Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 924 055
  • 6 155

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua häiritsee myös kärpänen. Ilmeisesti olen tullut vanhaksi ja hitaaksi kun en saa sitä tapettua.
Meillä pyöri aika monta päivää kärpänen. Yritettiin ensin vähän listiä sitä, mutta kun oli niin sitkeä, niin mietittiin, että pörrätköön aikansa. Välillä se oli jossain hiljaa ja sitten taas tykkäsi lennellä. Ei jaksettu alkaa sitä jahtaamaan niin sekin tyytyi olemaan suhteellisen iisisti. Mies kertoi eilen, että kun hän tuli kotiin niin samalla oven avauksella kärpänen lensi ulos. Se peijooni kyllästyi ilmeisesti meihin.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Enpä taaskaan keksinyt työhakemukseen mitään kovin järkevää kirjoitettavaa, joten jäänee tuokin paikkaa haaveeksi. Millonhan sitä oppisi, kun ei ole vielä oppinut? Haastattelut minä olen kyllä yleensä klaarannut, kun vain kerran haastatteluun päästyä on tullut huti. Mutta pitäs sinne haastateluun päästä ensin.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Meillä pyöri aika monta päivää kärpänen. Yritettiin ensin vähän listiä sitä, mutta kun oli niin sitkeä, niin mietittiin, että pörrätköön aikansa. Välillä se oli jossain hiljaa ja sitten taas tykkäsi lennellä. Ei jaksettu alkaa sitä jahtaamaan niin sekin tyytyi olemaan suhteellisen iisisti. Mies kertoi eilen, että kun hän tuli kotiin niin samalla oven avauksella kärpänen lensi ulos. Se peijooni kyllästyi ilmeisesti meihin.
Mä taidan olla parempi isäntä kun samanlainen tilanne joskus ja annoin sit istua tietokoneen näytön päällä loppuelämänsä, voi sanoa, että meistä tuli melkein ystäviä...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun pankkikortti ei suostu toimimaan jossain lukijassa. Kiva siinä on aina selitellä että kyllä siellä tilillä on sen verran rahaa että sais tän noin 12 euron lounaan kuitattua.

Kerran olen jo kortin vaihtanut, mutta eipä toi hirveesti asiaan ole muutosta tuonut. En tiedä onko Nordea vaihtanut jotain kortin valmistajaa kun tässä viimesen parin vuoden aikana tällaiset hetket on yleistyneet.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yskä...
Saatana, olen nyt reilut kaksi viikkoa yskinyt satunnaisesti. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Yöt on onneksi olleet hyviä ja olen saanut nukuttua. Nyt tilanne on pahentunut ja tänään olen yskinyt lähes jatkuvasti. Ja nenäkin on tukkoinen. Ehkä pitää sairastua kunnolla että voi alkaa parantua...
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Sain Foodora tilauksessa Pepsi Maxin enkä tavallista Pepsiä. Pyrin välttämään noita Maxeja/Lighteja, koska mahani menee helposti sekaisin makeutusaineista. No tuo on niin minipullo, että ehkä selviän ilman. Toivottavasti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun pankkikortti ei suostu toimimaan jossain lukijassa. Kiva siinä on aina selitellä että kyllä siellä tilillä on sen verran rahaa että sais tän noin 12 euron lounaan kuitattua.

Kerran olen jo kortin vaihtanut, mutta eipä toi hirveesti asiaan ole muutosta tuonut. En tiedä onko Nordea vaihtanut jotain kortin valmistajaa kun tässä viimesen parin vuoden aikana tällaiset hetket on yleistyneet.
Erikoista kyllä. Minulla tämän vuosituhannen ainoa häiriö tuli, kun kortti putosi pariksi sekunniksi kassan hihnalle. Se todellakin riitti tekemään kortista toimimattoman.
 

ace

Jäsen
Sain Foodora tilauksessa Pepsi Maxin enkä tavallista Pepsiä. Pyrin välttämään noita Maxeja/Lighteja, koska mahani menee helposti sekaisin makeutusaineista. No tuo on niin minipullo, että ehkä selviän ilman. Toivottavasti.
Sen lisäksi nuo Maxit ja Lightit maistuu niin paskalle että ymmärrän vitutuksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen katsellut Syke-sarjan kausia, jotka ovat jääneet katsomatta.

Eräs hahmo alkaa selittää toiselle kun ovat kahvilla, että tiesitkö, että tällaista pomadapäällysteistä munkkia kutsutaan Satakunnassa piispanmunkiksi. Mun mies on sieltä, Poomarkusta.

Piispanmunkki on lähinnä Turun seudulla ja sielläkin alun perin vähän toisenlainen kuin pyöreä berliininmunkki. Niin ja Pomarkku on Pomarkku ihan yhdellä o:lla.

Onneksi lääketieteelliset yksityiskohdat enimmäkseen menevät yli oman tiedon niin eivät ala ärsyttää.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Pyöräilijät jotka ajavat suojatielle kun heillä väistämisvelvollisuus. Vittu että laittaa vihaksi joka kerta.

Helppo muistisääntö joka pätee joka risteykseen / suojatiehen: nouse pyörän selästä niin muutut taikaiskusta jalankulkijaksi ja autoilija väistää. Älä nouse niin en väistä ellei liikenteenohjauslaite / kääntymiseni niin määrää.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Pyöräilijät jotka ajavat suojatielle kun heillä väistämisvelvollisuus. Vittu että laittaa vihaksi joka kerta.

Helppo muistisääntö joka pätee joka risteykseen / suojatiehen: nouse pyörän selästä niin muutut taikaiskusta jalankulkijaksi ja autoilija väistää. Älä nouse niin en väistä ellei liikenteenohjauslaite / kääntymiseni niin määrää.
Tämä! Usein pistävät vielä keskisormea tulille, uskomatonta. Mä annan autoillessani aina raikkaasti äänimerkkiä, kun joku polkee väistämisvelvollisena eteen.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pyöräilijät jotka ajavat suojatielle kun heillä väistämisvelvollisuus. Vittu että laittaa vihaksi joka kerta.

Helppo muistisääntö joka pätee joka risteykseen / suojatiehen: nouse pyörän selästä niin muutut taikaiskusta jalankulkijaksi ja autoilija väistää. Älä nouse niin en väistä ellei liikenteenohjauslaite / kääntymiseni niin määrää.
Tässä on muuten myös autolla liikkuvilla petrattavaa, kuulostaa näin pyöräilyharrastajan suusta aika kornilta, mutta älkää tekään vapaaehtoisesti luopuko oikeuksistanne.

Ainakin täällä Keski-Uudellamaalla missä minä harrastustani toteutan varmaan yhdeksän kymmenenstä autoilijasta pysähtyy suojatien eteen vaikka ei sääntöjen mukaan tarvitsisi. Siis antavat tietä silloin kun pyöräilijä odottaa vuoroaan. Eli ei ne autoilijatkaan noita sääntöjä tiedä ja siksi joillekin pyöräilijöille on tullut valheellinen käsitys miten noi säännöt menee.

Kaikkein paras olisi että joka ikinen liikkuja noudattaisi sääntöjä ja ohjeita ihan joka kerta, silloin olisi liikenne ennakoitavaa ja sujuvaa.

Tässä mun ärsytys aiheeseen liittyen, tätä tekee varsinkin iäkkäämmät kansalaiset: Ärsyttää siis jalankulkijat jotka luopuvat suojatiellä oikeuksistaan, nää on niitä huitojia, eli annat tietä autolla kuten kuuluukin, olet jo pysähtynyt niin sitten alkaa se huitominen että mene sinä ensin.
 

axe

Jäsen
Mun mielestä se koko pyörätien jatke vs. suojatie on kummalla tahansa kulkuvälineellä ajaessa ihan arpapeliä, että onkohan tää nyt sellanen että mää väistän vai ei. Se on vaan huono. Huonolla näkyvyydellä vielä huonompi. Voi olla, että se on ihan helppo ja helposti havaittava silleen hetkessä, mutta mää en vaan ole sitä koskaan oppinut. Se ja kaurapuuron syöminen on ehkä ainoot asiat mitä en oo oppinu.
 

Glove

Jäsen
Taas yksi hylsy työhakemuksesta. Tuli tästäkin päätös sen verran nopeaan, että taisi olla jo tiedossa henkilö, kuka tehtvävään valitaan, mutta piti vaan pistää hakuun. Vai onko ihan normi rekrynopeus kun sunnuntaina loppuu haku ja torstaina ilmoitetaan kuka on valittu?
 
Viimeksi muokattu:

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä se koko pyörätien jatke vs. suojatie on kummalla tahansa kulkuvälineellä ajaessa ihan arpapeliä, että onkohan tää nyt sellanen että mää väistän vai ei. Se on vaan huono. Huonolla näkyvyydellä vielä huonompi. Voi olla, että se on ihan helppo ja helposti havaittava silleen hetkessä, mutta mää en vaan ole sitä koskaan oppinut. Se ja kaurapuuron syöminen on ehkä ainoot asiat mitä en oo oppinu.
Nää jutut muuttuivat muutama vuosi sitten, tarkalleen kesäkuussa 2020 ja hommassa oli parin vuoden siirtymäaika.

Tässä vähän kertausta miten nää hommat menee, eli enää ei katsella tiemerkintöjä vaan liikennemerkkejä. Mun mielestä tää on paljon selkeämpi kuin aiemmin.

Uuden lain myötä pyörätien jatke merkitään tiemerkinnöillä vain, jos ajorataa ajaville on osoitettu väistämisvelvollisuus liikennemerkillä. Näitä merkkejä ovat: väistämisvelvollisuus risteyksessä (kärkikolmio) ja pakollinen pysäyttäminen (STOP-merkki) sekä täysin uusi merkki: väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa.

Jos väistämisvelvollisuutta ei ole osoitettu edellä mainituilla liikennemerkeillä, väistäminen määräytyy liikennesäännön mukaan: Pyörätieltä ajoradalle tulevan pyöräilijän on väistettävä sekä oikealta että vasemmalta tulevaa ajoradan liikennettä. On kuitenkin huomattava, että ajoneuvolla käännyttäessä on aina väistettävä risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, pyöräilijää ja mopoilijaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tilasin itselleni samaan aikaan passin ja henkilökortin. Passi tuli eilen ja tänään on sitten tulossa ilmeisesti henkilökortti kun tekstiviestissä ja sähköpostissa niin kerrotaan. Eihän tässä muuten mitään, mutta hieman ärsyttävää kun pitää samalla R-kioskille mennä kahtena peräkkäisenä päivänä hakemaan tarvikkeita. Eivät ilmeisesti osanneet poliisilaitoksella laittaa molempia samaan pakettiin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tilasin itselleni samaan aikaan passin ja henkilökortin. Passi tuli eilen ja tänään on sitten tulossa ilmeisesti henkilökortti kun tekstiviestissä ja sähköpostissa niin kerrotaan. Eihän tässä muuten mitään, mutta hieman ärsyttävää kun pitää samalla R-kioskille mennä kahtena peräkkäisenä päivänä hakemaan tarvikkeita. Eivät ilmeisesti osanneet poliisilaitoksella laittaa molempia samaan pakettiin.
En usko, että noita poliisilaitokselta kenellekään lähetetään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En usko, että noita poliisilaitokselta kenellekään lähetetään.
Mistä tahansa lähtikään niin Poliisi siitä on vastuussa. Tai ainakin tilasin sen Poliisilta, tekstiviestit jossa kerrotaan pakettien saapumisesta tulivat Poliisilta, ohjeistuksessa jossa kerrotaan kuinka uuden passin kunto tarkastetaan ja miten vanha passi hävitetään on Poliisin leima yläkulmassa. Jos se nyt ei tulekaan poliisilta niin ärsyttää se että ovat puumerkkinsä joka nurkkaan pistäneet ja vielä hakemuskin piti heidän sivuillaan täyttää. Samoin passissa lukee että sen myöntänyt viranomainen on Helsingin Poliisi
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tilasin itselleni samaan aikaan passin ja henkilökortin. Passi tuli eilen ja tänään on sitten tulossa ilmeisesti henkilökortti kun tekstiviestissä ja sähköpostissa niin kerrotaan. Eihän tässä muuten mitään, mutta hieman ärsyttävää kun pitää samalla R-kioskille mennä kahtena peräkkäisenä päivänä hakemaan tarvikkeita. Eivät ilmeisesti osanneet poliisilaitoksella laittaa molempia samaan pakettiin.
Olisithan sinä voinut hakea sen passin vasta sitten kun se uusi henkilökorttisikin olisi tullut R-kioskille.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olisithan sinä voinut hakea sen passin vasta sitten kun se uusi henkilökorttisikin olisi tullut R-kioskille.
Luulin eilen että olisi tullut ne molemmat samalla katsos. Ei siinä lukenut että kumpi tulee vai tuliko molemmat. Joo varmaan olisi voinut katsoa jotain tilausvahvistusta että onko niissä millaiset numerot, mutta eipä tullut mieleen.

Matkahan siis ei ole pitkä jne. mutta olisi se kiva jos samaan aikaan, samalta lafkalta tilatut tuotteet tulisivat samana päivänä perillekin. Hence, pienet asiat jotka ärsyttävät eikä vitutus ketju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös