Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 017
  • 6 153

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Robotti-imuri, joka ei ymmärrä olla sekaantumatta johtoihin. Toisaalta ymmärrän kaltaistensa viehtymyksen toisiinsa, mutta ärsyttäähän tuollainen sekaantuminen.
Oma robotti-imurini ei osannut väistää tuolin jalkaa. Se imuroi hetken keittiössä ihan hienosti pyöri menemäänkin siinä. Kunnes sitten ajoi suoraan tuolinjalkaa päin. Varmaan raukka hämmentyi tapahtuneesta, kun oli hetken paikallaan. SItten pakitti hieman taaksepäin ja ajoi uudestaan suoraan tuolinjalkaa päin. Tällä kertaa sitten pakitti noin 5cm taaksepäin ja rupesi piipittämään ja noin kymmenen sekunnin kuluttua sammui. En ole tapahtuneen jälkee kaveria käyttänyt. Ehkä pitäisi kokeilla taas, josko sillä oli vain huono päivä, mutta ärsyttii niin paljon tuo avuttomuus, että en ole vielä malttanut uusiksi kokeilla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se imuroi hetken keittiössä ihan hienosti pyöri menemäänkin siinä. Kunnes sitten ajoi suoraan tuolinjalkaa päin. Varmaan raukka hämmentyi tapahtuneesta, kun oli hetken paikallaan. SItten pakitti hieman taaksepäin ja ajoi uudestaan suoraan tuolinjalkaa päin. Tällä kertaa sitten pakitti noin 5cm taaksepäin ja rupesi piipittämään ja noin kymmenen sekunnin kuluttua sammui.
Inhoan imurointia. Tuon piipittämisen kun vaihtaa kiroilemiseen niin kuulostaa siltä kuin puhuttaisiin minun imuroinnistani. Sammunut en sentään ole imuroidessani.
 

Glove

Jäsen
Imuroida pitäisi, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Pakkohan se toki on joku päivä, mutta jo ajatuskin ärsyttää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivämäärä numeroina väärin.

Eli: 3.3 muoto, vaikka oikea on 3.3., koittakaapa lausua. "Kolmas kolme" ja "kolmas kolmatta". Selkeä ero!

Jep.

Tosin esim Excel on sen verran tyhmä, että osaa tulkita perusasetuksilla päivämääräksi vain tuon väärinkirjoitetun muodon.
Samoin jos kirjoittaa pisteen kuukauden perään, niin esim puhelimessa tuo hölmö laite korottaa automaattisesti seuraavan sanan alkavaksi isolla alkukirjaimella.

Osittain siis tekniikan piikkiin nämä.
 
Imuroida pitäisi, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Pakkohan se toki on joku päivä, mutta jo ajatuskin ärsyttää.
Imuroin eilen sohvatyynyjä tavallisella imurilla, ja ajattelin että sipaisenpa samalla keittiön lattian puhtaaksi. Tuntuipa todella hölmöltä hommata huitoa imurin varren kanssa pitkin lattiaa, kun on tottunut että robotti hoitaa sen homman.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ärsyttää likaiset ikkunat. Eniten siksi, että se tietää ikkunoiden pesemistä, joka ei varsinaisesti ole lempihommaani. Mutta ei pesemättömyyskään ole vaihtoehto.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kannata, johan itse Alvar Aaltokin sanoi, ettei ikkunoita pidä pestä.
No hemmetti, jos Alvar oli sitä mieltä, niin olkoon. Vielä näkee läpi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei kannata, johan itse Alvar Aaltokin sanoi, ettei ikkunoita pidä pestä.
Saisiko tälle jonkin lähteen? Ihan vaan sitä varten, kun kohta on taas se aika vuodesta kun vaimo alkaa niistä likaisista ikkunoista stressaamaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuoreen kurkun "riisuminen" siitä sen päällä olevasta kelmusta. Osaan kyllä nopean tavan ottaa tuon kelmun pois mutta kyllä se silti välillä ärsyttää. Ja tämä ennen kaikkea tapahtuu jossain suurkeittiössä jossa niitä kurkkuja käsitellään melko paljon ja työ on usein aika kiireistä jolloin nyt ei kovin paljoa kiinnostaisi tuhlata aikaa sen kelmun pois ottamiseen. Toista se on ehkä kotikeittiössä, jossa vielä nyt kai aika harvoin otetaan koko kelmua kerralla pois kurkun päältä. Ja kotikeittiössä nyt hyvin usein käsitellään yhdellä kokkauskerralla vain yhtä kurkkua, töissä näitä käsiteltäviä kurkkuja voi olla selkeästi enemmän.

No joo, melko monessa ammattikeittiössä taitaa kyllä salaatti-aineet tulla valmiiksi käsiteltyinä tukusta tai jostain. Koska se raaka-aineen käsittely on nimenomaan aikaa vievää,

Ja kerron vielä sen oman ja varmaan melko monen muunkin tavan ottaa tuo kelmu pois kurkun ympäriltä. Eli teen ensin pitkittäin viillon kelmuun ja toivon samalla etten silti osuisi itse kurkkuun. Sitten vaan otan sen kelmun pois.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ärsyttää kun aina välillä tahtomattaa näkee uutisotsikoita aiheesta joka ei kiinnosta yhtään. Äsken oli jotkut MM-hiihdot ja nyt on draamaa jostain Harryn & Meghanin haastattelusta. EVVK!
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
suurkeittiössä jossa niitä kurkkuja käsitellään melko paljon ja työ on usein aika kiireistä jolloin nyt ei kovin paljoa kiinnostaisi tuhlata aikaa sen kelmun pois ottamiseen
Olen aina kuvitellut, että suurkeittiöön tuleva tavara on kelmutonta, koska tilaukset suurehkoja eikä tarvetta yksittäispakkauksille. Opin juuri jotain uutta.
Eli teen ensin pitkittäin viillon kelmuun ja toivon samalla etten silti osuisi itse kurkkuun. Sitten vaan otan sen kelmun pois.
Juuri näin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen aina kuvitellut, että suurkeittiöön tuleva tavara on kelmutonta, koska tilaukset suurehkoja eikä tarvetta yksittäispakkauksille. Opin juuri jotain uutta.

No meille ainakin töihin tulee kurkut kelmutettuna. Meidän työpaikan keittiön annosmäärä lounaalla pyörii siinä sadan hujakoilla. Meidän työpaikan keittiö mielestäni siitä kunnioitettava että vielä nykypäivänäkin moni raaka-aine tulee just hyvin usein käsittelemättömänä. Porkkanatkin sun muut pitää itse kuoria.

Jos mennään kuitenkin vielä isompiin keittiöihin niin niihin taitaa sitten tullakin kaikki raaka-aineet valmiiksi käsiteltyinä. Tomaatit ja kurkut kuutioituina, lohkottuina tms, salaatit valmiiksi pikkottuina ja porkkanat valmiina raasteena. Näin on ainakin ollut 2019 kevään työkokeilupaikassani erään ammattikoulun keittiöllä (siellä annosmääräkin saattoi yhden päivänkin aikana olla jopa tuhat).

Kai se on kuitenkin niin että mitä isompi keittiö niin sitä todennäköisemmin raaka-aineet tulee täysin valmiiksi käsiteltyinä. Varmaan hyvin pitkälle myös aika-ja resurssikysymys. Eli kurkutkaan ei pelkästään ilman kelmuja vaan valmiiksi siivutettuina tai kuutioituina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös