Tässäpä meille miettimistä. Haapakoski ON pätevä, miten on apuvalmentajien suhteen?
Uskon kyllä, ettei noilla apuvalmentajillakaan kauheasti annettavaa ole. Mutta kiinnostaisi tietää, että miten perustelet Mikon pätevyyden?
Tässäpä meille miettimistä. Haapakoski ON pätevä, miten on apuvalmentajien suhteen?
Mitäs luulette siellä jumalan selän takana, kuinka pitkä on pinna Haapakosken suhteen?
Karavaanari-Karjalainen ei jostain kumman syystä tule antaneeksi puolustajille edes ansaittua shittiä.
Eilen puolustusneliö antoi alivoimassa painetta koko ajan kiekolliselle pelaajalle. Ensimmäistä kertaa tällä kaudella vastustajan ylivoimalla ei ollutkaan aikaa kuoliniskun antamiseen, vaan se joutui tekemään hätäratkaisuja ja Kärpät sai purettua. Tämä olikin sitten se eilisen pelin paras osa-alue ja siinä yksinkertaisesti toteutettiin vain ne elementit mitä täällä Jatkoajassakin on vaadittu koko alkukausi. Kärppien valmennusjohto tai vaihtoehtoisesti pelaajat ovat harvinaisen yksinkertaista porukkaa jos tuon tajuamiseen meni toistakymmentä peliä.Toinen asia on ylivoima. Ei ole Haapakosken vika että ei tehdä maaleja, vaikka eilen sentään oli jo pyöritystä ja paikkoja. Alivoimahan oli suorastaan hienoa eilen. Pelissä on kuitenkin paljon hyvää, eli ei missään nimessä potkuja Mikolle.
Eilen puolustusneliö antoi alivoimassa painetta koko ajan kiekolliselle pelaajalle.
Vaikka pakit ovat täysin luokattomia, niin Haapakoski voisi silti sisäänajaa (jos osaisi) jonkinlaisen perusrefleksin kun pakeilla on kiekko.
Itse antaisin edelleen aikaa ainakin maajoukkuetaukoon eli 4 peliä.
Itse antaisin edelleen aikaa ainakin maajoukkuetaukoon eli 4 peliä. Jos niistä tulee täysi katastrofi jokaisesta ja tulee turpaan, niin sitten on melkein pakko tehdä jotain. Muuten voisi katsoa vielä. Marraskuun lopullakaan ei ole liian myöhäistä reagoisa vrt nykyhetkeen.
Jos taas nämä 4 peliä menevät edes jotenkuten, niin Mikolla olisi vielä maajoukkuetauko aikaa hio joukkue iskuun, nyt kun se viimein on kasassa. Tai no sitä pakkia lukuunottamatta. Jos maajoukkuetauon jälkeen neljässä seuraavassa pelissä ei ole selkeitä merkkejä paremmasta, sitten uusi mies hakuun.
Johan meille jo muualla maassa aletaan nauramaan kun huippumiehiä tulee jatkuvalla syötöllä mutta joukkue kyntää ja pahasti.
Eniten valmentajanvaihdoksesta syyksi omaan mieleen on kutakuinkin seuraava. Haapakoski näkee voittojen ja maalien olevan pienestä kiinni. Todennäköisesti niin pienestä, että hän vain odottaa osasien loksahtavan paikoilleen. Uusi, ja ulkopuolinen, valmentaja todennäköisesti omaa jonkun näkemyksen ongelmista, oli ne oikein tai ei, ja pyrkisi painottamaan niiden epäkohtien korjaamista. Olivat havainnot oikeita tai ei, niin todennäköisesti se parantaisi peruspeliä, joka johtaisi parempaan viisikkopeliin ihan vahingossakin. Tarkoitan tällä nyt sitä, että JOS Haapamikolla on jonkinlainen käry, miten hän haluaisi joukkueen pelaavan niin välttämättä penkin taakse ei tarvittaisikaan kuin ripaus karismaa ja hieman erilaisia harjoitteita ja ohjeita.
No on se kumma, että niitä loukkaantumisia on muilla joukkueilla myös. Niiden taakse, jos valmentaja alkaa menemään, niin se kertoo minulle aika paljon valmentajasta.
Edelleenkin: Katsotaan niitä peliesityksiä. Onko siinä pelaamisessa sellainen järki ja tarkoitus? Vaikka siellä ei paras miehistö ole ollut jalkeilla, niin paljon enemmän voisi odottaa.
Haapakoski näkee voittojen ja maalien olevan pienestä kiinni. Todennäköisesti niin pienestä, että hän vain odottaa osasien loksahtavan paikoilleen.
Noh itse asiassa Haapakoski ei ole tainnut ainakaan kovin vuolaasti itkeä loukkaantumisista, mikä kertoo selkärangasta sinänsä. Minun mielestäni loukkaantumiset ovat suurin yksittäinen syy, miksi peli ei kulje. Pelaajien peli, kun tämä on.
Vaikka avauspelaaminen olisi valmentajista riippuva monimutkainen idea ja se on suunniteltu A-luokan kädet ja pelisilmän omistaville puolustajille, niin miten tämä avauspelaaminen onnistuu C-luokan pelaajilla?
Pelaajien peli. Eli kaikki vain pelaajien syyksi? Haapaskoskelle 10+ tämän hetkisestä tuloksesta? Niinkö?
Kyllä edelleen olen sitä mieltä, vaikka siellä olisi C-luokan pelaajia, niin pelissä pitäisi jonkunlainen aihio olla, johon voidaan jatkossa myös pelitapaa rakentaa. Onko sinusta sielä sellaista? Väitätkö, että pelitavan ei pidä tukea niitä pelaajia, jotka ovat sillä hetkellä käytössä? Kyllä taktiikkaa pitää pystyä myös muuttamaan yksinkertaisemmaksi. Miksi tehdään liian vaikeasti asioita, jos tällä hetkellä kokoonpano siihen ei riitä? Pelaajilla on oma vastuu, mutta vastuu on myös valmentajalla.