Helavirta is not amused.
Lopeta nyt jo, ihan oikeasti. En mä tiedä, onko Helavirta sun sukulainen, läheinen tuttu, vai työnantaja, mutta nyt, hei...
Muistaakseni reippaasti vaadit Säkkituolille (oliko jopa sinun keksimä hupaisa kasku?) eroa vielä tässä hetki sitten ja nyt on itku vuolas. Ahola asetti kovan kovaa vastaan mediassa ja oli tuomittu häviämään. Mies veti mukanaan (sai taakseen?) X määrän henkilöitä, jotka joutuivat eroamaan lopputuloksena. Fakta on se, että
enemmistö päätti tietyn asian ja eri mieltä olleet olivat pakotettuja eroamaan. Tarkkoja tietoja sopasta ei ole, enkä tosiaankaan tiedä, onko Kaskella joku Grand Plan tähän kaikkeen, mutta mutta...
Lama, tai ei - Porissa elää kiekkokulttuuri. Toki kaikkia mahdollisesti menetettäviä sponsorituloja ei saa taiottua hetkessä takaisin, mutta pienten asioiden (tiedoitus, aktiivinen yhteydenpito, nettisivujen päivittäminen, oikea välittäminen) oikein teko saattaa tuoda monia sponsoreita mukaan ja pelastaa muutamia todella pahasti tulehtuneita suhteita. Mainitaan tässä välissä nyt sitten viimein yksi väläyttelemistäni "kyllästyneistä sponsoreista", eli Pohjola, jossa vaihdokseen ollaan tyytyväisiä. Kyllä tämänkin pitäisi näkyä.
Tärkeintä on nyt koota joukot. Yhtenäinen johto ja selkeät roolit auttavat jokaista. Yksi ihminen hoitamaan tiedotusta (joko kokopäiväisesti, tai ainakin vahva ammattilainen/ammattilaiset oto-puuhiin) ja toinen markkinointia. Niin monet pienet asiat ovat tässä seurassa rempallaan, että ilman korjauksia toiminta ei enää kauaa ole mahdollista.
Onhan se sääli, että Ässät menetti suurinpiirtein kaikki isot teollisuusnimet (luultavimmin), mutta Aholan aikana tosiaan tuhottiin niitä pieniä kontakteja vuosi vuodelta tehokkaammin. Itse tosin puhun vain parista viimeisimmästä vuodesta, joista tiedän. Jos tämän touhun kaatamiseen tarvitaan näinkin ikäviä tekoja, se on pakko kärsiä. Jos mitään ei muuteta, mikään tuskin muuttuu.
Hauskinta tässä on tuo "Helavirta itse välittää PALAVASTI Porilaisesta kiekosta" -> "Helavirta suuttui nyt ja porilainen kiekko voi palaa helvetissä"-jargon.
Elämme edelleen kovia aikoja, ystävät hyvät