta mahdu edes ECHL-organisaatioon. Naurov oli hutikuti. Jan Benda ja etenkin Sandy Moger ja Jim Hrivnak olivat osastoa "has been" eli takana oli jokunen vuosi NHL:ssä mutta Poriin tulivat lähinnä hakemaan irtonaiset rahat pois ennen uran loppua.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
En nyt puhuisi sankariteosta, mutta eipä näitä viittä vaille NHL-miehiä ole Ässien organisaatiossa näkynyt ennen Wandellia ja Crombeenia. .

Mitä ihmeen väliä sillä on, jos mies paukuttaa vaikka heti seuraavassa seurassa hirmutehot, jos ei auta nykyistä seuraa paljon? Crombeen ei ollut sateentekijä, hyvä pelaaja kylläkin. Wandell ei oikeastaan tuonut pahemmin mitään Ässiin. Minulle on ihan se ja sama, vaikka miehet olisivat nyt Jumalasta seuraavia. Tulevat tai menneet meriitit eivät paina nykyajassa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ja toistohuumorin uhalla, kumpi meistä jankuttaa enemmän tuosta Helavirrasta? Onhan se iso sääli, että mies lähti, mutta se oli hinta Aholan ulospotkimisesta (kuten myös nuo muut herrat, joiden lähtö oli yhtälailla sääli Aholaan verrattuna). Olisitko mieluummin tilanteessa, jossa kaikki nyt poistuneet herrat olisivat yhä Ässien hallituksessa?

Sä kiertelet kuin kissa kuumaa puuroa esim. tuota kysymystä, jonka esitin aikaisemmin. Sujuvasti missaat joka ikisen pointin ja käyt yhden ihmisen sotaasi. On se varmaan ihan hurjan vaikeaa olla aikuinen.
Ässien hallituksella oli herrasmiessopimus, jos Puheenjohtaja erotetaan, lähtee koko sakki kävelemään.

Näin kävi eilen. Olisin vaihtanut vaan puheenjohtajan, en koko hallitusta. Koko asia olisi voitu järjestää niin, että Ahola olisi lähtenyt itse. Porissa ei ole oikeastaan koskaan osattu neuvotella hyvässä hengessä. Kaikki näkee kyllä ongelmat, mutta osataanko ratkaista ongelmat niin, että ei polteta kaikkia siltoja takanaan?

En esitä tätä kysymystä sinulle, vaan ihan yleisesti kaikille. Onko normaalia, että Ässien entinen huippupelaaja ja toimitusjohtaja hakee pelipaitansa hallin katosta? Miksi niin useasti jää Porissa paska maku suuhun?

EDIT. Lopetan henkilökohtaisuudet ja pyydän anteeksi. Juodaan ne oluet Pitsiturnauksessa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Mä lupaan lähteä tästä kylälle riekkumaan tämän viestin jälkeen, mutta sä, YlLäRi, et vastannut vieläkään siihen, että jos olisi pakko valita, niin kumpi tilanne natustaisi?

Mutta hei joo. Jatkakaa
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Näin kävi eilen. Olisin vaihtanut vaan puheenjohtajan, en koko hallitusta. Koko asia olisi voitu järjestää niin, että Ahola olisi lähtenyt itse. Porissa ei ole oikeastaan koskaan osattu neuvotella hyvässä hengessä. Kaikki näkee kyllä ongelmat, mutta osataanko ratkaista ongelmat niin, että ei polteta kaikkia siltoja takanaan?

Näinhän varmasti olisi asia käynyt suurelle osalle myös kannattajista ja miksei ry:kin. Ongelmana tässä on, että ilmeisesti Ahola vannotti myös muut eroamaan jos hänelle osoitetaan epäluottamusta. Aholan luottamuksestahan ei ollut mahdollista äänestää vaan hallituksen. Yksi kaveri jäi edelleen hallitukseen koska ei ollut Penan kanssa sopinut mitään "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta" soppareita. Mikäli Pena olisi sovinnolla siirtynyt syrjään niin tilanne olisi taatusti huomattavasti rauhallisempi tällä haavaa, mutta se oli liikaa vanhalta patruunalta pyydetty.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Näin kävi eilen. Olisin vaihtanut vaan puheenjohtajan, en koko hallitusta. Koko asia olisi voitu järjestää niin, että Ahola olisi lähtenyt itse. Porissa ei ole oikeastaan koskaan osattu neuvotella hyvässä hengessä. Kaikki näkee kyllä ongelmat, mutta osataanko ratkaista ongelmat niin, että ei polteta kaikkia siltoja takanaan?
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että Ahola olisi suostunut vielä neuvottelemaan omasta vapaaehtoisesta erostaan? Varmasti mies tiesi oman asemansa ja takanaan olevan epäluottamuksen, mutta ei nähnyt tarpeelliseksi jättää tehtäviään. Kasken johdolla tehtiin mitä oli tehtävä. Valitettavasti mukana meni nyt muitakin. Mutta minä en usko että Ahola olisi itse suostunut lähtemään vaikka neuvottelijana olisi ollut kuka ja millä tahansa asenteella.

En esitä tätä kysymystä sinulle, vaan ihan yleisesti kaikille. Onko normaalia, että Ässien entinen huippupelaaja ja toimitusjohtaja hakee pelipaitansa hallin katosta? Miksi niin useasti jää Porissa paska maku suuhun?
Velluhan on tunnetusti se helpoin neuvottelukaveri. Asioissa on aina kaksi puolta. Enkä ota mitään puolta itse tässä.
 

Tompse

Jäsen
Näin kävi eilen. Olisin vaihtanut vaan puheenjohtajan, en koko hallitusta. Koko asia olisi voitu järjestää niin, että Ahola olisi lähtenyt itse. Porissa ei ole oikeastaan koskaan osattu neuvotella hyvässä hengessä. Kaikki näkee kyllä ongelmat, mutta osataanko ratkaista ongelmat niin, että ei polteta kaikkia siltoja takanaan?

Kerros se nyt sitten, miten tuo Ahola, tuolta olisi saatu pois, muuten kuin nyt nähdyllä tavalla? Miten se olisi voitu järjestää sopuisasti, jos Ahola, itse uhkailee Ry:n hallitusta, kuin uhmaikäinen teini?

Ja mitä noista Helavirran kommenteista voi päätellä ja rivien välistä lukea, niin kyllä sieltä päin tukea edelleen Ässille tulee. Ja varmasti myös Helavirran hommaamilta sponsseilta. Ry:n hallituksellahan oli täysi luotto Helavirtaan, mutta mies koki viisaammaksi siirtyä sivuun, koska Oy:n hallituksen työskentely kyseenalaistettiin. Kuparisen erosta olen myös yllättynyt, mutta uskon, ettei myöskään hänen kohdallaan sillat ole palaneet.

Mitä Ketolaan tulee, häneltä meni ainakaan Ässien touhussa paljon omia rahoja, maine ja muutenkin häntä kohdeltiin vähän miten sattuu. Tosin ei hän itsekään ole kovin kaksisesti muita kohdellut. Neste vähän noussut päähän ja kuinka Ässälegenda onkin, esittää olevansa vähän turhan isoa herraa.

Tärkeintä on nyt kuitenkin yhdessä katsoa tulevaisuuteen ja kerätä patajoukot yhteen tukemaan ja kannustamaan Ässiä valoisampaan tulevaisuuteen!
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
IS:ssä Alpon mietteitä:

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1677396

Oliko Aholan tiuskiminen kosto Kasken puhelulle? Jutun mukaan Kaski on puhelimessa kertonut: "ry:ssä on niin paljon voimaa, että se pystyy tekemään seuralle mitä tahansa."

Tuossa ei minusta ollut mitään ihmeellistä kiukuttelun aihetta (tosin vain pieni kolmannen osapuolen referaatti, kertoman kertomaa ja "kuulemma" siitä mitä oikeasti on puhuttu), vain muistutus Aholalle siitä että jos mikään ei muutu, voi asiat olla toisinkin.

Vyyhti purkautuu, mielenkiintoista on lisää luvassa huomenna kun uusien hallitusjäsenehdokkaiden nimet saadaan esille.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ihanko aidosti olet sitä mieltä, että nämä muut keräsivät lelunsa ja lähtivät kun kaverista ei tykätty? Ei ole tullut mieleen mahdollisuus, että lähdön taustalla ei ollut henkilö Aholan tukeminen vaan toimintakulttuurin tukeminen, jota Ahola edusti?

Eihän tuo mitenkään mahdotonta ole. Kommentoin vain nimimerkki SupRise me:n viestiä siitä, kuinka kovia patamiehiä hallituksesta lähti. Hänen vankka mielipiteensä oli, että kaverit olivat etukäteen sopineet näin. Hieman tuli jopa siihen sävyyn, että tietoa löytyy.

Jos asiat oikeasti menivät niin, että ihan itse päättivät pakata kamppeensa ja häipyä Aholasta huolimatta, niin minkä takia he hyväksyvät nämä Penan lehdissä kertomat jutut tästä kimpasta? "Jos jotain meistä kritisoidaan...", mun mielestä toi on aika selvä merkki siitä, että porukka seuraa nimenomaan kaverin, ei itsensä tai seuran etua.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
En usko Takon paluuseen, ei usko että hän haluaa sekaantua tähän soppaan. Takko tekee paluun, mutta luultavasti hieman myöhemmin. Ja täytyy muistaa, kaikesta huolimatta, Takolla on paljon annettavaa Ässille. Hän epäonnistui joukkueen kokoamisessa, siksi seuraan pitääkin palkata UTJ.


Onko kukaan miettinyt MIKSI K.Takko veteli hihastaan enimmäkseen hanttikortteja Ässien ulkomaalaisvahvistuksiksi? Olisiko esim. Crombeenista ja Wandellista ollut enemmän apuja jos valmentajana olisi ollut joku muu?
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.

Se mikä tuossa jutussa on mielestäni positiivista, on että Helavirtaan luotettiin täydellisesti kun (käsittääkseni) äänestettiin ry:n hallituksen epäluottamuslauseesta. Helavirran ero miehen itsensä mukaan (tai siis lehdessä kirjotetun jutun mukaan) johtui siitä ettei oy:n hallitukselle löytynyt luottoa. En tuon perusteella näkisi että sillat ainakaan siihen suuntaan olisivat kovin pahasti palaneet.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kerros se nyt sitten, miten tuo Ahola, tuolta olisi saatu pois, muuten kuin nyt nähdyllä tavalla? Miten se olisi voitu järjestää sopuisasti, jos Ahola, itse uhkailee Ry:n hallitusta, kuin uhmaikäinen teini?
Eilen, ei mitenkään. Muuten, mahdollisesti. Kuitenkin eilinen ei ollut se paras toimintatapa. Ja nyt puhun taas, koko hallituksesta.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Mä lupaan lähteä tästä kylälle riekkumaan tämän viestin jälkeen, mutta sä, YlLäRi, et vastannut vieläkään siihen, että jos olisi pakko valita, niin kumpi tilanne natustaisi?

Mutta hei joo. Jatkakaa
Mihin pitää vastata? Mikä on se kysymys..?
 

Tompse

Jäsen
Opaa haastateltiin juuri Radio Porissa. Lyhyt yhteenveto:

- Kyseessä ei ole valtaus, Opa ei hae itselleen valtaa. Ei aja omaa etuaan, vaan seuran etua!

- Uusia yrityksiä tulossa sponssaamaan, Opa sanoi, että tuntuu kuin tulppa olisi auennut. Ja totesi että voidaan myös menettääkin sponsseja.

- Oy:n uuteen hallitukseen tulossa kovia nimiä! Opa totesi, että on niin kovia nimiä, ettei häntä olisi ehkä edes valittu sinne!

- Valmentajista päättää OY:n hallitus yhdessä Toimitusjohtajan kanssa, Opan mukaan. Ry:n hallitus voi sanoa ja on sanonut oman mielipiteensä.

- Oy:n Hallitus ei voi olla toimiva, jos se ei kestä mielipiteitä ( Ry:n mielipide valmentajasta) ja kritiikkiä.

Tästä voidaan päätellä, että meillä on pullat enemmän kuin hyvin uunissa. Loistavaa Opa!

Opa on myöskin Satakunnan radion haastattelussa 15.40. Jos kiinnostaa, sillon taajuudelle.

Edit: Opan haastatteluaika muutettu.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ihmetyttää mikä siinä nyt on täällä niin ihmeellistä, että lähes koko hallitus erosi. Samaten ihmetyttää miksi Helavuori ihmetteli, kun fokukseksi otettiin koko hallitus. Yhdessähän hallitus nuo päätökset tekee ja yhdessä kantaa tietysti vastuun.

Suurin ihmetyshän on miksi tuo Laine sai jäädä ja ei kantanut vastuuta päätöksistä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jukolauta mitä paskapuhetta! Keksitkö sä näitä ihan huvin vuoksi vai mikä on pointtisi?
Tai noh, korjataan sen verran että päättää varmasti jos summat ovat tarpeeksi pieniä. Kannattaa jo pelkästään Aholan tapauksessa muistaa että herra ei edes ole Bolidenin korkein pomo. Ja kaikkien emoyritykset sattuvat olemaan ulkomaisia jolloin isojen rahojen päätökset menevät ulkomaiden kautta. Tiedän että eräässäkin noista täytyi melkoisen pienikin korjausinvestointi (noihin täällä esitettyihin summiin nähden) hyväksyttää emoyhtiöllä. Että otahan se kieli pois sieltä Aholan perseestä ja lakkaa syyttelemästä paskapuheiksi.

Aholan puheet olivat sellaiset että eipä tuossa enää ollut vaihtoehtoa, hallitus olisi muuttunut radikaalisti joka tapauksessa. Tuskin se kaukana oli etteikö Kasken poppoo olisi lähtenyt ja Ässien hallituksessa ei olisi ollut enää yhtään jääkiekkoihmistä. Olisiko se sitten ollut parempi vaihtoehto?

Toivottavasti Helavirta saadaan jatkamaan Patajunnuareenan parissa vaikkei enää Ässien hallituksissa toimisikaan, mutta toivottavasti ainakin osa näistä eronneista henkilöistä saadaan mukaan jossain vaiheessa. Ahola -nimisen despootin poistaminen organisaatiosta vaati nyt vähän isompia toimia. Mammuttitauti on ikävä asia, mutta mielestäni kukaan kentän ulkopuolella ollut ei saa nousta seuraa suuremmaksi. Ja lopultakin Porissa on vain yksi herra joka mielestäni ansaitsee tavallaan olla seuraa suurempi ja hänetkin on karkoitettu toiminnasta Aholan ansiosta (toivottavasti palaa takaisin kun Pena on poissa).
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Satakunnan Kansa kertoo maalintekijät ja sankarit. Mutta harvoin otsikoihin pääsee ne miehet, jotka ovat tehneet hyvää työtä seuran puolesta.
Helavirta ja Kuparinen ovat juuri näitä miehiä.
Tuskin täällä kukaan jääkiekosta jotain tietävä onkaan tätä kiistänyt. On vain ikävä tosiasia että jomman kumman puolen oli lähdettävä ja nämä herrat olivat puolensa valinneet. Toivottavasti molemmilla suurin kiukku laantuu, koska käsittääkseni molemmat ovat aika järkeviä ja tulevat toimeen myös valtaan jääneen osapuolen kanssa. Ja jäähän Ristolle aika kasa jääkiekon luottamustoimia joka tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös