Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 379
  • 6 153

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onneksi se on erittäin harvinaista, että passari iskee. Hehe hehe.

Ymmärrän kyllä pointtisi ja olen samaa mieltä, että Hannula voisi petrata. Onneksi on jättänyt ne "sokka irti" -huudot pois.
Noh, passaa tai iskee.. en muutenkaan ole juuri noita lentispelejä seurannut. Pointti tosiaan olivat nuo Hannulan maneerit joiden takia ehkä vaihdankin mieluummin kanavaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En klikkaa kyllä Amppareista enää ikinä yhtään TopGear Suomi -linkkiä auki. "Nämä automerkit sitä sun tätä" - ja aina jotain jenkkihömppää täynnä. Mitä vitun uutisarvoa noilla jutuilla on Euroopassa?
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tätä piti miettiä pitkään ja hartaasti, ja lopulta tulin lopputulokseen että VARAAMINEN on aivan helvetin äsyttävä tapa, johon syyllistyvät ovat itsekeskeisiä mulkkuja kaikki.

Ilmiö toteutui taas kerran eilen kun olin salilla, olin menossa penkkiin, kun vieressä käsipainoja nosteleva mulkvisti totesi "hei sori, mul on siin kesken", vaikka tangossa ei ollut edes painoja. Mitä vittua? Millä oikeudella niitä laitteita voi varata kun tekee toisessa paikassa?

Pari viikkoa sitten hotelliaamupalalle mennessä katsoin että tuossa on hyvä aurinkoinen pöytäpaikka, täytyy koittaa ehtiä siihen ennen muita. Hain vähän sapuskaa ja kun tulen pöydälle, joku on jättänyt puhelimensa ja huonekorttinsa siihen varatakseen pöydän!!!

Kaikkein eniten vituttava varaaja-muisto on kuitenkin yhdestä Helsingin keskustan baarista. Tiskillä oli kolme vapaata istumapaikkaa. Istuin niistä yhteen ja parin minuutin päästä selkään koputti joku hipsteripelle kavereineen, "hei anteeksi, taidat olla nyt vähän epäkohtelias kun menit heidän istumapaikoilleen, heillä oli kitara siinä (nojallaan baaritiskiä vasten) varaamassa paikkoja". Sanoin sitten suoraan mitä olen mieltä tällaisesta tupakalla käydessä paikanvaraamisesta jollain tavaralla, lopputulos että nämä kaksi "herrasmiestä" istuivat vapaille paikoille ja seurueen ainoa nainen jäi seisoskelemaan siihen taakseni. Alkoi niin paljon vituttaa tuollaisten hipsterikyrpien vieressä istuminen että vaihdoin parin minuutin päästä samantien koko baaria.

Koittakaa nyt kaikki varaajamulkut uskoa: Korkeintaan yksi ihminen pystyy varaamaan paikat parille kaverilleen, mitään tavaravarauksia ja "sori mul oli siin kesken" ei hyväksytä!
 

axe

Jäsen
Koittakaa nyt kaikki varaajamulkut uskoa: Korkeintaan yksi ihminen pystyy varaamaan paikat parille kaverilleen, mitään tavaravarauksia ja "sori mul oli siin kesken" ei hyväksytä!

Varauksissa ns. parasta on tuolla etelänmaiden rannoilla kun on olevinaan tarjolla jotain rantatuolia tai muuta vastaavaa ilmaista paikkaa. Meet sinne mukavassa aamuauringossa vaikka puoli kymmenen ja siinä on sataviiskytä tuolia rivissä, kolmessa on ihminen ja kaikki muut on varattu pyyhkeellä. Varaus hyödynnetään sitten joskus kahdelta iltapäivällä, kun on ensin vähän kierrelty kaupunkia ja lounastettu sun muuta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pimeät fillaristit ja fillarit ilman valoja.
Näitä on muuten paljon ja siihen kun yhdistetään heidän "kuolemaan asti oikeuksista kiinni pitäminen" -asenne niin ei hyvää seuraa syyshämärillä ja ettei ihan ykspuoliseksi mene moittiminen niin hiukka perseestä tämä uusi autojen valopolitiikkakin kun automaattiasennossa palaa vain edessä pienet huomiovalot eikä muualla muuta, esim tausta pimeänä. Tätä en ihan täysin käsitä. Jokunen vuosi takaperin niin automaattiasennossa paloi vielä kaikki valot autoissa.

_
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä piti miettiä pitkään ja hartaasti, ja lopulta tulin lopputulokseen että VARAAMINEN on aivan helvetin äsyttävä tapa, johon syyllistyvät ovat itsekeskeisiä mulkkuja kaikki

........

Koittakaa nyt kaikki varaajamulkut uskoa: Korkeintaan yksi ihminen pystyy varaamaan paikat parille kaverilleen, mitään tavaravarauksia ja "sori mul oli siin kesken" ei hyväksytä!

Täytyy olla asiassa täysin samaa mieltä. Varaaminen on ihan yhtä urpoa ikään, sukupuoleen ym katsomatta. Esim. yksi päivä kävin Tampereen keskustan mäkkärissä, jossa eräs vammainen (CP/down/asperger ym. mikälie) jätti jonkun vaatekappaleensa 6-8 hengen pöydän nurkkaan ja hävisi jonnekin 5 minuutiksi. Istuin itse viereiessä pöydässä josta näki koko tilanten. No, siihen varatun pöydän toiseen päähän oli istahtamassa joku vanhempi naishenkilö kun tämä varaaja pomppasi jostain huutamaan ja möykkäämään.

---

Toinen esimerkki kävi noin puolitoista vuotta sitten myös eräässä pizzeriassa, kun parin +30v miestä tuli sisälle ja jättivät takkinsa tuoleille. Pizzeriassa olin minä yksin syömässä pizzaa läheisessä pöydässä sekä toisella puolella joku nuorisoporukka missä oli pari somalia ja pari nuorta blondia. Tuolille takkinsa jättänyt mies meni vessaan ja toinen kassalle tilaamaan. En seurannut niin tarkasti muita vaan keskityin luonnollisesti syömään pizzaani. No, toinen teinipöydän somaleista meni ja nappasi tuolille jätetystä takista lompakon (ilmeisesti näki miehen sen sinne laittavan) ja juoksi ulos. Kassalla oleva mies huomasi somalin ottaneen takista jotain ja juoksi ovelle huutamaan. Samalla toinen mies tuli vessasta ja tarkisti taskunsa jossa ei enää ollutkaan lompsaa. Varasta ei näkynyt enää missään vaikka miehet juoksivat ulos huutamaan,
No, kenen syytä tämä sitten ko. miesten mielestä oli? No minun tietenkin,koska annoin sen tapahtua.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman ärsyttää sellainen kun tuntematon tyyppi tulee juttelemaan tuttavallisesti, enkä muista millään, että mistä tunnen ko. henkilön. Näin kävi mulle viikonloppuna kun sattumalta törmättiin. Selvitin vielä ovelasti hänen nimensä (Fonectan numeropalvelusta) eikä vieläkään lamppu sytytä, että mistä tunnen hänet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieman ärsyttää sellainen kun tuntematon tyyppi tulee juttelemaan tuttavallisesti, enkä muista millään, että mistä tunnen ko. henkilön. Näin kävi mulle viikonloppuna kun sattumalta törmättiin. Selvitin vielä ovelasti hänen nimensä (Fonectan numeropalvelusta) eikä vieläkään lamppu sytytä, että mistä tunnen hänet.

Hirveän epämiellyttäviä tilanteita. Ei jää edes mitään mieleen koko jutustelusta kun koko ajan vaan kuumeisesti yrittää miettiä että "kuka helvetti tämä oikein on".
 

Ralph

Jäsen
Iltasanomissa on viime viikot ollut etusivulla joka toinen uutinen jotain Saara Aalto -hömpötystä. On se kumma, ettei maailmassa muuta tapahdu kuin joku huono laulaja pörrää jossain ohjemassa. Iltasanomat voisi tehdä jonkun Aalto-filtterin, että näkisi etusivun ilman noita Aalto-juttuja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Huhuketjuun kirjoitettu viesti, joka alkaa "Ei mikään huhu, mutta...", ja tätä viestiä seuraava keskustelu ei mistään huhusta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se kun jotkut ihmiset käyttävät kaiutinta puhelimissaan julkisissa liikennevälineissä. Tietysti siihen on pakko sitten huutaa jotain.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Nykyajan chilivillitys. Syödään chiliä aamupalan kanssa, kahvin kanssa, kasvatetaan chiliä, ihmetellään kun en syö chiliä, miks en syö chiliä, kovat jätkät syö chiliä, otetaan vähän lisää chiliä kun ei maistu kjeh kjeh. Voi aikuiset ihmiset.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nykyajan chilivillitys. Syödään chiliä aamupalan kanssa, kahvin kanssa, kasvatetaan chiliä, ihmetellään kun en syö chiliä, miks en syö chiliä, kovat jätkät syö chiliä, otetaan vähän lisää chiliä kun ei maistu kjeh kjeh. Voi aikuiset ihmiset.

Syytän tästä hipstereitä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Täytyy sanoa että joskus täällä Jatkoajassa ärsyttää se että joku nimimerkki tulee kyselemään/ihmettelmään jotain asiaa joka on samaisessa ketjussa puitu muutamaan kertaan ja vastaus kysymykseen löytyy esim. edelliseltä sivulta. Ainakin itselle tulee sellainen fiilis kun niitä viestejä lukee että "miksi vitussa mä tähän jotain vastaisin taikka kommentoisin kun et näköjään näitä viestejä osaa lukea".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen on ärsyttävää ja täällä nykyään aika yleistäkin että jos joku kirjoittaa vaikka epähuomiossa jotain hassua niin siihen kettuillaan nörttityylillä, mitä ala-asteella harrasti vain se helposti ärsyyntyvä muiden kanssa eri harrastukset omaava hiljainen tyyppi, mutta yläasteella eikä sen jälkeen enää kukaan, kunnes viime aikoina monikin just täällä Jatkoaika.comin keskustelupalstalla. Esimerkiksi:

IFK:n nelosketju on Åsten - Nykopp - Selänne
-Ai mistä lähtien Selänne on pelannut IFK:ssa? Mä en tiennytkään.

Vaikka satavarmasti tai jossain tapauksissa ainakin todennäköisesti tiesi jonkun kirjoittavan väärin, tai ihan sama vaikka se olisi kirjoittanut väärässä luulossa tahalleenkin noin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja "parhaat letkautukset" ja muutkin vastaavat ketjut on kokenut pienen inflaation kun tuollainen tyyli on iskenyt tänne. Tai no suurin osahan määrittää sen mikä on hauskaa ja mikä ei, eli se sitten on palstalaisten mielestä hauskaa, mutta se tyyli on vaan hieman muuttunut viime vuosina.

Joo mä en ymmärrä.

Nettiläpät ja meemit, musta huumori, Fingerpori ja se jenkkien nörttisarja, mikä sen nimi nyt olikaan. Ei tule mieleen. Kolmas kivi auringossa oli jo matkalla siihen suuntaan.

Hemmetti mä olen syntynyt väärään aikaan tai väärälle planeetalle. Ennemmin olisin vaikka etana Uranuksessa tai hitto perskarva Anus-planeetan linnunradalla.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Hieman ärsyttää sellainen kun tuntematon tyyppi tulee juttelemaan tuttavallisesti, enkä muista millään, että mistä tunnen ko. henkilön. Näin kävi mulle viikonloppuna kun sattumalta törmättiin. Selvitin vielä ovelasti hänen nimensä (Fonectan numeropalvelusta) eikä vieläkään lamppu sytytä, että mistä tunnen hänet.
Eli tapasitte ja tämä henkilö tunsi sinut, joten tuttavallisen juttelun jälkeen sanoi että otapa tästä puhelinnumeroni?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Sellainen on ärsyttävää ja täällä nykyään aika yleistäkin että jos joku kirjoittaa vaikka epähuomiossa jotain hassua niin siihen kettuillaan nörttityylillä, mitä ala-asteella harrasti vain se helposti ärsyyntyvä muiden kanssa eri harrastukset omaava hiljainen tyyppi, mutta yläasteella eikä sen jälkeen enää kukaan, kunnes viime aikoina monikin just täällä Jatkoaika.comin keskustelupalstalla. Esimerkiksi:

IFK:n nelosketju on Åsten - Nykopp - Selänne
-Ai mistä lähtien Selänne on pelannut IFK:ssa? Mä en tiennytkään.

Vaikka satavarmasti tai jossain tapauksissa ainakin todennäköisesti tiesi jonkun kirjoittavan väärin, tai ihan sama vaikka se olisi kirjoittanut väärässä luulossa tahalleenkin noin.
Eikä edes tuo hölmöstä asiavirheestä nipottaminen ole niin paha kuin kirjoitusvirheisiin tarttuminen nimien kohdalla. Joku kirjoittaa Teemu Selänni, niin aina joku humoristi on kyselemässä kuka tuollainen Selänni oikein on. Tätä esiintyy varsinkin NHL-puolella, kun joku tavaa väärin jonkun Byfucklienin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Flaijerit tuulilasinpyyhkimissä! Yritetäänkö tässä saada jotain käänteistä mainontaa, pistää joka kerta vihaksi ja kertaakaan en ole ottanut vakavisssaan tuollaista mainosta. Viimeksi räntäsateessa huomasin sen vasta kun olin liikenteessä ja siinä se sitten viuhui tuulilasissa kun käytti pyykimiä. Perkele. Onneksi tuli pidemmät liikennevalot hetken kuluttua missä sai noustua autosta pois ja noukittua tuon veks. En edes katsonut mitä mainosti.

_
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Eikä edes tuo hölmöstä asiavirheestä nipottaminen ole niin paha kuin kirjoitusvirheisiin tarttuminen nimien kohdalla. Joku kirjoittaa Teemu Selänni, niin aina joku humoristi on kyselemässä kuka tuollainen Selänni oikein on. Tätä esiintyy varsinkin NHL-puolella, kun joku tavaa väärin jonkun Byfucklienin.

Tää on kaikista eniten vitutusta aiheuttava asia tällä palstalla. Kirjoitusvirheisiin tarttuminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös