Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 925 517
  • 6 160

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nuo ketjujen otsikoiden ja niihin viimeksi kirjoittaneiden nimimerkkien yhdistelmät. Rupeis jo riitteleen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Näin kevään kynnyksellä tuntuu aina pompahtelevan NHL- osioon näitä "WAU! Mun lempisuomalaispelaaja pääsi/on pääsemässä pleijareihin niin tuunpas kirjotteleen tänne jotain paskaa ja kyselemään tyhmiä"- tyyppejä.

Teemu Selänne -ketjusta bongattua: "Kuinka moni yli 40 -vuotias pelaaja on tapellut NHL:ssä?" Tai jotain. Voi jumalauta, kuinka tärkeiden asioiden äärellä taas ollaan. Kuinka monella yli 40 -vuotiaalla muuten on auennut luistimen nauhat NHL -pelissä?

EDIT: Muutenkin ärsyttää, kun ihmiset, jotka eivät tajua jääkiekosta mitään, eivätkä ole seuranneet sitä Selänteen Stanley Cup -voiton jälkeen ovat taas ihan mehuissa, kun Selänne pelaa loistavasti. Sama koskee koko Suomen mediaa ja Californiaan on taidettu jopa lähettää pari haastattelijaakin.

Ja pitää nyt mainita itsestäänselvyys, että en saa puolen Suomen vihoja päälleni, että Selänne todellakin on aivan uskomaton pelaaja 40 -vuotiaaksi ja arvostan häntä todella, mutta nuo glory hunterit ärsyttävät suuresti.
 
Viimeksi muokattu:

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Hikka. Tämä iskee yleensä jostain syystä, kun olen alkoholin vaikutuksen alaisena.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Teemu Selänne -ketjusta bongattua: "Kuinka moni yli 40 -vuotias pelaaja on tapellut NHL:ssä?" Tai jotain. Voi jumalauta, kuinka tärkeiden asioiden äärellä taas ollaan. Kuinka monella yli 40 -vuotiaalla muuten on auennut luistimen nauhat NHL -pelissä?

No Teukka nyt on ihan oma lukunsa tuolla osiossa. Onneksi miehellä on oma ketjunsa niin ei tarvi näitä mainitsemasi kaltaisia viestejä joka paikkaan kirjoitella tai jotain "ihme miten paskaa englantia se puhuu"- juttuja. Sit on näitä "oon kannattanu tätä joukkuetta jo 30vuotta ja nyt (kun pitkästä aikaa pärjäävät hyvin) on munki aika jotain kirjoittaa tähän ketjuun"- tyyppejä.

No onneksi mun Nashville ei kiinnosta edes gloryhunttereita, mutta ihmettelen missä kaikki Kärppä- fanit on? Teidän Pekka on oikeesti pelannu hyvin ja se menee pudotuspeleihin!

Niin ja onhan nää tosiaan ihan pieniä juttuja, mutta kun tuo NHL- osio on pääsääntöisesti täynnä asiallista porukkaa eikä oo lähelläkään mitään SM-liigan provoilu ja paskanjauhantaa. Sääli et kevään kynnyksellä sinne tulee niin paljon turhaa paskaa jota joutuu väistelemään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... yhden jonon logiikan mukaan mun olisi pitänyt jäädä siihen keskelle lattiaa seisomaan ja ihmettelemään kumpi niistä vapautuu nopeammin. Ei toimi!....


Tottakai toimii ellei näiden kassojen välimatka ole liian suuri. Mitä jos valitset väärän jonon, kuten käy 50% tapauksista, joutuu toinen kassa mahdollisesti epätaloudelliselle tyhjäkäynnille, ellei ole saanut uutta asiakasta, joka taas tässä tapauksessa ohittaa sinut.

Pankkiautomaatilla kuuluu olla yksi jono, kuten pulloautomaateilla ja lentokentälläkin yms..... Itse asiassa tuo vuoronumerosysteemihän on nimenomaan yksi jono moneen palvelupisteeseen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonottaminen ja jonokäyttäytyminen ovat ehdottomia lempiaiheitani, yleisten käytöstapojen lisäksi. Siksi on mukava huomata, että täällä valtaosa keskustelijoista on asian ytimessä. Tosin se ei yhtään korreloi sen kanssa, miten keskimääräinen suomalainen toimii käytännössä.
. Ehdoton ykkönen on herrasmies, joka meni 3 sekuntia ennen minua ovesta. Ovi oli juuri sulkeutumassa niin eiköhän tämä 30-40-vuotias pukupelle pujahtanut siitä oven välistä ja ovi kiinni. Sen sijaan, olisit urpo voinut tönäistä sitä ovea auki, jotta minä olisin vuorostani aukosta mennessäni tönäissyt ovea auki. Mutta ei niin ei.
Tähän tilanteeseen törmää valitettavasti lähes päivittäin Helsingin rautatieasemalla. Jokaisen siellä asioivan pitäisi tietää, että todeenäköisesti sieltä minun takaa tulee joku. Se ei hidasta eikä hankaloita omaa elämää millään lailla, jos hieman tyrkkäisee ovea auki. Mutta aina löytyy niitä, jotka pujahtavat siitä raosta. 30-40-vuotias pukupelle sen sijaan yllätti, sillä yleensä tämä ryhmä osaa näin toimia, keski-ikäisistä naisista tai mummeleistaista harva sen sijaan ei.

Toinen asia näihin oviin liittyen on se, että jos siinä on 5 ovea vierekkäin ja vain yksi auki, kukaan ei osaa avata niitä neljää ovea. Aamuruuhkassa sitten tungetaan siitä yhdestä lävestä, kun erityisesti naispuoleisille ihmisille on vieras asia, että ovessa on kahva ja saranat, jotka mahdollistavat sen aukeamisen. Jos junasta ulostulo on monelle vaikeaa, kun ei ymmärretä, että ovesta pääsee kaksi kerrallaan ulos ja jos kykenisi ajattelemaan muitakin kuin itseään, voisi edesauttaa junan tyhjenemistä menemällä siitä toisesta lävestä.
Tulin hetki sitten lähikaupastani. Siellä on viisi kassaa, joista kaksi vierekkäistä oli nyt käytössä. Molemmilla oli yksi asiakas. Tämän yhden jonon logiikan mukaan mun olisi pitänyt jäädä siihen keskelle lattiaa seisomaan ja ihmettelemään kumpi niistä vapautuu nopeammin. Ei toimi! Luonnollisesti mä valkkasin sen paremman näköisen kass... ei kun siis sen, missä toiminta näytti kaikkein rivakimmalta.
Yritä nyt ymmärtää, että se on ihan eri asia. Ruokakaupassa homma ei toimi, mutta pikaruokapaikoissa, pankkiautomaateilla ja muissa vastaavissa on kaikista kätevintä, että yhdestä jonosta singahdellaan vapautuvaan pisteeseen. Tämä tietysti edellyttää jonottajilta jonkinlaista kapasiteettia sillä esim. lentokentillä monelle on uskomattoman vaikeaa havaita, milloin se oma vuoro tulee. Jos ollaan jonon kärjessä, pitää olla hereillä ja valmiina heti singahtamaan vapautuvalle virkalijalle. Se ei ole kovin vaikeaa.

Toisaalta lentokentillä samat jonossa tupeksijat ovat sitten niitä, jotka lennon jälkeen menevät siihen matkalaukkuhihnaan kiinni, ettei se oma laukku vaan mene ohi. Jos sen nimittäin kerran missaa, sitä ei enää ikinä näe. Se hihna kuulemma lopulta kuljettaa noutamattomat matkalaukut jätepuristimeen. Helpointahan kaikille olisi, että hihnaan jätetään reilu väli, jolloin kaikki näkevät hihnan ja saavat haettua laukkunsa. Silloin minunkaan ei tarvitsisi olla matkalaukkuni kanssa tarkoituksellisen väkivaltainen niitä hihnassa kiinni olevia itsekkäitä mulkeroita kohtaan.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ruokakaupassa on järkevintä valita se parhaimman näköinen kassa. Harjaantunut kaupassakävijä osaa isommassakin kaupassa pikascouttauksella havaita asian ja homman pystyy tekemään hyvin vaivihkaa. Kaupassakäynti kannattaa lisäksi ajoittaa joko heti aamuun tai lähelle sulkemisaikaa, jolloin jonot ovat lyhyitä ja voi lohkaista kassatytölle muutaman nokkelan vitsin. Noin kerran kuukaudessa joudun olosuhteiden pakosta asioimaan kaupassa pahimpaan ruuhka-aikaan alkuiltapäivästä lauantaina ja muutaman kerran on käynyt pahin mahdollinen: jonotan sille parhaimmannäköiselle kissalle, siis kassalle, ja juuri kun lastaan kamojani tiskille, tulee vuoronvaihto ja joku finninaamainen räkää syövä mies tulee tilalle. Siinä vaiheessa ei enää viitsi vaihtaa kassaa.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Lentokentillä samat jonossa tupeksijat ovat sitten niitä, jotka lennon jälkeen menevät siihen matkalaukkuhihnaan kiinni, ettei se oma laukku vaan mene ohi. Jos sen nimittäin kerran missaa, sitä ei enää ikinä näe. Se hihna kuulemma lopulta kuljettaa noutamattomat matkalaukut jätepuristimeen. Helpointahan kaikille olisi, että hihnaan jätetään reilu väli, jolloin kaikki näkevät hihnan ja saavat haettua laukkunsa. Silloin minunkaan ei tarvitsisi olla matkalaukkuni kanssa tarkoituksellisen väkivaltainen niitä hihnassa kiinni olevia itsekkäitä mulkeroita kohtaan.

Amen. Ja tätä ei ihan oikeasti näe missään muualla kuin Suomessa; 9:ssä tapauksessa 10:stä asialla ovat keski-ikäiset tai vanhemmat, yleensä miehet. (Mm. Venäjällä ja Kiinassa ryysitään sitten joka paikkaan kaiken aikaa, joten idiootti hihnakäytös menee siihen samaan konkkaan.)

Nyt ärsyttää Nelonen Sport Pron mainos näillä sivuilla, joka lävähtää kerta toisensa jälkeen täyttämään läppärin ruudun ja on muutenkin rasittava. "Halli voi olla loppuunmyyty". Miten olis: "Lähetys voi sisältää paskaa poikakerholäppää, loputtomia mainoskatkoja ja nollatason itsekehua suoltavia virkaheittoja valmentajia. Muuten, tämä on noin viides maksukanava, joka sinun pitää hankkia, jos haluat nähdä SM-liigan finaalit. Luonnollisesti asiasta ei kerrottu ennen kauden alkua, tai edes sen alettua. Emme myöskään ole koskaan ihan varmoja, miten, milloin ja mistä välineistä pelejä voi seurata."
 
Viimeksi muokattu:

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Blåkläder-mainos. Voi vittu hei. That's what I said, PLAAKLAADER!
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Munamiehen Pomppufiilis.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Blåkläder-mainos. Voi vittu hei. That's what I said, PLAAKLAADER!

Munamiehen Pomppufiilis.

Hah! Onneksi olen välttynyt näiltä.

Nyt kun pitkästä aikaa olen suhaillut töihin autolla niin olen yrittänyt siinä ajaessani kuunnella radiota, mutta ei, ei vittu sitä voi kuunnella kun ne samat mainokset tulee 5 minuutin välein. Radio Rockilla on joku perkeleen Nosoel-mainos jossa puhutaan "kesän nenähaasteista"... Voi vittu sentään, for fuck´s sake. Mun pinna ei vaan kestä enää nykyään tv:n katselua saati radion kuuntelua, ei sitten millään. Ja sitten vielä ihmetellään että miksi Jeppe juo.
 
Viimeksi muokattu:

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Jostain syystä meikäläistä ärsyttää ihan helvetisti possessiivisuffiksien puuttuminen. Syytä tästä Osku Laukkasta, jonka selostuksia sai aikoinaan kuunnella MM-kisojen myötä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lähestyvä vappu ja sen sivuoireena kaduilla seikkailevat känniset hattupäiset ääliöt. Eniten kuitenkin ärsyttää se, että en omista kyseistä hattua.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jostain syystä meikäläistä ärsyttää ihan helvetisti possessiivisuffiksien puuttuminen. Syytä tästä Osku Laukkasta, jonka selostuksia sai aikoinaan kuunnella MM-kisojen myötä.

Isketään takaisin. Aletaan käyttää possessiivisuffiksiamme sellaisissakin paikoissansa, joihinsa se ei kuuluisi.

Sellainen asia, joka ärsyttää, on liitepartikkelien väärinkäyttö. Yleisin väärinkäyttö tapahtuu "itsekin"-sanan kohdalla. Yhä enenevissä määrin näkee muotoa "itsekkin". "Minä en ollut itsekkään tuota nähnyt." "Itsekäs" on kuitenkin eri sana kuin "itse".

Tässäkkin saattaa olla hyvänä keinonansa antaa takaisinsa käyttämällä liitepartikkelejamme väärin niin paljon kuin mahdollista. Alanppa käyttää sekä kaksoiskonsonanttiani että possessiivisuffiksiamme tästä päivästä eteenpäin ahkerammin.

Lähestyvä vappu ja sen sivuoireena kaduilla seikkailevat känniset hattupäiset ääliöt. Eniten kuitenkin ärsyttää se, että en omista kyseistä hattua.

Minun hattuni katosi pari vuottansa sitten vappunaan. En ole sitä sen koommin nähnyt. Kova ikäväni on. Saisinppa nähdä hattuni taas joskus. Pitänee varmaankkin ostaa uusi sitten, kun saan tarpeekseni rahaani.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ai. En oo kuullukkaan...Saatana että se riipii!

Tulee telkkarista. Alkaa näkymään Raumalla vuonna 2013, eka lähetys on 50-v. juhlat. Ääniraitana Nämäb boiggi o vast.

E: :hymiö:, ni ei mee vittuiluks
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sarkasmin ja ironian sekoittaminen termeinä. Tuntuu siltä, että tällä palstalla (ja varmaan keskiarvo kaikilla palstoilla) 80%:sti puhutaan ironiasta kun tarkoitetaan sarkasmia ja vice versa.
 

Ilmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihreät
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Taas MM-kisojen kynnyksellä nousee esiin todellisia jääkiekkotietäjiä Karjalan logoilla varustetuilla lippiksissään. Harmi vaan, että he eivät yleensä tiedä SM-liigan mestaria, saatika että osaisivat luetella edes kymmenen NHL-joukkuetta.

Taidan pysyä koko kisojen ajan kotona.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
For fuck´s sake että alkoi ärsyttämään nimimerkki Vellihousun tapa kirjoittaa Halla-aho: Halla - Aho, höh!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas MM-kisojen kynnyksellä nousee esiin todellisia jääkiekkotietäjiä Karjalan logoilla varustetuilla lippiksissään. Harmi vaan, että he eivät yleensä tiedä SM-liigan mestaria, saatika että osaisivat luetella edes kymmenen NHL-joukkuetta.
Nimenomaan.

Itseä ärsyttää gloryhunterit, jotka nyt mestaruuden jälkeen tulivat esiin. Eräskin kaveri hehkuttaa mestaruutta kuin viimeistä päivää ja ennen finaaleja en ollut kyseisen henkilön kuullut puhuvan sanaakaan jääkiekosta. Läheinen kaveri vielä kyseessä. Ihmetteli vielä finaaleissa miksei Karalahti tai Pärssinen ole IFK:n kokoonpanossa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jossain määrin harmittaa kun töissä bongasin täältä palstalta pari mielenkiintoista videolinkkiä, jotka eivät palomuurin vuoksi palkanmaksajan koneilla näy. Nyt sitten kotona en suurin surminkaan muista, mistä ketjusta nuo linkit bongasin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös