Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 961 767
  • 6 351

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Koirankakka ja koirankakka keskustelu.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmisten käytöstavat tai oikeastaan niiden puute.
Hienoja hetkiä olen saanut tänään jälleen viettää.

Laitetaan vielä top-3:

3. Ihmiset, jotka eivät osaa kiittää, kun heille pitää oven auki. Jos siis itse menen ovesta ja takana tuleva on 3-4 metrin päässä, pidän aina ovea auki myös hänelle.

2. Näköjään pankkiautomaatille jonottaminen täytyy tapahtua sumpussa. Eli seistä 20 cm automaatilla asioivan takana. Jos jätät kohteliaasti sen reilun metrin, pujahtaa siihen joku väliin, kuten fiinisti pukeutunut haaskarouva tänään. Terveisiä. Minä olin jonossa.

1. Ehdoton ykkönen on herrasmies, joka meni 3 sekuntia ennen minua ovesta. Ovi oli juuri sulkeutumassa niin eiköhän tämä 30-40-vuotias pukupelle pujahtanut siitä oven välistä ja ovi kiinni. Sen sijaan, olisit urpo voinut tönäistä sitä ovea auki, jotta minä olisin vuorostani aukosta mennessäni tönäissyt ovea auki. Mutta ei niin ei.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten käytöstavat tai oikeastaan niiden puute.
Hienoja hetkiä olen saanut tänään jälleen viettää.

Siihen pitää vastata samalla tavalla. Esim

1. Junasta/hissistä/ym poistuminen. Ne, jotka haluavat ulos, tulevat ensin! Vasta sen jälkeen ne jotka pyrkivät sisään. Viime viikonloppuna joku hönö yritti väkisin junaan, vaikka sieltä tuli ihmisiä siististi jonossa ulos. Hönö kaatui yhteentörmäyksessä.

2. Kaupan kassajonossa ne jotka eivät älyä laittaa sitä "seuraava asiakas" -kylttiä ostostensa perään. Tällaisissa tilanteissa laitan kylmästi omat ostokset siihen perään. Useimmiten edellinen asiakas ymmärtää ja kaivaa sen ostostenjakajan siihen väliin, mutta silloin tällöin saan vihaisia katseita. Joskus harvemmin siitä joku vielä kehtaa avautua ja aloittaa lässyttämisen. En ikinä aloita tuollaisissa tilanteissa suunsoittoa, mutta päänaukomisessa en ole koskaan jäänyt kakkoseksi.

Yksi asia mikä pitää ihan erikseen mainita on jonottamisen vaikeus.

a) Kuinka vaikeaa on muodostaa suoraa jonoa? Välillä jono kiemurtelee missä sattuu jolloin voi olla vaikea löytää jonon päätä. Toinen ihmeellisyys on ns "Y-malliset" jonot. Kun alunperin yhdestä jonosta tulee kaksi jonoa. Tätä tapahtuu ruokakaupoissa ruuhka-aikaan kun ihmiset eivät osaa tehdä jonoa hyllyjen väliin jommallekummalle puolelle vaan ne hajautuvat eri suuntiin.

b) Jonossa seisominen ei tarkoita sitä että sinulla on oikeus tukkia koko muu liikenne. Jonojen läpi kulkee usein poikittaisliikennettäkin, kuten esim lätkämatseissa. Ymmärrän jos haluat olla intiimissä kosketuksessa edessä jonottavan tribaalitatskaisen kaljun lätkäfanin perseeseen, mutta silti voisitte tehdä se jossain muualla ja jättää sen puoli metriä väliä jotta muut ihmiset pääsisivät kulkemaan siitä välistä. Ja ei, me ei olla ohittamassa teitä jonossa.

c) "Pankkiautomaattijonossa" ohittelevat ihmiset. Jos jossain paikassa on kaksi tai useampia automaatteja ja vain yksi jono, niin tämä ei tarkoita sitä että voisit perustaa siihen viereen oman jonon "sille toiselle automaatille"

d) "Mäkkärijono" tarkoittaa sitä kun ihmiset seisovat jonon kohdalla kuitenkaan mitään jonottamatta. Jos odotatte ruokia, niin menkää siihen sivuun odottamaan. Toki tämä on sellainen tilanne josta selviää usein kysymällä. Päinvastaisessa tilanteessa ihmiset änkeävät jostain nurkasta eteen ja toteavat olevansa jonossa. Jos olette jonossa, niin olkaa jonossa. Jos ette, niin seisoskelkaa jossain muualla!

e) Vuoronumerot. Juna-asemilla ihmiset eivät tätä ymmärrä. Käytännössä jokaisella asemalla (ainakin niillä joissa olen käynyt) on käytössä vuoronumerojärjestelmä ja silti tietyt ihmiset jonottavat luukulle tai änkeävät johonkin väliin hoitamaan asioitaan.

f) Hidastelu jonossa. Yli 65-vuotiailta ihmisiltä pitäisi kieltää kaupoissa omin päin asiointi.

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Kaupan kassajonossa ne jotka eivät älyä laittaa sitä "seuraava asiakas" -kylttiä ostostensa perään. Tällaisissa tilanteissa laitan kylmästi omat ostokset siihen perään.

Mulla kyllä ihan päinvastoin. Mikä siinä on niin hirveää, jos ei sitä kylttiä ole? Eikähän jokainen maksa ja ota omat ostoksensa. Enkä nyt niinkään puhu normitilanteesta, kyllä mäkin käytän totta kai sitä. Mutta ihmiset menee ihan paniikkiin jos vaikka kyltit on varattu ja laittaa jotain ostoksia siihen hihnalle. Aletaan oikein vilkuilemaan hihnaa alas ja edellistä asiakasta, että milloin sen kyltin saa etten mä vaan joudu ton ostoksia maksaan. Muuta selitystä en keksi. Ihmiset odottavat kiltisti kaikki ostokset korissa/sylissä ennen kuin se helvetin kyltti on paikoillaan.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
c) "Pankkiautomaattijonossa" ohittelevat ihmiset. Jos jossain paikassa on kaksi tai useampia automaatteja ja vain yksi jono, niin tämä ei tarkoita sitä että voisit perustaa siihen viereen oman jonon "sille toiselle automaatille"
Tämä on muuten mielenkiintoista! Miksi kahteen eri pisteeseen pitäisi muodostaa yksi yhteinen jono?

Omakohtainen kokemus: olin tässä talven aikana Tampereen (vai Helsingin?) rautatieasemalla ostamassa lippua. Siinä oli kolme lippuautomaattia vierekkäin, joista jokainen oli käytössä. Paukautin itseni siihen oikeanpuoleisimman heebon taakse ja jätin noin metrin väliä. Kohta vasemmalle puolelle viereeni/osin taakseni tuli joku toinen jonottamaan. Keskimmäinen automaatti vapautui ensimmäisenä. Kyllä mä sitä ihmettelen, jos mun olisi pitänyt rynnätä siihen. Mielestäni osoitin ihan selkeästi, että mä jonotan sille oikeanpuoleisemmalle automaatille. Sillä kertaa arvioni oli huono; en osannut valita sitä nopeimmin vapautuvaa automaattia. Eihän kaupan kassallakaan jonoa vaihdeta sillä perusteella, jos joku toinen jono liikkuu hitaammin/nopeammin kuin joku toinen.

Voisin vielä lisätä bensa-automaateille (lähinnä kylmäasemat) jonottamisen. Miksi niissä pitää ajaa kahteen eri suuntaan ja tukkia koko piha? Bensatankin korkki on joko auton oikealla tai vasemmalla puolella (jotain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta). Tällöin auto ajetaan joko pumpun vasemmalle (oikeanpuoleinen korkki) tai oikealle (vasemmanpuoleinen korkki) puolelle. Jos ajat autoa, jossa on vasemmanpuoleinen korkki ja saavut kylmäasemalle, jossa joku tankkaa juuri pumpun oikealla puolella, mitä teet?

a) ajat ko. auton perään ja jonotat omaa vuoroasi vai
b) kierrät koko pumpun ja ajat pumpulle "vastakarvaan".

Kohdan b) mukaisesti toimiessa molemmin puolin tankkaa vasemmanpuoleisella korkilla varustettu auto. Mitä jos tähän yhtälöön lisätään seuraavaksi pumpulle tuleva oikeanpuoleisella korkilla varustettu auto? Mihin hänen kuuluisi ajaa?

a) jonottamaan omaa vuoroaan jälkimmäiseksi tulleen auton keulaa vasten vai
b) jättää tilaa, että tämä väärinpäin oleva auto pääsee pois ja tukkia muuten koko piha

Ongelmaahan ei muodostuisi, jos pumppujen luona olisi selkeä nuolilla osoitettu ajosuunta, jota myös kunnioitettaisiin. OK, suurimmalla osalla asemiahan tuosta ei varmasti tule mitään ongelmaa, kun tilaa on. Esimerkkinä voisin heittää vaikkapa Turusta Stålarminkadun kylmä-Shellin. Siellä kun joku alkaa sooloilla, niin eipä siinä paljoa muualle väistetä kuin kadulle.

Mikä saa "minä-minä-minä-ihmiset" kiertämään koko bensapumpun ja ajamaan "vastakarvaan"?

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Tämä on muuten mielenkiintoista! Miksi kahteen eri pisteeseen pitäisi muodostaa yksi yhteinen jono?
Kysytkin vielä. Koska se nyt vaan sattuu olemaan ainut järkevä tapa. Kuka tulee paikalle ensin, saa myös palvelua ensin. Ja tämähän luonnistuu vain yhden jonon systeemillä. Ei pitäisi olla hirveän vaikea asia sisäistää, mutta valitettavasti todellisuus on jotain aivan muuta. Aina on joku sankari muodostamassa uutta jonoa. No mutta mitäpä muuta voisi odottaakaan tältä kaikkien junttikansojen äidiltä, Suomelta.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kysytkin vielä. Koska se nyt vaan sattuu olemaan ainut järkevä tapa. Kuka tulee paikalle ensin, saa myös palvelua ensin. Ja tämähän luonnistuu vain yhden jonon systeemillä.
Tällä logiikalla siis pitäisi kauppaankin muodostaa vain yksi jono...

Siis jos vierekkäin on vaikka kolme lippuautomaattia/pankkiautomaattia/kassaa. Muodostetaanko näihin kaikkiin yksi yhteinen jono vai kolme erillistä jonoa? Aivan! Entä jos palvelupisteitä on enemmän kuin kolme? Muistaakseni Helsingin rautatieasemalla taitaa olla paikka, jossa on kuusi ellei enemmänkin lipunmyyntiautomaattia rinnakkain. Muodostetaanko näihinkin yksi yhteinen jono?

Ei avaudu! Ei sitten millään!

EDIT: olisipa mielenkiintoista nähdä vaikkapa Turun Länsikeskuksen CityMarketin kassat (taitaa olla lähemmäs 30) yhden jonon systeemillä vaikkapa jouluruuhkassa... Mutta kun se joka tulee paikalle ensin, saa myös palvelua ensin!

J.Petke

Jäsen
Minulle avautui juuri miksi Suomessa todella tarvitaan vuoronumerosysteemi. Aina riittää niitä keille tuo jonotus vaan on liian vaikeaa. Suomessa ei myöskään voi jonottaa esim. pankkiautomaatille siinä seinän vieressä vaan aina pitää olla se suora jono juuri sen automaatin takana, tukkii se sitten jonkun kulkuväylän tai ei.

Tällä logiikalla siis pitäisi kauppaankin muodostaa vain yksi jono...

Tällä sinun logiikallasi myös lääkärissä saa punkea sinne huoneeseen heti kun joku sieltä tulee pois? Eihän siinä silloin mitään jonoa ole.. Odottakoot muut siellä sivussa kun eivät tajunneet mennä silloin huoneeseen kun ovi aukesi..

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tällä sinun logiikallasi myös lääkärissä saa punkea sinne huoneeseen heti kun joku sieltä tulee pois? Eihän siinä silloin mitään jonoa ole.. Odottakoot muut siellä sivussa kun eivät tajunneet mennä silloin huoneeseen kun ovi aukesi..
Hmmm... eikös lääkärissä kuitenkin ole käytössä "vuoronumerosysteemi", jossa oma nimesi vastaa vuoronumeroasi? Hoitaja/lääkäri sitten kutsuu sinut omalla vuorollasi sisään.

Sanopa nyt suoraan:
Jos on kolme vierekkäistä Siwan kassaa, niin muodostetaanko niihin yksi vai kolme jonoa?
Jos on kolme vierekkäistä lippuautomaattia, niin muodostetaanko niihin yksi vai kolme jonoa?

Kyllä mun mielestäni ainakin tavallisessa lähikaupassa on ihan normaalia muodostaa yhtä monta jonoa kuin on palvelupisteitäkin. Miksi noihin lippu-/pankkiautomaatteihin pitäisi jonottaa jotenkin eri tavalla?

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun mielestäni ainakin tavallisessa lähikaupassa on ihan normaalia muodostaa yhtä monta jonoa kuin on palvelupisteitäkin. Miksi noihin lippu-/pankkiautomaatteihin pitäisi jonottaa jotenkin eri tavalla?

Siksi koska yhden jonon järjestelmä on kaikista järkevin (nopein). Se on kuin vuoronumerojono ilman vuoronumerokonetta. Se toimii parhaiten, ainakin siihen asti ennenkuin paikalle saapuu joku turkulainen joka ei osaa jonottaa.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Selkeästi kannatti taas tulla tänne avautumaan, kun keskustelu leimahti uusiin ulottuvuuksiin saman tien.
Tuo pankkiautomaatille jonotuksen seuraaminen on erikoista. Esimerkiksi Helsingin rautatieasemalla on kolme automaattia vierekkäin ja siinä olen saanut todistaa todennäköisesti jokaista mahdollista jonotustyyliä. On yhtä jonoa, josta ensimmäinen menee vapautuvalle. On ollut jokaiselle automaatille oma jono ja jopa kolmelle automaatille kaksi jonoa.

Eihän kaupan kassallakaan jonoa vaihdeta sillä perusteella, jos joku toinen jono liikkuu hitaammin/nopeammin kuin joku toinen.

Kyllä tätäkin valitettavasti näkee. Takana puhiseva muija kärryineen huomaa viereisen jonon kulkevan nopeammin ja siirtyy sinne. Tosin jonojen nopeus ei ole vakio vaan sujuvuuteen vaikuttaa helvetin monta tekijää.
Joka tapauksessa, minua vitutti päivällä nuo kolme asiaa ja varsinkin tuo herra, joka pujahti oven välistä ja ovi lävähti kiinni juuri nenäni edestä, kaukana ei ollut myöskään nenään.
Vitutuksen syynä lähinnä se, että itse ktson aina taakseni, kun ovesta menen, jotta osaan varautua pitämään ovea auki tai tönäisemään ovea sen verran, että se pysyy auki.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siksi koska yhden jonon järjestelmä on kaikista järkevin (nopein). Se on kuin vuoronumerojono ilman vuoronumerokonetta. Se toimii parhaiten, ainakin siihen asti ennenkuin paikalle saapuu joku turkulainen joka ei osaa jonottaa.
Vastatkaa nyt tähän ennen kuin heitätte yhtään enempää Turku-vitsejä:
JOS ja KUN tämä yhden jonon järjestelmä on kaikkein järkevin (nopein) järjestelmä, niin MIKSI tuollainen jonotussysteemi ei ole käytössä tavallisessa ruokakaupassa?

Turkulainen osaa jonottaa yhteen paikkaan kerrallaan! On se sitten sisäänpääsy TPS:n matsiin, kassa #16 tai rautatieaseman oikeanpuoleinen lippuautomaatti. Turkulainen EI jonota yhdellä kertaa kolmella Turkuhallin ovella, lähikaupan kassoille #3, #16 ja #25 tai kolmella lippuautomaatilla. Jos joku niistä lippuautomaateista vapautuu nopeammin kuin se, jolla turkulainen jonottaa, niin joku toinen pääsee automaatille turkulaista nopeammin.

Turkulainen lähtee nyt lähikauppaansa jonottamaan!

J.Petke

Jäsen
JOS ja KUN tämä yhden jonon järjestelmä on kaikkein järkevin (nopein) järjestelmä, niin MIKSI tuollainen jonotussysteemi ei ole käytössä tavallisessa ruokakaupassa?

Siis näetkö sinä oikeasti nämä asiat ihan samanlaisina vai pelleiletkö vain? Etkö todella osaa hahmottaa missä tuollainen yhden jonon jonotus on ok ja missä ei?

Kaupassa yksi asia mikä minua ärsyttää on tuo kärryjen kanssa kuljeskelu ihan kuin joku pöllisi ne jos niistä laskee kymmeneksi sekunniksi irti. Ne kärryt raahataan aina siihen maitohyllylle ja peitetään se puolikas hyllyä siinä samalla kun kurotellaan tuotteita. Eikö olisi vain yksinkertaisempaa jättää se kärry sivummalle ja hakea ne tuotteet parin metrin päästä?

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Koska niitä kassoja on siinä yleensä joku 20 vierekkäin, ei yhden jonon tekniikka onnistu. Lisäksi niistä kassoista pääsee vielä läpi, niin ei haittaa sekään että jonoja on useampi.

Toisin on pikaruokapaikoissa/pankkiautomaateilla/missä tahansa joita on siinä useampi vierekkäin, esim. kolme. Yksi jono. YKSI JONO! Siitä sitten singahdellaan vapautuviin palvelupisteisiin kukin vuorollaan. Lisäksi tämä tapa on oikeudenmukaisin, aina muuten joku tuula-marja tai ulla päättää että jono hupenee sukkelammin jos vähän koko ajan työnnän ja puhisen.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi jono. YKSI JONO! Siitä sitten singahdellaan vapautuviin palvelupisteisiin kukin vuorollaan.

Tai sitten on kolmelle palvelupisteelle kolme jonoa ja silti singahdellaan sen mukaan miten parhaaksi nähdään.
Tämäkään ei valitettavasti ole harvinaista touhua.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
!

Siksi koska siellä se on ihan eri asia. Ruokakaupassa se ei toimi. Siellä ei odoteta "viivan takana" vuoroaan eikä ostoskärryjen kanssa niin helposti sujahdeta kassoilta toisille.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Siksi koska siellä se on ihan eri asia. Ruokakaupassa se ei toimi. Siellä ei odoteta "viivan takana" vuoroaan eikä ostoskärryjen kanssa niin helposti sujahdeta kassoilta toisille.

Olen käynyt ulkomailla isoissakin elintarvike- ja elektroniikkaliikkeissä, joissa sovelletaan tuota "yksi jono - monta kassaa" -tekniikkaa. Tosin se vaati yhden työntekijän siihen jonon päähän neuvomaan, mikä jono vapautui vastaanottamaan asiakkaan.

Samoin lentokentillä on monessakin paikoissa lähtöselvitykseen käytössä tämä systeemi.

Suomesta tulee mieleeni Tennispalatsin lippujono, samoin Itäkeskuksen Clas Ohlson, jossa kassoja taisi olla peräti kolme. Jono on parin metrin päässä kassoista ja siitä ensimmäinen aina siirtyy vapaaseen pisteeseen.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä tätäkin valitettavasti näkee. Takana puhiseva muija kärryineen huomaa viereisen jonon kulkevan nopeammin ja siirtyy sinne. Tosin jonojen nopeus ei ole vakio vaan sujuvuuteen vaikuttaa helvetin monta tekijää.

Mitäs väliä tuolla on, kun joku vaihtaa jonoa. Siinä kaupassa missä usein käyn ostoksilla niin kassoja on 4 kpl ja niistä arkipäivinä ainakin kaksi kassaa käytössä. Sitten kun alkaa tulla pitkät jonot niin kuulutetaan kaikkien kuullen, "Teija tulisitko kassalle" ja hetken kuluttua jono lyhenee, missä kohtaa itse silloin onkin.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs väliä tuolla on, kun joku vaihtaa jonoa. Siinä kaupassa missä usein käyn ostoksilla niin kassoja on 4 kpl ja niistä arkipäivinä ainakin kaksi kassaa käytössä. Sitten kun alkaa tulla pitkät jonot niin kuulutetaan kaikkien kuullen, "Teija tulisitko kassalle" ja hetken kuluttua jono lyhenee, missä kohtaa itse silloin onkin.

Vastasin vain Mr.Foxin kirjoitukseen "Eihän kaupan kassallakaan jonoa vaihdeta sillä perusteella, jos joku toinen jono liikkuu hitaammin/nopeammin kuin joku toinen".
Totta kai, jos avataan uusi kassa, niin osa ihmisistä siirtyy sinne. Sehän on vain luonnollista. Se sen sijaan on omituista, jos on vaikkapa 4 jonoa, jotka ovat suunnilleen yhtä pitkiä ja silloin paukataan jonosta toiseen sen takia, että toinen jono liikkuu nopeammin. Voitettu aika nimittäin ei ole hyödyn arvoinen.
Mutta siinähän vaihtavat ja puhisevat jonosta toiseen. Ei ole minulta pois missään määrin.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis näetkö sinä oikeasti nämä asiat ihan samanlaisina vai pelleiletkö vain? Etkö todella osaa hahmottaa missä tuollainen yhden jonon jonotus on ok ja missä ei?
Koska niitä kassoja on siinä yleensä joku 20 vierekkäin, ei yhden jonon tekniikka onnistu. Lisäksi niistä kassoista pääsee vielä läpi, niin ei haittaa sekään että jonoja on useampi.

Toisin on pikaruokapaikoissa/pankkiautomaateilla/missä tahansa joita on siinä useampi vierekkäin, esim. kolme. Yksi jono. YKSI JONO! Siitä sitten singahdellaan vapautuviin palvelupisteisiin kukin vuorollaan. Lisäksi tämä tapa on oikeudenmukaisin, aina muuten joku tuula-marja tai ulla päättää että jono hupenee sukkelammin jos vähän koko ajan työnnän ja puhisen.
Tulin hetki sitten lähikaupastani. Siellä on viisi kassaa, joista kaksi vierekkäistä oli nyt käytössä. Molemmilla oli yksi asiakas. Tämän yhden jonon logiikan mukaan mun olisi pitänyt jäädä siihen keskelle lattiaa seisomaan ja ihmettelemään kumpi niistä vapautuu nopeammin. Ei toimi! Luonnollisesti mä valkkasin sen paremman näköisen kass... ei kun siis sen, missä toiminta näytti kaikkein rivakimmalta.
Olen käynyt ulkomailla isoissakin elintarvike- ja elektroniikkaliikkeissä, joissa sovelletaan tuota "yksi jono - monta kassaa" -tekniikkaa. Tosin se vaati yhden työntekijän siihen jonon päähän neuvomaan, mikä jono vapautui vastaanottamaan asiakkaan.
Tämäkö sitten on järkevä systeemi? Jonotetaan yhdessä jonossa, että päästään siirtymään useampaan jonoon... HA-HA-HA! Siis yksi työntekijä on jonon päässä neuvomassa, mihin jonoon asiakas voi siirtyä? No eikös tämä nyt kuitenkin käytännössä tarkoita sitä, että jokaiselle palvelupisteelle on oma jononsa?

Sidotaan yksi työntekijä siihen ohjaamaan jonoa. HAH! Mun mielestäni kaikkein helpoimmalla päästäisiin, kun jokaiselle palvelupisteelle olisi oma jononsa ja laitettaisiin tämä yksikin "jonoa ohjaava työntekijä" palvelupisteelle vastaanottamaan oma jononsa.

Montonen

Jäsen
Herra Kettu on oikeassa. Oma jono jokaiselle kassalle/palvelupisteelle/automaatille on paras ratkaisu.

Elämässä täytyy tehdä valintoja ja valinnat helpottavat elämää, jäsentävät sitä, oli ne sitten oikeita tai vääriä. Ihmisen mielenterveyden kannalta on oleellista tehdä päätös ja pysyä siinä. Tempoilu ja mielen (jonon) muuttaminen aiheuttavat vain stressiä ja johtavat masennukseen. Oman tiensä (jononsa) valitseva ihminen on elämänsä herra.

Yksi jono johtaa vääjäämättä ristiriitaan ja epävarmuuteen. Yhden jonon ihmiset ovat ryhmäpaineen alaisia toistensa kyttääjiä. Heidän mieltänsä kaihertaa mahdollisuus toisesta jonosta, mutta he pelkäävät liikaa. Onnettomat ihmisparat.

Yksi jono on huono asia ihmiskunnalle. Usea jono on toivo paremmasta, ikuinen lupaus valinnan mahdollisuudesta.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oman kohtalonsa ruikuttaminen ja se, että niukin naukin yli 20-vuotiaana kuvitellaan tietävänsä oma tulevaisuutensa. Lisäksi satojen hyvien neuvojen täydellinen blokkaaminen ärsyttää. En viittaa tällä kehenkään erityisesti...

Eiku.

Mr.Big

Jäsen
..

Ärsytyksen kohde on tasan kahden pisteen kokoinen. Aioin katsoa televisiosta kasipallon SM-loppuottelua. Sen sijaan töllöstä tulikin rantaruottalaisten oman lajin käsipallon loppuottelu. Kyllä vitutti pientä oravaa.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Näin kevään kynnyksellä tuntuu aina pompahtelevan NHL- osioon näitä "WAU! Mun lempisuomalaispelaaja pääsi/on pääsemässä pleijareihin niin tuunpas kirjotteleen tänne jotain paskaa ja kyselemään tyhmiä"- tyyppejä.

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Televisio taustalla auki ja lukee esim. Jatkoaikaa ja muuten melko hiljaisena kuulunut TV alkaa möykätä. Yleensä jokin espanjalainen tms. sarja, missä ihmiset molottaa jotain siansaksaa helvetin kovaa. Yhtä huutamista. Vituttaa lähteä hakemaan kaukosäädintä, vaikka se on muutaman metrin päässä. Tämän huutamisen takia vituttaa moiset sarjat, kuten Serranon perhe. Tuossa tilanteessa pääsee kyllä useampi kirosana, ennen kuin huutajat on hiljennetty.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy