Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 925 517
  • 6 160

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tyttöystävän ensimmäinen kommentti ovesta sisään tultaessa, kun olen käynyt kaupassa ja tuon meille ruokaa, jonka minä aina teen: "onpa täällä keittiössä likaista" viitaten siihen, etten ole tiskannut vielä. En ole joo, kävin kaupassa.

Mihin sinä tuommoista naista edes tarvitset, jos ei nainen osaa itse siivota, tiskata tai laittaa ruokaa? Pillun takia ei kannata tossun alle alistua. Jos naisesi tuollaisia kommentteja jatkaa, niin osta hänelle seuraavan kerran kaupasta siivoushansikkaat, tiskirätti ja Ariel ja pistä lahjapakettiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liukuportaat jotka eivät ole toiminnassa. Suorastaa ärsyttää kävellä erityisesti ylös sellaisia liukuportaita. Tulee ihan handicapped olol

Toimimattomia portaita on raskas kävellä. Ainakin tuntuu siltä.

Ovatko nuo toimimattomat liukuportaat hakalempia kiivetä kuin tavalliset portaat vai onko kyseessä vain totuttuun poikkeavan luoma illuusio?
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mihin sinä tuommoista naista edes tarvitset, jos ei nainen osaa itse siivota, tiskata tai laittaa ruokaa? Pillun takia ei kannata tossun alle alistua. Jos naisesi tuollaisia kommentteja jatkaa, niin osta hänelle seuraavan kerran kaupasta siivoushansikkaat, tiskirätti ja Ariel ja pistä lahjapakettiin.

Mä olen mammanpullapoikafeministi ja oli mun tiskivuoro. Se ei tee ruokaa kun se ei syö ruokaa, ärsyttää sekin kun se syö joitakin ihme jogurtteja ja pakastemarjoja ja leipää ja hedelmiä ja kaikkea sellaista epäterveellistä. Tosin täytyy kyllä myöntää, että minä teen parempaa ruokaa, joten kai olen oman kuoppani kaivanut, kun en ole sen antanutkaan tehdä ruokaa.

Naisketjuun tästä voisi kai avautua, mutta ärsyttää, kun nykyajan naiset ei osaa enää leipoa. Ei ainakaan suurin osa minun tuntemistani naisista, äitiä lukuun ottamatta. Nyt minen saa enää pullaa. Tasa-arvoa joo mutta kun kanelipullia ei vaan saa syödä enää muutakö porukoitten luona, jos silloinkaan. Perkele.

Vielä kun nillitetään, ja kun saatana tiskasinkin, niin ärsyttää se, kun jotkut eivät tiskaa kunnolla ja vierailulla saa syödä sellaisilta lautasilta joissa on joitakin yllätyspaloja kuivuneena lautasen reunalla. Hyi saatana.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo on tosiaankin ärsyttävää mutta oletko ajatellut, että monille vanhuksille tuo jaarittelu voi olla se ainoa sosiaalinen tapahtuma päivän aikana? Sen ehkäpä näkee sitten jos itse elää niin pitkään, ettei muuta sosiaalista elämää enää ole. Tää kun nykyisin on niin pirun yleistä.

Muutin avovaimon kanssa rivariin, naapurissa vanha pariskunta jonka mies puhuu koko ajan. Ärsytti aluksi, mutta kun aloin oikeasti kuuntelemaan ja juttelemaan, mieshän on oikea tietopankki. Varsin mielenkiintoisia juttuja oppinut kun jaksanut kuunnella.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Solsidan -tv-sarjassa oli "vierailevana tähtenä" klisee-Kjelle, tyyppi joka puhuu vain latteuksia. Omalla työpaikallani on myös sellainen. Joka keskiviikko hän muistuttaa nyt olevan pikkulauantai. Lounaan jälkeen hän toteaa "hyvä ruoka, parempi mieli" jne. Aika ärsyttävä tapa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Liukuportaista kun puhutaan, niin ärsyttävä, mutta onneksi varsin pieni asia on se, että jengi levittäytyy portaille koko leveydeltään. Ihmishahmoja pystyy toki pyytää väistäämään, mutta kärryt lukkiutuvat niille sijoilleen, joten antaa olla. Ei siinä voita kun sen kymmenen sekuntia, mutta silti ärsyttää jäädä muuten tyhjän väylän tukkivan kärryn taakse. Haistakaa nyt paska kuitenkin, tukkijat.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
USB-piuha ekalla kerralla koneeseen kiinni, mahdotonta. Myöskin töpselin laittaminen pistorasiaan (pimeellä) kiinni ekalla yrittämällä. Ärsyttävää.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
USB-piuha ekalla kerralla koneeseen kiinni, mahdotonta. Myöskin töpselin laittaminen pistorasiaan (pimeellä) kiinni ekalla yrittämällä. Ärsyttävää.
So true. Sanoivatpa todennäköisyyslaskijat mitä tahansa USB -piuhan mahdollisuus olla väärin päin on n. 80% kun sitä ensimmäisen kerran yrittää liittimeen tunkea.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
So true. Sanoivatpa todennäköisyyslaskijat mitä tahansa USB -piuhan mahdollisuus olla väärin päin on n. 80% kun sitä ensimmäisen kerran yrittää liittimeen tunkea.

Höpöhöpö. Itse tunnen sormella sen kuvion kiinnipistäessäni, jolloin tiedän sen tulevan yläpuolelle.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
So true. Sanoivatpa todennäköisyyslaskijat mitä tahansa USB -piuhan mahdollisuus olla väärin päin on n. 80% kun sitä ensimmäisen kerran yrittää liittimeen tunkea.

Niin totta. Sama kun iHöpöttimen laturin piuha. Jonkun kyhmyn olisi voinut siihenkin hitsata että tietäisi kumminko päin se laitetaan puhelimeen kiinni.

Ärsyttää suunnattomasti myös ihmiset jotka kävelevät yksin ja hymyilevät. Mitä vittua? Hymyilis kotonansa. Tai hakeutuis hoitoon. Tai pyytäis siltä hoitajalta jotain muita lääkkeitä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
USB-piuha ekalla kerralla koneeseen kiinni, mahdotonta.

Ja mikä helvetti siinä on että se ei koskaan onnistu toisellakaan kerralla. Yleensähän tuo menee niin että tökkäät piuhan koneeseen --> ei mene. Käännät liittimen ympäri ja kokeilet uudestaan --> ei mene. Käännät taas ympäri ja huomaat että se saatana oli sittenkin ensimmäisellä kerralla oikein päin mutta eipä vaan halunnut mennä sinne liitäntään. Ja tämä tapahtuu ihan joka kerta.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ammattitaidottomat selostajat. Nyttenkin näissä EHT-peleissä sekä Saukkonen että Mertaranta ovat nähneet tarpeelliseksi julistaa parisenkymmentä sekuntia ennen summeria että ei tässä enää tule maalia. Tuossa ajassa rakennetaan usein vielä vähintään yksi maalipaikka, ja näin on myös tapahtunut. Kannattaisi jättää ne arvailut pois ja selostaa sitä peliä...
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Kylläpä ärsyttää sellaiset nyhvääjät, jotka baari-iltana poikaporukassa särpivät sitä juomaansa tuskallisen hitaasti. Siis moninkertaisesti hitaammin kuin muut, niin että siinä yleensä kerkeää juomaan oman tuoppinsa melkein loppuun kun tämä yks sankari lipittää vasta ekaa viidennestä. Baariin mennään nauttimaan, eikä säästämään niitä juomia, hitto vie! Varmaan siinä ärsyttää eniten se, että sitten tietää olevansa itse enemmän kännissä, mikä on hiukkasen epämiellyttävä tunne. Ja ei, en arvosta humalahakuista juomista ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Kylläpä ärsyttää sellaiset nyhvääjät, jotka baari-iltana poikaporukassa särpivät sitä juomaansa tuskallisen hitaasti. Siis moninkertaisesti hitaammin kuin muut, niin että siinä yleensä kerkeää juomaan oman tuoppinsa melkein loppuun kun tämä yks sankari lipittää vasta ekaa viidennestä. Baariin mennään nauttimaan, eikä säästämään niitä juomia, hitto vie! Varmaan siinä ärsyttää eniten se, että sitten tietää olevansa itse enemmän kännissä, mikä on hiukkasen epämiellyttävä tunne. Ja ei, en arvosta humalahakuista juomista ollenkaan.

