Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 586
  • 6 153

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun laajassa kaveripiirissäni ei ole kuin pari tuollaista tyyppiä, jotka eivät hallitse juomistaan, kun poistuvat kotoaan. Olet siis väärässä.

Ja mistäs sen tietää hallitsevatko he juomistaan kotonakaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mullakin alkoholi kuuluu joskus/usein hauskanpitoon, mutta mulla viihtyminen katoaa samaa tahtia, kun promillet lisääntyvät. Lopulta jäljellä on vain armoton känni, hauskuudesta ei ole jäljellä mitään. Se hauska osuus voi olla ihan mitä tahansa, paitsi jumalaton humalatila. Yleensä se on läpänheittoa fiksujen ihmisten kanssa. Fiksuus ihmisistä tuppaa myös katoamaan samaa vauhtia kuin nuo känniääliöt kuvittelevat oman hauskuutensa kasvavan humalatilan edetessä.

Joo känni vaikuttaa ihmisiin eri tavalla. Ei mulla ainakaan ole mitään tuollaista. Joku läpänheittö on vielä ihan nothing shit. Kaikki eivät vissiin pääse sellaisiin fiiliksiin.

Ja toi lainauksen vika lause tuntuu joidenkin teinien ensikänneiltä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja mistäs sen tietää hallitsevatko he juomistaan kotonakaan.
No ei sitä tiedäkään, mutta en usko olevani kovin väärässä noiden kohdalla, jos väitän heidän tipahtavan tuohon mainittuun ihmisryhmään, jotka vetävät itsensä aivan solmuun silloin harvoin, kun lähtevät radalle.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli se juominen ei ole hauskaa, koska liian usein kännääminen ei ole hauskaa?
Kerran-kaksi viikossa kaikkein paras. Parin päivän putken kun vetää, on riski, ettei jälkimmäisenä päivänä ole enää yhtä hauskaa. Ainakin omalla kohdallani. Lähes mikä tahansa harrastus/tekeminen alkaa maistumaan puulta jos tekee liian usein.

Ja se sama kaveriporukka ei ole hauskaa, koska ryyppyporukkaa pitää vaihdella?
Vaihtelu virkistää, ainakin minua koska olen vaihtelunhaluinen ihminen. Uusia ryyppykavereita on aina kiva löytää. En kirjoittanut missään kohtaa että ryyppyporukkaa pitää vaihdella.

Mulle ei nyt avaudu, mikä siinä kännäämisessä sitten on niin upeaa.
Alkoholi vapauttaa aivoista joitain välittäjäaineita jotka tekevät olon iloisemmaksi ja jopa onnellisemmaksi. Oma teoriani tosin on se, ettei se vaikuta kaikkiin samalla tavalla ja siten kaikki eivät saa samanlaista mielihyvää juomisesta. Itse kuitenkin koen sen mielekkäänä ja siksi juon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Alkoholi vapauttaa aivoista joitain välittäjäaineita jotka tekevät olon iloisemmaksi ja jopa onnellisemmaksi. Oma teoriani tosin on se, ettei se vaikuta kaikkiin samalla tavalla ja siten kaikki eivät saa samanlaista mielihyvää juomisesta. Itse kuitenkin koen sen mielekkäänä ja siksi juon.
En kiistänytkään tuota, että alkoholilla on osuutensa hauskanpidossa. Mutta että se olisi synonyymi ja jopa ehdoton vaatimus, niin siitä voisin kyllä keskustella tarkemminkin. Tai jos ei nyt keskustella, niin ainakin haluaisin kuulla lisää aiheesta.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mua on alkanut ihan jumalattomasti nyppiä se tapa, että kirjoitetaan viestin loppuun *hymiö* tai "hymiö" tai vastaavaa. Perseestä.
 
Mua on alkanut ihan jumalattomasti nyppiä se tapa, että kirjoitetaan viestin loppuun *hymiö* tai "hymiö" tai vastaavaa. Perseestä.

Ylenpalttinen hymiöiden käyttö ärsyttää muutenkin, enää ei riitä pari "tuttua" vaihtoehtoa vaan pitää olla kaikenlaisia ja mallisia naamoja ja esineitä.

Joskus lähettää jollekin Facebookissa tai Whatsupissa viestin niin vastaus on pelkkiä hymiöitä ja muita symboleita, onko vastaaja älynlahjoiltaan niin köyhä ettei osaa kirjoittaa muutaman sanan vastausta vai olenko niin ankea ihminen ettei vastaukseen jaksa käyttää enempää vaivaa kuin parin symbolin klikkaaminen?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Minusta hymiöt ovat joskus ihan kivoja : X

Mutta ehkä niitä
ei pitäisi
käyttää keskustelupalstalla
*hymiö*
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Etuilu on muuten aika ärsyttävää. On myös todella ärsyttävää mikäli etuilija ei tajua pahoitella asiaa mitenkään, vaan katsoo etuiltavaa kuin halpaa putin-juustoa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Etuilu on muuten aika ärsyttävää. On myös todella ärsyttävää mikäli etuilija ei tajua pahoitella asiaa mitenkään, vaan katsoo etuiltavaa kuin halpaa putin-juustoa.

Todella ärsyttävää. Tästä on muuten tehty jossain jenkkiyliopistossa ihan tutkimuskin. Jos etuilija sanoo syyn etuiluun, niin se yleensä annetaan anteeksi helposti. Vaikka syy olisi täysin naurettava. Olivat testanneet tätä mm yliopiston kopiokoneen luona. Pitkä jono, suoraan jonon ohi koneelle ja "anteeksi että etuilen, minun täytyy ottaa kopioita" oli toiminut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Etuilu on muuten aika ärsyttävää. On myös todella ärsyttävää mikäli etuilija ei tajua pahoitella asiaa mitenkään, vaan katsoo etuiltavaa kuin halpaa putin-juustoa.

Taitaa olla niin, että jotkut etuilijat ovat omasta mielestään vain joustavia ja etuilusta huomauttelevat taas pikkusieluisia juntteja. Liikenteessä etuiluun reagoivat ovat näille "kiilaajia".

On tietysti häikäilemättömiä "mihähän en jonota"-ihmisiä, jotka vetävät nakkikiskan jonossa huomauttelijoita turpaan.
 

-RVL-

Jäsen
Venäläiset, Suomalaiset, Kiinalaiset, Ruotsalaiset, Eurooppalaiset...

- Enään
- Mitalli
- Puollustaja
- "Vahva sama"
- "Huikeeta settiä"
- Pro Finlandia- mitali
- Luku -ja kirjoitustaito
- Villareal
- Allaoleva
- Arvelluttaa
- 3kg, 5€, 4viikkoa
- Erillainen
- Iänkaikkinen
- Panna käytäntöön
- Kuullostaa
- Tietokoneviirus
- Tälläinen
- Sijoitus oli 15:sta
- Pelaa Tappara:ssa.
- Syötti Saku Koivu:lle.
- Auto kulkee sen 80kmh. Painoa on sen 50kg. Pituutta on sen 120cm.
- Tähän hymiö
- "Ja ei, en ole". "Ja kyllä, kyllä tiesin".
- "Lensi kahvit näppikselle. En tiedä johtuuko sitten väsymyksestä".
- "Pisti naurattamaan. En tiedä johtuuko sitten väsymyksestä".

Lisäksi varsinkin urheilutoimittajien erittäin rasittava: "ota tästä kiinni, ota tästä koppi".

Ja väärin luetut otsikot -ketju. Veikkaan, että vastauksista 95 % on sellaisia, että "olisi hauska, jos lukisi näin", vaikka todellisuudessa on lukenut jo alun perin oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen lomaviikon perinteinen ongelma. Jo nyt rupeaa vähän vituttamaan, että ensi maanantaina pitää palata töihin. Oikeastaan milloin tahansa muulloin olisi ihan innoissaan, että on viisi päivää vapaata edessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On jo pitkään ärsyttänyt eri nettimedioiden tapa laittaa täysin turhia videoita uutiseen kuin uutiseen. Iltasanomat on erityisen hyvin tässä onnistunut.
Aivan sama minkä uutisen avaat, niin johan lähtee jo video pyörimään automaattisesti mainosten kera ja itse videossa ei loppujen lopuksi ole mitään uutta tai muutenkaan asiaan liittyvää.
Esimerkkinä jo vähän aikaa sitten ollut viihdeuutinen. Harvoin niitä tulee sen enempää luettua, mutta sillä kertaa päätin niin tehdä. Video lähti taas automaattisesti pyörimään ja ensimmäisenä oli tietysti 30 sekunnin helvetin äänekäs mainos, jonka jälkeen oli seitsemän, SEITSEMÄN (7) sekunnin video kyseisestä julkkiksesta, jota kuvattiin punaisella matolla. Mitä vittua?
Helppoa mainosta eihän siinä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
AdBlock, Ghostery ja muut asetukset pitävät iltapäivälehtien roskavideot mukavasti poissa, eivät lähde pyörimään. Videoiden käyttö jutuissa on osoitus surkeasta journalismin tasosta, jossa ei vaivauduta tekemään kunnon juttua tai perustelemaan juttua sen kummemmin, sen kuin lätkäistään kelvoton videonpätkä ja se on siinä.

En katso vastaavia videoita oikeastaan koskaan, enkä muutenkaan piittaa jutuista, joita ei ole kirjoitettu kunnon tekstimuotoon. Ylipäätään minulle on yksi ja sama uutislähetyksissäkin, että kuullaanko jotain puhuvaa päätä tai nähdäänkö turhaa täytekuvaa jostain. Ehkä siksi en ole enää vuosiin katsellut televisionkaan uutislähetyksiä säännöllisesti vaan luen uutiset artikkeleina esimerkiksi Ylen sivuilta. Ei tarvita viittä minuuttia taustakuvaa kertomaan asiaa, jonka voin lukea tekstimuodossa nopeammin.
 
Noh noh, mikäs siinä niin ärsyttää?
Ruvennut ärsytttämään kun tuossa etusivulla usein pomppii.

- Yhdyssanat... miksi pelaaja database, miksei pelaajadatabase
- Anglismit... miksi pelaaja database, miksei pelaajatietokanta
- Kolmantena sitten itse sisältö, siis mitä helvettiä, aikuiset äijät keksivät kuukausitolkulla hassuja nimiä ja sitten hassuille nimille kuvitteellisia kykyjä (pelipaikka D, laukaus 85..). Ehken halua tietääkään mitä niillä tekevät...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös