Ärsyttää ne ihmiset, jotka eivät maksa velkoja.
Minua taas ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka eivät koskaan lainaa rahaa.
Ärsyttää ne ihmiset, jotka eivät maksa velkoja.
Kyllä minä lainaan rahaa niille, jotka maksavat takaisin. Jos epäilen, ettei lainaa anova henkilö tule todennäköisesti maksamaan lainattua rahaa takaisin, en todellakaan lainaa rahaa hänelle.Minua taas ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka eivät koskaan lainaa rahaa.
Kyllä minä lainaan rahaa niille, jotka maksavat takaisin. Jos epäilen, ettei lainaa anova henkilö tule todennäköisesti maksamaan lainattua rahaa takaisin, en todellakaan lainaa rahaa hänelle.
Musta Nuoli on oikeassa eli Kai Nu Laisen kannattaa pitää tuosta periaatteesta kiinni. Olen noudattanut tuota sääntöä lähes koko elämäni enkä ole sitä hetkeäkään harmitellut. Olen saattanut saada muutaman vihamiehen asian vuoksi sekä menettänyt pari vanhaa kaveria sen vuoksi, etten ole halunnut lainata heille rahaa johtuen heidän epärehellisyydestään, mutta minua asia ei ole pahemmin haitannut.
En myöskään ole pyytänyt lainaa keneltäkään sitten vuoden 2003. Tuolloin erään silloisen luokkakaverin kanssa käytiin leffassa, jonne hän osti meille molemmille lipun. Seuraavalla viikolla maksoin velkani takaisin. Jotenkin se tunne, kun on velkaa toiselle rahaa tai oikeastaan mitä tahansa, on niin painostava ja voimakas, että haluaa maksaa velkansa takaisin mahdollisimman pian.
No joo, vähän sama ärsyttää. Etenkin kun jossain kadulla kävelee ja joku roikkuu puoliksi parvekkeen ulkopuolella tuijottamassa körssi huulessa. Miten te jumalauti jaksatte?Muiden ihmisten (lue: 60v+) tuijottaminen ärsyttää, voi helvetti että tämä voi olla ärsyttävää. Kuntosalilla, kaupassa, kadulla. Töissä ei sentäs tuijoteta. Mielestäni en ole niin poikkeavan näköinen. Luulin, että tämä on vain peräkylien ongelma, mutta on tätä isommassakin kaupungissa.
No joo, vähän sama ärsyttää. Etenkin kun jossain kadulla kävelee ja joku roikkuu puoliksi parvekkeen ulkopuolella tuijottamassa körssi huulessa. Miten te jumalauti jaksatte?
Melkein vitutusketjun aihe mutta ei tämä niin iso asia ole: Valion uudet maitotölkit joissa kierrekorkki.
Jos ei osaa purkista kaataa maitoa kuppiin, niin se tuskin on valmistajan vika.
Sama juttu. Nykyään koitan välttää rahan lainaamista muille viimeiseen asti. Räikein tapaus, mihin olen koskaan törmännyt, on entinen työkaverini. Alunperin maksoi aina velkansa tunnollisesti, hankki jopa autokyydin tuodakseen velkarahat minulle silloiseen kotiini, välimatkamme oli silloin 20-25 kilometriä. Sitten keväällä-kesällä 2011 lainasi 20-90 euron eriä useamman peräkkäin siihen pisteeseen asti että oli velkaa 250 euroa. Noiden rahojen perään sitten sai kysellä kyllästymiseen asti loppuvuoden 2011 kunnes esti minut FB:ssä (en muista oliko 2011 vai 2012). Puhelinnumero taas vaihtui kokoajan, eikä häntä siitä juurikaan tavoittanut. Helmikuussa 2012 lyhensi velkaansa 50 eurolla kun sattumalta tavattiin baarissa. Tuolla baarireissulla sekä aikaisemmilla kerroilla jolloin nähtiin sattumalta, keksi mitä ihmeellisimpiä selityksiä siihen miksi ei ole pystynyt maksamaan. Ainakin köyhä kaveri oli. Eli edelleen 200 euroa velkaa...Ärsyttää ne ihmiset, jotka eivät maksa velkoja.
On oikeastaan jo ihmettelyketjun asiaa miten nykypuhelimet kontrolloivat ihmisiä eikä suinkaan toisinpäin niin kuin joskus takavuosina.
Nimimerkki PJPT:n tapa tehdä kappalejaot.
Pitäähän sitä saada hieman harkinta-aikaa kukin itselleen, meneekö istumaan kauniin opiskelijaneitosen viereen tahi kaljuuntuvan keski-ikäisen miehen viereen.Busseissa hidastelevat ihmiset. Minkä takia pitää jäädä ihmettelemään keskelle käytävää, varsinkin kun takaa tulee porukkaa? Ruuhka-aikoina tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Heli Sutelan puhetyyli YleLeaksissa. Joka kerta alkaa ketuttamaan kun avaa suunsa.
Mikä siinä ärsyttää? Koitin äsken oikein kiinnittää asiaan huomiota, mutta ei ärsyttäny millään tasolla.