Venkoilu. Jos mä sanon, että 50 euron velalla ei ole kiirettä, niin sillä ei ole kiirettä. Ei sitä maksua silti tarvitse siirtää päivää kerrallaan aina eteenpäin, johtuen syystä X. Sen päivän voisi ilmottaa ihan suoraan, että vaikka 15. päivä tätä kuuta.
Lauantaina 50 euron käteismaksu -> saatkin huomenna, ei ole käteistä
Sunnuntaina ei jaksanut liikkua mihinkään -> saat maanantaina
Maanantaina unohtui kortti kotiin (:D) -> saat tänään
Tänään(kään) ei jaksa liikkua -> saat huomenna
Eikö voisi suoraan vaan vittu sanoa, että maksan kun pystyn, maksu voi hieman venähtää? Tosiaan kun minä en ole näissä ollut edes se aloitteen tekevä osapuoli, vaan tämä sankari on itse muistutellut päivittäin siitä velastaan. Tällainen venkslaaminen vasta perseestä onkin, ja sekös on pieni asia joka ärsyttää. Minä sanoin jo lauantaina, että maksat sitten kun pystyt, ei ole hoppu. Ja tämä aloittaa tällaisen jokapäiväisen tradition.
En ymmärrä.
Näin.
Sitten ovat ihmiset, jotka ilmeisesti ihan periaatteesta eivät maksa velkojaan. Muistan erään kahdenkympin velan, jota menin kyselemään niin jätkä katsoi siihen tyyliin, että enhän mä maksa, milloinkaan. Kaveri oli vähän järkyttynyt kyselystä, että etkö sä tiedä kuka mä oon, mä oon semmonen, joka ei koskaan maksa.
Läheisesti näihin sontiaisiin liittyvät ilmaisihmiset, jotka eivät maksa vittu milloinkaan yhtään mistään. Okei, vien esim. esineen X yhdelle tyypille, joka maksaa siitä ennalta sovitun summan, asiasta ei tarvitse edes puhua koska homma on selvä niin kuin se on selvä aikuisten ihmisten kesken. Vieressä on sitten tämä toinen tyyppi, jolle olen myös luvannut esineen X (niitä, samoja esineitä, on useampia kappaleita) ja toki myös sen hänelle annan. Hän ei kuitekaan tee elettäkään maksamisen suhteen. Se on hänelle niin luonnollista. Vittu tuommoisen kanssa on aina hankalaa, meillä oli pyykkikone myynnissä ja hän sanoi ostavansa. Sovittiin kaupat ja odotin mielenkiinnolla miten tämä hoituu. No, runkvisti tuli hakemaan pyykkikonetta ja sanoi, kyllä, että hänen vaimonsa maksaa sitten... Miten tuollaisia kavereita on ylipäänsä päästetty synnytyslaitokselta ulos eikä viety saunan taakse? Käy usein runkvistin vaimoa sääliksi, jätkä tietty juoksee vieraissa minkä ehtii. Hänellä on myös huumeongelma ja hän esiintyy kasvatustieteilijänä (nyt sillä on jo maisterin paperit, mutta esiintyi jo varhemmin, eli hän oli valekasvatustieteilijä silloin, ehkä nytkin, se opiskelujuttu oli kans hauska juttu, jätkä oli puheissaan jo melkein väittelemässä mutta gradu päsähti cumuksi. Vittu mä nauroin).