Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 962 182
  • 6 356
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Facebookin seinältä löytyvät Appro- päivitykset. Vittu kun kiinnostaa tietää, että sitä ollaan taas haalarit päällä ryyppäämässä keskellä viikkoa. Jee!
Koko Appro on nykyään lieveilmiöineen sellaista paskaa, että kyseinen tapahtuma on väistämättä liian iso asia tämä ketjun otsikon alle. Tampereen keskustan alueen juottoloille ko. zombiekokoontumisajo on toki varsin tuottoisa, kun Länsi- ja Sisä-Suomen alueen kapteenilakkiset (mahd. karvakolmiokoristeella) idiootit hiihtävät juomassa muovimukeista Karjalaa ja muita bulkkituotteita sekä pitämässä aivan helvetillistä meteliä, jotta saisivat mukahassuihin haalareihinsa mukahassun merkin.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koko Appro on nykyään lieveilmiöineen sellaista paskaa, että kyseinen tapahtuma on väistämättä liian iso asia tämä ketjun otsikon alle. Tampereen keskustan alueen juottoloille ko. zombiekokoontumisajo on toki varsin tuottoisa, kun Länsi- ja Sisä-Suomen alueen kapteenilakkiset (mahd. karvakolmiokoristeella) idiootit hiihtävät juomassa muovimukeista Karjalaa ja muita bulkkituotteita sekä pitämässä aivan helvetillistä meteliä, jotta saisivat mukahassuihin haalareihinsa mukahassun merkin.

Aiheeseen sikäli liittyen, että opiskeluelämä on arki-iltabileineen ym. lieveilmiöineen on aina ollut mun mielestä ihan ok, mutta nyt nelikymppisenä työssä käyvänä ihmisenä ilmiö alkaa vähän jo ärsyttää, kohta pian jo siirryn vitutus- tai väkivaltaketjun puolelle.

Asun siis ihan keskustassa ja viime aikoina yleensä hyvin rauhalliseen taloyhtiöön on pesiytynyt useampikin opiskelijakommuuni, jotka eivät ole ilmeisesti vielä sisäistäneet kerrostaloasumisen perussääntöjä. Kesällä seinänaapuriin muutti kolme nuorta jätkää, jotka pitivät heti muutamana ekana iltana järkyttäviä bileitä arki-iltaisin. Aikani sitä kuuntelin, mutta jossain vaiheessa päätin mennä keskustelemaan aiheesta ja kävin henk.koht. huomauttamassa hieman häiritsevästä melutasosta. Ei siinä mitään, bileet loppuivat samoin tein ja pari kuukautta olikin ihan hiljaista.

Nyt taas bileet tuntuvat jatkuvan tiistaista lauantaihin. Toistaseks olen vielä pärjänny korvatulpilla kohtuu hyvin. Mutta mitä pitäis jatkossa tehdä? Toisaalta en kyllä yhtään epäröi mennä suoraan oven taakse kopistelemaan, että nyt ne bileet vittu loppuu tai muuten tulee mailasta. Toisaalta en haluais olla myöskään se kyylämulkku, joka rutisee pienestäkin metelistä.

Lähimmät naapurit ovat vanhuksia, jotka tuskin uskaltavat mennä oven taakse suoraan sanomaan mistään, joten onko mun osa sitten toimia porraspoliisina?

Joskus nuorempaana ekassa omassa kämpässäni asuessani pidin myös melko railakkaita pippaloita. Vitutti se, kun maanantaina putosi postilaatikosta jotain huomautuslappuja liian kovasta metelistä, eikä kuitenkaan koskaan kukaan tullu silloin just bileiden ollessa päällä huomauttamaan metelistä.

Oho, tulipa avauduttua. Mutta kyllähän noi opiskelijakiertueet vähän häiritsee keskustan baarien vakkareita, mutta "suuressa kuvassa" mulla riittää hyvinkin ymmärräystä niille. Ollaanhan siitä itsekin (tosin hyvin vähissä määrin) noissa bileissä kierrettyä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lähimmät naapurit ovat vanhuksia, jotka tuskin uskaltavat mennä oven taakse suoraan sanomaan mistään, joten onko mun osa sitten toimia porraspoliisina?

Asiallinen keskustelu lienee se paras tapa lähestyä ongelmaa. Rohkeasti vaan oven taakse ajankohtana, kun asunnossa ei ole bileet käynnissä, ja pyrkimys avata keskustelu sekä rakentavasti että ystävällisesti. Jos noilla on yhtään järkeä päässä, niin tulos on parempi kuin nyt-vittu-loppuu-se-melskaus-asenteella. Jos taas ei ole, niin kovat keinot käyttöön. Etköhän mielummin kuitenkin ole se mulkku porraskyylä, joka nukkuu yönsä rauhassa, kuin mukava naapurinmies, jonka uni kärsii jatkuvasta metelistä.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aiheeseen sikäli liittyen, että opiskeluelämä on arki-iltabileineen ym. lieveilmiöineen on aina ollut mun mielestä ihan ok, mutta nyt nelikymppisenä työssä käyvänä ihmisenä ilmiö alkaa vähän jo ärsyttää, kohta pian jo siirryn vitutus- tai väkivaltaketjun puolelle.

Nyt taas bileet tuntuvat jatkuvan tiistaista lauantaihin. Toistaseks olen vielä pärjänny korvatulpilla kohtuu hyvin. Mutta mitä pitäis jatkossa tehdä? Toisaalta en kyllä yhtään epäröi mennä suoraan oven taakse kopistelemaan, että nyt ne bileet vittu loppuu tai muuten tulee mailasta. Toisaalta en haluais olla myöskään se kyylämulkku, joka rutisee pienestäkin metelistä.

Jos ei "kohtelias" kehoitus "nyt loppuvat bileet tai minä lopetan ne" auta. On asiaan helppo ratkaisu. Kun bileet jatkuvat taloyhtiön hiljaisuuden jälkeen, soita poliisit paikalle. Poliiseja vtuttaa nämä keikat, joten palaute on yleensä melko tehokasta ja toisekseen. Kun muutaman kerran on poliisit käyneet, on tapahtumat aina kirjattu ylös, joten voi alkaa isännöitsijän kanssa häätöä järjestämään.

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Jos ei "kohtelias" kehoitus "nyt loppuvat bileet tai minä lopetan ne" auta. On asiaan helppo ratkaisu. Kun bileet jatkuvat taloyhtiön hiljaisuuden jälkeen, soita poliisit paikalle. Poliiseja vtuttaa nämä keikat, joten palaute on yleensä melko tehokasta ja toisekseen. Kun muutaman kerran on poliisit käyneet, on tapahtumat aina kirjattu ylös, joten voi alkaa isännöitsijän kanssa häätöä järjestämään.

Eipä tuo aina auta. Meidän perhettä valvottivat kerran naapurin teinityttöjen pitämät bileet. Käytiin kerran huomauttamassa asiasta, möykkä ei hiljentynyt (minkä vitun takia muuten pitää soittaa "musiikkia" niin kovalla ettei pysty puhumaan vieressä olevankaan kanssa muuten kuin huutamalla ja miksi pitää vielä mennä uloskin huutamaan?). Soitettiin poliisille, joka ilmoitti käyvänsä paikalla. Kävivät siellä ja ilmoittivat ystävällisesti että "teistä on soitettu ja että voisitteko vähän hiljentää menoa. Toivottivat hyvää illanjatkoa ja lähtivät pois". Eikö mökä hiljentynyt siitä yhtään.

Seuraavana päivänä kävimme asiasta huomauttamassa naapurin teinitytöille itselleen - oli vähän helpompi kun paikalla ei ollut viittäkymmentä muuta humalaista teiniä - ja olivat pahoilllaan. Samoin ilmoitimme heidän isälleen, kun saapui matkalta jolla oli bileiden aikana ollut. Isä oli hyvin nolona asiasta. Se (enemmän kuin poliisille soittaminen) vaikutti niin, ettei bileitä ole siellä enää sittemmin pidetty.

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Joskus oltiin kaverin luona Pasilassa pienellä porukalla ja kuunneltiin musiikkia mielestämme hiljaisella, parin tunnin kuuntelun jälkeen (n. kolmen aikaan) tuli sitten poliisit ovelle ja sanoivat että nyt se musa pois tai tyhjennetään asunto. Oiskohan tuonkin voinut hoitaa fiksummin esim. tulemalla itse sanomaan? Kai poliisin resursseja voi noinkin hyödyntää.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joskus oltiin kaverin luona Pasilassa pienellä porukalla ja kuunneltiin musiikkia mielestämme hiljaisella, parin tunnin kuuntelun jälkeen (n. kolmen aikaan) tuli sitten poliisit ovelle ja sanoivat että nyt se musa pois tai tyhjennetään asunto. Oiskohan tuonkin voinut hoitaa fiksummin esim. tulemalla itse sanomaan? Kai poliisin resursseja voi noinkin hyödyntää.

Voi ja kuten sanoinkin "jos ei oma käynti auta". Yleensä ihan fiksu huomatus riittää, kännissä kun musiikin volume huomaamatta nousee humalan tahdissa.

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kyynerpää. Vittu että voi ottaa hermoon. Jokin täysin uusin elin ihmisessä ilmeisesti. Älkää enään.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kassalla hidastelu. Joko sitä korttia ei osata laittaa oikein siihen lukijaan tai niitä kolikoita etsitään sieltä lompakosta ikuisuus.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kassalla hidastelu. Joko sitä korttia ei osata laittaa oikein siihen lukijaan tai niitä kolikoita etsitään sieltä lompakosta ikuisuus.

Kolmantena vaihtoehtona voisi olla kuitin tarkastaminen, kun tavarat on pakattu kasseihin. Joillakin ei ole mikään kiire käydä kassan kanssa rivi riviltä läpi tuotteiden hintoja.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Toi on täysin totta. Tavallaan surullista, että näiden vanhuksien ainoa koko viikon tai kuukauden puhekontakti elävään ihmiseen saattaa olla kaupan kassaneidin kanssa höpöttely, mutta silti se vituttaa.

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ärsyttää sellaiset autoilijat, jotka eivät viitsi kääntää ajovaloja päälle ja sitte ajellaan takavalot pimeenä.

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Tartun provoon. Et oo "päivävaloista" kuullu?

Minä en ollut kuullut, kunnes kuulin. Olen pariin kertaan saattanut räpsäyttää pitkiä luullen edellä menevän ajavan ilman valoja. Eikö niissä ole jotain hämärätunnistimiakin nykyään?

t. ysäriautolla ajava

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jääkiekkoliiton tulosseuranta. Kuinka helvetin vaikeaa se on rakentaa systeemi joka toimisi edes joskus?

Se, että joillain ihmisillä on tapana jättää väli lauseen viimeisen sanan ja kysymysmerkin väliin. Näyttää typerältä. Tähän tyyliin: onko tässä mitään järkeä ?

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että joillain ihmisillä on tapana jättää väli lauseen viimeisen sanan ja kysymysmerkin väliin. Näyttää typerältä. Tähän tyyliin: onko tässä mitään järkeä ?

Voin kertoa ,ettei tuo ole vielä mitään .Olen mm .yliopistotasolla törmännyt tyyppiin ,jolle piti eräässä kirjallisessa ryhmätyössä opastaa ,että pilkut ja pisteet tulevat lopettavan sanan perään .Sen sijaan tämä sankari kirjoittikin välimerkit toistuvasti väärinpäin .Virkkeet hän aloitti pisteellä eikä hän kappaleen viimeisen virkkeen perään pistettä osannut laittaa lainkaan

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ärsyttävä tämä Pikku hässäkkä-mainos. Se on edelleen häsäkkä eikä hässäkkä.
Hässäkkä on naisen sukuelintä kuvaava termi.

Urbaanin sanakirjan selitys.

En varmasti ole ensimmäinen, jota tämä häiritsee, ja kaikkihan käyttävät nimenomaan muotoa "hässäkkä".

Esim. Jos sanotaan "Oli kyllä kunnon hässäkät baarissa" niin tuskin tarkoitetaan naisen sukupuolielintä.

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ärsyttävä tämä Pikku hässäkkä-mainos. Se on edelleen häsäkkä eikä hässäkkä.
Hässäkkä on naisen sukuelintä kuvaava termi.

Urbaanin sanakirjan selitys.

En varmasti ole ensimmäinen, jota tämä häiritsee, ja kaikkihan käyttävät nimenomaan muotoa "hässäkkä".

Esim. Jos sanotaan "Oli kyllä kunnon hässäkät baarissa" niin tuskin tarkoitetaan naisen sukupuolielintä.

Mä en kyllä ole ikinä kuullutkaan sanasta "häsäkkä". "Hässäkkä" taas on ihan yleinen esim. hötäkkää, mellakkaa jne. tarkoittava puhekielen sana, joka mainitaan mm. Kielitoimiston sanakirjassa. Lisäksi sillä on naisen sukupuolielintä tarkoittava merkitys kuten monella muullakin sanalla.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma jääkaapin ovi ärsyttää kun se menee itsestään kiinni tai ainakin yrittää kun sen laittaa auki ottaakseen jotain, niin jo yrittää hiipiä kiinni.

Pienet kyllä on ärsytyksen aiheet :)

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mä en kyllä ole ikinä kuullutkaan sanasta "häsäkkä". "Hässäkkä" taas on ihan yleinen esim. hötäkkää, mellakkaa jne. tarkoittava puhekielen sana, joka mainitaan mm. Kielitoimiston sanakirjassa. Lisäksi sillä on naisen sukupuolielintä tarkoittava merkitys kuten monella muullakin sanalla.

Itsehän opin "häsäkkä"-sanan vasta muutama vuosi sitten, eikä se oikein suuhun tunnu sopivan. Hässäkkä on kivemman tuntuinen suussa.
Ehkä ärsyttääkin se, että ärsyttää tuo mainos, kun tulee aina pillu mieleen "pikku hässäkästä".

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oma jääkaapin ovi ärsyttää kun se menee itsestään kiinni tai ainakin yrittää kun sen laittaa auki ottaakseen jotain, niin jo yrittää hiipiä kiinni.

Ruuvaa jääkaapin pohjassa olevia jalkoja hiukan sisäänpäin, jääkaapin kulma muuttuu ja ovi ei enää sulkeudu itsestään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy