Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 920 957
  • 6 150

redpecka

Jäsen
Kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu.

Itse kyllä rohkenen veikata että jos esim. 55-vuotias kouluttamaton tyyppi on jäänyt työttömäksi niin aika helvetin moni ovi pysyy jatkossakin kiinni.

Joo, tykkään ittekin Doorsista.

Noista 55-vuotiasta ja heidän mahdollisesta ovien ulkopuolellejäämisistä... Joku ehkä valmis hirteen, toinen ostaa minin ja ajaa himalajalle. Vaikee sanoo sit mikä olis ollu se paras ratkaisu.

Mutta nyt löyty redpeckerillekin oikea ketju, kiitos, sillä mua ärsyttää myös pienet asiat.
 

redpecka

Jäsen
Mikä on sellainen asia, joka ärsyttää, mutta jolla ei tosiasiassa ole mitään väliä?

- Jääkiekko ja urheilu
- Tölkkiin jää aina vähän kaljaa
- Onnelliset ihmiset & sosiaalinen media
- Peniksen pituus (miksi meitä isomelasia ei arvosteta)
- Perhe & sukulaiset
- Vitutus
- Sukupuutto

En paremmin juuri nyt osaisi tätä sanoa. Sekin ärsyttää.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Postin SmartPost-automaattien kosketusnäytöt... ylipäätään heikkolaatuiset kosketusnäytöt.

Muutaman kerran olen tässä viime aikoina joutunut käyttämään noita parkkimittarien kosketusnäyttöjä ja ne on aivan paskoja. Kuinkahan mahtavat toimia talvella. No kai kaikki aktiivikäyttäjät muutenkin jotain sovelluksia käyttävät.
 

Ralph

Jäsen
Itsekkäät ihmiset, jotka eivät osaa tai pysty ottamaan muita huomioon ulkona. Tänään lenkillä taas kaksi esimerkkiä. Ensin pienellä jalkakäytävällä minua ja koiraani tuli vastaan kolme naista, jotka kävelivät koko jalkakäytävän leveydellä. Toisella puolella oli sillankaide ja sen alla vettä, toisella puolella kulki autoja. Normaalisti kiertäisin tälläiset itsekkyydet nurmikon kautta, mutta tässä kohtaa ei pystynyt. Vedin koiran sivuun, jotta me ei kuljettaisi leveästi, mutta vastaantulijoilla ei ollut mitään aikomusta väistää. Jos teoriassa samat henkilöt tulisi joskus samassa kohdassa vastaan, voisin päästää koiran mahdollisimman leveällä kulkemaan niin pääsevät sotkeutumaan hihnaan ja törmäilemään koiraan, kun ei väistäminen ole heille vaihtoehto.

Toinen tilanne oli, kun läheistä purettavaa taloa oli muutama mies graffiteilla täyttämässä. Neljä tai viisi miestä seisoi jalkakäytävän viereisellä nurmikolla katselemassa, mutta yksi maalattuaan siirtyi keskelle ohutta jalkakäytävää ja puhui muille heilutellen maalaustelaa. Siitä voisi muutoin vain kävellä väkisin ohi, mutta en halunnut hänen maalinsa tulevan koiraani tai edes minuun itseeni, niin vain pysähdyin hänen viereensä odottamaan. Ei ollut häneen vaikutusta, mutta onneksi yksi kavereistaan oli sen verran järkevä, että käski maalaria väistämään.

Todella yleistä tällainen, ilmeisesti kaikilla ihmisillä ei järki leikkaa niin, että ymmärtäisivät jalkakäytävällä liikkuvan muitakin ihmisiä. Kävellään keskellä jalkakäytävää isot kauppakassit kädessä, mahdollisesti jopa heiluen puolelta toiselle. Tai pysähdytään keskelle jalkakäytävää ottamaan jotain valokuvaa tai muuta sähläämään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
mutta vastaantulijoilla ei ollut mitään aikomusta väistää. Jos teoriassa samat henkilöt tulisi joskus samassa kohdassa vastaan, voisin päästää koiran mahdollisimman leveällä kulkemaan niin pääsevät sotkeutumaan hihnaan ja törmäilemään koiraan, kun ei väistäminen ole heille vaihtoehto.
Vastaavanlaisiin tilanteisiin joudun melko usein minäkin. En tiedä, mitä noitten kolmen naisen kanssa toimit, mutta itse annan vastaantulijan törmätä, ja otan suosiolla taklauksen vastaan. Tosin pysähdyn kokonaan juuri ennen törmäystä, että olen hyvässä tasapainossa. Tuli sitten vastaan nainen, mies tai lapsi. Olen sen verran kookas, että kaksimetrisiä ja +100-kiloisia vain väistän, vaikka olisinkin "etuajo-oikeutettu". Vähintään 0,5 metrin verran jalkakäytävää kuuluu minulle!
Toki pyydän anteeksi, jos törmäys johtuu siitä, etten oikeasti huomannut.
 

Ralph

Jäsen
En tiedä, mitä noitten kolmen naisen kanssa toimit, mutta itse annan vastaantulijan törmätä, ja otan suosiolla taklauksen vastaan.
Pieni osuma tuli nytkin, koska tosiaan valtasivat koko väylän. Siirsin koiran kaiteeseen kiinni ja itse seisoin niin, ettei koiraan sitä osumaa tulisi. Ihan minun kohdalla reunimmainen nainen teki pienen väistöliikkeen, mutta vähän osuttiin yhteen kuitenkin.

Vilkkaimmilla alueilla on pyörällä ja jaloin kulkeville omat puolet, jotka on merkitty koko matkalle niin, ettei epäselvyyttä pitäisi olla. Mutta viimeksi eilen tuli senkin kanssa ongelmia, kun vastaan tuli kaksi pyöräilijää. Olisivat mahtuneet kulkemaan pyöräilypuolella ihan vapaasti rinnakkain, mutta tulivat siinä keskellä niin, että toinen pyöräilijä oli jalankulkijoiden puolella. Siinä nyt oli minun pakko väistää, vaikka ei tehnytkään mieli, kun pyöräilijään ei tahtoisi osua. Varsinkaan koiran yli en tahtoisi kenenkään pyörällä menevän.

Tästä tulikin mieleen, että jouduttiin tänään väistämään yhtä erittäin vihaista jalkakäytävän käyttäjää, nimittäin joutsenta. Siinä levitteli siipiään ja jotain huuteli koiralle, mutta ei onneksi kimppuun käynyt. Mutta tästä otuksesta en valita.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoin myös esim liukuportaissa joillakin on vaikeuksia asettua oikealle puolelle. Sen sijaan seistään siinä kaverin kanssa vierelläin tai pahimmillan yksin siinä keskellä kädet molemmissa kaiteissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen Ylen alueuutisissa puhuttiin mallasohrasadosta, josta on siis tulossa viime vuotista parempi Viking Maltin mukaan. No jutun taustalla heilui sitten ehta vehnäpelto. No vilja kuin vilja mutta pisti silmään... Kai sieltä Yleltä olisi kuvituskuvaksi löytynyt myös ohraa kun siitä jutussa puhuttiin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen Ylen alueuutisissa puhuttiin mallasohrasadosta, josta on siis tulossa viime vuotista parempi Viking Maltin mukaan. No jutun taustalla heilui sitten ehta vehnäpelto. No vilja kuin vilja mutta pisti silmään... Kai sieltä Yleltä olisi kuvituskuvaksi löytynyt myös ohraa kun siitä jutussa puhuttiin.

Itse en uutispätkää nähnyt, mutta kun luin tämän, niin pisti kyllä vihaksi. Sama jos uutisoitaisiin hyvästä mansikkasadosta, mutta kuvituskuvana olisi vadelmia. Com on yle, nyt herätys!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kevyen liikenteen tietyöt, joista ei usein ole mitään ennakkovaroitusta esim kyltein. En yhtään ihmettele miksi niin moni fillaristi on siirtynyt ajelemaan vain autoteillä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Julkisissa/yleisissä saunoissa ärsyttää se et lyödään löylyä niin perkeleesti, mutta sitten kun kiulu on tyhjä, niin poistutaan saunasta vähin äänin ja jätetään seur. tulijalle vesiastian täyttäminen.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ajattelin että unohdin jotain kun lähdin katsomaan ralleja muttei tullut mieleen mitä.
Täällä metsän syvimmässä perseessä sitten tuli mieleen että se oli lippilippis. Nyt istun auringon suhteen väärällä puolella. Eikä ole hirveän pilvistäkään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Kyllä sinut ryöstettiin jo aiemmin ja paljon pahemmin: seistä nyt metsän reunassa katsomassa ralliautoja ja maksaa siitä.

Ellet sitten ryönännyt itseäsi pelipaikoille metsien kautta, mutta sehän olisi petos ja toinen keskustelu se.
Kyllä rallin katsominen on joka sentin väärti ja sitä paitsi se on aidon jyväskyläläisen velvollisuus. 80 euroa on käypä hinta rallista mutta ei jumalauta kuppi tavallista kahvia voi maksaa 3 euroa.

Pääsin muutenkin ilmaiseksi sukulaisen firmalta ylijääneiden lippujen ansiosta.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ajattelin että unohdin jotain kun lähdin katsomaan ralleja muttei tullut mieleen mitä.
Täällä metsän syvimmässä perseessä sitten tuli mieleen että se oli lippilippis. Nyt istun auringon suhteen väärällä puolella. Eikä ole hirveän pilvistäkään.
Näin jälkikäteen tahtoisin täsmentää että minä en ole älyllisesti jälkeenjäänyt enkä kutsu lippistä lippilippikseksi, vaan tuon aiheutti joku outo bugi. Joskus kun puhelimella kirjoitan viestejä se tuplaa sanoja enkä minä voi pyyhkiä sitä, koska jos teen niin, se tuplaa sanan uudestaan. Sekin itse asiassa on tämän ketjun asiaa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin jälkikäteen tahtoisin täsmentää että minä en ole älyllisesti jälkeenjäänyt enkä kutsu lippistä lippilippikseksi, vaan tuon aiheutti joku outo bugi. Joskus kun puhelimella kirjoitan viestejä se tuplaa sanoja enkä minä voi pyyhkiä sitä, koska jos teen niin, se tuplaa sanan uudestaan. Sekin itse asiassa on tämän ketjun asiaa.
Okeiokei. Yritä muistaa lippalakki ensi kerralla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näin jälkikäteen tahtoisin täsmentää että minä en ole älyllisesti jälkeenjäänyt enkä kutsu lippistä lippilippikseksi, vaan tuon aiheutti joku outo bugi. Joskus kun puhelimella kirjoitan viestejä se tuplaa sanoja enkä minä voi pyyhkiä sitä, koska jos teen niin, se tuplaa sanan uudestaan. Sekin itse asiassa on tämän ketjun asiaa.

Kieltämättä tämä lippilippis aiheutti täällä ainakin ihmetystä. Mikäs tämä on? Ajattelin vain että se on jokin erityinen mutta melko dorkan kuuloinen nimitys oikein erityiselle ja rakkaalle lippikselle. Hyvä että tämäkin asia lopulta avautui.

Minua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt omat silmälasini jotka eivät meinaa pysyä paikoillaan. En ole jatkuvasti hermostunut vaikka silmälaseja alvariinsa nostelenkin, nämä lasit kun eivät vain pysy paikoillaan.

Joskus muutama vuosi sitten muistaakseni rikkonut nämä lasit kännipäissäni ja niitä ei ole sen jälkeen täysin kuntoon saatu korjattua. Sangat näissä on kai löysällä. Pitäisi käyttää kai uudestaan jossain optikolla, jos saisi uudelleen korjattua näitä.

Parastahan olisi jos olisi varaa ostaa uudet silmälasit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös