Koko Appro on nykyään lieveilmiöineen sellaista paskaa, että kyseinen tapahtuma on väistämättä liian iso asia tämä ketjun otsikon alle. Tampereen keskustan alueen juottoloille ko. zombiekokoontumisajo on toki varsin tuottoisa, kun Länsi- ja Sisä-Suomen alueen kapteenilakkiset (mahd. karvakolmiokoristeella) idiootit hiihtävät juomassa muovimukeista Karjalaa ja muita bulkkituotteita sekä pitämässä aivan helvetillistä meteliä, jotta saisivat mukahassuihin haalareihinsa mukahassun merkin.
Aiheeseen sikäli liittyen, että opiskeluelämä on arki-iltabileineen ym. lieveilmiöineen on aina ollut mun mielestä ihan ok, mutta nyt nelikymppisenä työssä käyvänä ihmisenä ilmiö alkaa vähän jo ärsyttää, kohta pian jo siirryn vitutus- tai väkivaltaketjun puolelle.
Asun siis ihan keskustassa ja viime aikoina yleensä hyvin rauhalliseen taloyhtiöön on pesiytynyt useampikin opiskelijakommuuni, jotka eivät ole ilmeisesti vielä sisäistäneet kerrostaloasumisen perussääntöjä. Kesällä seinänaapuriin muutti kolme nuorta jätkää, jotka pitivät heti muutamana ekana iltana järkyttäviä bileitä arki-iltaisin. Aikani sitä kuuntelin, mutta jossain vaiheessa päätin mennä keskustelemaan aiheesta ja kävin henk.koht. huomauttamassa hieman häiritsevästä melutasosta. Ei siinä mitään, bileet loppuivat samoin tein ja pari kuukautta olikin ihan hiljaista.
Nyt taas bileet tuntuvat jatkuvan tiistaista lauantaihin. Toistaseks olen vielä pärjänny korvatulpilla kohtuu hyvin. Mutta mitä pitäis jatkossa tehdä? Toisaalta en kyllä yhtään epäröi mennä suoraan oven taakse kopistelemaan, että nyt ne bileet vittu loppuu tai muuten tulee mailasta. Toisaalta en haluais olla myöskään se kyylämulkku, joka rutisee pienestäkin metelistä.
Lähimmät naapurit ovat vanhuksia, jotka tuskin uskaltavat mennä oven taakse suoraan sanomaan mistään, joten onko mun osa sitten toimia porraspoliisina?
Joskus nuorempaana ekassa omassa kämpässäni asuessani pidin myös melko railakkaita pippaloita. Vitutti se, kun maanantaina putosi postilaatikosta jotain huomautuslappuja liian kovasta metelistä, eikä kuitenkaan koskaan kukaan tullu silloin just bileiden ollessa päällä huomauttamaan metelistä.
Oho, tulipa avauduttua. Mutta kyllähän noi opiskelijakiertueet vähän häiritsee keskustan baarien vakkareita, mutta "suuressa kuvassa" mulla riittää hyvinkin ymmärräystä niille. Ollaanhan siitä itsekin (tosin hyvin vähissä määrin) noissa bileissä kierrettyä.