Näin. Ja sitten se saatanan senttien laskeminen ja kauhea stressi meneekö baarissa 20 vai 25 euroa rahaa. Ja rahasta ei ole kiini vaan kyse on lähinnä neuroottisesta piheydestä. Sitten kaveri kehtaa ihmetellä, kun en jaksa hänen kanssa lähteä "bilettään".
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kylläpä ärsyttää sellaiset nyhvääjät, jotka baari-iltana poikaporukassa särpivät sitä juomaansa tuskallisen hitaasti. Siis moninkertaisesti hitaammin kuin muut, niin että siinä yleensä kerkeää juomaan oman tuoppinsa melkein loppuun kun tämä yks sankari lipittää vasta ekaa viidennestä. Baariin mennään nauttimaan, eikä säästämään niitä juomia, hitto vie! Varmaan siinä ärsyttää eniten se, että sitten tietää olevansa itse enemmän kännissä, mikä on hiukkasen epämiellyttävä tunne. Ja ei, en arvosta humalahakuista juomista ollenkaan.

Tunnut kyllä arvostavan humalahakuista juomista, jos rauhallinen juomistahti noin paljon ärsyttää ja tiedät itsekin olevasi enemmän kännissä kuin muut. Ihmiset voivat nauttia monella tavalla, tuskin "tuoppi huulille ja parilla kulauksella tyhjäksi"-metodi on se ainoa oikea tapa nauttia juomastaan.

Ihmisillä on myös huomattavan vaihteleva kynnys humaltumiseen. Kenties tämä kaverisi on sen verran fiksu, että tietää rajansa ja osaa asettaa itselleen juuri hänelle sopivan tahdin? Siinä missä paatunut juoppo voi ottaa kolme annosta niin normaalimpi kuluttaja voi ottaa samassa ajassa yhden ja vaikutus voi olla silti sama. Ei kai baarissa ryyppääminen ole mikään nopeuskilpailu tai pakkotahtinen juotujen tuoppien maksimointikisa?

Kun ottaa rauhassa omaan tahtiin, niin silloin sitä voi jopa nauttia baarissa olosta ja samalla välttää todennäköisesti pahimmat ylilyönnit kuten rähinäkännivaiheen tai sammumisen. Lisäksi siinä säästää rahaa. En tiedä, onko sinulla rahaa loppumattomasti, mutta monella ovat rahat tiukassa ja baarien ylikalliita tuotteita ei viitsi lipittää enempää kuin on tarpeen. Vaikka eipä baarien hinnoittelu suurinta osaa suomalaisista haittaa, ei varsinkaan alempia kansanryhmiä. Siellä ryypätään vaikka lapsien lapsilisät, sillä saahan sossusta lisää.

Minua ärsyttävät baareissa ne tyypit, joiden käsitys baari-illasta ei ole siellä ajan viettäminen vaan kaksin käsin tinttaaminen, kunnes on aika rähistä, reuhoa ja häpäistä itsensä.

Ei sen puoleen, että baareissa viitsisin edes aikaani tuhlata. Surkea juomatarjonta (jos siis ei juo keppanaa tai ole sidukkamiehiä eikä innostu mistään kossukolasta), älytön mökä ja levoton ilmapiiri, ylettömän kalliit hinnat ja yleensä alkoholisoituneita idiootteja tupa täynnä, oli kyse sitten lähiön räkälästä tai "fiinistä" paikasta. Jälkimmäisissä kännisten idioottien osajoukko on muuten sama kuin räkälöissäkin, mutta idiooteilla on vain hienommat vaatteet, kalliimpi juoma ja uudempi kännykkä.

Kavereiden suhteen en onneksi menetä mitään välttelemällä baareja, sillä hyvin valikoituneesta kaveripiiristäni suurin osa ei edes käy baareissa kuin hyvin harvoin. Osa etäisemmistä tuttavista käy, mutta tiedän vuosien kokemuksesta millaisia he ovat humalassa enkä vietä aikaani heidän kanssaan jos he ovat viinaa ottaneet, koska en jaksa katsella mitään aggressiivista machouhoa.

Kalsarikänni forever!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei sen puoleen, että baareissa viitsisin edes aikaani tuhlata. Surkea juomatarjonta (jos siis ei juo keppanaa tai ole sidukkamiehiä eikä innostu mistään kossukolasta), älytön mökä ja levoton ilmapiiri, ylettömän kalliit hinnat ja yleensä alkoholisoituneita idiootteja tupa täynnä, oli kyse sitten lähiön räkälästä tai "fiinistä" paikasta.

Riippuu tietty paikkakunnasta missä asuu, mutta monilla paikkakunnilla se siideritarjonta baareissa tarkoittaa sitä, että tarjolla on muutamaa perussiideriä, jotka vieläpä on valmistettu Suomessa ja täten todellisten siideriystävien (katsokaa nostan itseni jalustalle) mielestä silkkaa kusta. Lappeenrannassa taitaa olla yksi tai kaksi baaria joiden tarjonnasta löytyy kunnollisia brittiläisiä (tai edes ranskalaisia) siidereitä, muiden tarjonnan ollessa joko suomalaista kuraa tai ruotsalaista kuraa, joita ei juo edes pahimpaan janoonsa koska ovat niin toivottoman makeita litkuja.

Aah! kun löytäisi edes yhdestä täkäläisestä paikasta Henry Westons Vintagea!

Mutta muuten samoja aatteita. En ymmärrä sitä, että miksi sinne baariin pitää lähteä tinttaamaan sitä alkoholia kaksinkäsin? Tai jos tinttaa niin siinäpä tinttaa mutta miksi sitä pitää kiinnittää huomiota siihen jos joku haluaa nauttia rauhassa siitä juomastaan. Ja pienempää häiriötä ympäristölle yleensä nämä harkiten ja kohtuudella juomansa nauttivat aiheuttavat kuin nämä joiden perimmäinen tarkoitus on juoda niin nopeasti ja niin halpaa kuin mahdollista. Pthyi!

vlad.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Tunnut kyllä arvostavan humalahakuista juomista, jne jne

Nyt vedit aikamoiset johtopäätökset ja mutkia suoriksi. Minä juon useimmiten rauhallista nopeutta, mutta kun tämä nopeus jaetaan vielä viidellä, niin onhan se nyt jo ihan älyttömän hidasta, eikä varsinkaan hänen tapaistaan. Otetaan vielä sekin huomioon, että tämä kyseinen kaveri patisteli muun porukan sinne lähtemään! Lisäksi oli tarkoitus lätkiä hieman bilistä, jota ei herrasmiessääntöjen mukaan ihan selvänä saa pelata. Harmitti, ärsytti.

Korostan nyt vielä sitä, että en ole sitä sakkia, joka menee joka perjantai harrastamaan näitä "pakkotahtisia juotujen tuoppien maksimointikisoja" . Kalsarikänneistä puhumattakaan.

Siitä olen sentään samaa mieltä kanssasi, että se jumalaton mökä (tai mikä vielä kauheampaa, karaoke) on aivan täydellisen typerää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt vedit aikamoiset johtopäätökset ja mutkia suoriksi. Minä juon useimmiten rauhallista nopeutta, mutta kun tämä nopeus jaetaan vielä viidellä, niin onhan se nyt jo ihan älyttömän hidasta, eikä varsinkaan hänen tapaistaan. Otetaan vielä sekin huomioon, että tämä kyseinen kaveri patisteli muun porukan sinne lähtemään! Lisäksi oli tarkoitus lätkiä hieman bilistä, jota ei herrasmiessääntöjen mukaan ihan selvänä saa pelata. Harmitti, ärsytti.

Ok, pahoittelen jos tuli tulkittua hieman yli, mutta valitettavasti näitä "nyt ryypätään -antaa mennä"-tyyppejä on tullut nähtyä yksi jos toinenkin. Olen itse varsin hidas juoja, joten olen ollut myös tilanteissa, jossa olen tuntenut kokeneeni painostusta kun ei lasi tyhjene samaa tahtia. Se on toki eri asia, jos kyseinen henkilö toimii selvästi tapojensa vastaisesti ja on muut baariin patistanut eikä ole ns. pakkopullahengessä mukana ottamassa yhtä tai kahta näön vuoksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta muuten samoja aatteita. En ymmärrä sitä, että miksi sinne baariin pitää lähteä tinttaamaan sitä alkoholia kaksinkäsin?
Jep. Olen välillä vähän miettinyt, että mihin baareja edes tarviaa. Kova meteli, ylihinta ja sekava meininki. No joo, kyllähän tietysti ymmärtää jos juomat loppuu ja kämpässä ei voi enää mesota, koska naapuritkin haluaa nukkua. Lisäksi laadukkaissa paikoissa on tarjontaa, mitä muualla ei saa. Siksi itse lähinnä nykyään mieluiten suuntaan olutravintoloihin, paikkoihin joissa saa laadukasta ja harvinaisempaa tavaraa hyvällä asiakaspalvelulla ja asiantuntemuksella. Ylihintaiset klubit ja räkälät harvemmin vetää puoleensa. Muutenkaan en ole mikään seuranhakija baareissa, koska en osaa juurikaan tutustua tuntemattomiin ihmisiin. Näin ollen baarit on pääasiassa ajan ja rahan haaskuuta. Enemmän saa irti, kun istuu hyvien kavereiden kanssa kotibileissä ja musiikki ja muu viihde ympärillä on laadukasta ja oman maun mukaista.

Baareihin änkeminen on siis yliarvostettua hommaa ja kumma rituaali, vaikka sille ei sen suurempaa funktiota ole. Pitää näyttäytyä kodin ulkopuolella, miksi ihmeessä?
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MTV3-kanavan kymmenen uutisissa on lähes päivittäin viimeisenä ennen loppukysymystä joku "kulttuuriuutinen" jossa kerrotaan jostain tulevasta teatteriesityksestä, oopperasta tai vastaavasta. Ei vain mene kaaliin että kiinnostavatko nuo niin sanotut uutiset oikeasti jotain? Pari kertaa olen aiheesta laittanut palautetta ja äsken taas rupesi verenpaine nousemaan kun päästiin kuulemaan jostain sirkusteatterista. Toinen ärsyttävä pikkuasia on luonnollisesti maikkarin ikuiset ralliuutiset.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minua ärsyttävät baareissa ne tyypit, joiden käsitys baari-illasta ei ole siellä ajan viettäminen vaan kaksin käsin tinttaaminen, kunnes on aika rähistä, reuhoa ja häpäistä itsensä.

Erittäin vahva sama. Mulla on yksi todella hyvä kaveri jolla on selkeästi ongelmia tuon alkomahoolin kanssa ja joskus on oikein vituttanut kun ollaan menty oluelle tarkoituksena jutella asioista - sen tyypin kanssa on oikeasti todella kiinnostavaa puhua mm. jalkapallosta, politiikasta, historiasta, ihan kaikesta koska hän on oikeasti helvetin fiksu - niin tyypin on pitänyt alkaa kiskoa kaksin käsin sitä bisseään. On aika tympääntynyt fiilis kun baarissa on puolitoista tuntia tullut istuttua ja toisella on jo katse yhtä viisas kuin lehmällä ja puheessa ei meinaa enää mitään tolkkua olla.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On aika tympääntynyt fiilis kun baarissa on puolitoista tuntia tullut istuttua ja toisella on jo katse yhtä viisas kuin lehmällä ja puheessa ei meinaa enää mitään tolkkua olla.

Minulla oli (kai teknisesti edelleenkin on, ei vain ole oltu yhteyksissä pariin vuoteen) kaveri, jonka luona/kanssa tuli harrastettua erilaista pelailua. Joskus mentiin peliporukalla vähän syrjemmälle Turusta tämän lähiomaisen maalaistalolle. Näitä reissuja opin aikanaan välttämään siitä syystä, että ongelmia koitui heti jos mukaan tuli alkoholi.

Eli toisinaan sitä pistettiin esim. grilli tulelle ja porukka maisteli oluttölkin jos toisenkin. Ihan normaalia menoa siis (vaikka itse en olutta juokaan, enkä pelireissuilla ryypännyt koska en pidä isommassa seurassa juomisesta). Ei minua haitannut eikä haittaa, jos "pojat" muutaman oltsun vetivät siinä ohessa, mikäs siinä. Saahan sitä ottaa sivistyneesti kun homma pysyy hanskassa ja kaikilla on hyvä henki.

Mutta kun tämän kaverin kohdalla tilanne oli se, että 6-7 kaljan jälkeen alkoi äärirehvakas meininki, sitten alkoi kalja maistumaan liukkaammin ja 10-12 kaljan kohdalla alkoi aggressio nousta pintaan. Joka kerta sama juttu, ja tämä johti ties rähinöintiin, riitaisaan vittuiluun ja jonkinasteiseen itsetuhoiseen heilumiseen, huitomiseen ja provosointiin. Tämä puolestaan johti ainakin yhteen välirikkoon (kaveri alkoi potkimaan ikiaikaista ystäväänsä yhtäkkiä ynnä muuta) ja myös hassunhauskoihin tempauksiin, joissa kaverin oma veri lensi, kun piti machona näyttää, että nyrkillä voi tempaista täysillä seinää/ovea tms. päin ja hakata esineitä paskaksi.

Lisäbonuksena vielä se, että tarkoituksena ei muka ollut edes aloittaa mitään ryyppäämistä, vaikka selvästi oli, ja koin itse olevani jumissa jossain jumalan selän takana, jonne olin kaveriporukan autokyydillä tullut. Sitten kun sain itsekin osani aiheettomasta päänaukomisesta ja kerran jopa känniuhkailusta, niin nämä reissut vähitellen hiipuivat omalta osaltani kun into laski. Pari kertaa tuli vielä käytyä sen jälkeen kun seuraavana aamuna oli vähän pahoiteltu käytöstä, koska kyse oli kuitenkin ystävästä, jonka olin tuntenut peruskoulusta asti. Mutta mitäpä ne pahoittelut auttavat, kun taas jonkin ajan päästä sama setti alkaa uudestaan.

Kyvyttömyys hillitä alkoholinkäyttöään yhdistettynä uhoavaan, jopa väkivaltaiseen riitakänniin on erittäin kehno kombinaatio, varsinkin kun tällä kaverilla on perhe ja lapsiakin. En perheväkivaltaan usko ennen kuin toisin kerrotaan, mutta ei sekään lapsen kehitykselle hyvää tee, jos iskä huutaa ja raivoaa kotona kännissä, hakkaa verisellä nyrkillä jotain väliovien paneeleita rikki ja teutaroi ilman kontrollia.

Jos ei pysty käytöstään kontrolloimaan kännissä eikä pysty lopettamaan juomista muutamaan annokseen olisi parempi olla juomatta kokonaan. Mutta eihän sitä Suomessa sellaiseen kannusteta, täytyyhän sitä lähteä "vähän nollaamaan", jos ei työporukassa niin sitten kaveriporukassa, vaikka kaikki näissä porukoissa tietävät, että "hauskanpito" saman jätkän kanssa on parhaimmillaankin tämän sekoilujen paikkailua ja perään katsomista ja pahimmillaan aggressiivisen väkivaltaista estottomuutta.

Ärsyttää suuresti tämä suomalaisen juomakulttuurin ominaisuus, jossa kännin ottaminen on monesti täysin hyväksyttävä tekosyy aiheuttaa henkisiä ja aineellisia vahinkoja ja monesti pilata muidenkin illanvietto riehumisella. Antabus-kapseli vain pakolliseksi jokaiselle, joka kännissä riehuu toistuvasti.
 

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
EnääN. Tuo on nykyään jo niin yleistä että en tiedä puuttuuko edes äidinkielen opettaja tähän kirjoitusmuotoon koulussa, vai onko tuokin muoto hyväksyttävä koska joka paikassa tuota tänä päivänä näkee. Itsellenikin tulee kirjoitusvirheitä mutta jostain syystä tuo pistää silmään joka helvetin kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös