Ja tää on pikkuasia sulle?Ulkonäöstä keskusteleminen tuominen muihin ketjuihin. Nyt siitä keskustellaan jo ääriliikeketjussa.
Ja tää on pikkuasia sulle?
Tää on kaikista eniten vitutusta aiheuttava asia tällä palstalla. Kirjoitusvirheisiin tarttuminen.
Ovatko turkkilaiset yrittäjät tämän asian suhteen oikeasti aivan vitun paskoja? Moni normi kotimainen grilli tekee tän paljon paremin.
Muistankohan väärin, vaan eikös Lidlin "inferno" pizzasta tehty joskus joku vetoomus, jossa se haluttiin pois kaupan hyllyiltä, koska oli liian tulista? Naurattaa ajatus että yllätytään ja paheksutaan pizzan tulisuutta, jos sitä helvetin lättyä myydään tulisena.Maassa maan tavalla, eihän Suomessa myytävät kebabit ole sitä oikeaa nähneetkään. Suomessa ei mausteita käytetä ja luonnollisesti kannattaa myydä sitä mitä kansa ostaa.
Eräässä toisessa länsimaassa minulta kysyttiin intialaisessa haluatko siis tulista mitä täällä myydään vai sillä lailla tulista kuin se oikeasti olisi meillä kotona Intiassa.
Otin luonnollisesti aidon version ja tuskin olen koskaan niin tulista ruokaa syönyt ja jos suosittelisin ravintoloita niin tuota aivan ehdottomasti. Huh, helvetti, että oli hyvää. Vaan useammalta suomalaiselta olisi jäänyt syömättä ja sitten oltaisiin Fasessa valitettu kuinka ihan paskaa ja syömäkelvotonta ruokaa noilla tuolla ja täysin pilattu maustamalla.
Kuulin kerran vertauksen, että intialainen kolmevuotias lapsi syö tulisempaa ruokaa kuin suomalainen aikuinen koskaan. Kuulostaa vähintään oikeansuuntaiselta.
Chilin ystävänä (kai mä olen sitten hipsteri), ärsyttää kyllä se miten kaikkea paskaa myydään tulisena ja oikeasti se sisältää enempi kaikkea muuta kuin sitä chiliä. "Todella tulinen salsa" 1,9% habaneroa. Sisältää jopa enempi suolaa kuin sitä habaneroa. Helvetti. Sama pätee kaikkiin ihme ketsuppeihin, tulinen ketsuppi... jostain ainesosalistan viimesestä kohdasta löytyy mausteet:(cayennepippuri). Perkele.Muistankohan väärin, vaan eikös Lidlin "inferno" pizzasta tehty joskus joku vetoomus, jossa se haluttiin pois kaupan hyllyiltä, koska oli liian tulista? Naurattaa ajatus että yllätytään ja paheksutaan pizzan tulisuutta, jos sitä helvetin lättyä myydään tulisena.
"Tämä on jo liikaa, poispois"
Maassa maan tavalla, eihän Suomessa myytävät kebabit ole sitä oikeaa nähneetkään. Suomessa ei mausteita käytetä ja luonnollisesti kannattaa myydä sitä mitä kansa ostaa.
Itseasiassa tuollaista ei ole koskaan edes ollut, siis valveutuneiden keskuudessa. Chilifoorumilla ja yhdistyksessä en ole ainakaan koskaan törmännyt mihinkään tälläiseen "olet niin kova kuin kovin syömäsi chili". Ennemminkin päin vastoin. Minä en ainakaan nauti mistään ravintoloiden "jos saat syötyä ajassa X niin saat ilmaiseksi" tyylisistä kilpailuista. Jos haluaisin poltetta, sen poltteen takia, niin sitä kapsaisiinia saa ihan tiivisteenä. Onneksi tämä ilmiö on tosiaan menossa ohitse.En vetäisi kovinkaan suoria yhtäläisyysmerkkejä tulisuuden ja mausteisuuden välille. Ei kai Suomesta edes saa oikeasti tulista intialaistaruokaa, koska käytännössä kaikki raflat ovat pohjois-intilaisten pitämiä ja ei Punjabissa, UP:ssa tai Delhissä, joista suurin osa Suomen inkkareista on, kovin paljon esim. chiliä käytetä. Etelä-Intiassa sitten onkin ihan eri geimit. Se taas on ihan totta, että tulisuus tulisuuden takia, ja sillä mahdollisesti kehuskelu, on aika helvetin väsynyttä ja vuotta 2007. Onneksi tämä ilmiö taisi aikalailla kadota kuin Hynynen ja se Idols-vääpeli telkkarista. Ja eikä siinä, makuasioista ei kannata luonnollisesti kiistellä, säästetään väännöt kylmiin faktoihin.
Chili on raaka-aine ruuanlaitossa siinä missä muukin tuoretavara. Mauste tulee purkista ja ne purkit löytyvät maustehyllystä. Chilijauhekin tulee purkista, ja silloin se on mauste. Sitä ei voi käyttää juuri mihinkään. Minä käytän ruuanlaitossa mausteena suolaa ja pippuria, en juuri muuta. Pöytämausteena käytän joskus tabascoa tai srirachaa.Mutta maustehan se chilikin kaiketi on.
Eikö tämä ole vähän sama kuin paprikajauhe. Mistä tulikin mieleeni, että savustettu paprikajauhe se vasta soiva peli onkin. Meillä ei kyllä tultaisi toimeen ilman rosmariinia ja timjamia. Yrttejähän nuo lienee viralliselta luokitukseltaan, basilikaakin kuluu vuodessa tuhoton määrä.Chili on raaka-aine ruuanlaitossa siinä missä muukin tuoretavara. Mauste tulee purkista ja ne purkit löytyvät maustehyllystä. Chilijauhekin tulee purkista, ja silloin se on mauste. Sitä ei voi käyttää juuri mihinkään. Minä käytän ruuanlaitossa mausteena suolaa ja pippuria, en juuri muuta. Pöytämausteena käytän joskus tabascoa tai srirachaa.
No, joskus tulee käytettyä valmistusvaiheessa kuivattua chiliä. Sovitaan, että se on harmaalla alueella. On mulla oikeastaan yksi ruoka, missä kaikki tulisuus tulee purkista ja pullosta. Chiliöljy on aika kavalaa tavaraa. Tai sitten se on se cayenne, mille en ole jaksanut etsiä korvaajaa.
Kuulin kerran vertauksen, että intialainen kolmevuotias lapsi syö tulisempaa ruokaa kuin suomalainen aikuinen koskaan. Kuulostaa vähintään oikeansuuntaiselta.
Eräässä toisessa länsimaassa minulta kysyttiin intialaisessa haluatko siis tulista mitä täällä myydään vai sillä lailla tulista kuin se oikeasti olisi meillä kotona Intiassa.
Otin luonnollisesti aidon version ja tuskin olen koskaan niin tulista ruokaa syönyt ja jos suosittelisin ravintoloita niin tuota aivan ehdottomasti. Huh, helvetti, että oli hyvää. Vaan useammalta suomalaiselta olisi jäänyt syömättä ja sitten oltaisiin Fasessa valitettu kuinka ihan paskaa ja syömäkelvotonta ruokaa noilla tuolla ja täysin pilattu maustamalla.
nämä vahvemmilla ja vielä vahvemmilla chileillä hifistelijät menevät samaan kategoriaan kuin Sauna-Timppa
Tämä. Pitikin avata tämä ketju. Vittu mitä touhua.Antti Lehtosen olisi pitänyt ehdottomasti olla toisella kyljellään. Symmetrisyys menee pilalle. Ärsyttää. Vakava juttu.
Älkää nyt hyvänen aika tägäilkö viestissänne lainaamaa nimimerkkiä samaan viestiin! Se saa kyllä sen ihan siitä lainauksestakin sen hälytyksen. Näyttääkin todella typerältä.